Inspirerende boeken/films
dinsdag 26 februari 2013 om 20:24
Wie kan me een paar boeken of films aanraden met verhalen of biografieën van mensen die akelige dingen hebben meegemaakt en die hebben overwonnen? Ik heb al op internet gezocht, maar kom dan vooral uit bij mensen die het geloof hebben gevonden en dat zoek ik niet.
Ik heb zelf nogal wat meegemaakt en merk dat ik steun, kracht en inspiratie kan halen uit verhalen van anderen, bijv. het verhaal van Aletta Jacobs. Wat ze dan doorgemaakt hebben, maakt niet zoveel uit. Iemand tips? Please?
Ik heb zelf nogal wat meegemaakt en merk dat ik steun, kracht en inspiratie kan halen uit verhalen van anderen, bijv. het verhaal van Aletta Jacobs. Wat ze dan doorgemaakt hebben, maakt niet zoveel uit. Iemand tips? Please?
dinsdag 26 februari 2013 om 20:43
Ik heb de boeken van Dave Pelzer gelezen en vond die erg indrukwekkend. Ik had geen naam, ik was niemand en ik heb geen thuis waren het volgens mij. En bitterzoete jaren is er ook nog, maar die heb ik nog niet gelezen.
Verder vond ik het boek "ik was 12 en fietste naar school" ook erg indrukwekkend. Maar of dat precies is wat je zoekt weet ik niet eigenlijk
Verder vond ik het boek "ik was 12 en fietste naar school" ook erg indrukwekkend. Maar of dat precies is wat je zoekt weet ik niet eigenlijk
dinsdag 26 februari 2013 om 21:02
En misschien vind je de film of het boek
'Life of Pi'
ook wel leuk. Het wordt wel als spiritueel boek/film gezien, maar zo heb ik het zelf niet ervaren. Wel maakt Pi zeker iets heftigs mee.
Een ander zeer heftig boek vond ik: 'The other hand' van Chris Cleave. Het is vertaald als 'kleine bij'. Het verhaal is echt letterlijk akelig, maar ook mooi.
En ik bedenk me opeens, de film 'Intouchables'! Ik vond m fantastisch!
'Life of Pi'
ook wel leuk. Het wordt wel als spiritueel boek/film gezien, maar zo heb ik het zelf niet ervaren. Wel maakt Pi zeker iets heftigs mee.
Een ander zeer heftig boek vond ik: 'The other hand' van Chris Cleave. Het is vertaald als 'kleine bij'. Het verhaal is echt letterlijk akelig, maar ook mooi.
En ik bedenk me opeens, de film 'Intouchables'! Ik vond m fantastisch!
dinsdag 26 februari 2013 om 21:07
Mag ik vragen waarom je eigenlijk juist op zoek bent naar dergelijke verhalen?
En ik denk echt dat The other hand/Kleine Bij heel goed aan je omschrijving voldoet. Over het plot kan ik niet veel kwijt, behalve dat het een Afrikaanse jonge vrouw aan een succesvolle Britse moeder koppelt.
En ook hier graag gedaan! Vind het zelf ook leuk om inspiratie op te doen.
En ik denk echt dat The other hand/Kleine Bij heel goed aan je omschrijving voldoet. Over het plot kan ik niet veel kwijt, behalve dat het een Afrikaanse jonge vrouw aan een succesvolle Britse moeder koppelt.
En ook hier graag gedaan! Vind het zelf ook leuk om inspiratie op te doen.
dinsdag 26 februari 2013 om 21:12
@Cheery, ik heb zelf nogal wat meegemaakt en af en toe heb ik weer zo'n gevoel dat die dingen terugkomen. Lekker vaag allemaal, maar ik wil juist met nu bezig zijn en niet met vroeger. En door het lezen/zien van verhalen van mensen die wél (of ook) dingen overwinnen, voel ik me sterker en het troost.