Gezondheid alle pijlers

Wie is er nog meer zo aan het kwakkelen?

25-02-2013 15:20 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
De winter duurt te lang... Ben het aardig doorgekomen maar nu begin ik het dan toch te merken sinds vorige week: Keelpijn, hoesten, vermoeidheid.

En sinds vrijdag is het dan écht zo ver: vreselijk opgezwollen en pijnlijke keel, hoesten alsof mijn longen eruit komen ( ik klink als een zeehond) en sinds vanochtend zaten ook mijn ogen dichtgeplakt ( dus ja hoor, ook een beetje ontstoken ogen erbij).

Na de liters thee met honing, strepsils, bisolbruis en andere middeltjes, ben ik het nu al zó zat! Ik wil er van af

Iemand tips? Wie is er nog meer zo aan het kwakkelen?
*Pelt nog maar een mandarijntje*
Geen tips wel een lot genoot.

Idd keelpijn, hoesten, niezen en moeheid
Half Nederland toch?

Beterschap!
Jij ook beterschap Mutya!
Ik kan ook wel tips gebruiken... Voor de derde keer keelpijn en hoesten. Dit keer een beetje eigen schuld, want ik kon het niet laten met mijn verkouden lief te knuffelen en zoenen.

Ik ga nog wat sinaasappels persen..
Ja hier nog 1.

Zere rauwe keel, hoofdpijn, lamlendig en ook ik een ontstoken oog, blegh!

Ik hou het bij paracetamol, verder maar rustig aan..
Hiero! Week ziek thuis geweest met keelontsteking en nu lijkt het weer opnieuw te beginnen. En hoewel ik van de winter hou duurt het mij nu ook te lang!
Huts!
quote:Roelfien schreef op 25 februari 2013 @ 15:23:

Half Nederland toch?

Beterschap!

Dankje!

En inderdaad, half NL, beetje jammer dat ik dan ook juist bij die helft hoor
Ik ook, gisterenmiddag vloog 't me opeens aan.

En ik zit door andere zaken al vanaf half sept ziek thuis, dus ben en zoooooo klaar mee!!
Ohja en eet veel fruit, beetje gezond doen kan vast geen kwaad ;)
quote:Cheery schreef op 25 februari 2013 @ 15:24:

Ik kan ook wel tips gebruiken... Voor de derde keer keelpijn en hoesten. Dit keer een beetje eigen schuld, want ik kon het niet laten met mijn verkouden lief te knuffelen en zoenen.

Ik ga nog wat sinaasappels persen..Die keelpijn is echt killing he! Ik zie er gewoon tegenop als ik moet gaan eten, omdat het gewoonweg niet smaakt en zeer doet. Meh!
quote:framboosjes schreef op 25 februari 2013 @ 15:24:

Ja hier nog 1.

Zere rauwe keel, hoofdpijn, lamlendig en ook ik een ontstoken oog, blegh!

Ik hou het bij paracetamol, verder maar rustig aan..

Join the club. Vooral dat ontstoken oog er nu bij is zo vervelend. Eén oog is de hele dag al een beetje aan het tranen en het andere oog wat minder. Maar toen ik vanochtend wakker werd kreeg ik zowat mijn ogen niet open, haha. Helemaal dichtgeplakt.

Ik draag ook nog eens lenzen ( gezegend met min 9). Dus morgen maar met een bril op....

Ik heb vorige week overigens steeds na de lunch een ibuprofen ingenomen. In de hoop dat het ontstekingsremmende een keelontsteking zou tegenhouden...
Ja hier ook!

Vooral last van vermoeidheid! Gebrek aan vitamine Z(on)....ben er helemaal klaar mee!

Zit regelmatig op weeronline de langetermijnverwachting te bekijken of 't al wat wordt...iets om naar uit te kijken....tot nu toe teleurstellend, maar goed..niets zo veranderlijk als het weer.

Beterschap!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 25 februari 2013 @ 15:24:

Ik ook, gisterenmiddag vloog 't me opeens aan.

En ik zit door andere zaken al vanaf half sept ziek thuis, dus ben en zoooooo klaar mee!!Beterschap! Wat vervelend dat je al zo lang thuis zit en dan ook nog eens dat gekwakkel erbij. Hopelijk ben je er snel van af! Kan me voorstellen dat je er nu écht klaar mee bent. Dat ben ik al en ik ben pas een week bezig
quote:Jeluze schreef op 25 februari 2013 @ 15:28:

Ja hier ook!

Vooral last van vermoeidheid! Gebrek aan vitamine Z(on)....ben er helemaal klaar mee!

Zit regelmatig op weeronline de langetermijnverwachting te bekijken of 't al wat wordt...iets om naar uit te kijken....tot nu toe teleurstellend, maar goed..niets zo veranderlijk als het weer.

Beterschap!

Dankje, jij ook beterschap!

En herkenbaar. Zit elke dag gespannen voor de buis naar het weer te kijken maar helaas: een dag later lacht de sneeuw me alweer uit toe als ik de gordijnen opengooi.......
Ik heb het deze winter ook zo erg, terwijl ik andere winters op wat verkoudheden na wel goed doorkom. Geen idee waar het aan ligt. Sinds begin december ben ik aan het kwakkelen. Griep gehad, een ruime week met hoge koorts. Daarna verkouden geweest met verhoging. Daarna ontstoken amandelen met koorts waarbij de huisarts dacht aan Pfeiffer. Nu alweer anderhalve week last van buikpijn (zonder echt buikgriep te hebben).

Ik ben er klaar mee. En volgend jaar ga ik gewoon weer voor de griepprik (ik was vorig jaar te laat en zie wat er gebeurt.)

Beterschap voor iedereen!
Beterschap GC! ( Kort het even af haha)

Ik krijg normaal ook de griepprik, maar dit jaar voor het eerst niet 'om te kijken hoe het gaat'. Ik ben niet écht ziek geweest maar af en toe wel eens een verkoudheid, ontstoken slijmvliezen. Dus in principe goed doorgekomen. Maar ik ben het nu ook meer dan zat. Wil gewoon weer lekker fit op staan en energiek de dag door!
Hier nog 1, die kwakkelt. Al 2 maanden flink verkouden, gaat een weekje goed en dan begint het weer voor een paar dagen. Vervelende is ook dat ik dan ook steeds weer een koortslip krijg dus die heb ik ook al een stuk of 4 gehad dit jaar
Oh en laat de zon maar komen!
Ik google me trouwens al dagen suf, hopend op hét middel tegen een ontstoken oog, gezwollen keel, hoesten, etc.

Wat ik al wel heb gevonden:

Tegen ontstoken oog:

Water koken, dit laten afkoelen. In een borrelglaasje doen. Borrelglaasje tegen je oog plaatsen. Je oog open doen en in de rondte kijken/draaien. Zo spoel je je oog. Zou moeten helpen.

Tegen keelpijn:

Gorgelen met zout water ( zout oplossen in een glas lauwwarm water. Gorgelen met sterke drank ( Vieux oid). Heel koude dranken drinken, of juist warme drank ( Thee met honing). De hongin pas toevoegen nadat je thee een drinkbare temperatuur heeft, anders heeft honing geen werking meer. Je hals goed warm houden met een sjaal.

Tegen hoesten:

Heet douchen, het stoom zou goed werken tegen de slijmvorming in je luchtwegen. Of stomen. Als je gaat slapen, niet al te plat gaan liggen, als je iets meer overeind ligt zou dit helpen tegen benauwdheid en de hoestprikkel
Hier ook, verkouden geweest en nu zulke zere holtes. Veel hoofdpijn, dus maar stomen en neusspray. Sterkte allemaal!
Hallo?!
Ja keelpijn sucks Sopsi! Ik wil niet hoesten, dat doet pijn. Ik wil niet slikken, dat doet pijn. Ik wil niet praten, dat doet pijn. Ik wil niet (vul in naar keuze) dat doet pijn. Verder een heerlijke bol watten in mijn hoofd en lekker hangerig.

Ik heb het sap wonderwel naar binnen gekregen en het smaakte nog ook, dus er zijn lichtpuntjes

Morgen zon? Graag!!!
quote:marjon1980 schreef op 25 februari 2013 @ 15:37:

Hier nog 1, die kwakkelt. Al 2 maanden flink verkouden, gaat een weekje goed en dan begint het weer voor een paar dagen. Vervelende is ook dat ik dan ook steeds weer een koortslip krijg dus die heb ik ook al een stuk of 4 gehad dit jaar Oh verschrikkelijk Beterschap! Ik heb zelf wel eens van die uitgescheurde mondhoeken. Daar heb ik een zalfje voor dat je gewoon bij de drogist kan krijgen dat echt supergoed helpt! Ik zit even na te denken hoe het ook alweer het... weet niet of het ook tegen een koortslip helpt.
Thnx voor je tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven