Het Grote ruiltopic.

26-11-2012 19:35 2296 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit ruiltopic is het mogelijk (zelfgemaakte) spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt, te ruilen met andere forummers.

Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!

Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er

een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.

Enkele spelregels:

- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt

- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.

- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.

P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
@bikori

Ken iemand die alle dingetjes van winnie the pooh spaart, die zou erg blij zijn met de puzzels en het spel.

Ik kan de stoelverkleiner voor de kinderstoel gebruiken (ben wel al jou spullen aan het overnemen geloof ik :P)
Mooi, Was t in ieder geval de moeite waard Rara!. Was ook leuk om Marels eens te zien IRL trouwens.
Ik zou graag de stoelverkleiner mogen ontvangen, de j&j boekjes en de WdP puzzel en kleuren spel.

Maar klinkt zo hebberig.
Ik val tegen in het echt he

Ik pas twee van de broeken al bijna (alsin, ze gaan dicht maar het is nog niet om aan te zien) en de andere twee gaan op de stapel voor als ik dun ben
668, the neighbour of the Beast
lelytjevandalen je mag me wel even mailen op:

si-style@hotmail.com
Haha Nee hoor Marels, in tegendeel! En leuk dat jij wellicht nog wat aan de broeken hebt. Is t nog gelukt met een autootje kijken?
Shenandoah en woepsie,, kind van vriendin wordt pas april geboren. Maar er is even wat ruzie tussen ons omdat het een gruwelijk verwend nest is. Ze komt donderdag wat terug brengen wat ze niet leuk of leuk genoeg vind.

Dus ik kan donderdag een gil geven wat er weer terug is en ik door kan sturen. Geef het liever hier weer door. Gevalletje stank voor dank.

Geloof dat ik niet eens op kraamvisite wil en het bij een kaartje hou.
Neuh, we kwamen bij een heel louche garagetje ergens in Oud Mathenesse terecht, was ook geen succes

We zullen het wel zien met de auto.
668, the neighbour of the Beast
He wat vervelend van die vriendin, maar ik heb ook een hekel aan mensen die zich gedragen als verwende nesten.

hier komt de baby ook rond diezelfde tijd. 2 april uitgerekend :-)

Als er leuk spul overblijft houdt ik me aanbevolen. Liefst neutraal kleur en anders vertel ik t geslacht wel per mail. Wil het hier niet neerzetten, omdat ik denk dat er mensen mogelijk meelezen die het niet mogen weten :-)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
ik heb ook nog steeds wat schoenen en enkele kledingstukken. Maar daar moet ik morgen even voor gaan zitten
Mail me maar woepsie!

En ik kan er niet tegen als je een hele babyuitzet kan krijgen van me dat je er bij alles zegt dat je liever nieuw hebt terwijl je geen cent hebt om je kont mee te krabben hebt.

Ze leent nu wel wat spul, maar de hele lijst wat ze leent komt op een lijst en ik wil een handtekening van haar eronder en alles wat daarop staat terug.
@lelytje

Dat is inderdaad heel jammer. Kan me voorstellen dat je je afvraagd of je nog op visite wil.

Ik was en ben, in ieder geval dolblij met alles wat ik krijg. Hier gaat alles zelfs eerst door naar een vriendin met een zoon die 5 maanden ouder is, en daarna komt het door naar mij.

Ook gastouder schuift nog wel eens wat door, en ik schuif wel eens wat gekregen spul naar haar.

Wat mij betreft mag je alles wat je terugkrijgt wat ik gestuurd hebt doorsturen naar Woopsie hoor! Weet ik dat het goed terecht komt.

@woopsie

Ik ga nog wel even voor je in de bak opgeborgen spul kijken. Maatje 50 heb ik toen wel veel van weg gedaan omdat dat bijna allemaal zeeman was en ik zoiets had van als ik het ooit weer nodig heb koop ik het wel opnieuw. Wordt alleen wel morgen, want bak staat nog op zoon zijn kamer in de kast, want stop er af en toe nog wat bij :P Weet je trouwens wat het wordt, want geloof dat bijna alles wat ik heb jongensspul is.

Heb nog wel 2 pakjes 44 in neutrale kleur liggen, maar die wil ik eigenlijk bewaren. Eventueel zou je die kunnen lenen, maar dan wil ik ze echt wel terug ;P

Als je op marktplaats kijkt staat er trouwens ook veel kleine maatjes aangeboden voor heel weinig.

@mamak77.

De 2 paar sandaaltjes die je me had gegeven heb ik doorgegeven aan kleine van onze gastouder. Voor zoonlief gaan ze qua maat in najaar/winter uitkomen, dus heb haar er blij mee gemaakt. Moest je nog even bedanken namens haar!
Mag ik even opmerken dat qua maat voeten je er geen pijl op kan trekken? Zoon is nu 3 en heeft maat 26. Maar vorig jaar had hij snowboots maat 22. Hij heeft maat 24 zelfs overgeslagen.

Oww lelytje

Ik lees net je stukje en schrok haha

Ik dacht dat je mij bedoelde als ondankbare hond haha, maar je hebt t "gelukkig" over die vriendin. Ik lees weer eens te snel

Je hebt nu mn mailadres

En heb al s eerder gezegd, ik kan t best betalen. Ik vind t gewoon leuk als ik voor een prikkie leuke dingen bij elkaar kan charteren! Dus als er iemand is die en stuk krapper bij kas zit, mag diegene voor hoor!

@ shenandoah

ik mailde t straks ook al aan een lely. Ik vind t erg lief dat jullie spullen willen uitlenen, maar dat hoeft van mij niet. Ik zit niet super krap bij kas. Kan het best kopen.. Vriendinnen hebben me ook positiekleding etc uitgeleend, maar die ken ik. Ik ga dit niet aannemen van mensen die ik verder niet ken.

Ik wil overal gewoon verzendkosten voor betalen of op mp voor n prikkie kopen etc.
Ik weet wat het wordt shenandoah maar ik schreef hierboven al, dat ik het hier niet op t forum wil zetten er lezen denk ik mensen mee die t nog niet mogen weten.

Als iemand t wil weten omdat diegene nog wat klein spul over heeft.. Zal ik t wel doormailen.

X laagstreepje woeps laagstreepje x @ hotm punt com
Mee Turkije bedoel ik jou niet woepsie. Maar ik had van shenandoa en van meesmk (was de Nick geloof ik?) heel veel kleertjes, speelgoed en ander baby spul gekregen voor vriendin, zelf veel verzameld enz maar er was niet veel goed. Zo wilde ze mijn mc niet lenen, want 2e hands en dan weet je niet wat ermee gebeurd is, uhm... Dochterlief zit er nog in, wat denk je nou zelf?

Wipstoel was geen een die automatisch wiebelde of speeltjes eraan, badje was niet goed want van Hema. Enz enz.

En ik schaamde mij kapot naar jullie toe.

Durfde het bijnà niet te vertellen.

Hoop dat er veel terug komt zodat ik het weer door kan geven
@woopsie,

snap ik helemaal, heb het zelf niet op het forum gezet toendertijd, om dezelfde reden!

Denk ik bied het pakje gewoon te leen aan en dan hoor ik het wel. Maatje 44 nieuw kopen is behoorlijk prijzig (en niet veel winkels hebben het) dus vandaar het aanbod. Marktplaats heeft keus genoeg ;P

pakketje wat nu terug komt bij lelytje zitten waarschijnlijk ook veel neutrale rompertjes en dat soort dingen tussen, dus waarschijnlijk kan ze best een leuk pakketje voor je maken.

Had toendertijd dezelfde instelling als jij qua spullen. Ik zou het allemaal best nieuw kunnen kopen, maar vindt het bij elkaar zoeken veel leuker!

Mijn instelling is altijd, gedragen mag, afgedragen niet :P

Heb van de week hier in de stad een hele leuke tweedehands kleding winkel ondekt en gelijk een super leuk lief vestje voor maar 6 euro gescoord, je zag amper dat het gedragen was.

@lelytje,

je hoeft je echt niet te schamen hoor, vindt het jammer dat het niet gewaardeerd wordt (door haar dan he :P) maar fijn dat je het gewoon weer door gaat geven.

Dank voor de waarschuwing over de maten van schoenen in ieder geval.

Qua schoentjes was het nu meer een ruil. Ik kreeg 2 paar passende slofjes voor zoonlief, en zij kreeg een paar (binnenkort) passende schoentjes voor haar zoon terug. Was blij dat ik eens wat terug kon doen voor haar, want heb al veel kleding gehad die haar zoon niet meer paste.
Krijg je misschien in een volgende ronde kleding van lelyzoon

En ik heb het ook. Koop veel voor zoon op Mp en kringloop. Het ledikantje waar nu dochter in slaapt en zoon ook is nu door de 3e generatie gebruikt. Mijn oma heeft het laten maken toen ze zwanger was van mijn moeder en mijn broer en ik lagen er ook in. Wieg heb ik van Mp

Commode en kast in babykamer hoort bij ledikant. Zo kan ik nog wel 100 items opnoemen in huis wat we gebruiken voor de kids wat niet veel heeft gekost. Vind het leuk!
Lely!! Wat heb je ons weer blij gemaakt! Ik had je al gemaild met een bedankje en de mededeling dat je pakketje deze week de deur uit gaat. Maar zoon had vandaag op de trouwdag van opa en oma jouw kleding aan en kreeg steeds de opmerking dat hij er zo super leuk uitzag!! Echt super!
O wat leuk !!

(Ben stiekem beetje benieuwd naar je zoon in lelyzoon outfit

Graag gedaan.

Heb trouwens geen mail gehad van je
Ik krijg net ook van een ander hier een mail over kleine maatjes van het juiste geslacht. Ik weet nog niet wat voor kleertjes dat zijn en hoeveel. Maar niet dat ik dalijk can jullie allen kleertjes krijg dan heb ik zo een tweede kledingkast nodig haha

Jammer is dat he lely. En het kan best dat ze het liefst alles nieuw wilt, maar als je t je niet kan veroorloven... Dan begrijp ik niet waarom iemand niet blij kan zijn met 2e hands.

Ik vertel net tegen mn man dat iemand hier kleertjes heeft voor ons. Of hij het erg vind dat de baby als eerste pakje, 2e hands kleren aan krijgt. Hij zei: neuh, als t er maar fatsoenlijk uit ziet! Die kleertjes zijn al duur genoeg en ze zijn er zo weer uitgegroeit!
Ik had voor dochter een heel schattig pakje bij de Hema gekocht.

Gelukkig had ik een 2e pakje bij me, want dat schattige pakje paste ze niet en koelde daarom te veel af .... En reserve pakje was 2e hands
@lelytje,

Kleding is altijd goed, merk nu ik met groente en fruithapjes begonnen ben dat er soms meerdere truitjes per dag doorgaan. Nu ik toch werkloos ben tijd genoeg om elke dag een wasje te doen, maar als ik weer werk heb niet meer, dus dan is iets meer in de kast altijd prettig ;P

Krijg trouwens geregeld dingen door van mamak, dus denk dat er misschien ondertussen via haar ook al wat dingentjes van jou bij mij beland zijn :P

We (ik, vriend en zoon) lopen ook vaak bij de kringloop even binnen. Bijna onze hele woonkamerinrichting qua meubels is tweedehands, onder andere een leuke kast via dit topic! En ik vind het super leuk om voor weinig geld veel te doen. Ik geef het geld dan liever uit aan een verbouwing van mijn huis dan meubels.

Nu vindt ik het wel belangrijk dat bijvoorbeeld matrassen, lattenbodems e.d. wel van goede kwaliteit zijn, en dat zou ik dus niet snel tweedehands kopen, maar een bedframe kan best tweedehands. Zoon zijn kamer is samengesteld uit dingen die we hadden of via mp gekocht hebben. Van de week voor 50 euro een stokke kinderstoel op gehaald. Van de zomer ga ik hem buiten even opschuren en even opnieuw in de lak zetten, ziet hij er weer als nieuw uit. En of je eigen zoon er nu een kras/deuk in slaat of dat een ander kind dat al gedaan heeft.

En als zoon eruit is, verkoop ik hem gewoon weer door.

Ben ook gek op de koning(inne)(s)dag rommelmarkt. Heerlijk shoppen voor leuke dingen. Moet mezelf dit jaar denk ik wel een limiet stellen, anders koop ik veel te veel leuk speelgoed voor hem :P Doel dit jaar is in ieder geval een driewieler/loopfietsje oid, en duplo. Verder zijn leesboekjes ook altijd goed.
Zoon zijn nieuwe kamer hebben we voor +/- 500 euro verbouwd en gekocht. Enige nieuwe erin is zijn matras en kast (kast gekregen van opa en oma)

Zelfs het behang in de outlet gekocht
Mijn dochter draagt 95% 2-de hands. Het leuke aan 2-de hands vind ik ook altijd dat je dingen krijgt/koopt die je normaal nooit zou kopen, maar toch onwijs goed bevallen.

@fabienne. Mail even je adres naar me. Dan krijg je de museum kaart. Mijnbolhoedje @ hotmail.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven