zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

@kk, al getest?

@Cooper, al nieuws?

@Ukki, beter geslapen vannacht? Ja, je hebt verschillende soorten epoxy. Deze is ook pas na 7 dagen volledig belastbaar, maar daar bedoelen ze vrachtwagens mee . Bankstelletje moet kunnen dan, lijkt mij! En anders: over paar jaar willen we toch kopen, dus voor huurhuis is het niet zo erg als het niet zo netjes is.

Verder iedereen aan het genieten van de zon? Ik lig na een nacht werken brak op de bank en ben niet van plan daar vanaf te komen

Straks een vette hap naar binnen werken en mijn brakdag is weer compleet

Fijne middag nog!
Vannacht goed geslapen! Wel 2x even eruit geweest voor zoonlief, maar ik moest ook plassen en hij sliep daarna accuut verder en dus geen nood. Zal lekker zijn als hij vannacht niet meer wakker wordt, maar hij heeft zo zijn periodes. Een week of 4 geleden werd hij wel eens 8x op een nacht wakker. Bleek later ook keelontsteking te hebben, maar is gewoon een onrustige slaper. Als hij ziek is geweest is het direct weer weken spoken! Heb er geen last van verder, maar nu ik nog 3 weken moet, is het toch wel wat lastig af en toe omdat ik niet altijd weer lekker in slaap val en manlief hoort niks! Heeft ook veel onregelmatige diensten en die wil ik er dan ook niet mee belasten! Ach, straks moet ik er ook weer uit om te voeden, zit ik nu alvast in een goed ritme!

Ik ga even wegmisbruikers kijken en dan mijn nestje lekker in!!

Groetjes Ukkie

(37 weken)
sjonge jonge ukkie de tijd gaat rap ! nog maar een paar weekjes !

gister had ik sinds tijden een betere dag, niet zoveel misselijk geweest en onwijs veel trek in eten. dus alles waar ik trek in had heb ik mijn mik in gegooit. appeltjes kiwi's zilvervliesrijst

raspatat met mayo

Gezellig naar literair cafe geweest. simone van der vlugt was de schrijfster die presenteerde. was erg leuke middag!

al appeltjes schransend heb ik de lezing bijgewoond ... je zal maar trek hebben in appeltjes

nog vier nachtjes slapen tot aan de echo ..

begin nu wel een zenuwpees te worden.
gewoon toegeven aan daar waar je trek in hebt.

hahahaha ik had op een gegeven moment zo'n trek in wortels met een stukje salami erom heen met een knoflookdipje! dus heb om 3.00 voor mezelf deze snack staan maken en die dus voor de tv op zitten schransen (meisje vindt salami heerlijk!)

en een keer enorme trek in groentensoep...kon het al in m'n mond proeven. Alleen hartje zomer en geen restaurantje te vinden met groentensoep op het menu (was met Lief stad in) alle eetdingetjes af geweest maar alles behalve groentensoep. Meeeen heb staan janken:" ik wihil groehoentesoehoep!!! " het zullen de horrormonen wel zijn geweest.

@Ukkie, nog maar 3 weekjes! je mag vanf nu dus thuis bevallen. Ga je thuis bevalllen of in het ziekenhuis? spannend hoor, je hebt vanaf nu elke dag meldplicht! (voor degenen die dit nog niet eerder hebben meegemaakt (oei klink ouwewijverig) op een forum, hier iig, heb je vanaf 37 weken dus meldplicht, zodat je medeforumers weten dat je wel/ niet aan de gang bent. Over het algemeen wordt aangenomen dat wanneer je na de 37 weken 3 dagen niet hebt gemeld, dat of de baby is geboren, of je bent "bezig") is naar mijn idee iig een soort van kinderpijlerforumetiquette)
en Yam, blijf vooral proberen positief te denken.......rustig adem halen en jezelf niet al te veel gekke dingen in je hoofd te halen. (ik weet het, dat weet je ook allemaal wel, maar weet verder niet heel goed om je vanaf hier een hart onder de riem te steken......) iig een dikke digiknuffel.
Ringel, ik zal me aan de meldplicht houden. Heb op het andere toppic waar ik al 3,5 jaar schrijf inderdaad ook vanaf gisteren meldplicht! Zal me eraan houden! Ik hoop me dan nog wel 2 weken dagelijks te melden eigenlijk. Ik gok op 4 juni!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Heb ik bij de eerste ook gedaan. Ik was er geruster op om in het ziekenhuis te zijn en dus staat ook nu het koffertje al klaar. Ik ben overigens erg blij geweest met onze keuze bij de eerste bevalling, want meneer lag in kruinligging en als sterrenkijker. Ook nog een hand naast zijn hoofd en dus wilde hij er niet uit zonder hulp van de gyneacoloog! Wel snel bevallen, van breken van de vliezen(thuis in bed, spontaan) tot en met vacuum in 5,5 uurtjes. Wel flinke weeenstormen gehad, maar verder nadien geen last van hechtingen gehad(en ze waren wel 45 minuten aan het hechten geweest zowel inwendig als uitwendig) en ook niet van naweeen. Alleen op dag 8 een flinke borstontsteking en er echt goed ziek van geweest!

Ach we zullen het wel zien, het komt wanneer het komt, het mag ook, want alles is klaar, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor!

Yam, kan me je zenuwen wel voorstellen. Is ook wel heel spannend! Hoop zo voor jullie dat beide hartjes te zien zijn en dat het gewoon een gezonde tweeling gaat worden! Probeer wel een beetje rustig te blijven en positief te denken inderdaad.

Van mij ook een dikke knuffel en mijn duimen draaien overuren, maar heb het er graag voor over!

Groetjes Ukkie
Knappekloon, geen nieuws is zeker geen goed nieuws in dit geval? Hoop dat je zwanger bent! Laat je het snel weten?

Koe, welkom terug van je weekendje weg, lekker genoten? Hebben jullie je vermaakt en jullie 1 jarige huwelijksjubileum lekker gevierd?

Groetjes Ukkie
gister had ik trouwens een goed staaltje yam is zwanger in huis.

yamman stond onder de douche en ik was weer eens iets kwijt.

ik : yamman weet jij waar mijn zwarte jurkje is ?

hij : geen idee moppie

ik: ik heb overal gezocht, ik raak ook echt altijd alles kwijt het is echt niet te geloven ,.... ik zou het tot een kunst moeten verheffen want het is gewoon ronduit knap hoe ik altijd alles weer kwijt raak!

hij: dan hou je toch deze broek aan ? staat prima!

ik : nehee... ik wil dát jurkje aan en anders ga ik gewoon niet weg ! (inmiddels briesend en stampvoetend van kamer naar kamer.. stapels kleding omver getrokken)

hij ja maar moppie ....

ik NIKS ja maar moppie ... ik MOET gewoon die ene jurk ! anders ga ik gewoon NIET!

hij barst in lachen uit .....

ik bries en sputter nog wat ....

ik moppie ? ik heb m gevonden ....

hij waar was ie dan ?

ik in de sokkenmand.

conclusie .... arme yamman
Yam, je hormonen werken goed in elk geval. Sneu eigenlijk dat mannen dat allemaal weer moeten doorstaan, maar ach het is maar 9 maanden en meestal zijn de hormonen eerder wel onder controle.

Als zwanger vrouw moet je meer doen, dus af en toe even wat afreageren en mopperen gewoon lekker doen. Als je nesteldrang krijgt ga jij vast flink aan de opruim Yamuna! Ik kan niet tegen stapels kleren, alles in de kast opnieuw bekeken en weggegooid wat ik toch niet meer aan wilde trekken en ook de wasmand moet eigenlijk leeg zijn van me geen was erin of zo min mogelijk! En alles moet gepoetst en schoon zijn.

Ik ga de keukenkastjes schoonmaken en de koelkast

Groetjes Ukkie
geen nieuws kan ook slecht nieuws zijn helaas.

10 minuten voordat ik de test wilde doen werd ik ongesteld.

balen!!!!! Vooral omdat ik eigenlijk nooit te laat bent met mijn ongesteldheid, en mijn vriend is de aankomende 2 maanden ook weg dus dan lukt het uiteraard ook niet :0(

1 voordeel; ik heb nu wel wat testen thuis liggen voor als ik een volgende keer overtijd ben. dat is ook het enige voordeel die ik kan noemen...:-(

ik ga denk ik ook maar zo'n ovulatietest kopen, hebben jullie daar ervaring mee? nog tips wat voor merk ik dan moet kopen?

ik heb zaterdagavond de verjaardag van mijn vriend gevierd, die werd 31. heb hem wat kleding gegeven en een jaarabonnement op een autoblad. een een taart met auto's erop besteld hihi heel erg kinderachtig.

omdat ik toch ongesteld was geworden heb ik goed gedronken en gerookt hihi erg he.

Gisteren heb ik een familiereunie gehad van de familie van mijn schoonmoeder. Ik kende niemand en veel mensen spraken in het achterhoeks, dus erg makkelijk werd het mij niet gemaakt. Maar was wel gezellig.

vandaag en van de week weer werken...

@ cooper; heel veel succes met het stoppen met roken!!

@ ukkie ; alvast veel succes met bevallen en hiernaar toe leven
@ yamuna

dat soort kleding blunders heb ik ook hoor, en ik ben nog niet eens zwanger hahaha

het vervelende vind ik er vooral aan dat ik die dag erna ook nog alles op moet ruimen wat ik uit mijn kast heb gegooid...
Jammer knappekloon en inderdaad helemaal omdat je vriend de komende twee maanden weg is! Kan me je frustratie goed voorstellen.

Groetjes
Ah jammer KK... Dus nu moet je echt 2 maanden lang wachten tot je vent weer terug komt. Lijkt mij idd ook frusterend!

Ik ben druk bezig met mijn studie. Vandaar dat ik even zo weinig hier ben. Baal er wel een beetje van, maar ik moet nog heel even doorbijten...

Ik studeer naast mijn werk Pedagogische Wetenschappen in Leiden. Is erg leuk, maar ook wel zwaar zo naast mijn werk. Na dit schooljaar moet ik nog een jaar. Dat is fijn. Volgend jaar ga ik een jaar pauze nemen van de studie om weer even bij te tanken. Dus voor de zomer wil ik mijn master-project nog afmaken.

Yamuna: hilarisch! Wel heel goed dat je yaman erom kan lachen. Anders was het helemaal moeilijk!

Ukkie: nog 3 weken! Spannend joh! Ben je trouwens altijd van het opruimen, of komt dat nu echt door de aankomende bevalling? Lijkt mij echt grappig als ik dat ook ooit ga meemaken. Hihi, mijn kerel weet niet wat hij meemaakt!

Koe: hoe was je weekend weg? Heb je genoten?
Hey dames...

zo zo jullie hebben flink geschreven het weekend..net ff alles gelezen...

heerlijk weekendjeValkenburg gehad... hebben het ff goed gevierd dat we zwanger zijn en dat we een jaar zijn getrouwd.. heerlijk elke avond uit eten... ´s avonds gezellig ff op terrasjes gezeten..en van elkaar genoten................... het weekend gaat eigenlijk te snel voorbij..

Ukkie heeft ff gemeld zag ik dak bij de ha was geweest, dank je Ukkie!!! inderdaad ik woon in een dorp en dus doet de ha de controles, ik mag als ik dat liever wil wel naar de vk, maar das weer 15km verder op.....dus dan is ha wel zo makkelijk!! ik kreeg ook nog de keuze in het ziekenhuis of thuis bevallen.... maar dat weet ik nog niet eigenlijk!!! ff over nadenken....

Ik voel me verder goed..........vanmiddagff een milkshake gehad van de mac..dat was voorlopig de laatste......werd me er toch misselijk van ......................pffffffffffffffffffffffffffff!!!!!!!!!

verder weinig last van misselijkheid, kan wel goed merken als ik eten moet hebben, dan voel ik me ff niet lekker... maar ff wat eten en koe voelt zich weer goed..

dames,ik ga ff douche.. morgen weer vroeg werken............
Yamuna,heb ook wel een beetje last van de hormonen hoor..... soms zo ineens heel chagie......vooral tegen mijn mannetje....arme vent!!! en soms gevoel dak moet huilen..........tja om niks eigenlijk!!!

vanmiddag in de auto het nummer van marco borsato, ROOD.. op de radio, dat was ons nummer toen we de trouwzaal uit liepen..........nou toen had ik het ff moeilijk om droog te houden ... ha ha hoort er allemaal bij.........
Het helpt wel dat yamman en ik elkaar niet zoveel zien

klinkt misschien gek ..

We hebben afgezien van ons hond geen enkele gedeelde hobby of interesse.

We doen dus heel veel afzonderlijk van elkaar. Dit houd het ook heel leuk en gezellig vinden we zelf, we hebben elkaar altijd weer een hoop te vertellen.

omdat we niet op elkaars lip zitten kan yamman een hoop van mij hebben. Hij is van nature al een rustig menneke die niet zo snel over de zijk te krijgen is. Dus als ik weer een van mijn buien heb, kan hij daar heel makkelijk mee overweg. ziet hij de humor ervan in en moet er gewoon om lachen ... en met zijn charmante lach kan ik vaak ook mij lachen niet meer houden.

"breek even in!"

Ik wilde even mijn medegenomineerde voor Forummer Van De Maand succes wensen. Haha, grappig he? Wist ook niet eens dat het kon!

Het is je gegund hoor Yamuna! Het maakt denk ik niet uit wie er wint, het is al leuk dat er zoveel lieverds aan je denken!

"breekt weer uit!"
Dat is aardig van Sanna!

Koe, fijn dat je weekend zo gezellig was!

Ukkie, wel fijn dat je huis zo schoon en opgeruimd is, toch?

Yamuna, zie moman ook niet zoveel i.v.m. andere werktijden. En dat vind ik ook wel fijn eigenlijk! Tegenwoordig komt ie wel iedere avond thuis, maar vaak wel pas laat. Vind het wel prettig om de helft van de week de avond voor mezelf te hebben.

KK, jammer zeg! Echt balen!

Hier nog 3 pillen te gaan....
Mijn mannetje is meestal eerder vrij dan ik....dusse als ik thuis kom staat het eten al klaar, heerlijk!! soms gaat ie s avonds nog ff met mijn vader aan het werk.. lekker rustig, maar ben ook altijd wel weer blij als ie thuis is.. donderdags gaat hij altijd naar de voetbalkantine, dan is het mijn avond..heerlijk lang uit op de bank, ff computeren of ff bij vriendin koffie drinken en gezellig kletsen...verder doen we eigenlijk veel samen en dat vind ik altijd wel gezellig..........moet der niet aan denken dat hij de hele week vanhuis is.................maar goed is ook maar net wat je gewend bent.. een vriendin van mij heeft 2 kids en haar man is internationaal chaffeur..als ze geluk heeft komt hij vrijdags weer en gaat pas zondagavond laat weer weg..en ze vind het prima zo

ik ga zo slapen........... doei
Hé Uk: sterkte met de laatste loodjes.

Jammer KK: en nu dus 2 maanden niks begrijp ik?

@mogalie: het aftellen is begonnen, hé? Ga je er meteen voor, of nog ff ontpillen?

@koe: nu al 'kraamtranen'? Hoe voel je je verder, goed hoop ik?

Hier alles rustig, heb vanochtend getest. Maar ja, kwam er later achter, veel te vroeg natuurlijk. Dus negatief. Eind mei kan ik pas testen, heb ik uitgerekend. Voorgevoel blijft...
Spannend Cooper!!!

Moman wil nog niet, dus even aan de condooms.....maar hem kennende zal hij ze snel genoeg vergeten te kopen.... ook al beweert ie nu nog wel dat ieECHT ervoor zal zorgen dat die krengen in huis zijn Ik wacht af!
hahahah mogalie dat is idd wel een heel goede manier, maar maak hem dan wel heel erg bewust van, dat het ZIJN verantwoordelijkeheid is en niet die van jou (anders zou je achteraf nog gezeur kunnen krijgen dat je hem "eringeluisd" zou hebben)

@Yam, lekkere horrormonen dus......geniet ervan:-P

@Koe lekker terug van weg geweest......en nog goed weer gehad ook! en ook al van de horrormonen.....

@Coop, dat had ik nou een poos geleden dus ook. nog ff op je tanden bijten....wie weet

@kk balen......en nu dus idd 2 maanden wachten.....lekker hier afreageren.

@jeetje ukkie, jij hebt het wel erg op je heupen hoor. Is dat gewoon standaard idd of is dat gevoel je stiekem bekropen?

Lief zou willen dat ik weer nesteldrang zou krijgen....onze (schone) was wordt altijd verzameld in het campingbedje (is groot) en als ik er een keer tijd en zin in eb ga ik wasvouwen, maar dan ben ik er zo flauw van dat het 9 van de 10 keer niet eens in de kasten wordt opgeruimd. ben een erg lakse huisvrouw.
quote:ringelding schreef op 19 mei 2008 @ 23:20:

Lief zou willen dat ik weer nesteldrang zou krijgen....onze (schone) was wordt altijd verzameld in het campingbedje (is groot) en als ik er een keer tijd en zin in eb ga ik wasvouwen, maar dan ben ik er zo flauw van dat het 9 van de 10 keer niet eens in de kasten wordt opgeruimd. ben een erg lakse huisvrouw. ik ben dus niet de enige ...
nee hoor, ben van mening dat perfectionisme (met name in het huishouden) een overgedingesd iets is, wat je tijd kost die je beter in andere zaken kan steken, zoals het uitgebreid besnuffelen van bloemetjes buiten (en dan in mijn geval ook nog pedagogisch verantwoord met Mayte, ontdekken wat je neus allemaal kan, nadeel is dan wel weer dat ze d'r snufferdje overal in steekt om te ruiken!) kortom wie dan leeft wie dan de was op vouwt!

Meisje slaapt nu nog steeds!
hahaha wie dan leeft die dan de was opvouwt ... hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven