***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Robbie en Steijn, twee lookalikes. Als we niet oppassen worden ze nog op elkaar verliefd, die twee lijken qua ontwikkeling én gedrag afschuwelijk op elkaar! :-)

Leuk Dropneus! Jij liever dan ik Ik heb er nog niet zo'n trek in. Vind eentje wel makkelijk geloof ik

Hmm. ik heb net gegeten en heb toch alweer trek. Heb dat altijd met rijst! Lijkt alsof ik daar niet vol van raak ofzo!
Xaloy, hihi, ik zat net ook te denken dat Robbie en Steijn eng veel van elkaar weg hebben! Het enige verschil is dat Robbie donker en Steijn blond is, maar daar houdt het mijns inziens wel een beetje bij op. Steijn en Hugo moeten gewoon heel vaak op wintersport gaan, zodat Steijntje vriendjes kan worden met Robbie! (en Huug met Finn)

Trouwens, dan zouden Robbie, Steijn en Puk ook een leuk trio kunnen vormen. Ik vond dat Steijn en Puk op de een of andere manier veel op elkaar leken bij de vorige meet! Laar, wat denk jij?

Ben boos op A. Ik heb zo'n prachtige meisjesnaam in gedachten! Wat denk je: hij vindt het niets! Het is potdorie DE naam die ik al sinds mijn 22e ooit aan een eventuele dochter wilde geven en het wordt nu vakkundig door mijn bevallige neusje geboord! De schande. Ik hoopte dat hij na bijna twee jaar "wennen" het nu wel mooi zou vinden, maar hij blijft maar met die duffe namen aanzetten, bah.

*moppert verder*
Nou, als Steijn en Robbie op elkaar lijken en Puk en Steijn ook (dat ben ik met je eens), dan moeten ze inderdaad ene goed trio vormen!

Welke naam had je in je hoofd? Die met een J.?

Zo, ik heb de schoonmaakmiddelen achter slot en grendel. Was even wat meer werk dan ik dacht, want ze moesten meteen in een ander kastje. Ik ben er alleen nog niet over uit of dat nu heel praktisch is. Dan ga ik nu eindelijk eten.
Welke naam is het Spitsmuis? Zet je 'm op de groep? Dan verzinnen wij wel argumenten om A. te overtuigen. Ik ben heel erg benieuwd!

Hieperdepiep hoera voor Robbie en Steijn en hun eerste stapjes! Moest wel lachen Xaloy, dat je nu soms ook uitkijkt naar het moment dat meneertje slaapt. Wat een verschil niet?

Drop, mooi dat jullie er eindelijk voor gaan! Nu mag hij niet meer terugkrabbelen hoor!

Lievelust, wat een stomme zooi zeg, die opmerkingen van de schoonfamilie! Ik zou me dus niet in kunnen houden en die opmerkingen over de mislukte mannen van de familie er gewoon uitflappen.

Ehm... Nog even opnieuw lezen. Ben alles weer vergeten.

O ja, Xaloy, hoe is het nu met Compli en de ab en de nasleep van de teek?
Eet smakelijk Lara!
Huh, welke naam had ik in gedachten met een J? (ik ben zo vergeetachtig!) Nee, ik blijf maar aan Magali plakken, maar A. vindt het dus echt een waardeloze oubollige naam. Hij is zelf niet waardeloos, maar wel oubollig. Lekker puh! Mijn andere optie vindt hij "iets beter, maar nog steeds niks". Nou vraag ik je!
Wacht even, Magali? Ik heb nog nooit van die naam gehoord! Is het een ouderwetse naam? Ik ken wel een Malie, vind ik erg leuk. Wat is je andere optie? En wat vindt hij dan leuk?
*jammer dat pizza's nooit direct klaar zijn*

Jetteke toch? Ehm...Magali? Ik moest even googelen en zag dat de dochter van Friso en Aimee ook zo heet, maar ik heb er nooit van gehoord. Het spijt me echt, maar ik vind het helemaal niks... Sorry!
Heb hier ook nog nooit van Magali gehoord. eerlijk gezegd sta ik ook niet meteen te juichen!

Malie kenden ik ook nog niet. Mala wel, die vind ik ook wel leuk.

Is Magali dan een NL naam? Klinkt zo Afrikaans of zo
Ohja, een goede eettip: een maiskolf. Die zaten wij te eten en Ole kreeg ook een halve kolf. Hij vond het echt heerlijk!
Vinden jullie Magali echt helemaal niets? Wat jammer! Ik had ooit een heel leuk vriendinnetje met die naam, maar helaas is ze naar het buitenland verhuisd.

De andere opties zijn Maud, Belle, Annejet en Josefine. (hee Lara, toch een J!) Jette vindt A. ook helemaal niets.
Maud en Belle vind ik leuk, Josefine iets minder.

Maud en Josefine vind ik wel het beste bij Steijn en Hugo klinken.
Annejet vind ik ook iets minder, ook in combi met Steijn en Hugo

Vind ik Jette leuker!
Ik heb Magali even laten bezinken en het doet me net als Fachat aan een Afrikaans meisje denken. Sorry Spitsmuis! Maar dat had ik eerst ook bij Malie, terwijl ik het nu wel een leuke naam vind...

Annejet vind ik erg leuk. Josefien eigenlijk ook wel.

Ik ga naar bed, welterusten!
Maiskolf is een goed idee! Lekker zeg, kijken of ze die morgen op de markt hebben.
Haha! Ik vind Annejet erg leuk! En Maud en Belle vind ik helemaal niets, vooral Maud niet (maar dat komt omdat ik een kind altijd een internationale naam zou geven, waarmee ze dus ook in het buitenland geen problemen zouden ondervinden. En Maud lijkt me in sommige landen echt een probleem!-Annejet dus ook eigenlijk!). En Magali vind ik leuk voor een donker kindje, maar niet voor een Hollandse meid denk ik. Josefine vind ik ook leuk, maar dan als Josefien. Ik ben van de makkelijke namen :-)

Maiskolf. Wat een goed idee. Een van Robbie's lievelingspotjes is mais, aardappelen en kip. De andere is trouwens spinazie met ei, of bloemkool met kaas, ach, hij vindt eigenlijk alles wel lekker!

Wilde jullie nog een tip geven: Robbie eet soms wel witte bonen met tomatensaus uit blik. Dan zeef ik de bonen (om die hele zoete saus een beetje weg te krijgen) pureer twee tomaten en gooi die door de bonen, even opwarmen: Klaar! Hij vindt het heerlijk, en het is soms bij tijdgebrek makkelijk! Heb nu dus constant zo'n blikje in huis, ondanks dat ik een erg gewetensvolle kookster ben (kook elk weekend voor de hele week voor hem) komt het wel eens voor dat het net een beetje op is en ik geen tijd meer heb om bij te maken. Dan is dit het gezondste en makkelijkste wat ik altijd in huis heb.
Even nog over de namencrisis in huize Muis: Ik zou dus in jullie geval het derde kindje een iets 'langere' naam geven. Je hebt een tweeling, met twee korte, krachtige namen. Dan zou ik inderdaad voor een drielettergrepige naam gaan, ik weet ook eigenlijk niet waarom, maar de derde wordt toch anders als de tweeling! Dus daarom vind ik Josefien, of -fine, erg goed passen.

Zijn jullie er al uit bij de kater? Geef hem maar een stoere naam. Katers worden groot en stoer. Dus hij moet een stoere naam hebben.

Zo. En nu ga ik ook slapen.
Het katertje van mijn broer heet bikkel, vind ik een erg leuke en stoere naam!

Hmm, daar heb je wel gelijk ik Xaloy, drie-lettergrepige namen klinken idd beter bij Steijn en Hugo. Annejet klinkt toch ook wel bij hun.

Ik zal het eens gaan uitproberen die witte bonen met saus(vindt het zelf erg vies, maar kan me wel voorstellen dat ole het wel lekker vind)
Ik vind Maud ook leuk, maar Josephine toch het leukst (en dan dus op deze manier geschreven). Ik vind Josefine gek staan en een beetje als een verbastering van Josephine, terwijl Steijn ook met een -e is (snap je?). Belle is ook niet helemaal mijn soort naam eigenlijk.

Ik vind Annejet bijzonder, maar ik vind Hugo, Steijn en Annejet niet zo lekker klinken. Komt door de en + jet denk ik.

Goh, wat zeur ik zeg... sorry. ik ga bankhangen. Ciao ciao!
Hihi grappig die namen weer. Ik ben het juist niet eens met een derde lange naam, sorry Xaloy, maar dat komt omdat ik van korte namen hou. Mijn eigen naam (6 letters) is vroeger altijd afgekort door mijn moeder tot een hele verschrikkelijke naam, echt erg.

Ik vindt Maud, en Belle wel mooi, Josephine vind ik erg mooi, maar dan als tweede naam. Ik vind bijv Fien, niet leuk als roepnaam, maar neem aan dat het wel vaak zo wordt afgekort.

Sorry Muis, maar ik vind Magali ook niet mooi (volgens man naam in serie ER?). Leuk hoor, een rode kater, succes.

Zijn de katten trouwens grote fans van jullie kids? Hier zijn de konijnen geweldig, sta echt versteld hoe goed het gaat. Vorige week had Finn twee handen in de bek van het konijn (ok, beetje overdreven) en konijn vond het redelijk ok.

Drop, leuk, spannend. Wij moeten eerst eens tijd hebben geloof ik. Bovendien moet ik eerst weer een beetje afvallen van man. Man vind het te gevaarlijk, had vorige keer een hoge bloeddruk en ben nu nog iets zwaarder dan toen. Verdorie, snel afvallen.

Het was heel goed gegaan met mijn zus, Finn vond het heerlijk. Ze mag echt wel vaker oppassen. Ik denk dat die onhandigheid misschien ook gewoon wel kwam doordat ze hem nooit even lekker alleen hadden. Als man en ik in de buurt zijn is Finn ook gewoon anders. Hij had echt dolle pret met zijn oom en tante. Heerlijk.

Hoera voor de stappende jongetjes! Leuk Muis weer naar Zwitserland! Gezellig. Gaan er nog meer mensen naar Zwitserland? Of moeten wij dan eerst een vakantiewoning kopen?

Ik zit te kijken om binnenkort een weekje of twee naar Nederland te komen. Als dat doorgaat zal ik wel even wat data op msn zetten, misschien kan ik dan even bij een paar meiden langskomen; ik denk aan onderweg vanuit de veluwe naar R'dam en naar A'dam. Ik heb nog veel vakantiedagen en wil eigenlijk wel even wat vrienden zien.

Ik ga lekker slapen, welterusten, tot morgen.
Gezellig Swiss! Ik ben op dinsdagen en donderdagen vrij!

Wij gaan deze zomer waarchijnlijk naar Frankrijk en Sardinie toe. Zou wel gezellig zijn als we konden aanwippen. Ik vind het namelijk maar stom dat ik Finn nog nooit heb gezien.

Slaap lekker!
Ik bedoel er verder niks mee , maar ik vind Lara een mooie naam.

O ja, en ik heb vandaag eindelijk de laatste tablet van de AB-kuur ingenomen. Heb gelukkig geen enkele last van bijwerkingen gehad (de arts waarschuwde me vooraf dat met de hoge dosis die hij voorschreef ik waarschijnlijk vaak misselijk zou worden), behalve 1 keer een uurtje misselijk tijdens ons uitje naar Wallis vorig weekend.

Hoe is het met de op werpen staande Frambozewoos?
*Stomme zwangerschap. Ik kan nu niet meer slapen*

Compli, fijn dat je van de AB af bent!

Swis, nu ben ik wel heel benieuwd welke vreselijke naam jouw moeder jou gaf!

Bij ons is het trouwens andersom: de jongens vinden de poes heel leuk, maar de liefde is niet bepaald wederzijds. (stom beest. Het zijn leuke jongetjes!) Steijntje gaat naar haar wijzen zodra hij haar ziet en roept dan "Kiieeeka" of "Poooeeesj" en Hugo roept elke keer "Kaka". Zo schattig! Het gaat nu wel wat beter tussen Kiek en de knulletjes, maar ik kan me ergens indenken dat zij compleet gestoord van ze wordt. Ze wordt achterna gezeten (zij is sneller), in haar vacht gegrepen, aan de oren getrokken en de staart is ook niet veilig voor vier mollige handjes.

Leuk trouwens dat je naar Nederland komt! Ik zit op de route van Rotterdam naar Amsterdam, dus ik zeg: Kom langs! Eigenlijk heb ik altijd wel tijd (en anders maak ik het)! Neem je Finn mee? Ja toch?

A. vindt jullie erg leuk op het moment. Stommerd die ik ben, ik had verteld dat Magali nu niet bepaald met veel enthousiastme was ontvangen en ik geloof dat A. erg opgelucht was. (alhoewel hij het wel erg vond dat ik achter zijn rug om munitie probeerde te verzamelen)

Framboosje, hoe is ie?

Drop, ik ben nog steeds heel benieuwd met welk argument jij je man over de streep hebt gekregen!
Morgen Muis, ik ben ook alweer op. Man moet weer eens vliegen, dus wekker is al afgegaan (normaal 6 uur) en zit te wachten tot douche vrijkomt. Finn slaapt nog even.

Mijn moeder noemde mij Mien, gelukkig noemde de rest bij Bien, da's een stuk beter.

Bij ons zijn de konijnen ook sneller dan Finn, maar de ene vind hem toch wel leuk, ze gaat de hele tijd weer terug naar hem toe. Hij kraait het dan uit en probeert hem te aaien (of zijn handen in haar mond te steken). Als het het konijn niet bevalt geeft ze Finn een klein tikje met haar pootje, maar dan echt zonder hem pijn te doen, geen idee hoe ze dat doet.

Compli, fijn dat je van AB af bent. Heb je nu ook een inenting tegen teken gekregen? Wist niet eens dat het bestond, maar heb ik afgelopen week geleerd. Ik vind Lara ook een leuke naam! Past ook goed bij Steijn en Hugo.

Ik wil Finn idd wel meenemen hoor. Wil eigenlijk zelfs rijden, zou kunnen dat man meegaat (moet toch heel vaak naar NL), kan ook zijn dat we hem daar wel zien. Eerst maar eens data prikken.

Ik spreek jullie later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven