Geld & Recht alle pijlers

Aannemer, grrr

19-02-2013 21:01 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze aannemer heeft onze houten vloer afgevoerd, terwijl wij duidelijk hadden gezegd dat wij die vloer wilden bewaren. Hij zegt dat de vloer gelijmd was, dus nutteloos. Bij navraag bij vorige bewonder blijkt de vloer niet gelijmd te zijn! Hij heeft 1 plank laten zien, zat idd wat lijm, waarschijnlijk van de zijkanten van de kamer. het gaat om +- 60m2 en dik grenen, in goede staat. Wat nu te doen? Ik heb t idee, dat hij m verkocht heeft.
Heb je rechtsbijstand? Als dat het geval is, dit verhaal voorleggen en kijken wat je kan doen. Mag je lekker zelf bepalen wat je met je vloer wil?
Heb je zijn rekening al betaald? Nee? Dan heeft hij een probleem.
*
anoniem_78366 wijzigde dit bericht op 19-02-2013 21:34
Reden: Had echt maar 1x op verzenden gedrukt
% gewijzigd
*
anoniem_78366 wijzigde dit bericht op 19-02-2013 21:35
Reden: Had echt maar 1× op verzenden gedrukt
% gewijzigd
Onze grenen vloer moest aan de kopse kanten wel degelijk verlijmd worden. Zelfs als hij zwevend gelegd werd. Dat van die lijm kan dus prima kloppen. Tis geen clic laminaat he.
En dan nog, als was ie nutteloos, als jij zegt dat je hem wilt bewaren heeft hij de vloer niet af te voeren. Of hij had je kunnen laten zien/vertellen dat de vloer inderdaad in 3000 onderdelen eruit gehakt moest worden, en even overleggen of je hem dan alsnog wilt laten afvoeren.
-
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 19-02-2013 21:42
Reden: dubbel gepost
% gewijzigd
Precies, al had ik er lucifers van willen maken! En ja, wel betaald, krijg nog wel meerwerk kosten.
Of iets nutteloos is dat bepaald de klant wel. Ik zou zeggen laat de aannemer hem maar van de stort halen (als hij claimt deze weggegooid te hebben). En desnoods koopt hij hem maar weer terug van marktplaats.

Ik zou voet bij stuk houden en er op staan dat die vloer terug kwam. Een factuur voor meerwerk zou ik zeker niet betalen, zeg maar tegen hem dat je dat "net zo nutteloos" vind. Gelijk oversteken.
Boarn, ben de dag daarna bij de stort, de bak was bijna leeg, en ons hout lag er niet in..Ik ben meteen smorgens bij opening gegaan, en de medewerker kon mij vertellen dat er dezelfde bak inzat als de dag ervoor. zijn nog meerdere dingen dubieus, heb nu een rotgevoel, en de klus is nog niet af...
Rechtsbijstandverzekering?

Om eerlijk te zijn zou ik de vloer proberen weg te strepen tegen meerwerk. Stond zwart op wit dat je de vloer wilde houden?
quote:wittewol schreef op 19 februari 2013 @ 22:18:

Boarn, ben de dag daarna bij de stort, de bak was bijna leeg, en ons hout lag er niet in..Ik ben meteen smorgens bij opening gegaan, en de medewerker kon mij vertellen dat er dezelfde bak inzat als de dag ervoor. zijn nog meerdere dingen dubieus, heb nu een rotgevoel, en de klus is nog niet af...Ik zou hem daar mee confronteren, wat heb je te verliezen?
Hoe en hoe vaak heb je het de aannemer trouwens duidelijk gemaakt? En wat heb je precies tegen hem gezegd?
Ja, verzekerd. Nee, was mondeling afgesproken, en meerdere malen door mij herhaald. Probleem is dat zn broer die klus heeft gedaan, en ik een sms kreeg, dat de vloer zo vast gelijmd was, dat hij m heeft moeten breken. en het al had afgevoerd naar de stort.die broer, de aannemer had hem moeten inlichten. Maar er lagen nog 5 a 6 planken bij aannemer in de schuur, heb ik om gevraagd, maar nee, hij had ze naar de stort gebracht. Die zaten er dus niet in, toen ik ging kijken.Ja, wegstrepen hebben wij ook bedacht. heb bij toeval nog 4 stukken,(die er heel lang als reserve lagen, tt 1m2, gevonden in de schuur, dus de kwaliteit is te bewijzen, oppervlak ook.
En nog niet alles betalen...10% tot 30% van de totale som achterhouden totdat alles opgeleverd is zoals afgesproken.

