Heeft de buurman mijn kat vermoord?

16-02-2013 09:47 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden hebben we het drukke stadsleven verruild voor een huisje in het oosten des lands. We wonen nu ruimer en groter waarbij het ook nog eens lekker rustig is.

Echter de eerste paar weken ging het al direct mis, de buurman kwam aan de deur en zei dat we onze rot kat bij ons moesten houden.

Ik stond nogal perplex en voor ik wat kon terug zeggen was hij al weer weg. Twee weken later kwam onze kat terug met een wond op zijn rug. Twee hechtingen moesten erin en de dierenarts zei dat hij geslagen was met een hard voorwerp.

Ik ben toen naar de buurman gegaan en gevraagd of hij er iets van wist. Hij zij zonder te blozen: "ik heb je gewaarschuwd, die kat hoort niet in mijn tuin". Hierna smeet hij de deur dicht.

Mijn man is savondsnog geweest en toen zei de buurman dat hij geen vreemde dieren in zijn tuin wou en er geen 3e keer komt.

Nu is onze kat sinds twee weken vermist, we hebben de buurt afgezocht, naar het asiel geweest en gelet op dode dieren op en langs de weg. Hij is dus verdwenen.

Ik verdenk de buurman, maar kunnen we überhaupt iets doen?

Ik vrees voor onze poes die ook steeds vaker zijn weg naar buiten weet.
Hoe naar ook. Jij dacht misschien dat het allemaal wel mee zou vallen met de buurman zijn dreigementen maar hij heeft je echt echt gewaarschuwd.

Natuurlijk had hij met z'n Gore tengels van jouw kat af moeten blijven! Maar mensen zijn niet altijd politiek correct. Waarom heb je dat risico genomen??
Was het een forensisch dierenarts dat hij met zekerheid kon vast stellen dat het wondje was veroorzaakt door slaan met een hard voorwerp?
Waarom heb je je kat weer naar buiten gelaten?? Sorry dat vind ik echt onbegrijpelijk...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nog niet zo lang geleden is iemand gearresteerd vanwege de dood van een dier, dus het wordt niet zomaar meer toegestaan.
quote:drietje schreef op 16 februari 2013 @ 10:00:

[...]

het is een buitenkat en die mogen gewoon los lopen, hebben wij altijd al gedaan.

Die buurman is natuurlijk een akelig mens, dat is wel duidelijk. Er is geen enkel excuus voor het mishandelen (of erger) van dieren.

Maar anderzijds: eigenlijk is het natuurlijk niet normaal om jouw huisdieren door de tuin van anderen te laten zwerven. Dat doe je met geen enkel huisdier, die houd je op je eigen grond of binnen. Vrienden van me hebben een enorme tuin met een stuk bos erachter en hun honden kunnen vrij in en uitlopen, maar stel dat die honden door de tuinen van de buren zouden gaan rennen, dan vind je dat toch ook niet normaal? Zo van "ja maar Fikkie is nou eenmaal een buitenhond, dus dat moeten de buren dan maar accepteren".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je bent gewoon een eigenwijze drol dus.

Nou succes ermee. Vind t eigenlijk best erg dat er nauwelijks schuldgevoel doorklinkt in je laatste post terwijl je dit echt gewoon had kunnen voorkomen. Zal je wel alvast waarschuwen; voor poes wacht hetzelfde lot als je zo eigenwijs blijft doen.
bah wat een vieze vuile rotvent, ik hoop echt voor je dat je kat nog n keer opduikt maar vrees t ergste..

tuurlijk is t niet fijn als vreemde katten in je tuin poepen, maar om zo'n beestje dan maar wat aan te doen... vreselijk
quote:mali30 schreef op 16 februari 2013 @ 10:05:

Waarom heb je je kat weer naar buiten gelaten?? Sorry dat vind ik echt onbegrijpelijk... Omdat mijn man helemaal gek werd van die kat die door het huis vloog. Hij wou hem al weg geven of bij een boer los laten.
zou hier het moment zijn om ook even het recht in eigen hand te nemen t.o.v. de buurman.

ik vind het verder ook niet handig dat je de kat toch nog los hebt gelaten. Hier zou de buurman niet weg komen met een dergelijk dreigement.
quote:advies schreef op 16 februari 2013 @ 10:06:

Nou succes ermee. Vind t eigenlijk best erg dat er nauwelijks schuldgevoel doorklinkt in je laatste post terwijl je dit echt gewoon had kunnen voorkomen. Zal je wel alvast waarschuwen; voor poes wacht hetzelfde lot als je zo eigenwijs blijft doen.

+1, vind eigenlijk dat je er aardig schuldig aan bent. Die buurman is een klootzak, hij had met zijn fikken van die kat af moeten blijven, maar JIJ had de kat binnen kunnen houden.

En zo gek waren jullie blijkbaar niet op de kat, als je man hem bij een boer had uit willen zetten omdat hij "gek"van hem werd.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:drietje schreef op 16 februari 2013 @ 10:08:

[...]

Omdat mijn man helemaal gek werd van die kat die door het huis vloog. Hij wou hem al weg geven of bij een boer los laten.Net was het nog dat hij buiten gewoon mocht lopen ? Bevallen de antwoorden niet ofzo? Hoe hebben jullie dat de eerste weken na verhuis gedaan? Dan moet je toch ook de kat binnenhouden, zodat ie kan wennen aan het huis en dergelijke? Anders heb je toch kans dat ie gaat zwerven ?

[...]

Omdat mijn man helemaal gek werd van die kat die door het huis vloog. Hij wou hem al weg geven of bij een boer los laten.Nou, dan is het voor je man in ieder geval opgelost.
Als ie al twee weken weg is, dan zou ik me erbij neer leggen dat het over en gedaan is. Wat zou je nu nog willen doen dan? Overigens; je woont nu 6 maanden in een nieuwe woning. Ik mis het stukje kennismaking met de buren. Is dat er ooit geweest? Of ben je daar gaan wonen, laat de kat los, en komt in de tuin van de buurman terecht? Ik kan me voorstellen dat de buurman daar een mening over heeft....
quote:judith29 schreef op 16 februari 2013 @ 10:09:

zou hier het moment zijn om ook even het recht in eigen hand te nemen t.o.v. de buurman.

ik vind het verder ook niet handig dat je de kat toch nog los hebt gelaten. Hier zou de buurman niet weg komen met een dergelijk dreigement.Onze buurman is tegen de 2 meter en bouwvakker...kun je niks tegen beginnen. Bovendien is hij heel geliefd in de buurt.
quote:drietje schreef op 16 februari 2013 @ 10:00:

[...]

het is een buitenkat en die mogen gewoon los lopen, hebben wij altijd al gedaan.Van wie mogen die loslopen? En al mogen ze loslopen, niet iedereen zit er op te wachten andermans huisdieren in zijn tuin. Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan kattenpoep in mijn tuin.

[...]

Omdat mijn man helemaal gek werd van die kat die door het huis vloog. Hij wou hem al weg geven of bij een boer los laten.

Haha ik denk dat je man gewoon die kat heeft opgeruimd

Je man verdenk je natuurlijk niet..
Ik zou liever een doorgedraaid beestje in huis hebben dat even moet wennen aan het binnenleven dan helemaal geen beestje meer.
quote:feeks schreef op 16 februari 2013 @ 10:02:

[...]

Terwijl hij al een wond had door de buurman en de buurman had gezegd dat er geen derde keer kwam????Je wijziging
quote:nessemeisje schreef op 16 februari 2013 @ 10:11:

[...]

Nou, dan is het voor je man in ieder geval opgelost. Ja die is niet dol op kattenen hij wil ook nooit nieuwe. Hij zei ook dat het hier anders ging en de kat ws ergens in een sloot ligt.
Ik heb ook zo'n buurman gehad, 2x zelfs, in Bourgondisch Brabant. Beide keren meteen een kattenhok in de tuin geplaatst en 's ochtends vroeg daar de katten naartoe.

Beide buurmannen begonnen de introductie met 'De eerste kat die in mijn tuin komt is dood'. Met een (groot) kattenhok konden ze toch lekker buiten ravotten, maar lopen ze niet het risico daar met hun leven voor te moeten betalen.

Misschien een idee voor de poes?
quote:Ster_ schreef op 16 februari 2013 @ 10:13:

Ik zou liever een doorgedraaid beestje in huis hebben dat even moet wennen aan het binnenleven dan helemaal geen beestje meer.Dit dus.
Tja drietje, misschien had je man dan even moeten accepteren dat het nu eenmaal jullie kat is.. nu acht ik de kans erg groot dat je kat inderdaad dood is of je buurman heeft m zelf een slinger gegeven naar een nieuw baasje toe. Die laatste lijkt me alleen zeer onwaarschijnlijk want dat kost te veel moeite.
quote:drietje schreef op 16 februari 2013 @ 10:13:

[...]

Ja die is niet dol op kattenen hij wil ook nooit nieuwe. Hij zei ook dat het hier anders ging en de kat ws ergens in een sloot ligt.Leuke vent.
Een wijkagent kan je verplichten om je kat binnen te houden als andere mensen daar last van hebben. Ik heb kattennet in mijn tuin hangen zodat ze alleen mij kunnen lastig vallen en nirt de buren, EN ze zijn veilig.
quote:advies schreef op 16 februari 2013 @ 10:06:

Mee eens. Buurman had natuurlijk met zijn tengels van je kat af moeten blijven maar kan me best voorstellen dat iemand zich eraan ergert.

Hier ook, de buuf van mijn opa heeft 8 (!!) katten en die schijten lekker zijn tuin vol. Zo erg dat als je in de zomer buiten zit je gewoon echt de kattenpoep ruikt. Meerdere keren normaal gevraagd maar de buurvrouw laat ze lekker buiten banjeren. Als ik dus op bezoek ben bij mijn opa gooien we altijd de drollen terug over de schutting. Ook niet netjes maar het is zooooo ergelijk.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven