Is dit haalbaar?
dinsdag 12 februari 2013 om 17:45
Ik woon nog thuis maar de sfeer is om te snijden. Constant ruzie en ik ben het beu. Ik zou graag op mezelf gaan wonen maar er is een probleem. Ik ben werkloos en krijg op dit moment een wwb uitkering. Ik solliciteer me helemaal gek maar op dit moment helaas nog geen zicht op iets nieuws.
Ik sta al 5 jaar ingeschreven voor een woning en ik zit er over te denken om me ook in te schrijven voor op kamers.
Denken jullie dat het haalbaar is om met een wwb uitkering een woning te zoeken? Liever doe ik het als ik een baan heb maar ik denk dat het beter is als ik zo snel mogelijk uit huis ga.
Bedankt voor meedenken
Ik sta al 5 jaar ingeschreven voor een woning en ik zit er over te denken om me ook in te schrijven voor op kamers.
Denken jullie dat het haalbaar is om met een wwb uitkering een woning te zoeken? Liever doe ik het als ik een baan heb maar ik denk dat het beter is als ik zo snel mogelijk uit huis ga.
Bedankt voor meedenken
dinsdag 12 februari 2013 om 18:03
Je zult jou vaste lasten (zorgverzekering, huur woning, gas,water,licht) van je inkomsten af moeten trekken, hou daarnaast rekening met boodschappen, een extra'tje voor als er wat stuk gaat, je moet nog wat sparen.. Het kost meer dan je denkt.
Schakel anders wat financiele hulp in, Nibud hebben ook goede tips, en schema's waar je mee kan werken.
Schakel anders wat financiele hulp in, Nibud hebben ook goede tips, en schema's waar je mee kan werken.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
dinsdag 12 februari 2013 om 18:10
Ja ik kijk zowel naar kamers als goedkope woningen. Ik heb niet al teveel eisen . Helaas heb ik geen vrienden die op zichzelf gaan wonen.
Ik krijg 660 euro wwb dus ik moet even kijken wat verantwoord is om te betalen aan huur.
Mijn vaste lasten zijn nu:
Zorgverzekering: ¤130
Telefoon: ¤40
Kostgeld: ¤100
Ik krijg 660 euro wwb dus ik moet even kijken wat verantwoord is om te betalen aan huur.
Mijn vaste lasten zijn nu:
Zorgverzekering: ¤130
Telefoon: ¤40
Kostgeld: ¤100
dinsdag 12 februari 2013 om 18:19
En stopt die wwb nog een keer? Ik heb hier onder een lijstje gemaakt van wat je sowieso kwijt bent en kom eigenlijk al boven jouw bedrag uit. 660,00 is ook gewoon heel erg weinig!
Ik denk dat 660 te weinig is om van rond te komen...
Zorgverzekering kun je volgend jaar een stuk goedkoper doen, maar heb je nu niets aan
Huur minimaal 250,00
Gas/water/licht; minimaal 100,00
Telefoon 40,00
zorgverzekering; 80,00? (zorgtoeslag mee verrekend)
Gemeentelijke belastingen; 50,00
Andere verzekeringen; 20,00
Eten; minimaal 150,00
Internet/televisie; 35,00
Kleding/extra'tjes/openbaar vervoer; ???
Onvoorzien; ????
Ik denk dat 660 te weinig is om van rond te komen...
Zorgverzekering kun je volgend jaar een stuk goedkoper doen, maar heb je nu niets aan
Huur minimaal 250,00
Gas/water/licht; minimaal 100,00
Telefoon 40,00
zorgverzekering; 80,00? (zorgtoeslag mee verrekend)
Gemeentelijke belastingen; 50,00
Andere verzekeringen; 20,00
Eten; minimaal 150,00
Internet/televisie; 35,00
Kleding/extra'tjes/openbaar vervoer; ???
Onvoorzien; ????
dinsdag 12 februari 2013 om 18:26
dinsdag 12 februari 2013 om 18:27
Voor jongeren onder de 23 jaar geldt een maximum huursom van ¤ 366,37 euro per maand om het recht op huurtoeslag te behouden.
http://financieel.infonu. ... en-hoe-aan-te-vragen.html
http://financieel.infonu. ... en-hoe-aan-te-vragen.html
dinsdag 12 februari 2013 om 18:30
Waarom 40 euro voor de telefoon?
Niet dat je 't daar mee wel gaat redden, maar als je al niet zoveel hebt is het zonde daar veel aan uit te geven. Voor 10 euro per maand kan ik prima rondkomen (sim-only). Heb je 't over 360 euro per jaar...
Ik zeg sparen, sparen, sparen, zolang je nog thuis woont. Hoe weinig het ook lijkt, het tikt echt wel aan!
En is het niet mogelijk om iets aan de ruzie te doen? Overhaast vertrekken is nooit een ideale oplossing.
Succes!
Niet dat je 't daar mee wel gaat redden, maar als je al niet zoveel hebt is het zonde daar veel aan uit te geven. Voor 10 euro per maand kan ik prima rondkomen (sim-only). Heb je 't over 360 euro per jaar...
Ik zeg sparen, sparen, sparen, zolang je nog thuis woont. Hoe weinig het ook lijkt, het tikt echt wel aan!
En is het niet mogelijk om iets aan de ruzie te doen? Overhaast vertrekken is nooit een ideale oplossing.
Succes!
dinsdag 12 februari 2013 om 18:31
dinsdag 12 februari 2013 om 18:34