En als jij duidelijk hebt aangegeven dat je de oude vlour wilt houden dan:

a) hij zorgt maar dat ie terugkomt

b) indien geen a: stelt je schadeloos voor de oude vloer

c) indien geen a en/of b: op de laatste factuur (die 10% tot 30%) breng je de waarde van de oude vloer in mindering
Ik ga hem morgen waarschijnlijk zien, en zal hem confronteren.

Boarn, ik denk 4 x, ook met de opdrachten doornemen. maar t staat niet zwart op wit.. Ik smste hem de 5á 6 planken in het huis neer te leggen de volgende dag. Geen reactie die dag. Volgende dag :ik heb tt 400 kilo gestort(??snap ik ook geen snars van) de planken zaten daarbij. De vloer zou alleen bewaard blijven, als hij er heel uitkwam.(??) Oja, ik heb 2 open haarden, had hij ook kunnen bedenken dat ik ze mooi kon stoken..LUL!
Dan nog, als hij niet zwart op wit heeft staan dat die vloer afgevoerd moest worden, heeft hij er af te blijven. Wat jij er dan mee wilt doen heeft hij niets mee te maken, al het je het als avondeten willen opdienen.
Tja praat gewoon met hem, voor hetzelfde geld hebben ze het naar een andere stort gebracht, weet je zeker dat het die stort was? Als jij duidelijk genoeg hebt aangegeven dat je de vloer kosten wat kost wilde houden, begrijpt die man dat hopelijk, en kunnen jullie het met elkaar verrekenen.

Of heb je gezegd dat je de vloer wilde houden om hem om marktplaats te zetten/te hergebruiken? Dan wordt het ietsje een ander verhaal. Hij kan dan gedacht hebben "dit is niet meer te gebruiken" en in goed vertrouwen gehandeld hebben.. Niet slim, wel enigszins logisch.

Je hebt betaald, en je wil geen ruzie, want die klus moet nog af.. Ik denk dat het aankomt op slikken of stikken.
Suliv! ja, dat ga ik doen! Ben alleen bang, dat door deze spanning, (er is nog meer gebeurd), er meerwerk in uren, of materiaal gesjoemeld wordt..Ik woon er nog niet, dus checken is lastig.
We wilden de vloer gebruiken voor een(grote) voilere, dat wist hij. Er is hier maar 1 stort.
Kun je nog van deze aannemer af? Het klinkt niet bepaald alsof er nu nog vertrouwen is dat hij deze klus naar volle tevredenheid gaat afmaken.

Ik zou op zoek naar een ander, er lopen er in deze tijd genoeg rond. Vraag je netwerk welke zij aan zouden bevelen. Hoe ben je aan deze aannemer gekomen?
fijn dat jullie meedenken! Nog een vraag dan, alsjeblieft Moet een aanemer bonnen van materiaal kunnen overhandigen? Lijkt mij wel ik heb niets. Dus moet ik maar aannemen dat onder materiaal, dingen zijn omschreven , maar allen het tt bedrag. dus wat een draagbalk bv. kost, weet ik niet specifiek. Ik wil een bon vd aankoop van die balk. daar doet hij toch geen provisie op, dat zou in igg niet mogen zeg.
Leg het rustig aan hem uit. Vertel dus dat je de vloer toch heel graag wilde houden en naar de stort gereden bent, maar dat je het niet kon vinden. Waar hij de vloer dan heen gebracht had? Vraag hem wat hij een geschikte oplossing voor dit probleem vindt.

Ik weet niet wat de verbouwing precies is, maar die vloer lijkt me eerder detail dan hoofdzaak... Ga er dus niet over vechten, zeker niet als je binnen afzienbare tijd daar moet gaat wonen. Rechtsbijstandverzekering is een goede optie, maar gaat veel tijd kosten.
Hoe heb je het werk afgesproken? Heeft hij op basis van een offerte je klus aangenomen? Dan zou je niet meer moeten betalen dan hij heeft gezegd, tenzij je opeens allerlei extras bedenkt die niet in de offerte stonden.

Of op basis van aantal dagen zonder offerte? Dan zou hij in mijn opinie moeten kunnen overleggen wat iets heeft gekost. Ook omdat HIJ dit weer voor zijn bedrijf moet verantwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven