Interieuradvies, HELP!

14-02-2013 20:31 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop dat er iemand tussen zit die me kan helpen! We zijn een boerderij aan het verbouwen, en het komt steeds dichterbij; kleuren kiezen! Nu zei ik al vanaf het begin; de kleuren weet ik allaaaang! Klopt nog steeds maar ik kan niet meer kiezen haha.. de ene maand denk ik ; JA! die kleur wordt het, om vervolgens een paar weken later weer flink aan het twijfelen te komen. Ik probeer onze situatie zo goed mogelijk te beschrijven :

L vormige woonkamer + keuken, in de korte kant (int hoekie zeg maar) komt de keuken *zie afbeelding* .

tegenover de keuken komt een mega schuifpui en aan de lange kant 2 grote ramen vanaf de grond+ nog zon 1 in de korte muur (snappen jullie het nog?:P) genoeg lichtinval dus..

Er staan een aantal dingen vast, we krijgen een echt eiken kleur keuken met grijs werkblad, geen tegels maar een grijze coating verf, die achterwand is dus al bepaald. Het gaat me om de kleur die op de rest vd muren moet, de kozijnen zijn wit en van kunststof . We moeten nog een kleur bank uitkiezen, meubels zijn van hout wat nog bewerkt moet worden (kan dus nog de grijze of bruine kant ermee op ) en we hebben taupe en bruine eetkamerstoelen, en grijze barkrukken........

Dilemma is: grijze muren met bruine bank of bruine muren met lichtgrijze bank? Oja! op de vloer komen parket tegels, zijn tegels in de vorm en met het uiterlijk van planken, warme eiken kleur, en op de onzichtbare scheiding van keuken en woongedeelte komen grijze vloertegels. Het barretje staat dus met de ene helft op de grijze tegels en met de andere helft op de parkettegels!

pfoeh... lastig uit te leggen .... hoor het graag :D! BEDANKT!
Een paar vakken op de muren maken van 1,5 x 1,5 meter in de kleuren die je in gedachten had en, als het kan, een poosje laten zitten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
wat is er mis met wit?
Eens: wit.
Zeg maar Spijker.
Ook eens met wit. Kleur door textiel, kun je makkelijk switchen. Ik heb zomertextiel en wintertextiel. Heel simpel: kussenhoezen, karpet en (goedkope/zelfgemaakte) overgordijnen.
Wit met ................tja wat is het eigenlijk voor een kleur?

[img]http://www.tuinmeubelsblog.nl/wp-conten ... .com_.jpeg[/img]

Ik wil meer deze kant op zeg maar:

http://www.welke.nl/lookbook/neetjuh/Gewoon-mooi
Doordat de kunststof kozijnen ook al wit zijn..... ik wil niet te wit.. vind het zelf zo snel kil worden....
Ik ben heel blij dat ik in eerste instantie alles wit heb gedaan. Nu ik beter weet hoe het staat met meubels erin en hoe het licht valt, ben ik langzaam bezig om wat meer kleur aan te brengen.
Hoe donker wordt je parket en hoe hoog zit je plafond?
ik vind zelf grijs/zwart met bruin niet mooi. Naar mijn idee kies je voor een basis met grijs/zwart of bruin/creme/zand ed.

Maar das mijn mening...
quote:Tickel schreef op 14 februari 2013 @ 21:06:

Hoe donker wordt je parket en hoe hoog zit je plafond?Plafond zit op zo'n 3 meter hoogte, en de zijkanten lopen in een punt, onze slaapkamer zweeft als het ware in de woonkamer.. De tegels zijn warm eiken, geen harde donkere kleuren dus..
quote:heppiedepeppie12 schreef op 14 februari 2013 @ 21:07:

ik vind zelf grijs/zwart met bruin niet mooi. Naar mijn idee kies je voor een basis met grijs/zwart of bruin/creme/zand ed.

Maar das mijn mening...ik gebruik geen zwart in mijn interieur, grijs, bruin en wit ..
Waar is de brand, er wordt HELP geroepen!!

Oh het gaat over kleuren. Zoals hierboven al wordt gezegd: ik zou ook met wit beginnen. Je kan ook nog iets met grijsgroen. Dat past ook bij wit en donker hout. Zoals:

Heb je een plaatje van de kleur van je vloer? Is het bruinbruin of grijsbruin of geelbruin, wat is de afwerking van het parket?
hmm bedankt voor je reactie aaaanne maar neig toch meer naar de aarde tinten, grijs, bruin, taupe, met gedeeltes wit maar dan ga je naar een verfwinkel zeg je; we willen bruin, krijg je me toch 6 paginas met bruine kleuren... manlief kreeg de sos tekens al in zn ogen..... kan het hem niet kwalijk nemen (gewoon BRUIN zei hij nog hulpeloos.. hihi )
de tegels zijn bruinbruin zeg maar, kan zo snel geen plaatje vinden :( afwerking? Het is keramisch parket, dat zijn tegels met het uiterlijk van planken, dus er komt een inimini voegje tussen te zitten..
Ik heb zelf lichtbruin op de muur, maar al mijn zitmeubels zijn wit/ecru.
quote:sammert schreef op 14 februari 2013 @ 21:23:

de tegels zijn bruinbruin zeg maar, kan zo snel geen plaatje vinden :( afwerking? Het is keramisch parket, dat zijn tegels met het uiterlijk van planken, dus er komt een inimini voegje tussen te zitten..Ohhhhhhhhh geen hout dus?
quote:sammert schreef op 14 februari 2013 @ 21:09:

[...]

ik gebruik geen zwart in mijn interieur, grijs, bruin en wit ..

Ja dat schreef ik dus, dat je naar mijn mening zwart met grijs combineert of bruin met zandkleuren, en dus niet grijs met bruin.

Maar nogmaals, dat is mijn mening
Hahahaha ja heel herkenbaar, er zijn zo veel kleuren die toch net iets anders zijn

Dan zou ik voor de grotere vlakken (muren enzo) de lichtste van je kleuren nemen (wit, of hetgeen daar het meest in de buurt komt) en voor de kleinere vlakken de donkerder kleuren. De bank is ook bruin, die is echt donker neem ik aan dan?
Staat ie hier bij?
was het maar waar tickel..... maaree... we krijgen vloerverwarming overal dus dan kan er geen hout liggen :(
[img]http://www.house-of-ceramics.nl/img/upl ... parket.jpg[/img]

de helemaal rechtse ongeveer.....
quote:heppiedepeppie12 schreef op 14 februari 2013 @ 21:25:

[...]

Ja dat schreef ik dus, dat je naar mijn mening zwart met grijs combineert of bruin met zandkleuren, en dus niet grijs met bruin.

Maar nogmaals, dat is mijn mening

Persoonlijk vind ik taupe heel mooi met grijs combineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven