Gezondheid alle pijlers

zetpil en koortslip

17-02-2013 19:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf mijn dochter net een zetpil en deed de zetpil eerst in mijn mond om de harde randjes er af te halen, vergeten dat ik een koortslip heb. Freak m nu een beetje want ik heb de zetpil al gegeven. Ik heb de pil niet over we lip gesmeerd maar wel echt in me mond gehad, oh voel me zo dom! Ik woon in heg buitenland en kan niet zomaar ff de dokter bellen hier, kan er uiteraard wel naar toe maar is 45 min rijden. Zal t ernstig zijn?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik vergeet ook wel eens dat ik een koortslip heb en zit dan aan m'n oog (of m'n vagina als ik kriebel heb) maar is nog nooit fout gegaan in de 20 jaar dat ik ze heb.

Heb zelfs m'n vriend wel eens gekust in een vlaag van 'niet nadenken'..

Klein risico gok ik dus? (Gebaseerd op mijn ervaringen met besmettelijkheid) je lip is echt besmettelijk als er vocht vanaf komt, voor de rest valt het in mijn ervaring dus wel mee
Is je koortslip open of is hij al aan het genezen?
Sorry pc liep even vast..
Hijs niet echt open denk ik, in ieder geval er loopt geen vocht uit, maar hijs wel zacht omdat ik vaak op me lip zuig zeg maar. ( een tik) ooohh hoop zo dat t niks ernstigs is.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik ben geen dokter maar ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je dochter zal in haar leven nog veel bacteriën en andere rotzooi naar binnenkrijgen maar het menselijk lichaam is een wonderbaarlijk fenomeen die vooralsnog alles afstoot wat er niet hoort.
Als er geen vocht uit komt is hij niet besmettelijk
Internagelaktisch
Als je je dochter besmet hebt kan een arts daar ook niets meer aan doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maaique schreef op 17 februari 2013 @ 19:52:

Als er geen vocht uit komt is hij niet besmettelijk Dat is dus niet zo.
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 19:52:

Ik ben geen dokter maar ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je dochter zal in haar leven nog veel bacteriën en andere rotzooi naar binnenkrijgen maar het menselijk lichaam is een wonderbaarlijk fenomeen die vooralsnog alles afstoot wat er niet hoort.Ook niet dus.
Hoe oud is je dochter?
Ontzettend dom! Een koortslip is verschrikkelijk besmettelijk, ook voordat er blaasjes zijn.

Drie dubbel duimen dus. Met een beetje pech komt er pas over jaren een uitbraak.
En da ha kan er niets aan doen.
Denk je dat je alles qua koortslippen zo onderhand wel gehad hebt kom je met een zetpil.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het begint met een tintelend, jeukend of branderig gevoel op de grens tussen de lip en de huid eromheen. Veel mensen herkennen dit en weten dan: er is een koortslip op komst. Al in deze fase is een koortslip besmettelijk. Na enkele uren tot dagen ontstaan er pijnlijke blaasjes. Die zijn gevuld met helder vocht. De blaasjes gaan stuk, het vocht gaat eruit en er ontstaat een wondje. Op het wondje komt een korstje, meestal gelig van kleur. Het korstje valt er na een paar dagen af. De huid eronder is gaaf, en het besmettingsgevaar is voorbij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2013 @ 19:53:

[...]Ook niet dus.Oh. En die wijsheid heb jij zoals gewoonlijk van Google afgeplukt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2013 @ 19:59:

Het begint met een tintelend, jeukend of branderig gevoel op de grens tussen de lip en de huid eromheen. Veel mensen herkennen dit en weten dan: er is een koortslip op komst. Al in deze fase is een koortslip besmettelijk. Na enkele uren tot dagen ontstaan er pijnlijke blaasjes. Die zijn gevuld met helder vocht. De blaasjes gaan stuk, het vocht gaat eruit en er ontstaat een wondje. Op het wondje komt een korstje, meestal gelig van kleur. Het korstje valt er na een paar dagen af. De huid eronder is gaaf, en het besmettingsgevaar is voorbij.Bronvermelding erbij zetten misschien?
Je hoeft je geen zorgen te maken, je hebt je dochter waarschijnlijk niet besmet.
Je hoeft je geen zorgen te maken, je hebt je dochter waarschijnlijk niet besmet.
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:05:

[...]

Bronvermelding erbij zetten misschien?Zou kunnen, maar elke site die je zélf ook kunt Googlen (!) zegt hetzelfde. Dit stukje komt volgens mij van apothekersnet oid.
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:05:

[...]

Bronvermelding erbij zetten misschien?Zou kunnen, maar elke site die je zélf ook kunt Googlen (!) zegt hetzelfde. Dit stukje komt volgens mij van apothekersnet oid.
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:03:

[...]

Oh. En die wijsheid heb jij zoals gewoonlijk van Google afgeplukt?

Niet nodig. Gezond verstand was voldoende.

En ik heb kleine basis vanwege mijn opleiding.

Maar ik mag toch aannemen dat jij ook wel bedenken kan dat als je in contact komt met bepaalde virussen de kans best groot is dat jij er ook ziek van wordt? Hoezo dan " nee hoor, dat stoot je lichaam af " normaal vinden?
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:03:

[...]

Oh. En die wijsheid heb jij zoals gewoonlijk van Google afgeplukt?

Niet nodig.

Elk weldenkend mens weet toch dat als je in aanraking komt met een virus de kans groot is dat je er ziek van wordt? Dat geldt ook voor het herpes virus. Niet voor niets worden kinderen tegen zoveel virusziekten ingeënt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven