Bonbons maken

12-02-2013 21:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie heeft er wel eens een workshop bonbons maken gedaan? Wij willen met een groepje vriendinnen weer wat anders als een high tea maar het is best kostbaar. Als het alleen wat chocola smelten, in een vorm doen etc is dan is het wel veel geld. Aan de andere kant is het ook geen probleem als het echt wel leuk is om te doen. En gelukkig is het vast wel lekker.

Kortom: deel je ervaring hier..
Ik zou even kijken of het niet op Groupon wordt aangeboden, volgens mij zag ik het laatst voorbij komen.
Thanks lupine, ik ga ff kijken!
Heb je zelf wel eens een workshop gedaan trouwens?
Ja, ik heb het wel eens gedaan, in Haarlem. Was ontzettend leuk. We hebben allemaal een verschillende 'tray' (zo'n vorm) gemaakt, gevuld met een bepaalde vulling (3 soorten) en van de chocola die je wilde. Aan het eind werden alle bonbons bij elkaar gedaan en weer verdeeld, zodat je allerlei verschillende in een doosje had.

Ook zelf een choco-hart gemaakt (ook weer van de choco die je wilde) en die versierd met van alles.

Ik vond het zeker de moeite waard, de chocola was erg lekker.

In welke regio zoek je zoiets?

Hier kun je ook ideeën opdoen.

http://www.bongo.be/nl/cadeaubon-boutiq ... lade-1864/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, en die chocovormen moet je niet volstorten met chocola, er moet een laagje in, dat goed verdelen, er uit laten lopen, door een droogtunnel, weer een laagje, weer verdelen, uitharden in de droogtunnel, vullen met vulling, weer afdekken met chocolade... we zijn toch wel een hele avond bezig geweest hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ook gedaan, bij de bonte koe in schiedam. Ik hou niet van chocola maar wel van koken en ik vond het geweldig. Veel techniek en achtergrondinformatie.
O dat klinkt positief! Himalaya, ook bedankt voor de link.
Ook eens gedaan was erg gezellig, je bent een hele avond bezig,had na deze avond heerlijke chocolade likeurbonbons,en slagroomtruffels. Dit is wel iets wat je thuis niet gauw doet ik tenminste niet.
Het is echt wel meer dan chocolade smelten en in een vorm storten hoor!

Je moet de chocolade op de juiste temperatuur brengen om te kunnen verwerken, zodat 'ie mooi glimmend blijft, goed hard wordt en niet wit gaat uitslaan. En de juiste vulling erin. En versieren. Echt heel leuk! Ook omdat je met een doos zelfgemaakte bonbons naar huis gaat, jummie!
Wat eten we vanavond?
Weet niet waar jullie vandaan komen, maar in Valkenswaard zit Winters Chocolade als ik me niet vergis...wel prijzig, maar zeer zeker de moeite waard zeg ik uit eigen ervaring!
Ben ook bij Winters geweest, was erg leuk, leerzaam en lekker.
Ik weet niet meer hoe het heet, maar in Delft kan het ook. Ben samen met mijn vriend geweest en zelfs hij vond het heel erg leuk. Voor de bonbons zelfs was de vulling al klaar, dat was wel jammer maar ik heb het niet gemist om het zelf te doen. Wel moesten wij de buitenkant maken en dan versieren. Ook een groot plak chocola versieren met marsepein en chocola ed. Gingen naar huis met denk wel een kilo aan chocola... en was zover ik mij kan heugen niet duur.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven