Clubsandwich!

22-02-2013 14:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn ultieme poging om beter en gezonder te lunchen (vooral meer te eten). Ben ik op zoek naar lekkere en gezonde clubsandwich recepten.

Ik zie via Google veel recepten met kipfilet en zalm.

Hoe hou je dit zo gezond mogelijk? (zonder sla).

Is het gewoon een kwestie van combineren met groentes en dergelijke?
Ik doe er altijd sandwichspread, kalkoen, sla, tomaat, augurk (soms) en avocado op.
Op een'echte' clubsandwich zit: mayonaise, sla, bacon, kalkoen en tomaat en wordt gemaakt op geroosterd wit brood.niet zo gezond dus.

Elke sandwich met ander beleg is geen clubsandwich. Dus eigenlijk kan je eindeloos afwisselen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Je kan bijv courgette roosteren ipv sla ( of bakken zonder olie)

Lekker met gerookte kip, dressing maken van magere kwark en kruiden.
http://www.fitnessmagazin ... healthy-sandwich-recipes/

http://www.eatingwell.com ... /healthy_sandwich_recipes

http://www.care2.com/gree ... andwich-ideas-recipe.html
Dat van die courgette is ook een goede tip! Wat een lekkere recepten Bladora.
Geroosterde aubergine is ook heerlijk.
Ja zitten genoeg lekkere tussen. Zelf probeer ik altijd maar wat, met gezonde ingrediënten en goed brood heb je als snel een gezonde sandwich.

Wat ik thuis vaak doe, gezond en lekker is bruchetta maken.

Lekkere dikke plakken zuurdesem brood roosteren. Teentje knoflook over het snijvlak wrijven, fijn gesneden tomaat erop en een beetje olijf olie eroverheen. En als je hebt kan je nog verse kruiden toevoegen, blaadjes basilicum is klassiek maar ook koriander of platte peterselie is erg lekker.
Waarom eet je dan niet gewoon een lekkere salade met een getoast broodje?
Lekkere griekse salade met geroosterde pita en zelfgemaakte tzaziki! Yum!
Ik heb van de week een clubsandwich gemaakt van bruin brood (geroosterd), een mix van halve avocado + 2 el light creme fraiche + cherry tomaat in kleine stukjes, dan gerookte kipfilet, rucola, dan tweede boterham met creme fraiche en rucola en derde boterham erbovenop.

Ik vond het superlekker, het is geloof ik best gezond en ik was na 3 halve stukken vol (als avondeten!)
quote:lolly-pop schreef op 22 februari 2013 @ 14:33:

Waarom eet je dan niet gewoon een lekkere salade met een getoast broodje?Omdat ik geen salade lust!!!!!
Haha in een salade hoeft geen sla te zitten hoor. Ik eet vaak tomaat komkommer feta uitje (Grieks) of een salade van gegrilde groenten (aubergine, paprika, tomaat). Kom geen slaatje bla aan te pas!
Erg lekker op clubsandwich is mosterd mayonaise. Mayonaise met een bite.

Mocht je een keer in Amsterdam zijn moet je langs MECH gaan in Oud Zuid en op de Zuidas. Heerlijke Club Sandwiches
Laatst een sandwich gegeten met rucola, 30+ smeerkaas en gehakte walnoten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Supersoulfighter schreef op 22 februari 2013 @ 14:52:

Haha in een salade hoeft geen sla te zitten hoor. Ik eet vaak tomaat komkommer feta uitje (Grieks) of een salade van gegrilde groenten (aubergine, paprika, tomaat). Kom geen slaatje bla aan te pas!Dat ik zelf niet op zulke dingen kom...... idd het blaadje sla is wat ik niet lekker vind.
quote:Supersoulfighter schreef op 22 februari 2013 @ 14:52:

. Kom geen slaatje bla aan te pas!

Er zijn zoveel soorten sla,ik vind persoonlijk kropsla ook niet echt lekker maar wel ijsbergsla(al dan niet heel fijn gesneden) of veldsla of rucola of spinazie of witlof etc etc..
quote:Flashy schreef op 22 februari 2013 @ 14:50:

[...]

Omdat ik geen salade lust!!!!!Pfieuw, rustig maar! Een SALADE is geen sla he?? Ik eet heel veel salade en vooral in de winter eet ik daar geen sla in. Een salade is bijv. ook een waldorfsalade, een salade niqoise, avocado salade etc.
Wat supersoulfighter zegt dus
Veldsla is eigenlijk ook de enige sla die ik ooit eet. Ik ben meer van de maaltijdsalades ;)
Lust je wel witlof? Is ook (vind ik dan) ook lekker.
Wil je op je werk dan tijdens je pauze die clubsandwich maken of al in de ochtend thuis voor je naar je werk gaat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2013 @ 17:45:

Wil je op je werk dan tijdens je pauze die clubsandwich maken of al in de ochtend thuis voor je naar je werk gaat?Momenteel draai ik wisselende diensten waarbij ik vaak thuis lunch (van te voren of na mijn werk).
Damn nu heb ik zin in een sandwich! Maar nauwelijks ingredienten voor in huis:( Je wordt bedankt voor dit topic Flashy;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Sandwich Carpaccio is zooo lekker.

Met pesto, carpaccio, rucola, pijnboompitjes en parmezaanse kaas. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven