Geld & Recht alle pijlers

Aannemer, grrr

19-02-2013 21:01 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze aannemer heeft onze houten vloer afgevoerd, terwijl wij duidelijk hadden gezegd dat wij die vloer wilden bewaren. Hij zegt dat de vloer gelijmd was, dus nutteloos. Bij navraag bij vorige bewonder blijkt de vloer niet gelijmd te zijn! Hij heeft 1 plank laten zien, zat idd wat lijm, waarschijnlijk van de zijkanten van de kamer. het gaat om +- 60m2 en dik grenen, in goede staat. Wat nu te doen? Ik heb t idee, dat hij m verkocht heeft.
Louba, nee, geen leuke sfeer. en dat om een paar honderd euro, op het bedrag pineuts, maar ik ben woest. als dit niet klopt, wat klopt er dan nog meer niet. Hij en zn gezin hebben bij mij in de straat gewoon, leuk burencontact. Zij hebben zelf een prachtig huis, gevoelsding. Nou, dat voelt dubbel grrr.
quote:wittewol schreef op 19 februari 2013 @ 22:59:

fijn dat jullie meedenken! Nog een vraag dan, alsjeblieft Moet een aanemer bonnen van materiaal kunnen overhandigen? Lijkt mij wel ik heb niets. Dus moet ik maar aannemen dat onder materiaal, dingen zijn omschreven , maar allen het tt bedrag. dus wat een draagbalk bv. kost, weet ik niet specifiek. Ik wil een bon vd aankoop van die balk. daar doet hij toch geen provisie op, dat zou in igg niet mogen zeg.

Mhwah... uit eigen ervaring weet ik dat je dit dan wel heel duidelijk vooraf afgesproken moet hebben. Dat jij dus de bonnen wilt kunnen inkijken.

Ik vind wel dat deze man een klein beetje provisie mag opdoen aan materiaal, dat doen bijna alle klussers. Ze kunnen vaker via-via (of bij een groothandel) goedkoper aan materiaal komen dan jij als particulier, dus vaak met je al met al niet duurder uit.

fijn dat jullie meedenken! Nog een vraag dan, alsjeblieft Moet een aanemer bonnen van materiaal kunnen overhandigen? Lijkt mij wel ik heb niets. Dus moet ik maar aannemen dat onder materiaal, dingen zijn omschreven , maar allen het tt bedrag. dus wat een draagbalk bv. kost, weet ik niet specifiek. Ik wil een bon vd aankoop van die balk. daar doet hij toch geen provisie op, dat zou in igg niet mogen zeg.

Voor hetzelfde geld had hij die balk in z'n werkplaats staan.

En natuurlijk krijgt hij provisie, want denk jij nou...
op basis van offerte. maar toen moest er een zwarde balk in, er ging een muur uit, de woonkamer groter daadoor, dus de vloer moest een nieuwe cementlaag, was ook niet geheel vlak. !8 spotjes á 57.15. Hoe kan ik checken dat hij dat ervoor heeft betaald???
Zeg gewoon dat je de man van de stort gesproken hebt en dat zij zeggen dat er geen 400 kilo hout is gebracht. Ik bedoel zn hoeveelheid valt echt wel op, dat zie je niet zo maar over het hoofd.
Mee eens pimpelmees. Hij had de oude balk wel nog in zn schuur, die heeft hij teruggebracht, na mijn vraag waar die was gebleven? ( ik dacht aan een oud ijzer prijs)
quote:wittewol schreef op 19 februari 2013 @ 23:05:

Louba, nee, geen leuke sfeer. en dat om een paar honderd euro, op het bedrag pineuts, maar ik ben woest. als dit niet klopt, wat klopt er dan nog meer niet. Hij en zn gezin hebben bij mij in de straat gewoon, leuk burencontact. Zij hebben zelf een prachtig huis, gevoelsding. Nou, dat voelt dubbel grrr.

Wittewol: laat het gaan. Wat zijn je prioriteiten? Verbouwing afkrijgen denk ik? Die vloer is kut. Mag je hem best op aanspreken en hopen dat er een goede oplossing komt. Maar zorg ervoor dat die stomme vloer niet de rest van de verbouwing in gevaar brengt.

Je moet nog verder met die man, en een beetje een redelijke verstandhouding is prettig. Slik dit even in, schop een paar keer hard tegen een muurtje, en klus vrolijk verder.

En daarbij, jij lijkt me ook een beetje vermoeiend. Bijvoorbeeld:

* je moet niet willen checken of de beste man wel voor de spotjes heeft betaalt. Doet het licht het? Dan niet zeuren

* Het is heeeeeel logisch dat hij de oude draagbalk mee heeft genomen/weg heeft gebracht. Ik vind het echt al heel vriendelijk van hem dat hij de moeite heeft genomen om dat ding terug te brengen. Echt, het is niet normaal dat mensen oude ijzeren draagbalken willen bewaren om de oud-ijzerprijs daarvoor te krijgen.
Boarn, hij heeft verleden week, die 6 planken en rest van puin(?) weggebracht. Kan ook puin van een ander zijn.Rest vd vloer was al in januari weg, bij aanvang klus. toen is het niet echt tot mij doorgedrongen, de aannemer is terug van vakantie, en toen heb ik dat verteld. hij zei, daar was niks meer mee te doen.Hij had nog wel 6 planken in zn schuur(??) Nou, en de volgende dag, toen ik om die planken vroeg, had hij ook die weggegooid.
quote:wittewol schreef op 19 februari 2013 @ 23:08:

op basis van offerte. maar toen moest er een zwarde balk in, er ging een muur uit, de woonkamer groter daadoor, dus de vloer moest een nieuwe cementlaag, was ook niet geheel vlak. !8 spotjes á 57.15. Hoe kan ik checken dat hij dat ervoor heeft betaald???

Dat kan je niet checken. En dat heeft ie er waarschijnlijk ook niet voor betaald.

Wat betreft die vloer sta je absoluut in je recht, maar nu haal je zaken erbij die er niet toe doen.
Ik vindt dat pikken, sonane. Voor hergebruik, of oud ijzer.

En ik vindt dat ik bonnetjes mag vragen, 11 items en alleen een totaal bedrag. En ja , ik ben voor mezelf ook vermoeiend, zit me zo dwars. En nogmaals, dit was niet het enige. op een offerte van 2650, vertelde hij mij 4200..Daar kwam ik via via achter. ik stop er mee, ben erg gestresst, bedankt allemaal!!
Weet je wat raar is, dat hij niet goed zijn werk doet (wat voor balk er in moet moet hij vooraf bepalen, verkeerde aankopen doet, en jou daardoor met extra kosten voor een extra balk opzadelt Dat is pas raar.

Wij hebben een zelfde soort klus door een aannemer laten doen. Vooraf bepaalt wat voor balk er in moest, het materiaal in overleg met hem zelf aangeschaft (als hij het gaat halen berekent hij ook tijd uiteraard) en als hij zijn werk goed doet hoef je niet opeens met een balk te zitten die niet klopt. Het enige dat we extra hebben laten doen is de ruwe muur afwerken, dat stond niet in de offerte en daar hebben we extra voor betaald. Dat wisten we ook dat dat extra berekend zou worden. Maar je moet echt goede afspraken maken wat de kosten zijn van materiaal, wat de kosten zijn voor uren, of het een totaalprijs is, wat eventuele extra's zijn. Als je globale afspraken maakt kom je altijd voor verrassingen.
quote:wittewol schreef op 19 februari 2013 @ 23:23:

Ik vindt dat pikken, sonane. Voor hergebruik, of oud ijzer.

En ik vindt dat ik bonnetjes mag vragen, 11 items en alleen een totaal bedrag. En ja , ik ben voor mezelf ook vermoeiend, zit me zo dwars. En nogmaals, dit was niet het enige. op een offerte van 2650, vertelde hij mij 4200..Daar kwam ik via via achter. ik stop er mee, ben erg gestresst, bedankt allemaal!!

Die aannemer heeft waarschijnlijk prijsafpraken met z'n leveranciers. En die kunnen oplopen tot zeker 50%. Klinkt hard, maar zo is het nou eenmaal.

En die balk. Was die niet goed omdat hij het verkeerd heeft ingeschat? Of omdat jullie plannen opeens anders waren?
Was de offerte oorspronkelijk 2650,- en heeft hij je een factuur gestuurd voor 4200,-?? Ja dan mag je daar zeker een verklaring voor vragen. Ik mag hopen dat zijn offerte gespecificeerd was en jij je hebt in de kleine lettertjes vóórdat je een akkoord hebt gegeven voor deze opdracht?
Of begrijp ik het nu zelf niet goed wat betreft die draagbalk? nou ja anyway, ik begrijp wel dat je gestresst raakt van een verbouwing, maar probeer echt heel duidelijke afspraken te maken, ik was ook regelmatig bang dat we een oor aangenaaid werden en dat bleek heel erg mee te vallen maar wij hebben steeds bij werkzaamheden die we uitbesteden een vastomlijnde klus tegen een vast bedrag afgesproken.
Boarn, offerte was mondeling, vloerverwarming. Hij wist iemand die onder mijn andere offerte zat. t scheelde 1500 met die hoge. savonds hoorde ik dat diegene die verwarming zou leggen, 2650 tegen hem had gezegd. Omdat hij van mijn hoge offerte wist, ging hij er 1500 onder zitten, dat ik er in zou trappen. (heb nu vloerverwarming van een derde, 2700) Hij zou dus 1550 in zn eigen zak steken.

Ik wil een bon vd aankoop van die balk. daar doet hij toch geen provisie op, dat zou in igg niet mogen zeg.Waarom mag hij daar geen provisie op vragen?
Citronella, omdat de woonkamer groter werd, moest er een dikkere balk in. had hij ook van tevoren kunnen bedenken. Die balk zit er pas 20 jaar in, zo oud als het huis.
Noooooit mondelinge offertes, zeker voor dit soort bedragen.

Je kan ook voor een groot deel hand in eigen boezem steken he...
Provisie van mij? ik snap dat echt niet. dan zou ik bwvs, beter zelf een balk kunnen halen? Ik draaf door, ik ga bankhangen! Morgen eventueel verder lezen.Bedankt nogmaals!
Ja, Pimpelmees, ik leer een hoop zo..
Nee, natuurlijk geen provisie van jou!

Stel, zo'n balk kost 500 euro, verkoopprijs, bij zijn leverancier. Hij heeft prijsafspraken bij die leverancier dat hij op alle aankopen 50% korting krijgt (geloof me, dit gebeurt vaak genoeg, en dan nog maakt de leverancier winst).

Hij rekent dus ¤500 door aan jou, terwijl hij er zelf maar ¤250 voor hoeft te betalen.

En dan kan jij dit diefstal noemen, maar zo werkt het nou eenmaal.
Aha, zo werkt dat, bedankt pimpelmees. Deze man werkt zelfs ook nog bij een betere bouwmarkt, wat een grap...Dus ik krijg nergens bonnen van? Citronella, wat een goede samenwerking had jij!
Is deze man nou aannemer of werkt ie bij een bouwmarkt?

Heb je trouwens bij verschillende aannemers offerte aangevraagd?
wat pimpelmees zegt dus, zo werkt dat wel

Het gaat er niet om hoe oud die balk is, het gaat erom wat hij kan dragen. Als je uitbouwt komt het gewicht/steunpunt anders te liggen (of iets dergelijks) en heb je andere balken nodig, dat hoort een aannemer ook te weten. Ik vind dat wel slordig als ie daar tijdens het verbouwen achter komt.

(ik moet eerlijk zeggen dat ik je verhaal soms niet helemaal kan volgen dus misschien trek ik onjuiste conclusies)
Beide. Nee, er was tijdnood, en vertrouwde hem..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven