wat nu weer eten?

13-02-2013 11:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaarch, zit me helemaal suf te piekeren wat we vandaag moeten eten. Vind het zo.n crime elke dag weer. Heb op het moment trek in alles....oftewel vreetkick!!!

Ik wil graag iets maken waar de kids mij bij kunnen helpen, vinden ze wel leuk om te doen. iemand een ideetje??? Mijn ideeen heb ik geloof ik verloren tijdens het hond uitlaten.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Stamppot. Laat die kids lekker stampen.

Of lasagne. Dan mogen zij de bladen er in leggen en de kaas er overheen strooien
Lekkere pan soep? Kinderen groente laten snijden, gehaktballetjes draaien, stokbroodje er bij en klaar :-)
Heb je het opperdepop kookboek? Haal ik soms ook nog wel ideetjes uit.
Lasagna, pizza, Mexicaans (taco's, wraps, verschillende schaaltjes en zelf laten beleggen), sushi.
quote:honeyboo schreef op 13 februari 2013 @ 11:26:

Heb je het opperdepop kookboek? Haal ik soms ook nog wel ideetjes uit.Nee die ken ik niet. Zal wel eens op inet zoeken of ik het kan vinden...thx
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
hoe oud zijn je kinderen? wil je uitgebreid eten of heb je een beetje haast, lusten ze alles, hoeveel heb je te besteden?

je kunt allerlei bakjes wrapvulling maken, en dan een kip- en een gehaktvulling klaarmaken.

zelf heb ik laatst weer eens een lekkere paprika-chorizo schotel gemaakt:

(eerst al het snij- en schilwerk doen, of tijdens het zachtworden van de paprika)

een flinke ui of twee kleintjes fijnsnijden, 3 paprika's in blokjes, en dat zacht fruiten in wat boter. Hieraan toevoegen een half bakje (of wat meer) gesneden champignons en een in blokjes gesneden chorizo worst van een goed merk (ongeveer 250 gram) Op middelmatig/hoog vuur bakken tot de olie uit de chorizo komt. 3 teentjes knoflook uitpersen en even meebakken. Dan in blokjes gesneden aardappels er bij doen (de hoeveelheid die je normaal ook klaarmaakt) en de pan aanvullen met kippenboullion tot de aardappels bijna onder staan (ongeveer een halve liter, net wat meer). Dit ongeveer 20 tot 25 minuten laten koken, tot het meeste water is verdampt.

Voor iedereen een lekker eitje bakken, een kommetje/bord volscheppen met de chorizoschotel, daar het ei op doen en bestrooien met flink wat verse platte gesneden peterselie. Heerlijk!

mijn dochter van 2,5 vind het geweldig om de champignons te "snijden"
Zelfgemaakte pizza!

Pitabroodjes vullen met....

- kipstukjes, tomatenblokjes,gesnipperd uitjes,komkommerstukjes, blokjes kaas, mayonaise

- girosreepjes en sla

Wrap vullen...

Ik zet altijd allerlei kleine schaaltjes neer gevuld met komkommer, tomaatjes, geraspte kaas, blokjes kipfilet, rucola, stukjes zwarte olijven

Bij Lidll heb je krokante kipburgers. Die bak ik in de pan en snijd ik ze in kleine stukjes.

Dressing van chilisaus en mayonaise

Of natuurlijk de Mexicaanse (standaard) vulling !
Daarom werk ik met weekmenu's. Op zondag bedenken wat je gaat eten voor de hele week.

Voor ons een uitkomst.
En voor de toekomst: een weeklijstje! Dan heb je eens per week dat stressmoment en de rest van de week kijk je gewoon wat er op het menu staat en zet je dat op tafel.
Hallo?!
Oh haha Liubi was me net voor
Hallo?!
Ik merk dat ik een weeklijstje niet trek, dan kom ik echt op niks, of ik heb dingen gekocht waar ik dan op eht moment geen zin in heb. 3 a 4 dagen vooruit, dat werkt nog wel. Dan kan ik de boel overzien, breng ik variatie aan en past de boel ook in mijn koelkast. Dan hebben we vaak een dag met kliekjes, restjes of overgebleven ingredienten waar ik wat mee bedenk, en dan doe ik weer voor 3 a 4 dagen boodschappen.

Wat ik ook doe, ik bedenk eerst wat we de afgelopen tijd weer wat minder hebben gehad, pasta, rijst of aardappels. Dan bedenk ik of ik veel tijd heb, en of er nog vlees/vis/kip in de vriezer/koelkast zit. Vanavond eten we dus iets met pasta/mie/noedels, en ik heb best een beetje tijd dus het mag een bolognese achtige saus zijn. Morgen eten we toevallig bij mijn moeder, en vrijdag is altijd curry-avond. Zaterdag zijn we dan wel weer aan iets hollands toe met aardappelen groente vlees en zondag eten we vaak iets wat lang moet (suddervlees, stoofschotel, hele kip, dat soort dingen,of juist iets makkelijks als aardappelpartjes uit de oven met salade, erwtjes en een hamburger (wel zelf gemaakt).

Dat laatste is trouwens ook heel leuk om met kinderen te doen, zelf hamburgers maken. Lekker gehakt kneden met een uitje, wat kruiden (munt en peterselie is heel verrassend in een burger) en een ei en wat paneermeel. Dan broodjes roosteren en een uitje bakken, kaas er op doen en allerlei garnering. Met frietjes en een salade!
hier staan weekmenu's: http://www.robsbudgetmenus.nl/
it's a big club and you ain't in it
probleem van zo'n recept vind ik dat je er weer vanalles bij moet kopen. Als ik de spitskool met kerriesaus zou willen maken dan moet ik meteen naar de winkel om erbij te kopen:

- 1 eetlepel milde Indiase currypasta (of kerriepoeder)

- ½ zakje verse koriander (à 15 g)

- 1 zakje gepelde pistachenootjes (55 g)

En dat is de reden waarom ik toch maar liever bami-van-het-huis maak.
dus mijn suggestie is: bami.
quote:_Doortje_ schreef op 13 februari 2013 @ 11:45:

En voor de toekomst: een weeklijstje! Dan heb je eens per week dat stressmoment en de rest van de week kijk je gewoon wat er op het menu staat en zet je dat op tafel.Dat werkt bij mij dus niet. Als ik er dan op die bepaalde dag geen trek in heb, verzin ik weer wat anders en eindigt het geplande bij de konijnen/vogels/hond
Ik ben ook van het weekmenu. Ik vind koken leuk, maar heb niet altijd even veel tijd, en boodschappen doen is stom.

ik probeer elke week wat nieuws en als het bevalt komt het in de map. Op vrijdag kijk ik door de map en kies wat ik wil eten. En aangezien alles lekker is heb ik er zelden geen zin in .
Nasi goreng met kipsaté, pindasaus en kroepoek (VEEL kroepoek). Daar kan ik onze neefjes in begraven.
kaaaaatje dat vind ik wel een goede, een map met veelgemaakte recepten en dan elke week 1 nieuw ding. Heb je dat ook op seizoen geordend?
Nee, ik heb ze op vega via en vlees, seizoen gaat meestal automatisch bij mijn maar vind ik wel en erg goed idee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven