Wie is er nog meer zo aan het kwakkelen?
maandag 25 februari 2013 om 15:20
De winter duurt te lang... Ben het aardig doorgekomen maar nu begin ik het dan toch te merken sinds vorige week: Keelpijn, hoesten, vermoeidheid.
En sinds vrijdag is het dan écht zo ver: vreselijk opgezwollen en pijnlijke keel, hoesten alsof mijn longen eruit komen ( ik klink als een zeehond) en sinds vanochtend zaten ook mijn ogen dichtgeplakt ( dus ja hoor, ook een beetje ontstoken ogen erbij).
Na de liters thee met honing, strepsils, bisolbruis en andere middeltjes, ben ik het nu al zó zat! Ik wil er van af
Iemand tips? Wie is er nog meer zo aan het kwakkelen?
En sinds vrijdag is het dan écht zo ver: vreselijk opgezwollen en pijnlijke keel, hoesten alsof mijn longen eruit komen ( ik klink als een zeehond) en sinds vanochtend zaten ook mijn ogen dichtgeplakt ( dus ja hoor, ook een beetje ontstoken ogen erbij).
Na de liters thee met honing, strepsils, bisolbruis en andere middeltjes, ben ik het nu al zó zat! Ik wil er van af
Iemand tips? Wie is er nog meer zo aan het kwakkelen?

maandag 25 februari 2013 om 15:43
Ik had nog even hoop de dans dit keer te ontspringen maar natuurlijk niet, half NL al ziek geweest en ik hobbel er nog even achteraan. Meestal openbaart dat bij mij eind feb/maart, Typisch..
Al een week vermoeidheidsklachten en last van mijn longen, zo'n nare hoest. Dochterlief was al ziek van de week en nu ben ik aan de beurt. Sinds gister lamlendig in bed, alles zeer en nog steeds die hoest. Dit keer geen keelpijn maar meestal heb ik dat er ook bij. *klopt af* Benieuwd of het nu weer zo'n tijd duurt voordat ik me weer echt fit voel.
Al een week vermoeidheidsklachten en last van mijn longen, zo'n nare hoest. Dochterlief was al ziek van de week en nu ben ik aan de beurt. Sinds gister lamlendig in bed, alles zeer en nog steeds die hoest. Dit keer geen keelpijn maar meestal heb ik dat er ook bij. *klopt af* Benieuwd of het nu weer zo'n tijd duurt voordat ik me weer echt fit voel.
maandag 25 februari 2013 om 15:44
quote:Cheery schreef op 25 februari 2013 @ 15:42:
Ja keelpijn sucks Sopsi! Ik wil niet hoesten, dat doet pijn. Ik wil niet slikken, dat doet pijn. Ik wil niet praten, dat doet pijn. Ik wil niet (vul in naar keuze) dat doet pijn. Verder een heerlijke bol watten in mijn hoofd en lekker hangerig.
Ik heb het sap wonderwel naar binnen gekregen en het smaakte nog ook, dus er zijn lichtpuntjes
Morgen zon? Graag!!!
Ik zit ook zielig op een partje mandarijn te zuigen
Heb je al geniest? Dát doet pas zeer
Heerlijk om even lekker te klagen over het gekwakkel
Ja keelpijn sucks Sopsi! Ik wil niet hoesten, dat doet pijn. Ik wil niet slikken, dat doet pijn. Ik wil niet praten, dat doet pijn. Ik wil niet (vul in naar keuze) dat doet pijn. Verder een heerlijke bol watten in mijn hoofd en lekker hangerig.
Ik heb het sap wonderwel naar binnen gekregen en het smaakte nog ook, dus er zijn lichtpuntjes
Morgen zon? Graag!!!
Ik zit ook zielig op een partje mandarijn te zuigen
Heb je al geniest? Dát doet pas zeer
Heerlijk om even lekker te klagen over het gekwakkel

maandag 25 februari 2013 om 15:53
I feel your pain! Kreeg eerst griep; stug door blijven werken natuurlijk totdat ik met koorts het bed amper uit kwam en mijn stem niet bruikbaar was. De week vakantie, die volgepland stond met activiteiten waarop ik me erg verheugd had, werd een vakantie in bed. Dacht ik klaar te zijn, fanatiek fitnessen e.d. blijk ik bronchitis te hebben. GRRR!
Nou ja, tips heb ik dus niet, wel begrip! Snel beter worden!
maandag 25 februari 2013 om 15:56
quote:stimpy77 schreef op 25 februari 2013 @ 15:43:
Ik had nog even hoop de dans dit keer te ontspringen maar natuurlijk niet, half NL al ziek geweest en ik hobbel er nog even achteraan. Meestal openbaart dat bij mij eind feb/maart, Typisch..
Al een week vermoeidheidsklachten en last van mijn longen, zo'n nare hoest. Dochterlief was al ziek van de week en nu ben ik aan de beurt. Sinds gister lamlendig in bed, alles zeer en nog steeds die hoest. Dit keer geen keelpijn maar meestal heb ik dat er ook bij. *klopt af* Benieuwd of het nu weer zo'n tijd duurt voordat ik me weer echt fit voel.Hopelijk ga je je gauw beter voelen en je dochter ook! Beterschap. En herkenbaar van het 'dat jij er nog even achteraan komt' met ziek zijn, haha
Al een week vermoeidheidsklachten en last van mijn longen, zo'n nare hoest. Dochterlief was al ziek van de week en nu ben ik aan de beurt. Sinds gister lamlendig in bed, alles zeer en nog steeds die hoest. Dit keer geen keelpijn maar meestal heb ik dat er ook bij. *klopt af* Benieuwd of het nu weer zo'n tijd duurt voordat ik me weer echt fit voel.Hopelijk ga je je gauw beter voelen en je dochter ook! Beterschap. En herkenbaar van het 'dat jij er nog even achteraan komt' met ziek zijn, haha
maandag 25 februari 2013 om 15:57
quote:anne_lotte schreef op 25 februari 2013 @ 15:50:
Beterschap!
Paar weken geleden al keelontsteking, hoofdpijn etc gehad..
Nu heb ik buikgriep.....
Het lijkt wel alsof ALLES heerst. Normaal heerst er alleen griep, of alleen luchtweginfectie, of alleen buikgriep, of alleen keelontsteking.
Alles komt nu ineens tegelijk lijkt wel!
Beterschap! Wel een goede kans om een goede band op te bouwen met je toilet
Beterschap!
Paar weken geleden al keelontsteking, hoofdpijn etc gehad..
Nu heb ik buikgriep.....
Het lijkt wel alsof ALLES heerst. Normaal heerst er alleen griep, of alleen luchtweginfectie, of alleen buikgriep, of alleen keelontsteking.
Alles komt nu ineens tegelijk lijkt wel!
Beterschap! Wel een goede kans om een goede band op te bouwen met je toilet
maandag 25 februari 2013 om 15:58
quote:dedeurkruk schreef op 25 februari 2013 @ 15:53:
I feel your pain! Kreeg eerst griep; stug door blijven werken natuurlijk totdat ik met koorts het bed amper uit kwam en mijn stem niet bruikbaar was. De week vakantie, die volgepland stond met activiteiten waarop ik me erg verheugd had, werd een vakantie in bed. Dacht ik klaar te zijn, fanatiek fitnessen e.d. blijk ik bronchitis te hebben. GRRR!
Oh ik ben er ook zo één, het woord 'uitzieken' is mij vreemd. Als ik me niet goed voel neem ik wel even wat gas terug, maar als het er dan op lijkt dat ik weer beter ga, dan gaat het plankgas er weer op.
Niet altijd goed haha. Bronchitis is ook zeer vervelend. Ben je zeker de hele tijd benauwd en lekker een zeehond aan het imiteren? Bah! Beterschap!
Oh ik ben er ook zo één, het woord 'uitzieken' is mij vreemd. Als ik me niet goed voel neem ik wel even wat gas terug, maar als het er dan op lijkt dat ik weer beter ga, dan gaat het plankgas er weer op.
Niet altijd goed haha. Bronchitis is ook zeer vervelend. Ben je zeker de hele tijd benauwd en lekker een zeehond aan het imiteren? Bah! Beterschap!
maandag 25 februari 2013 om 16:03
maandag 25 februari 2013 om 16:10
quote:misspoes1 schreef op 25 februari 2013 @ 16:00:
Hier nog 1. Vanmorgen na een weekend ibuprofen tegen de keelpijn, toch maar eens langs de dokter gegaan. Welja, een keelontsteking, heb nu een antibioticakuur meegekregen... Balen hoor. Iedereen beterschap!Hopelijk slaat de antibiotica snel aan! Beterschap!
Hier nog 1. Vanmorgen na een weekend ibuprofen tegen de keelpijn, toch maar eens langs de dokter gegaan. Welja, een keelontsteking, heb nu een antibioticakuur meegekregen... Balen hoor. Iedereen beterschap!Hopelijk slaat de antibiotica snel aan! Beterschap!
maandag 25 februari 2013 om 16:14
Ik heb ook keelontsteking, de 2e sinds december. De vorige keer sloeg het op mijn stem en kon ik 2 weken niet praten! Bovendien was ik er best wel ziek bij. Deze keer lijkt het wel of er iemand met scheermesjes door mijn keel gaat en doet het echt echt heel zeer en ben ik ook goed ziek geweest. Dinsdag is het begonnen (in een paar uur tijd van niks naar hartstikke ziek) en het is nog niet over. Het begon links. Daarna werd mijn huig helemaal rood. Daar zitten nu een soort blaren op en nu wordt de rechterkant van mijn keel rood. In de herfstvakantie was ik ook ziek. Balen, 2e keer dit schooljaar in de vakantie ziek. Ach, het komt nooit goed uit! Maar het lijkt wel of je lichaam in de vakantie denkt: zo, lekker uitrusten en alles er even uitgooien.
Wij nemen wel extra vitamines sinds kort maar heb dus niet het idee dat het helpt.
Ik hoop maar dat mijn kindjes deze keelontsteking niet krijgen want het is echt een gemene.
Wij nemen wel extra vitamines sinds kort maar heb dus niet het idee dat het helpt.
Ik hoop maar dat mijn kindjes deze keelontsteking niet krijgen want het is echt een gemene.

maandag 25 februari 2013 om 16:15
Ja, ik!
Normaal gesproken heb ik 1x in de vijf jaar griep, dit jaar ben ik met griep het nieuwe jaar in gegaan en vorige week weer (buik)griep. Heb nog een beetje last van mijn buik maar gaat ook weer over
Geen tips eigenlijk... veel vitaminen nemen, goed rusten en had bij de vorige griep van een andere forumster de tip om grog te drinken omdat ik ook veel hoestte enzo. Dat heeft goed geholpen!
Beterschap iedereen
Normaal gesproken heb ik 1x in de vijf jaar griep, dit jaar ben ik met griep het nieuwe jaar in gegaan en vorige week weer (buik)griep. Heb nog een beetje last van mijn buik maar gaat ook weer over
Geen tips eigenlijk... veel vitaminen nemen, goed rusten en had bij de vorige griep van een andere forumster de tip om grog te drinken omdat ik ook veel hoestte enzo. Dat heeft goed geholpen!
Beterschap iedereen

maandag 25 februari 2013 om 16:18
quote:Sopsi schreef op 25 februari 2013 @ 15:57:
Wel een goede kans om een goede band op te bouwen met je toilet
Ik was zo ongeveer vergroeid met de wc
Maar vanaf vanmiddag gaat het beter!
Die uitgescheurde mondhoeken heb ik ook trouwens. Heb er van het weekend calendula op gesmeerd, dat heeft wel wat geholpen.
Wel een goede kans om een goede band op te bouwen met je toilet
Ik was zo ongeveer vergroeid met de wc
Maar vanaf vanmiddag gaat het beter!
Die uitgescheurde mondhoeken heb ik ook trouwens. Heb er van het weekend calendula op gesmeerd, dat heeft wel wat geholpen.

maandag 25 februari 2013 om 16:19
Een 'ouderwetse' grog maak je met een grote mok zeer sterke (zwarte) thee, een borrelglas rum, een eetlepel donkerbruine basterdsuiker en citroen. Alles mengen en opdrinken.
Was een tip van een andere forumster, weet niet of ik namen mag noemen maar was erg blij met de tip, heb het even gecopy-paste.
Heeft mij geholpen, je gaat ook het er ook echt 'uit zweten'.
Was een tip van een andere forumster, weet niet of ik namen mag noemen maar was erg blij met de tip, heb het even gecopy-paste.
Heeft mij geholpen, je gaat ook het er ook echt 'uit zweten'.
maandag 25 februari 2013 om 16:23
Word je er niet dronken van? Dan kan ik me voorstellen dat je niks meer van je kwakkelheid voelt hahaha
Ik gebruik een ander zalfje voor die mondhoeken... Daktarin! Zo, nu weet ik het weer ( even gegoogled). Bij mij bleek het een soort van terugkerend schimmelinfectietje te zijn. Als ik voel dat het begint smeer ik er Daktarin op en dan zet het niet door, of ik ben er met 2 dagen vanaf!
Ik gebruik een ander zalfje voor die mondhoeken... Daktarin! Zo, nu weet ik het weer ( even gegoogled). Bij mij bleek het een soort van terugkerend schimmelinfectietje te zijn. Als ik voel dat het begint smeer ik er Daktarin op en dan zet het niet door, of ik ben er met 2 dagen vanaf!
maandag 25 februari 2013 om 16:26
Ik bene r zo klaar mee. Ik ben ene week goed ziek geweest. Echt zo erg, dat ik gewoon naar bed moest. De week ervoor middelste kindje harstikke ziek geweest. Hoge koorts enzo. Nu zijn de 2 andere kindjes ook ziek. En ik ben niet meer doodziek maar voel me nog verre van jofel. Vooral zo'.n vol hoofd en hoofdpijn. En zo moe. En ik zit al op dag 9.
Ik ben er zo ontzettend klaar mee!
Ik ben er zo ontzettend klaar mee!
maandag 25 februari 2013 om 16:26
Sopsi, ik ben deze keer wel naar de huisarts geweest omdat ik niet kon eten en niet kon slapen van de pijn. Ik wilde graag een pijnstiller maar volgens de huisarts was er niets dat werkt. Ik heb een drankje gekregen dat de keel moet verdoven zodat je weer wat kan eten maar na 2 keer proberen ben ik daar mee gestopt. Je hele mond verdoofd er van en van de smaak en textuur krijg ik braakneigingen wat ook weer hartstikke zeer doet. Uitzieken dus maar.
maandag 25 februari 2013 om 16:28

maandag 25 februari 2013 om 16:32
Het zorgt door de alcohol ook dat je de griep er een beetje uit gaat zweten. Ik vond het zelfs erg lekker. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen, was moedeloos na al die keelsnoepjes, haha!
Ah Daktarin ken ik ja, dat wordt inderdaad vaker gegeven bij die klachten. Ik hoop dat de eventuele grog gaat helpen en beterschap voor iedereen die ziek is!
Ah Daktarin ken ik ja, dat wordt inderdaad vaker gegeven bij die klachten. Ik hoop dat de eventuele grog gaat helpen en beterschap voor iedereen die ziek is!

maandag 25 februari 2013 om 16:36
Kaetje, toen mijn amandelen ontstoken waren raadde mijn huisarts mij tijdelijk acetylsalicylzuur Ascal) aan in plaats van Paracetamol (dat hielp namelijk niet). Ik was nogal sceptisch, maar het hielp echt. Misschien iets om na te vragen bij je huisarts? Niet zomaar gaan gebruiken hoor, want het zijn ook bloedverdunners namelijk.