Gezondheid alle pijlers

Mirena en na 5 jaar een nieuwe- Ervaringen?

20-05-2008 19:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik zag al twee andere onderwerpen over het spiraaltje maar miste het stukje van mijn vraag...

Ik heb nu 4,5 jaar de Mirena, helemaal tevreden, niet ongesteld, geen kinderwens dus ik wil graag weer een vervanger laten plaatsen.

Wie wil haar ervaringen met mij delen?

- Hoe voelde het verwijderen en herplaatsen?

- Was je volgens de gyneacoloog direct weer beschermt?

- Heb je tussenbloedingen gehad of andere ongemakjes die je vlak na het plaatsen van de eerste ook had en daarna niet meer?

Oke,

ik laat hem toch wel vervangen maar wil mij graag geestelijk voorbereiden...

Plan tot nu toe: Twee glazen whisky en hup naar de gyneacoloog...duimend dat ze het niet ruikt!

Thanx!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Ik heb precies de zelfde vragen! 5 jaar geleden heb ik een paar uur van te voren 2pcm en 1 diclofenac genomen en heb geen pijn gehad. Maar toen was ik ongesteld, als ik hem nu laat vervangen niet, (zit je dan niet potdicht?) het draadje kan ik amper meer voelen (klein puntje in m'n baarmoedermond). Er moet dus eerst iets uit en dan nog opnieuw iets naar binnen! Wordt het niet een ongelofelijk getrek en geduw? Net als TO ga ik er toch weer voor, maar zou graag wat ervaringen horen.
Ik ben inmiddels aan mijn derde toe en het vervangen was steeds een eitje. Is bij mij steeds gedaan door de huisarts (3 verschillende) en dus niet door een gyneacoloog.

De eerste zetten was zeer pijnlijk (maar die arts had het toentertijd pas 1 keer gedaan in een inmiddels grijs verleden), maar de keren daarna leverden geen probleem op.

Ik zou inderdaad 2 pcm of zo nemen als je er erg tegenop ziet; maar het gaat je waarschijnlijk erg meevallen!

Bij vervangen hoeven ze namelijk niet met dat 'meetding' in je baarmoeder en dat deed juist de eerste keer ZO ZEER!
Vervangen schijnt minder erg te zijn, maar ik heb het toch in het ziekenhuis laten doen onder plaatselijke verdoving.

Vorige week mn 2de mirena eruit laten halen onder invloed van 2 pcm. Was een krampje en toen was het voorbij.
Het vervangen bij mij een ramp.. Bij de huisarts lukte het niet ze kwam er niet bij.. Dan maar naar gyneacoloog en dat liep ook op niks uit.. Na heel veel pijnlijke pogingen werd er maar besloten om het onder narcose te doen..

Na het zetten van mijn tweede spiraal nu weer 2 jaar geleden weer nergens meer last van gehad.. Op een bloeding en een vreselijke kramp zo nu en dan na.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de site van Mirena gevonden,

één vraag is in ieder geval beantwoord, als je op de zelfde dag als de verwijdering direct een nieuwe plaatst ben je gewoon beschermt.

@Pauline, ik kan het mij niet eens meer herinneren dat ze er eerst met een meetding inging! Het plaatsen deed wel pijn maar op het moment dat ik dacht; "dit is te erg" was het klaar!

Ik heb het eerst door mijn (militaire) huisarts laten doen, na 1,5 uur pielen gaf hij het op en verwees me naar de gyneacoloog. Die deed het alsof het lopende-band-werk was wat ik in dat geval erg prettig vond!

Ik kan me trouwens voorstellen dat plaatselijke verdoving prettig is maar die moeten zo OOK in je baarmoedermond prikken...brrrr!

Ik heb al wel manlief aangezegd dat ie meegaat,

anders legt ie er zelf maar knoop in zíjn apparaat, even respect afdwingen...haha!
.
@extrahalo, ik begrijp dat je bij gyneacologie werkt, omdat je in de wij-vorm praat?

Officieel staat het spiraaltje 5 jaar garant, ik weet niet meer precies wanneer ik de mijne heb laten plaatsen, in ieder geval tussen oktober 2003 en februari 2004, ga geen risico nemen dus wil hem rond oktober vervangen. Of loopt die termijn niet zo precies?

Bedankt voor jullie tips!

Ik ben inderdaad nog even op zoek naar de juiste pijnstiller-combi, mijn huisarts zei de vorige keer lekker veilig "Neem maar twee ibuprofennetjes" ik wil het natuurlijk niet te gek maken maar ben wel nieuwsgierig naar de combi die werkt maar niet schadelijk is...

Bedankt!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven