Gezondheid alle pijlers

Zwanger & Psoriasis.....Dode zeezout producten?

15-02-2013 11:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 5 weken zwanger en merk dat de psoriasis weer begint toe te nemen.

Helaas mag ik m'n gewone medicatie/zalfjes/ed allemaal niet gebruiken tijdens de zwangerschap, dus ben internet aan het afspeuren naar wat ik wel kan gebruiken.

Qua medicijnen is dat dus eigenlijk helemaal niks.....

Nu lees ik goede berichten over producten met dode zeezout erin, maar daar is ook heel veel verschil in en is ook best prijzig.

Ik heb het vooral op m'n hoofdhuid en wat plekjes op m'n lichaam. Dus zoek iets van shampoo/hoofdhuidlotion en douchegel/bodylotion. Per april krijg ik een huisje met een bad, dus dan zou ik ook graag badzout willen gaan gebruiken.

Zijn er hier meiden die ook psoriasis hebben en met goed resultaat dode zeezout producten gebruiken?

Zo ja, wat gebruik je precies en van welk merk?
Ik heb geen psoriasis maar eczeem, en zweer al jaren bij de producten van Zarqa. Ik gebruik inmiddels het badzout, handcreme, bodybutter en shampoo.

Mijn eczeem blijft daardoor heel rustig, en ik hoef geen hormoonzalf meer te smeren. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het voor iedereen werkt, maar het is zeker het proberen waard.

Het spul is idd niet heel goedkoop, maar wel betaalbaar en zuinig in gebruik. Wat mij betreft iig een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
@schnitzel: ik kwam dit merk inderdaad ook al tegen en schijnt ook bij dat programma van Keuringsdienst van Waarde te zijn geweest en er goed uit te komen qua samenstelling van het zout.

In welke winkel koop jij het of koop je het online?
Ik gebruik de dode zeezout van De Tuinen, deze is goedgekeurd door de Keuringsdienst van Waarde en bij mij heeft het echt kwaaltjes verholpen. Laatst was er een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde, die is vast ergens terug te vinden, over dat veel producten waarop stond dat er dode zeezout werd gebruikt geen echt dode zeezout bevatten maar 'gewoon' zout. Dus goed opletten wat je koopt.
Volgens mij werkt gewoon zeezout ook prima. Mijn schoonvader komt na zijn vakantie en zwemmen in zee altijd weer schoon terug die heeft ook ooit zo'n kuur gedaan met zeezout in bad thuis. Hielp wel, maar stonk zo dat hij daarmee is gestopt.

Maar goed, ik zou zeggen probeer eerst gewoon een badje met zeezout ipv allemaal dure producten met dode zeezout (waarvan inderdaad een groot deel niet eens uit de dode zee komt volgens de keuringsdienst van waarde).
geen antwoord op je vraag maar ik heb meerdere type psoriasis waar ik wonder boven wonder tijdens mijn zwangerschap vrijwel geen last van heb gehad!

zelfs de hardnekkige plekken verdwenen bijna! dus ik hoop voor jou hetzelfde

de plekken zijn weer teruggekomen na het stoppen met de BV helaas..
life ain't a perfect story, write it while you live it
Als ik gewoon 1 potje nodig heb koop ik het bij de Tuinen (soms is het daar ook in de aanbieding), maar als ik meerdere dingen nodig heb koop ik het online, want bij grotere bestellingen is de verzending meestal gratis, en pakt het goedkoper uit dan in de winkel.

Gewoon zoutbadje/zwemmen in zee helpt idd ook een beetje, maar als je echt droge plekken hebt waarop je normaal speciale zalfjes smeert, is een creme met dode zeezout wel een fijn alternatief.
Ik gebruik een blokje dode zee zout. Iets nat maken en dan over de plekken wrijven. Helpt goed.

Heb nu een blok meegenomen uit Egypte maar ik weet dat er in NL ook wel mensen op markten en braderien staan die zulke blokken verkopen. Gewoon puur dode zeezout.

heb deze ook al een x gehad en werkte ook goed:

http://webshop.parocare.eu/huidklachten ... imit=5&p=3
Iemand bij mij in de familie heeft ook last van psoriasis.

Bij haar helpt dode zeezout heel goed en ook opletten met wat je eet.

Vermijd witte suiker, snoep, koffie, chocolade, producten op basis van witmeel. Ook schilt zij alle fruit en groenten, zit blijkbaar iets in de schil die een aanval kan triggeren.
http://www.laroche-posay. ... zorgingsproducten-ca.aspx

Ik gebruik spul van dit merk, en ik kan zeggen dat t echt helpt. Er zitten geen parabenen in. Shampoo's heb je ook van dit merk.

Succes
Is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb ook La Roche Posay geprobeerd, en bij mij deed het niet veel. De 'gezonde' huid werd lekker zacht, maar eczeemplekken verbeterden er niet van - wat bij dode zee zout wel het geval is.

TO, ik wilde nog toevoegen dat ik gewoon eens zou beginnen met een zakje zout van Zarqa of De Tuinen, dat is vrij goedkoop. Maak een badje, of los een klein beetje zout op in water, en leg natte kompressen op de plekken. Doe dit een paar dagen achter elkaar en kijk hoe je huid erop reageert. Als het werkt kun je daarna andere producten kopen.
@goldstrike: ik geloof absoluut dat voeding er ook mee te maken kan hebben, maar voordat ik mijn voedingspatroon ga aanpassen ga ik eerst maar eens dit soort producten proberen.

@schnitzel: dat is een goede tip! Gewoon met watten of natte doeken ofzo?
Ik gebruik een soort kruidenzakjes van herbella http://www.herbella.nl/a-27764483/psori ... -10-stuks/ , waar ook zeezout inzit, daar masseer je je plekken mee in. Doe ik ook altijd in bad (gooi er zelf nog wat extra zeezout bij). Ik heb geen ervaring met zwangerschapspsoriasis trouwens..
Bij mijn eerst zwangerschap (22 jaar geleden) verergerde de psoriasis ook heel erg. Volgens huisarts mocht ik toen geen zalf gebruiken. Ik gebruikte dermovate en topicorte, allebei met salicylzuur. Ben aan het eind van de zwangerschap naar dermatoloog geweest en die zei toen dat ik het gewoon had mogen gebruiken. Mijn oudste is in november geboren, weer geen zon dus. Na de bevalling verergerde de psoriasis zo erg dat ik maanden lichttherapie heb gehad.

Ik zie nu dat je 5 weken zwanger bent. Ik ben toen ook in januari zwanger geraakt. Dat het winter was hielp voor mij ook niet mee. Mijn andere kinderen zijn, met opzet, in de zomer ''gemaakt''. daarbij had ik het geluk dat ik vrij snel zwanger raakte. De psoriasis was toen bijna helemaal weg en die 3 zwangerschappen ook geen last meer gehad.

En als er dan toch een plekje op kwam zetten, heb ik gewoon zalf gebruikt (dezelfde als hierboven)

Volgens dermatoloog kan het smeren niet kwaad tijdens de zwangerschap, als je maar geen grote hoeveelheden gebruikt.
Ik zie de topictitel en dacht gelijk aan de Keuringsdienst van Waarde uitzending. TO heeft het er ook al over zie ik. De uitzending staat hier.
Bij mij helpt het trouwens ook om regelmatig te scrubben en mijn huid in te smeren met vitamine E creme, kan je zo kopen in een pot bij het kruidvat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven