schop onder kont nodig

18-02-2013 11:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet ernstig hoor, ben gewoon even boos op mij.

Ik snap mezelf niet, maar ik ben met alcohol eigenlijk best

wel ongeremd op feestjes (thuis drink ik zelden)

Ik zuip door tot ik lazarus ben.

Ik doe dit volkomen bewust, en de volgende ochtend roep ik iedere x weer dat ik geen druppel meer drink, enz.

Ik heb het vermoeden dat ik op feestjes gewoon mn onzekerheid weg wil drinken of weet ik veel wat...

Het is overigens geen excuus, maar bij de meeste horeca hebben ze koppijn/limonade wijn. Daar zit mijns inziens zo weinig smaak aan dat het te makkelijk drinkt...

Nou ja ik ben er helemaal klaar mee, al heb ik dat vaker gezegd.

Geen idee wat ik met dit topic wil, misschien tips?

Ik vraag me namelijk af hoe ik dit aan moet pakken. Gewoon helemaal niet meer drinken?

Een schop onder mijn kont helpt ook wel eens
quote:clarins schreef op 18 februari 2013 @ 12:29:

[...]

Maar als de sociale druk is om juist veel te drinken, dan heeft zo'n mededeling wellicht juist het tegengestelde effect.

ja idd, ik zou dit dan ook niet tegen iedereen zeggen.

Clarins: ik ben eigenlijk met alles waar alcohol in zit best wel ongeremd
quote:phoebe82 schreef op 18 februari 2013 @ 14:59:

[...]

Clarins: ik ben eigenlijk met alles waar alcohol in zit best wel ongeremd en zolang jij dit nog lollig vindt (de smiley) ga je het probleem dus niet oplossen.
Ik heb ook aardig wat afgezopen voor mijn zwangerschap. Vriend kon er ook wat van. Nu scheelt het dat ik thuis alleen niet dronk en dat ik me niet raar ging gedragen als ik dronken was, dus geen genante situaties ofzo. Ik vond het geen probleem, die ene avond in de week dat ik los ging. Beetje leven moet kunnen hoor, maar goed, het is wel handig als je je eigen grenzen kent!
kenau klopt helemaal.

het gebeurd overigens niet erg vaak hoor, en denk dat nu ik

me er bewust van ben dat ik al een heel eind ben.

het is trouwens niet ieder feestje waar ik me klem zuip,

bij de bruiloft van mn broer heb ik me ingehouden.

ik kan het dus prima, ik moet alleen mn koppie erbij houden.

(vooral als het limonade-wijn is...)
Bewust zijn is prima, maar ga je er ook wat aan doen?

Wat anderen ook al zeggen: je bepaalt altijd zelf of je drinkt, en hoeveel. Als je niet tevreden bent met hoeveel je drinkt (en dat ben je, anders opende je er geen topic over) moet je er zelf wat aan veranderen.

Je zegt zelf dat het mogelijk iets te maken heeft met je zelfbeeld. Dat je de behoefte voelt om te drinken op bepaalde momenten, en dat er misschien ook groepsdruk achter zit. In dat geval kan het een goed experiment zijn om een tijdje helemaal niet te drinken. Helemaal niet drinken is vaak makkelijker dan een paar glazen drinken, omdat je na een paar glazen denkt: "Ach, ik neem er nog een." Zeker als je omringd bent bij mensen die dingen roepen als: "Kom op joh, is toch gezellig!"

Ik heb ook een tijdlang de drank helemaal laten staan en inmiddels heb ik er geen problemen meer mee om na twee glazen over te gaan op fris. Het kan lastig zijn omdat sommige mensen niet-drinkers raar of ongezellig vinden en je proberen over te halen toch wat te nemen. Daarom heb ik altijd wat standaard antwoorden paraat, maar ik ben ook wel eens naar huis gegaan toen men maar bleef zeuren of ik echt, echt, echt niets wilde, want ik was zo ongezellig. Gelukkig maakt het mijn huidige vrienden niets uit wat er in mijn glas zit.
Neem om en om Glas alcohol - glas water.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vind niet echt dat het 'Groeps'drinken is.

Er zegt nooit iemand tegen mij dat ik er nog eentje nemen moet,

dat doe ik zelf.

het zou juist handig zijn als ze soms even zeggen dat het wel genoeg is...... (al ben ik een grote meid en kan ik dat echt zelf)

Liqourice: dan ken je mij niet, als ik iets wil veranderen aan mezelf ga ik daar voor de volle 100% voor.

de 'ga je er echt wat aan doen' vraag vind ik dus niet van toepassing aangezien ik duidelijk aangeef dat ik mijn zuip- gedrag (en vooral het niet lekker worden daarna...) zat ben.

heb gister ook een preek van mijn mams gehad, die zei ook bij ieder glas ook water.
Wanneer is de volgende gelegenheid?

Maak een keiharde afspraak met jezelf. Zet hem op papier. Leg hem ergesn waar je hem de volgende ochtend tegenkomt.

Gelukt: trots

Mislukt: dan harde maatregel. Niet meer drinken!
das een hele goede! ik ga hem onthouden.

geen idee trouwens wanneer volgende gelegenheid is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven