Werk & Studie alle pijlers

Statistiek college

27-02-2013 21:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hier best veel mensen zitten die statistiekcolleges hebben gehad en ik zou graag jullie hulp willen! Deze zomer mag ik zelfstandig het introductievak statistiek voor psychologen geven, aan bachelorstudenten. Ik ben nu werkgroepbegeleider voor dat vak, en ik heb veel zin om het volledige vak te geven.

Maar extra hulp is altijd welkom! Heb jij een vak statistiek gevolgd? Hoe vond je het? Wat waren je grootste problemen, met de inhoud of met de docent? Was er een moment waarop je opeens iets begreep dat daarvoor altijd onduidelijk was, en wat leidde tot dat inzicht?

Alle hulp is welkom! :-)
quote:saartjuhzes schreef op 27 februari 2013 @ 23:50:

En met antwoord/uitwerkingen erbij zodat de student kan controleren of ze het goed gedaan heeft, en zo niet, waar ze de mist in ging.

Dat is hoe ik het vak heb gehaald.. heel vaak oefenen aan de hand van de uitwerkingen.

Ohja, dat is een goed idee inderdaad. Om ze de uitwerkingen erbij te geven, niet alleen de antwoorden - daar heb je eigenlijk alleen wat aan als je het al kunt!

Daffodil, ik zit er nu anderhalf jaar. Voor de zomer krijg ik geen teaching assistant nee, daarvoor schrijven zich niet genoeg studenten in. De docent nu heeft er wel een (en dus een aantal werkgroepbegeleiders), maar in de zomer zijn er nu eenmaal minder studenten. Vind ik niet zo erg hoor, daardoor mag ik het vak geven en het helemaal zelf vormgeven! Alleen het nakijken, ja, dat wordt pijnlijk...
Ah, waar ik was had je die in de zomer ook. Zal dan denk ik wel een iets grotere groep zijn geweest. (En die heb jij niet heeeeeel toevallig bezocht, een jaar of twee geleden, wel?)
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik heb geen universiteiten bezocht twee jaar geleden, veel te duur om voor een weekendje op en neer te gaan helaas In wat voor groep zat jij, quantitative psychology? Als PhD student?
Ze hadden er vrijwel alle smaken, behalve gerontologie en klinisch. En ja, als PhD student.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Misschien heb je nog iets aan het volgende boek. Dit wordt in ons instituut gebruikt in de cursus over teaching:

How people learn

Je kan het online lezen of de PDF downloaden (als je wilt downloaden moet je eerst even een gratis account aanmaken).
Op mijn opleiding wordt er van ieder hoorcollege een audiobestand op de digitale leeromgeving gezet, zo kun je tijdens het huiswerk maken het college nog eens beluisteren, werkt super
Leuk, Daffodil!

Maxi, bedankt voor de tip, dat ga ik zeker bekijken.

Lizabeth, kwamen mensen dan nog wel naar college? Ik zou bang zijn dat er dan niemand meer naar college kwam omdat ze het toch thuis zouden kunnen beluisteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven