Oeps..is dit nog houdbaar?

23-02-2013 10:28 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond met manlief samen wat boodschapjes gedaan maar ik ben thuis vergeten het vlees in de koeling te doen!

Ben gaan douchen en heb er gewoon niet meer aan gedacht.

Het ziet er nog normaal uit,en heb het nu in de koelkast gelegd.

Kunnen we dit nog eten?
Gadver. Weggooien!
Vroeger, toen ik klein was hingen er bij de slager altijd halve varkens in de winkel aan haken.

Het was daar echt niet koeler dan 10 graden en we werden er echt niet ziek van hoor.

Ik kan me niet voorstellen dat vlees wat een paar uur buten de koeling heeft gelegen gelijk bedorven is.
Ik ook niet. Gewoon nu opbakken
quote:girlygirl08 schreef op 23 februari 2013 @ 10:35:

Hè slips...het zat in mijn tas...

Hè slips? Noem het beestje gewoon bij de naam jôh....dus gewoon SHIT! Ook zo ergerlijk als mensen i.p.v. shit, "chips" zeggen....pffff,...tenenkrommend!

sorry...dit MOEST er gewoon even uit....
Jeetje, wat gooien mensen makkelijk dingen weg zeg!

Hoe dacht je dat mensen dat vroeger deden dan?

Zeg maar in het prekoelkasten tijdperk?

Je kijkt, je ruikt en als het er niet gek uit ziet, niet ruikt kan je het nog gewoon eten hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kleur en geur zijn hierbij graadmeter voor mij. Ik kijk nooit naar de datum wat dat betreft.
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2013 @ 12:15:

Jeetje, wat gooien mensen makkelijk dingen weg zeg!

Hoe dacht je dat mensen dat vroeger deden dan?

Zeg maar in het prekoelkasten tijdperk?

Je kijkt, je ruikt en als het er niet gek uit ziet, niet ruikt kan je het nog gewoon eten hoorDit dus!
Nou, bij kip en vis had ik het weggegooid hoor. Maar bij verse worst kan het nog wel denk ik. Wel nu bakken en niet gaan wachten tot vanavond.
Lekker opeten, niets aan de hand!
Nee, ik zou het niet vertrouwen. Het kan dat het er nog best goed uitziet en ook nog gewoon ruikt, maar dat er toch al bacterieën in aanwezig zijn.
Ik heb het pas ook gehad. 's Morgens snel voor ik naar mn werk ging boodschappen gedaan en toen ik 's middags weer thuiskwam uit mn werk stond daar nog een volle boodschappentas in de keuken.. stom!

Ik had gehakt gekocht. Zag er nog prima uit en rook ook nog goed, dus meteen gebraden en gegeten. Geen probleem!

Koelkast zorgt er alleen voor dat iets minder snel bederft. Bacteriegroei gaat langzamer. Buiten de koelkast gaat het sneller, maar ook weer niet zó snel dat je er iets van zou krijgen als je het een halve dag buiten de koeling hebt staan.
Als iets echt bedorven is kan je bakken wat je wil maar het wordt er niet minder bedorven om...
Ik zou er niet eens over twijfelen. Weg ermee.
quote:Kuzu schreef op 23 februari 2013 @ 13:02:

Als iets echt bedorven is kan je bakken wat je wil maar het wordt er niet minder bedorven om...Maar d ekans dat dit bedorven is is echt heel klein, mits het de hele nacht op de radiator heeft gelegen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als het vlees de hele nacht op de radiator heeft gelegen, lijkt me die kans juist heel groot....
quote:Sybil schreef op 23 februari 2013 @ 13:49:

Als het vlees de hele nacht op de radiator heeft gelegen, lijkt me die kans juist heel groot....
quote:girlygirl08 schreef op 23 februari 2013 @ 10:47:

Nee geen poezenbeest hier...Even eentje buiten opzoeken?
Nou het rook gewoon en zag er ook normaal uit dus gewoon gegeten,smaakte niet anders dan anders.

We zullen zien of we ziek worden of niet.

Het lag niet bij de verwarming, en het was binnen 16 graden.
Mooi zo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En we zijn niet ziek ;)
Ik zou het alleen niet aan een ander serveren maar wel zelf opeten. Eerst door en door verhitten en dan nog eens ruiken en proeven.

Had ook niet anders verwacht dan dat je er niet ziek van was geworden

Ben van uit eten gaan vaker ziek geworden (diarree) dan van dingen over de datum eten/dingen die lang buiten de koelkast stonden.
Eerst goed ruiken. Hoelang zat het in je tas?? Als het een uur is maakt het niet uit. Het is juist goed je vlees te bakken op kamertemperatuur. Als je vlees een dag in je tas heeft gezeten, gooi het dan maar weg want het broeit dan van de bacteriën. Dat is de hemel voor hun. Succes!
En als je ooit bedroven vlees geroken hebt herken jedie lucht voor altijd. Bedorven vlees heeft een sterke geur, waarvan je eigenlijk al bijna over je nek gaat. Als je het aanraakt en er komt slijm vanaf, gooi het dan maar weg. In ieder geval, die geur herken je direct, is een felle sterke geur .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven