Hulp in de huishouding

18-02-2013 13:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of veel van jullie hulp krijgen bij de huishouding?

Ik werk zelf 4 dgn en mijn vriend werkt onregelmatige diensten, gemiddeld per week ook 36 uur.

We hebben een nieuwbouwwoning, 2 slaapkamers.

Eerst deed ik altijd alles zelf in het weekend maar ik ben het een beetje zat. Mijn vriend helpt ook maar ik vindt het de laatste tijd zo zonde van onze tijd samen. En ik heb een bloedhekel aan strijken...

Ik ben zelf wel een echte * poets * qua badkamer en stofzuigen enzo

We hebben er nog enigzins moeite mee om een onbekende in ons huis te hebben. Zijn dus een beetje in onze omgeving aan het rondvragen.

Hebben jullie hulp? Hoe ben je eraan gekomen? Wat doet hij of zij en wat betaal je per uur?

quote:Beeldig schreef op 18 februari 2013 @ 15:26:

Ik ben ook jong, maar doodziek. Ik vind het altijd zo'n flauw vooroordeel dat alleen oude mensen ziek kunnen zijn.

Maar goed, hier dus ook hulp in de huishouding, elke week 2-3 uur, voor alle schoonmaakklussen, het verschonen van de bedden en het vouwen en opruimen van de was.Ik heb nergens gezegd dat jonge mensen niet ziek kunnen zijn. Maar ik werk bij thuiszorg en daar zijn jonge mensen en oude die het nodig hebben. Dus ook jonge mensen die ziek zijn
quote:marlenertje1960 schreef op 18 februari 2013 @ 16:19:

[...]

Niet goed gelezen dus. Als andere mensen bij jonge mensen willen schoonmaken prima . Ik zeg voor de 3e keer dat schept werkgelegenheid. Maar ikzelf niet , ook niets mis mee toch?Is ook niks mis mee. Het enige probleem is dat TO niet vroeg om dit soort bespiegelingen. TO wil gewoon een poets en ze vraagt om ervaringen. En als er dan iemand komt vertellen dat ze uit principe alleen bij mensen poetst die het zelf niet kunnen (hoe nobel dat ook is) kan dat al gauw overkomen als kritiek.
[quote]DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 16:21:

Janna werkt tenminste nog 4 dagen in de week. Ik zit al maandenlang thuis beetje zwanger te zijn. De hulp komt gewoon hoor. Vriend betaald. Lui he?

Kan me geen bal schelen, gelukkig leven we niet meer in de jaren 50 waar je status als vrouw afgelezen wordt aan je drang om te poetsen.[/quot

Ik zie nergens dat ik dat gezegd heb? Maar ik wil zelf gewoon liever werken bij mensen die hulp behoefend zijn. Ook niets mis mee toch? Heb mijn hele leven zelf op kantoor gezeten. Wil nu iets betekenen voor mensen, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ook niets mis mee toch? Daarom moet iedereenzelf weten of hij of zij een hulp willen. Voor de 4de zeg ik keer schept weer werkgelegenheid.werkgelegenheid
Ik vind het ook onzin om TO een beetje de les te gaan lezen dat ze best tijd heeft om zelf haar huis schoon te maken.
quote:marlenertje1960 schreef op 18 februari 2013 @ 16:27:

[quote]DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 16:21:

Janna werkt tenminste nog 4 dagen in de week. Ik zit al maandenlang thuis beetje zwanger te zijn. De hulp komt gewoon hoor. Vriend betaald. Lui he?

Kan me geen bal schelen, gelukkig leven we niet meer in de jaren 50 waar je status als vrouw afgelezen wordt aan je drang om te poetsen.[/quot

Ik zie nergens dat ik dat gezegd heb? Maar ik wil zelf gewoon liever werken bij mensen die hulp behoefend zijn. Ook niets mis mee toch? Heb mijn hele leven zelf op kantoor gezeten. Wil nu iets betekenen voor mensen, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ook niets mis mee toch? Daarom moet iedereenzelf weten of hij of zij een hulp willen. Voor de 4de zeg ik keer schept weer werkgelegenheid.werkgelegenheid

Ik doel niet op jouw reactie.

Ik heb zelf vroeger ook in de thuizorg gewerkt en kwam ook het liefst bij ouderen omdat die vaak ook op zoek waren naar een stukje sociaal contact, dat vond ik leuk. Dus ik snap je wel.
Olijf jij bent gewoon een lui mormel.

Wij hebben sinds een tijdje ook een hulp. Wij werken allebei fulltime en hier lopen 5 kinderen rond dus er is best wel wat te doen. Voorheen deden we dat samen doordeweeks 's avonds (weekend houden we vrij voor de kinderen). Maar dan ben je wel altijd bezig. En nu komt op vrijdag de hulp een hele dag en dan kom ik thuis in een huis dat helemaal aan kant is. En alle was is weggewerkt (vouwen/strijken/opruimen). Dat is echt lekker ontspannen thuiskomen. Hadden we veel eerder moeten doen!

Onze hulp is de moeder van een vriendje van één van onze zoons. Zij zat dringend om een extra bron van inkomsten verlegen. En wij kenden haar al dus dan laat je iemand ook makkelijker alleen in je huis werken (ik ben er maar zelden zelf bij als zij er is). Ik zou eens in de buurt of aan vrienden/bekenden vragen of zij niet iemand weten. Briefje ophangen bij de supermarkt kan ook maar ik vind zelf "via via" fijner.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 16:28:

Ik vind het ook onzin om TO een beetje de les te gaan lezen dat ze best tijd heeft om zelf haar huis schoon te maken.Als je goed had gelezen zag je dat ik niet op TO inging maar op de reactie over een bediende.
*#%%&&** app
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 18-02-2013 16:40
Reden: app storing
% gewijzigd
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 16:30:

[...]

Ik doel niet op jouw reactie.

Ik heb zelf vroeger ook in de thuizorg gewerkt en kwam ook het liefst bij ouderen omdat die vaak ook op zoek waren naar een stukje sociaal contact, dat vond ik leuk. Dus ik snap je wel.Klopt ja dat bedoel ik. En het had verder niets met TO te maken.
Als ik denk ik geld had voor een werkster zou ik denk ik elke week willen laten komen. Dan heb je de garantie dat elke week bepaalde zaken worden aangepakt..

Ik zou dan elke week de douche en toiletten minstens gedaaan willen hebben. Stofzuigen heel het huis... Dan zou er bv om te week als extra de kamers gestoft kunnen worden. Ik denk dat je dan al een heel eind komt....

Heb je een afwasmachine scheelt ook al. En een droger ??

Dan zou je bv kunnen strijken tijdens tv kijken. Strijken lijkt mij niet zo echt tijdsverslinding als je met zijn tweeen bent.....

Boodschappen halen een hekel die kun je ook laten bezorgen bv ook eens in de twee weken....

Vaak heb je zo n poetsdame als je zegt dat je iemand zoekt via bekenden. Ik denk dat best wat mensen willen komen hoor. Zeker in deze tijd....
quote:Derpina schreef op 18 februari 2013 @ 15:46:

Je werkt 4 dagen dus je bent 1 dag vrij. Het lijkt me dat je dan niet alle taken in het weekend hoeft te doen.

En nieuwbouw is dat van toepassing?

En even serieus 2 slaapkamers, een woonkamer,badkamer, toilet? Daar wil jij een poets voor? Dat heb je in een halve dag schoon.

Behoorlijk asociale reactie, lijkt me niet dat jij voor mij kan bepalen wat ik in mijn vrije weekenden doe?

Al zat ik hier met de benen omhoog terwijl iemand mijn huis schoonmaakt, is niet aan jou om daar over te oordelen, en daar vroeg ik ook niet om.
quote:leentjedb schreef op 18 februari 2013 @ 16:30:

Olijf jij bent gewoon een lui mormel.

Wij hebben sinds een tijdje ook een hulp. Wij werken allebei fulltime en hier lopen 5 kinderen rond dus er is best wel wat te doen. Voorheen deden we dat samen doordeweeks 's avonds (weekend houden we vrij voor de kinderen). Maar dan ben je wel altijd bezig. En nu komt op vrijdag de hulp een hele dag en dan kom ik thuis in een huis dat helemaal aan kant is. En alle was is weggewerkt (vouwen/strijken/opruimen). Dat is echt lekker ontspannen thuiskomen. Hadden we veel eerder moeten doen!

Onze hulp is de moeder van een vriendje van één van onze zoons. Zij zat dringend om een extra bron van inkomsten verlegen. En wij kenden haar al dus dan laat je iemand ook makkelijker alleen in je huis werken (ik ben er maar zelden zelf bij als zij er is). Ik zou eens in de buurt of aan vrienden/bekenden vragen of zij niet iemand weten. Briefje ophangen bij de supermarkt kan ook maar ik vind zelf "via via" fijner.Die luxe had ik mij ook gepermiteerd hoor met een groot gezin en fulltime werken. Dan kun jij je aandacht weer aan je kinderen verdelen en je huis is voor het weekend schoon> Heerlijk hoor.
Ik ben ook een lui mormel en nog erger: ik laat mijn moeder mijn huis schoonmaken. Ze doet de "grote" dingen: keuken, badkamer + wc, stofzuigen. Bijna elke week doet ze wat extra als ze vindt dat het wel een schoonmaakbeurt kan gebruiken. Ze komt elke 2 weken een paar uurtjes en volgens mij betaal ik iets van 5 euro of 7,50 per uur. Dat is weinig, maar ze wil niet meer.

Daarnaast breng ik mijn strijk bij een strijkservice (mijn moeder heeft net zo'n hekel aan strijken als ik ).
quote:janna1986 schreef op 18 februari 2013 @ 16:42:

[...]

Behoorlijk asociale reactie, lijkt me niet dat jij voor mij kan bepalen wat ik in mijn vrije weekenden doe?

Al zat ik hier met de benen omhoog terwijl iemand mijn huis schoonmaakt, is niet aan jou om daar over te oordelen, en daar vroeg ik ook niet om.

Ik zit hier regelmatig lekker met de beentjes omhoog, lekker hoor. (ok,ok komt wel door het zwanger zijn, maar tóch )

Wat kost dat eigenlijk, boodschappen laten bezorgen? Ik zie die tip regelmatig langskomen, is dat zeer decadent of ook op te hoesten voor de normale man en vrouw?
Ik weet niet wat het precies kost om de boodschappen te laten bezorgen, heb wel geïnformeerd bij mijn AH maar omdat ik in een nieuwbouwwijk woon bezorgen ze hier nog niet. Ik dacht rond de 5 euro ofzo helemaal niet zo heel duur dus.

Ik mis alleen wel eens dingen op die webwinkel, en fruit enzo wil ik toch zelf even "voelen" ben bang dat ik anders van die lelijke appels krijg of zachte kiwi's
quote:mara2 schreef op 18 februari 2013 @ 16:41:

Als ik denk ik geld had voor een werkster zou ik denk ik elke week willen laten komen. Dan heb je de garantie dat elke week bepaalde zaken worden aangepakt..

Ik zou dan elke week de douche en toiletten minstens gedaaan willen hebben. Stofzuigen heel het huis... Dan zou er bv om te week als extra de kamers gestoft kunnen worden. Ik denk dat je dan al een heel eind komt....

Heb je een afwasmachine scheelt ook al. En een droger ??

Dan zou je bv kunnen strijken tijdens tv kijken. Strijken lijkt mij niet zo echt tijdsverslinding als je met zijn tweeen bent.....

Boodschappen halen een hekel die kun je ook laten bezorgen bv ook eens in de twee weken....

Vaak heb je zo n poetsdame als je zegt dat je iemand zoekt via bekenden. Ik denk dat best wat mensen willen komen hoor. Zeker in deze tijd....

Ja ik heb wel een droger en afwasmachine. Strijken doe ik altijd op zolder omdat ik anders alles eerst naar beneden moet slepen en dan vervolgens weer naar boven. Het probleem bij ons is alleen dat het blijft liggen, een berg wordt en dan sta je dus een avond te strijken in plaats van een uurtje :-)

We gaan idd eerst even via via proberen. Had graag die van mijn werk gehad maar die heeft al genoeg adressen. Vriend gaat ook even bij de schoonmaakster op zijn werk vragen of zij nog "connecties "heeft haha.
Ik heb 3 kinderen met hun nodige "dingetjes", sporten en activiteiten. Ik werk 30 uur (onregelmatig) en heb de afgelopen 2,5 jaar een studie gevolgd. Mijn man werkt meer dan full time en vanaf volgende week hebben we hulp bij het huishouden! Ze komt 1x per twee weken de badkamer en toilet doen en ik ben er zo blij mee!!!! Bovendien is het een bekende van vroeger dus imo betrouwbaar.
Boodschappen laten bezorgen is idd helemaal niet duur! Kan al vanaf 4 euro, jeetje zeg. Het addertje is alleen dat het pas vanaf 70 euro kan, dat is wel een flink bedrag als je geen groot gezin hebt.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 16:45:

[...]

Ik zit hier regelmatig lekker met de beentjes omhoog, lekker hoor. (ok,ok komt wel door het zwanger zijn, maar tóch )

Wat kost dat eigenlijk, boodschappen laten bezorgen? Ik zie die tip regelmatig langskomen, is dat zeer decadent of ook op te hoesten voor de normale man en vrouw?Het kost zo rond de 5 a 8 euro (afhankelijk van het bestelbedrag en de bezorgtijd). Wij hebben het ook een tijdje gedaan en het beviel goed (ook fruit en groente). Een tijdje geleden hebben ze het minimum bestelbedrag verhoogd naar 70 euro en dat is net teveel voor ons. Ik zit nu met smart te wachten op een AH pick up point. Geen minimum bestelbedrag en zelf ophalen (dus niet wachten op de bezorger en niemand aan de deur).
Ik heb een pesthekel aan schoonmaken en kan me gelukkig een huishoudster permitteren, dus daarom heb ik er een.

Mijn ouders hadden er zelfs 2 die elke dag kwamen, dus ik ben ermee opgegroeid. Dat er mensen in huis rondlopen die schoonmaken vind ik dus niet erg.

In mijn studententijd heb ik er wel zonder gezeten, maar toen ik eenmaal afgestudeerd was en een baan had, heb ik gelijk weer een huishoudster in dienst genomen.

Ondanks ik een fulltime baan heb, zou ik best tijd kunnen vinden om schoon te maken. Ik woon immers alleen, dus zo veel poetswerk heb ik niet. Echter, ik WIL gewoon niet poetsen, ik besteed mijn tijd liever aan andere dingen.

Mijn hulp komt elke week 4 uurtjes schoonmaken voor 50 euro. Tientje per uur en tientje reiskosten, want ze woont niet in de buurt. Soms gaat ze langer door als een klus niet af is, en soms gaat ze iets eerder weg als alles al gedaan is. Tussendoor hoef ik het alleen maar een beetje bij te houden, tot ze er weer is. Ik kan er echt niet meer zonder.

Mijn vriend heeft aangegeven het zonde van het geld te vinden (is het zelf niet gewend en vindt het een raar idee, een vreemde in huis)

Als wij zouden gaan samenwonen moesten wij dat nog ff goed gaan heroverwegen.

Ik heb toen gelijk aangegeven dat hij vrij is om haar taken voor 100% over te nemen, naast zijn fulltime baan. Maar dat ik geenzins van plan ben meer te gaan doen in de huishouding dan dat ik nu doe. Met dat idee in zn achterhoofd, was een huishoudster toen ineens weer OK hahahaha......
Ja 70 euro is voor ons ook echt wel teveel. Misschien met het kind erbij dat je er nog wel aan komt, al denk ik dat we dan ook niet zoveel uitgeven. Pick up point vind ik denk ik niks ( zit hier wel) aangezien we (nog) geen auto hebben, moet ik alsnog zeulen met die pokketassen
Met luiers kom je straks (zeer binnenkort toch al?) een stuk sneller aan die 70 euro hoor.
Kan elk moment gebeuren

Ja, misschien dat het inderdaad met luiers wel lukt! Die dingen zijn natuurlijk schreeuwend duur. In ieder goed om te weten dat die bezorgkosten verwaarloosbaar zijn, als ik in de eerste periode met kind en nog zonder auto geen puf heb voor boodschappen ga ik mooi een keer bestellen
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 17:22:

Kan elk moment gebeuren

Ja, misschien dat het inderdaad met luiers wel lukt! Die dingen zijn natuurlijk schreeuwend duur. In ieder goed om te weten dat die bezorgkosten verwaarloosbaar zijn, als ik in de eerste periode met kind en nog zonder auto geen puf heb voor boodschappen ga ik mooi een keer bestellen

Tsk, luiwammes. Je hebt toch nog jonge benen?

.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2013 @ 17:22:

Kan elk moment gebeuren

Spannend!

Gemak dient de mens. En je hebt straks wel wat anders aan je hoofd dan boodschappen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven