Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
@ spaargeld; Zo veel gaan wij voorlopig ook niet bij elkaar krijgen. We sparen wel, maar zo hard gaat het momenteel helaas niet. Zolang het financieel stabiel is maak ik me ook niet zo veel zorgen.
Poeh, 15000 euro spaargeld is wel veel! Dat gaan wij echt niet redden.. Maar ben dan ook niet van plan om alles van een bepaald merk of design te kopen.

@ carrière maken, denk dat veel vrouwen daar ook steeds meer mee bezig zijn hier in nl. Maar weet niet hoe dat in het buitenland is.
@ Orzoo en anderen. Mijn reden voor 15.000 spaargeld is eerder dat ik dan (bijna) onbetaald verlof zou moeten opnemen, misschien tijdelijk minder werken voor vriend etc, zeker niet voor babyuitzet! Mijns inziens kun je voor babymeuk met 200 euro al een heeel eind komen. Ik hecht echt totaal niet aan merken etc.

En nee, 15.000 is niet noodzakelijk, maar wel een goed doel vind ik voor mezelf om de kinderwens uit te stellen . Ik ben ook bezig met het aflossen van mijn studieschuld op het moment, als het goed is doe ik in september mijn laatste storting. Over 3 jaar hebben we misschien 5000 spaargeld ipv 15k, maar lagere lasten dan nu, denk niet dat ik het dan zou uitstellen! Het gaat meer om financiële stabiliteit, die hebben we nu totaal niet.

Qua carrieremoment weet ik niet wanneer de beste tijd is.. Mijn collega's zeggen ook dat ik het best kan wachten tot een jaar of 34 of 'al kinderen van een jaar of 5 had moeten hebben'.
15000 spaargeld? Wauw. Ik vind dat niet noodzakelijk.. Als je fincanciel stabiel bent en natuurlijk ook wat op je spaarrekening hebt staan.

Ik heb het gevoel dat mijn collega's alleen maar over kinderen kunnen praten, waah, ik wil graag mee kunnen praten erover haha.

Fijne dag allemaal !
Hallo dames!

Ja een echo, super! Ik kon al heel goed het profiel van het gezicht zien en de armpjes over elkaar ha ha!

Spaargeld, ja, ik ben er dol op!

Ik hou van geld uitgeven, maar ook het geruste gevoel dat je wat achter de hand hebt.

Ik ben trouwens niet van plan om dure babyspullen te halen. Net of een kindje merkt dat hij in een Ikea kamertje slaapt of in designer kamertje.

Een vriendin van mij heeft alles tweedehands gekocht voor haar baby en super mooi!! Het heeft haar wel heel wat uren op marktplaats e.d. gekost

Ja de verlofregeling in NL is niet super. Maar voor nieuwbakken vaders is het echt om te janken! Twee dagen. Mijn vriend heeft wel de mogelijkheid om ongeacht welke periode, zijn vakantiedagen/overuren er achteraan te plakken.
Ik geloof dat ik dat was van de 15k spaargeld. Dat zou niet voor de babykamer zijn hoor, maar inderdaad om gaten in salaris op te vangen, of een auto te kopen(hebben we nog niet).

Op z' allervroegst zouden we over twee jaar een kind krijgen, dan moet dat wel lukken met dat spaargeld.

We hebben straks na de verhuizing nog zo'n ¤5000 over. We hebben trouwens wel hele lage vaste lasten, maar 25% van ons inkomen, dus ik zie wel in dat dat ontzettend luxe is.
Hoe meer spaargeld hoe fijner ik het zou vinden, maar helaas komt het niet op magische wijze op mijn spaarrekkening te staan. Onze inkomsten zijn net een stuk omlaag gegaan, maar hopelijk gaan ze snel weer omhoog. Mijn vriend voeld de druk wel om snel weer aan het werk te zijn, maar ik heb liever dat hij iets langer zoekt en een baan vind die hij leuk vind. Hij doet ook nog een avond studie en sport. Hij vind het wel lastig om alles te combineren en ik ben wel bang dat het met een kind nog lastiger word. Maar de komende 10 jaar word het echt niet rustiger, dus wachten op een rustig moment is geen optie. Hij vind dat ik me te veel zorgen maak en dat het ook met een kind wel gaat lukken. Hij heeft vast wel gelijk, maar ik maak me daar wel zorgen om.

Wat uitgaven voor de baby betreft zijn wij zijn toch wel van de combinatie van oude en nieuwe spullen, dus ik zal marktplaats en kringloopwinkels wel onveilig gaan maken tegen die tijd. Het kan de baby inderdaad ook niks schelen of het een merkje heeft wat hij/zij draagt.
Als wij zouden willen hebben we die 15.000 binnen 1.5 jaar gespaard. Maar we willen niet nja, eigenlijk ook wel. Over de lange termijn willen we een buffer hebben net ondet de grens wanneer de belastingdienst komt aankloppen.

Maar vriends eigen zaak gaat ff voor.
Auto kopen wil ik dit jaar nog doen. Vriend is al voorzien. 90 euro per maand all inclusive. De stinkerd.
Wij hebben een kleine auto, maar zouden graag (vooral vriend, want een man van 2 meter ziet er volgens hem niet uit in een klein koekblik) een grotere kopen. Een vierdeurs zou ieder geval wel erg prettig zijn. Ik zie alleen op tegen de hogere kosten voor wegenbelasting. Ik vind alles boven wat we nu betalen duur, maar onze auto is ook wel heel erg goedkoop. Helaas is mijn vriend een echte auto liefhebber, dus heeft hij een hoop meer eisen dan ik.
Wij wonen in een grote stad, vlakbij de metro en bij het centrum. Alles in de stad is prima met het ov bereikbaar, of met de fiets natuurlijk. Als we echt een keer een auto nodig hebben kunnen we er meestal wel een lenen of desnoods huren we er 1. Ik denk dat met kinderen een auto wel heel handig is, dus dan zal er wel eentje komen.
wij gaan dit jaar ook een auto kopen. Vierdeurs en wat groter. Ik fiets elke dag naar mijn werk (10 km in totaal). dus mijn vriend zal er het meest in rijden, hij heeft daarom ook veel meer eisen aan de auto dan ik.
Met kinderen is een auto wel fijn. Mijn familie woont ook niet heel dichtbij het is uurtje met de auto, maar met de trein al snel 1,5 a 2 uur. Ik ga nu met de trein naar mijn werk, maar misschien dat ik dan wel met de auto zou gaan. Dat is namelijk wel sneller (als er geen file is), maar ik vind het wel lekker om onderweg een boek te kunnen lezen en dat gaat dan niet meer. Maar dat ligt er ook aan of mijn vriend de auto nodig gaat hebben om naar het werk te rijden.

Kleine auto's kunnen trouwens ook heel ruim zijn van binnen. In ons koekblik kun je makkelijk een vaatwasser schuiven (Kan er alleen niemand meer op de achterbank). Terwijl in de grote station van familie de vaatwasser er wel in zou passen, maar je hem er nooit in krijgt omdat de opening van de achterklep gewoon te klein is. Vierdeurs vind ik ook de belangrijkste eis voor de volgende auto. Maar voorlopig rijden we nog wel even door in ons koekblik.
Wij kunnen vanuit ons nieuwe huis beide lopend naar ons werk, de binnenstad en het park.

Om naar mijn ouders te gaan moeten we met het vliegtuig, of 2 dagen rijden. Mijn vriends ouders en familie wonnen allemaal op max een half uur met het ov.

Als we nu een auto nodig hebben is dat om te gaan klimmen of skien, of als we iets van de ikea nodig hebben.

Ik houd echt niet van auto rijden en in de stad vind ik het echt niet heel nuttig, maar juist als je de stad uit wilt is het wel handig. Nu rijden we vaak met mensen mee en dat is natuurlijk minder handig met een kleine.
Wij hebben beide een auto, allebei nodig voor het werk. Mijn vriend een stationwagen en ik een driedeurs. Driedeurs lijkt me niet echt handig met kinderen, maar ben toch niet van plan om een nieuwe auto te kopen. Eerst maar eens kijken hoe het dan gaat..
(even een break van babypraat)

Ik heb afgesproken om te gaan klimmen met vrienden vanavond, maar ik heb alweer geen zin. Vooral niet omdaar heen te gaan op te fiets, en dan weer terug te fietsen en laat thuis te komen. Maar ik heb dinsdag al afgezegd, dus nu moet ik wel eigenlijk. Als ik er eenmaal ben is het wel weer prima. Bovendien wil ik weer fit worden, en dan meot je toch een keer beginnen.
Hoi iedereen!

Ik vroeg me af of hier nog plaats was om mee te schrijven. Ik schrijf al mee op het rammelaars topic (Orzoo ), maar hier zitten wat meer mensen die nog lang(er) moeten wachten en het is ook wel fijn om af en toe die lange-termijn-frustaties ed. hier kwijt te kunnen denk ik.

We hebben geen vaste startdatum momenteel, de verwachting is ergens in 2014 eindelijk te kunnen beginnen (hoop ik).

Als jullie nog meer info willen hoor ik het graag .
Een auto kwam niet eens in me op . Ik hou van het ov en fietsen - mijn conditietrainer- en heb een hekel aan autorijden en zou liever die ene keer per maand dat ov langer duurt dan een auto een taxi nemen voor een lastig eindje a la 20 euro. Ook dan is die buffer weer prettig! Met een kind zou ik zeker zo mijn vaste nummers in m'n telefoon willen hebben van taxicentrales, maar verder.. als er echt nood is, is 112 aan de orde en voor de rest is altijd wel een oplossing op fiets, lopend of met ov!

Maar ik snap dat als je zelf met een auto bent opgegroeid, het niet tot luxe behoort maar tot standaard! Alleen jammer dat sommige vrienden van mij, mij als decadent zien als ik die ene keer per maand een taxi neem..
witteschrijver ruilen???? Ik MOET met ov (want parkeren kost 10 euro per uur bij mijn uni) en ik HAAT, HAAT, HAAT het ov echt intens. Dat is echt niet normaal
He paddle!!!
Hoi paddle, ik lees hier ook mee. Voel me hier ook prima thuis ondanks dat ik niet officierl meeschrijf!
@Oorzo en Boekenlegger: Hoi, leuk om bekende gezichten te zien hier!

@Auto-issue: Wij hebben nu 1 auto (had vriend al voordat we samenwoonden). We delen hem, hoewel vriend meest gebruikt, hij werkt ook verder weg.

Het is wel een camionette (hoe zeg je dat in Nederland? Enfin, zo'n auto met twee stoelen en laadruimte), dus als ik zwanger ben gaan we deze verkopen en komt er een gezinsauto voor terug.

Afhankelijk van waar we een huis kopen komt er al dan niet een tweede auto bij.
Het word steeds gezelliger hier.

Ik moet wel weer een beetje frustratie kwijt. Ik was vanavond met mijn moeder aan het kletsen en die vertelde dat een nicht van mij weer zwanger is. Mijn moeder natuurlijk helemaal enthousiast over nog een kleintje in de familie, maar ik kon wel gillen. Heb ik niet gedaan, maar ik klonk vast ook niet super enthousiast. Gelukkig zag ze mijn gezicht niet via de telefoon.
Tara, dat kan ik begrijpen!

Ik heb ben deze week ook gefrustreerd! Maar dan op mijn werk. pff! Ik heb het helemaal gehad. Eigenlijk mag ik niet zo zeuren in deze tijd van mijzelf, want ik kan met mijn fiets naar het werk en verdien goed. Maar ik ben er nu achter dat ik dit werk absoluut geen jaren meer wil doen.

Mijn vriend gaf aan, zing het uit tot een eventuele zwangerschap en dan kun je in je verlof op zoek naar wat jij echt wil.
Volgens mij kijken de meeste mannen heel anders naar een zwangerschap hahaha ik kan me ook echt niet voorstellen hoeveel minder leuk het wel niet is als er in jou geen kindje groeit! Een zwangerschap lijkt me wel zoiets bijzonders..

Mijn vriend zei gisteren opeens dat we het 'misschien van de zomer kunnen gaan proberen' !! das veeeeeeeel te vroeg gezien mijn rationele argumenten. Maar stiekem zou ik zoooooo graag 'oh ok is goed' zeggen maakt me wel NOG ongeduldiger pfff...wat een oerdriften

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven