Overstappen forum

24-02-2013 11:26 112 berichten
Beste allemaal, laat ik mij eerst even voorstellen (ik ben nieuw op het Viva forum); ik ben een vrouw van 45 jaar, heb twee kinderen en vind het heerlijk om op dit forum mee te lezen.

Na heel lang op een ander forum actief te zijn geweest heb ik besloten om over te stappen naar dit forum. De reden daarvoor is dat het andere forum steeds negatiever en agressiever werd. (Met name door "vaste forummers" die zich dit "recht" hadden toegeeigend en meenden een ander het recht tot spreken te mogen ontnemen.) Op het viva forum is het ook niet altijd koek-en-ei, maar regelmatig krijg ik tranen in mijn ogen van emotie of juist van het lachen om de reacties van de leden. Graag wil ik over diverse onderwerpen meepraten en tips krijgen over onderwerpen waar ik zelf mee zit.

Nu dan toch een vraag ook aan de lezers hier: ben je ook overgestapt van een ander forum naar hier, en waarom?

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren

Zwanger worden

Zwangerschap en bevalling

Babytijd / dreumestijd (0-2)

Peutertijd / kleutertijd (2-5)

Basisschool-leeftijd (6-12)

Puberteit (12+)

Gezondheid

Voeding

Groei en ontwikkeling

Taal

Opvoeding en gedrag

Kinderopvang

Onderwijs en school

Ouderschap en lifestyle

Buitenland

Meningen

Het nieuwe huishouden

Produkt-informatie

Kinderboeken

Kinder-software (cd-rom's)

Boeken voor ouders

Geloof, religie, levensbeschouwing

Verlies en verdriet

Verkeer en vervoer

Zwemmen

Vakantie en uitjes

Kinderpartijtjes

Vermaak

Kinderliedjes, muziek, kunst

Tips

Dat hele forum is één en al horrorpijler....... Ik snap wel dat je hier naar toe komt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:abracadabra schreef op 24 februari 2013 @ 14:40:

Leuk! Ik hem overgestapt van zwangerschapspagina omdat alles wat aan Sex gerelateerd was opeens niet meer mocht. Vond ik vreemd.Viespeuk. Beetje lopen sexen als je zwanger bent, bah bah bah. Is hier ook niet de norm
Je kan hier aanvinken welke pijlers je wilt zien hè?

Just in case...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
We weten nu wel waar de borstvoedingsmaffia zich schuil houdt. Die club wordt hier vaak genoemd, maar wie zijn dat nou eigenlijk. Nou, hunnie dus, van dat andere forum. Mysterie ontrafeld.
quote:betjebig schreef op 24 februari 2013 @ 14:42:

Ik vind OO nog steeds heel leuk en gezellig, maar hier krijg je over het algemeen meer (en sneller) reacties, en hier is meer diversiteit. Op OO ben ik een van de weinige rechtse ballen (hoewel ik vrij gematigd ben), tussen overwegend SP- en GL-types. Ik heb wel het idee dat op OO meer kennis is over specifieke onderwerpen, zoals inderdaad borstvoeding, maar ook over juridische zaken als alimentatie enzo. Maar goed, hier is weer meer deskundigheid over mode/beauty en katten Kunnen we Armand niet overhalen om daarheen te gaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Belachelijk dat peuters en kleuters daar op dezelfde pijler moeten!
Ik heb er destijds wel veel aan gehad hoor. Liepen wel mensen rond die echt kennis van zaken hadden. Zeker waar het school zaken betrof. En dingen als het EPD en het kinddossier.

Dat leeft hier een stuk minder, en de meeste meningen zijn wat dat betreft ook een stuk braver hier.

Maar goed, is al van een fiks aantal jaar geleden hoor.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 februari 2013 @ 16:56:

[...]

Kunnen we Armand niet overhalen om daarheen te gaan?

[...]

Kunnen we Armand niet overhalen om daarheen te gaan?In principe is m'n broer om te kopen. Ik ben er zelf ook niet ongevoelig voor. Doe eens een bod, zou ik zeggen

[...]

Kunnen we Armand niet overhalen om daarheen te gaan?Hij zou van harte welkom zijn hoor. De mannen zijn daar, net als hier, zwaar in de minderheid.
quote:betjebig schreef op 24 februari 2013 @ 19:03:

[...]

Hij zou van harte welkom zijn hoor. De mannen zijn daar, net als hier, zwaar in de minderheid.Kijk, dat is een bijna niet te negeren ego-streling
quote:theamuts schreef op 24 februari 2013 @ 11:32:

O.k., hier komt ie dan: het was het forum van Ouders Online. Iemand mee bekend en ook dezelfde ervaring misschien?

Blijf uit de buurt van elninjoo, die is gek op kinderen. Straks wil ze ze nog adopteren van je.

Veel plezier hier
Ja en?
Ik heb hier en daar wel geforumd over verschillende onderwerpen. Een forum van een hobby die ik op dat moment deed, van een sport etc.

Viva is mijn tweede 'echte' forum. Eerst jarenlang op het forum van de studentenvereniging gezeten waar het ook 24/7 raak was. Op een gegeven moment wilde ik ook wel eens wat meer persoonlijke dingen kunnen delen en toen was daar Viva.

Verder ben ik nog wel eens een tijdje elders actief en als ik het daar weer beu ben, hier. En soms ben ik Viva beu, maar de redenen die in die topic voorbij komen, die houden me hier. De ontroering soms, de scherpte. De snelheid waarmee men reageert, zodat er bijna altijd reacties komen op het moment dat dat echt nodig is.

En de humor. Waarvan ik merk dat het elders nog wel eens verkeerd valt, die fijne Viva humor, sarcastisch maar toch warm. En waar ik elders on-subtiel gevonden word.... heeft hier nog nooit iemand dat gezegd
Moonlight, je bent een lieve meid hoor, maar een beetje meer subtiliteit zou je wel sieren. Dat wilde ik even kwijt.
Moonlight, ik kan het niet meer eens zijn met 'zij-waarvan-de-naam-nooit-genoemd-mag-worden.'

Dat je het even weet.
Oh, en wat je ook nog moet weten TO: we forummen hier 's avonds in ploegen. Nicks van A-M forummen van 18.00-20.00, N-Z forumt van 20.00-22.00 . Dat is om overbelasting van de server te voorkomen.

Ik forum overigens gewoon de hele avond: de L en de V weet je wel.
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 februari 2013 @ 19:45:

Moonlight, je bent een lieve meid hoor, maar een beetje meer subtiliteit zou je wel sieren. Dat wilde ik even kwijt.

En jij zou wat meer lef moeten hebben. Echt hoor vrouw, dat zou je goed doen.

GC, ik weet in welke hoek ik moet denken, maar niet precies wát je bedoelt. Maakt niet uit hoor, t moet geen raadspel worden hier
Welkom theamuts, thea muts?
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 februari 2013 @ 19:54:

Oh, en wat je ook nog moet weten TO: we forummen hier 's avonds in ploegen. Nicks van A-M forummen van 18.00-20.00, N-Z forumt van 20.00-22.00 . Dat is om overbelasting van de server te voorkomen.

Ik forum overigens gewoon de hele avond: de L en de V weet je wel.Ik doe het precies zo!
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 24 februari 2013 @ 13:30:

Wat voor relletje zullen we daar verzinnen. Borstvoeding geven aan een 12-jarige? Of gewoon 'net zwanger, kamperen en bang zijn voor een miskraam door de kou?'Gewoon zeggen dat Jeudgzorg of school meer bevoegdheden moet krijgen om in te grijpen in problematische gezinssituaties, dat heb je je rel.

Instanties doen het altijd fout, en ouders doen het altijd goed op OOL.

Signaleren van opvoedingsproblemen mag ook niet, want de crew van OOL heeft dat heul niet nodig, die kan prima opvoeden, en vindt haar eigen privacy belangrijker dan het welzijn van kinderen in probleemgezinnen.
Wat is jouw definitie van 'probleemgezinnen' dan precies? Is dat een gezin waarin 3x per week frikandellen geserveerd worden of is dat het één-oudergezin waar de andere ouder buiten de deur gehouden wordt?
quote:Amand schreef op 24 februari 2013 @ 21:07:

Wat is jouw definitie van 'probleemgezinnen' dan precies? Is dat een gezin waarin 3x per week frikandellen geserveerd worden of is dat het één-oudergezin waar de andere ouder buiten de deur gehouden wordt?

Ik heb de waarheid over die dingen ook niet in pacht, hoor. Dus ik kom zo niet ff met een definitie die alle situaties recht doet.

Maar op OOL mogen de instanties niks.. Fijn dat ze op OOL zo goed kunnen opvoeden, maar ergens anders zijn die instanties wél nodig.

Er wordt zo'n beetje gepleit voor het afschaffen van Jeugdzorg. De oplosing voor kindermishandeling dient 'binnen het gezin' te worden gezocht. Schoonmoeder of de huisarts kan dan een oogje in het zeil houden .

Je beseft pas hoe belachelijk dat is als je de situatie verplaatst naar geweld tussen partners. Alsof je een in elkaar geslagen vrouw adviseert terug te gaan naar haar partner 'om er samen uit te komen'.

Verder is het een leuk forum maar die houding, daar krijg ik jeuk van. Heb het daar ook al eens gezegd, maar dat is tegen dovemansoren gericht.
De draad over BJZ waar hier naar gerefereerd wordt was voor mij wel de druppel. Wat een ongelooflijke heksenjacht! En wee je gebeente als je het er niet mee eens bent....
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 februari 2013 @ 19:54:

Ik forum overigens gewoon de hele avond: de L en de V weet je wel.

Ik ben gewoon een dwarsligger, forum vrolijk wanneer het mij uitkomt, mijn ploeg of niet

Ik zit ook nog op een ander forum (onder een andere nick), die heeft niets met ouders of baby's te maken
quote:theamuts schreef op 24 februari 2013 @ 21:30:

De draad over BJZ waar hier naar gerefereerd wordt was voor mij wel de druppel. Wat een ongelooflijke heksenjacht! En wee je gebeente als je het er niet mee eens bent....

Ik ben dus niet de enige die hier de rillingen van kreeg!

Vergeet ook niet die horrorverhalen over ouders die wat opvoedtips zochten en terstond hun kind weggesleept zagen worden naar een eng Roemeens kindertehuis, om dwangarbeid te verrichten. Nog net geen brood met spinnen ..

brrr.

Er zijn trouwens meerdere draadjes daarover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven