zetpil en koortslip
zondag 17 februari 2013 om 19:38
Ik gaf mijn dochter net een zetpil en deed de zetpil eerst in mijn mond om de harde randjes er af te halen, vergeten dat ik een koortslip heb. Freak m nu een beetje want ik heb de zetpil al gegeven. Ik heb de pil niet over we lip gesmeerd maar wel echt in me mond gehad, oh voel me zo dom! Ik woon in heg buitenland en kan niet zomaar ff de dokter bellen hier, kan er uiteraard wel naar toe maar is 45 min rijden. Zal t ernstig zijn?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zondag 17 februari 2013 om 19:42
Ik vergeet ook wel eens dat ik een koortslip heb en zit dan aan m'n oog (of m'n vagina als ik kriebel heb) maar is nog nooit fout gegaan in de 20 jaar dat ik ze heb.
Heb zelfs m'n vriend wel eens gekust in een vlaag van 'niet nadenken'..
Klein risico gok ik dus? (Gebaseerd op mijn ervaringen met besmettelijkheid) je lip is echt besmettelijk als er vocht vanaf komt, voor de rest valt het in mijn ervaring dus wel mee
Heb zelfs m'n vriend wel eens gekust in een vlaag van 'niet nadenken'..
Klein risico gok ik dus? (Gebaseerd op mijn ervaringen met besmettelijkheid) je lip is echt besmettelijk als er vocht vanaf komt, voor de rest valt het in mijn ervaring dus wel mee

zondag 17 februari 2013 om 19:52
zondag 17 februari 2013 om 19:53
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 19:52:
Ik ben geen dokter maar ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je dochter zal in haar leven nog veel bacteriën en andere rotzooi naar binnenkrijgen maar het menselijk lichaam is een wonderbaarlijk fenomeen die vooralsnog alles afstoot wat er niet hoort.Ook niet dus.
Ik ben geen dokter maar ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je dochter zal in haar leven nog veel bacteriën en andere rotzooi naar binnenkrijgen maar het menselijk lichaam is een wonderbaarlijk fenomeen die vooralsnog alles afstoot wat er niet hoort.Ook niet dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 17 februari 2013 om 19:59
Het begint met een tintelend, jeukend of branderig gevoel op de grens tussen de lip en de huid eromheen. Veel mensen herkennen dit en weten dan: er is een koortslip op komst. Al in deze fase is een koortslip besmettelijk. Na enkele uren tot dagen ontstaan er pijnlijke blaasjes. Die zijn gevuld met helder vocht. De blaasjes gaan stuk, het vocht gaat eruit en er ontstaat een wondje. Op het wondje komt een korstje, meestal gelig van kleur. Het korstje valt er na een paar dagen af. De huid eronder is gaaf, en het besmettingsgevaar is voorbij.

zondag 17 februari 2013 om 20:05
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2013 @ 19:59:
Het begint met een tintelend, jeukend of branderig gevoel op de grens tussen de lip en de huid eromheen. Veel mensen herkennen dit en weten dan: er is een koortslip op komst. Al in deze fase is een koortslip besmettelijk. Na enkele uren tot dagen ontstaan er pijnlijke blaasjes. Die zijn gevuld met helder vocht. De blaasjes gaan stuk, het vocht gaat eruit en er ontstaat een wondje. Op het wondje komt een korstje, meestal gelig van kleur. Het korstje valt er na een paar dagen af. De huid eronder is gaaf, en het besmettingsgevaar is voorbij.Bronvermelding erbij zetten misschien?
Het begint met een tintelend, jeukend of branderig gevoel op de grens tussen de lip en de huid eromheen. Veel mensen herkennen dit en weten dan: er is een koortslip op komst. Al in deze fase is een koortslip besmettelijk. Na enkele uren tot dagen ontstaan er pijnlijke blaasjes. Die zijn gevuld met helder vocht. De blaasjes gaan stuk, het vocht gaat eruit en er ontstaat een wondje. Op het wondje komt een korstje, meestal gelig van kleur. Het korstje valt er na een paar dagen af. De huid eronder is gaaf, en het besmettingsgevaar is voorbij.Bronvermelding erbij zetten misschien?
zondag 17 februari 2013 om 20:07
zondag 17 februari 2013 om 20:07
zondag 17 februari 2013 om 20:11
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:03:
[...]
Oh. En die wijsheid heb jij zoals gewoonlijk van Google afgeplukt?
Niet nodig. Gezond verstand was voldoende.
En ik heb kleine basis vanwege mijn opleiding.
Maar ik mag toch aannemen dat jij ook wel bedenken kan dat als je in contact komt met bepaalde virussen de kans best groot is dat jij er ook ziek van wordt? Hoezo dan " nee hoor, dat stoot je lichaam af " normaal vinden?
[...]
Niet nodig. Gezond verstand was voldoende.
En ik heb kleine basis vanwege mijn opleiding.
Maar ik mag toch aannemen dat jij ook wel bedenken kan dat als je in contact komt met bepaalde virussen de kans best groot is dat jij er ook ziek van wordt? Hoezo dan " nee hoor, dat stoot je lichaam af " normaal vinden?
zondag 17 februari 2013 om 20:13
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:03:
[...]
Niet nodig.
Elk weldenkend mens weet toch dat als je in aanraking komt met een virus de kans groot is dat je er ziek van wordt? Dat geldt ook voor het herpes virus. Niet voor niets worden kinderen tegen zoveel virusziekten ingeënt.
[...]
Niet nodig.
Elk weldenkend mens weet toch dat als je in aanraking komt met een virus de kans groot is dat je er ziek van wordt? Dat geldt ook voor het herpes virus. Niet voor niets worden kinderen tegen zoveel virusziekten ingeënt.