Telefonisch ziekmelden.
zondag 24 februari 2013 om 10:09
Goedemorgen. Ik heb even een vraag. In het ziekteprotocol van het bedrijf waar ik (overheid) werk staat dat je je telefonisch ziek moet melden. Nu heb ik dat laatst gedaan middels een sms-je. Mijn LG heeft gezegd dat ik dit niet meer mag doen, maar dat ik moet bellen. Ik had zoiets van telefonisch is ook via what's app of sms. Verder zit ik er vanwege de kosten niet te wachten om uitgebreid te bellen naar 06 nummer. Je moet namelijk uitgebreid vertellen wat je hebt, wat je eventueel wel kunt doen enz. Enz. Wat is jullie mening?
zondag 24 februari 2013 om 10:12
Ik vind het niet meer als normaal dat je je even persoonlijk, dus telefonisch ziek meldt.
Jammer dat het naar een 06 nummer moet en je zoveel geld kwijt bent, vind ik dan weer niet nodig.
Ik heb een abonnement waarbij ik "gratis" naar 06 nummers bel en vaste nummers, dit tegen een vast tarief per maand.
Nu kan ik bellen, voorheen kon ik dat nooit (alleen als het echt moest) en heeft mij in al die jaren heel veel geld gekost, want het tikt aardig aan. Even bellen, even zomaar een paar euro kwijt.
Jammer dat het naar een 06 nummer moet en je zoveel geld kwijt bent, vind ik dan weer niet nodig.
Ik heb een abonnement waarbij ik "gratis" naar 06 nummers bel en vaste nummers, dit tegen een vast tarief per maand.
Nu kan ik bellen, voorheen kon ik dat nooit (alleen als het echt moest) en heeft mij in al die jaren heel veel geld gekost, want het tikt aardig aan. Even bellen, even zomaar een paar euro kwijt.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
zondag 24 februari 2013 om 10:12
zondag 24 februari 2013 om 10:13
Als de leidinggevende zegt dat je moet bellen, moet je bellen. Dat zijn de regels en daar heb je je aan te houden en ben je mee akkoord gegaan toen je je contract tekende. En kosten voor het bellen? Je belt met je mobiel naar een mobiel...zo duur is dat tegenwoordig niet meer, dus dat vind ik echt een flutargument.
zondag 24 februari 2013 om 10:13
Telefonisch is NIET met een sms'jes of whatsappje. Juist het spreken van een ander persoon of moeten inspreken van een bandje geeft een verzuimdrempeleffect.
Vind het heel logisch dat je LG vraagt je aan de richtlijnen te houden.
Je hoeft trouwens niet te vertellen wat je hebt, alleen de verwachting wanneer je denkt terug te zijn. De rest kan niet verplicht gesteld worden te vertellen, behalve aan de bedrijfsarts.
Vind het heel logisch dat je LG vraagt je aan de richtlijnen te houden.
Je hoeft trouwens niet te vertellen wat je hebt, alleen de verwachting wanneer je denkt terug te zijn. De rest kan niet verplicht gesteld worden te vertellen, behalve aan de bedrijfsarts.
WTF?
zondag 24 februari 2013 om 10:14
zondag 24 februari 2013 om 10:15
zondag 24 februari 2013 om 10:17
quote:fanvanagathachristie schreef op 24 februari 2013 @ 10:09:
Verder zit ik er vanwege de kosten niet te wachten om uitgebreid te bellen naar 06 nummer. Je moet namelijk uitgebreid vertellen wat je hebt, wat je eventueel wel kunt doen enz. Enz. Wat is jullie mening?
Je gaat mij niet wijs maken dat je meer dan een paar minuten met je leidinggevende aan de telefoon hangt bij een ziekmelding. Die paar minuten kosten echt geen wereldbedragen.
Kortom, niet zeiken en gewoon bellen.
Verder zit ik er vanwege de kosten niet te wachten om uitgebreid te bellen naar 06 nummer. Je moet namelijk uitgebreid vertellen wat je hebt, wat je eventueel wel kunt doen enz. Enz. Wat is jullie mening?
Je gaat mij niet wijs maken dat je meer dan een paar minuten met je leidinggevende aan de telefoon hangt bij een ziekmelding. Die paar minuten kosten echt geen wereldbedragen.
Kortom, niet zeiken en gewoon bellen.
zondag 24 februari 2013 om 10:19
zondag 24 februari 2013 om 10:19
Bellen, de kosten zijn je eigen verantwoordelijkheid. Een goekopere telefoonaanbieder zoeken. Bij mensen die het financieel moeilijk hebben, maakten wij nog weleens de afspraak dat zij 1x de telefoon lieten overgaan en dat we dan terugbelden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 24 februari 2013 om 10:25
Misschien heeft ze wel Prepaid en staat er niet genoeg beltegoed op, maar dan nog, gewoon persoonlijk even bellen.
Vroeger als je je ziek had gemeld, dan stond er om 10.00 uur een controleur aan je deur of je ook echt ziek was.
Je moest vanaf 10.00 uur tot een bepaalde tijd thuis zijn voor controle en eventuele medicijnen ook laten zien.
Vroeger als je je ziek had gemeld, dan stond er om 10.00 uur een controleur aan je deur of je ook echt ziek was.
Je moest vanaf 10.00 uur tot een bepaalde tijd thuis zijn voor controle en eventuele medicijnen ook laten zien.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them