Gezondheid alle pijlers

stoppen met roken tips

28-02-2013 21:02 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 5 uur niet meer gerookt,maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind.

Heeft iemand tips?
Dankjulliewel!!

Tot nu toe is het nog steeds gelukt hihi.

Hoe copd verloopt weet ik helaas doordat mijn opa hieraan overleed en mijn vader dit ook heeft.

Een pakje sigaretten 29stuks kost nu 8¤ dat was ook de voornamelijkste reken dat ik zoiets had van dit is belachelijk.
quote:snowlove schreef op 01 maart 2013 @ 08:59:

Dankjulliewel!!

Tot nu toe is het nog steeds gelukt hihi.

Hoe copd verloopt weet ik helaas doordat mijn opa hieraan overleed en mijn vader dit ook heeft.

Een pakje sigaretten 29stuks kost nu 8¤ dat was ook de voornamelijkste reken dat ik zoiets had van dit is belachelijk.

Auw!

Dat is prijzig.

Gewoon niet meer roken en genieten van het feit dat je niet meer stinkt, geld overhoudt, niet meer afhankelijk bent van die zooi en je gezondheid er alleen maar beter van wordt.

En trek je niets aan van rokers die je waarschijnlijk ook wel tegen zult komen die je niet coachen in het stoppen maar waardeloze opmerkingen maken van "wanneer begin je weer'? of "voor zolang als het duurt"
Pff vanmorgen toch nog een sigaret gerookt en of ik me nu schuldig tegenover mezelf voel :(

Dus maar weer overnieuw beginnen!
Ik ken het! Lukt mij ook slecht.... Ik wordt er zo down van! En toch wil ik stoppen!

Gewoon nu direct weer stoppen ?
quote:snowlove schreef op 01 maart 2013 @ 11:05:

Pff vanmorgen toch nog een sigaret gerookt en of ik me nu schuldig tegenover mezelf voel :(

Dus maar weer overnieuw beginnen!

net als met dieten: 1 kleine terugval is geen reden om meteen maar op te geven. Wellicht heb je met die ene sigaret wel al een stuk minder gerookt dan je normaal op een ochtend doet? Dat is ook al goed.

En kun je voor jezelf de vinger erop leggen waarom je die ene sigaret hebt gerookt? Welke reden in je hoofd vond je goed genoeg om voor de bijl te gaan? --> als je hem benoemd, kun je hem volgende keer herkennen en te lijf gaan met de herinnering aan de spijt die je nu hebt van die ene sigaret. en dan ga je wellicht morgenvroeg niet opnieuw voor de bijl.
@huisboombeest, we gaan gewoon elkaar samen aanmoedigen haha, het is eigelijk wel heel erg dat je zoiets doms ( sigaret) "nodig" hebt.

@Lay dat is waarom probeer het ook gewoon weer verder.

Het is echt de gewoonte wat ik ervan heb.

Opstaan,koffie,sigaret daar moet ik een oplossing voor zien te vinden.

Voel me toch wel heel dom duizenden mensen kunnen stoppen en mij zou het niet lukken pff
quote:snowlove schreef op 01 maart 2013 @ 13:10:

@huisboombeest, we gaan gewoon elkaar samen aanmoedigen haha, het is eigelijk wel heel erg dat je zoiets doms ( sigaret) "nodig" hebt.

@Lay dat is waarom probeer het ook gewoon weer verder.

Het is echt de gewoonte wat ik ervan heb.

Opstaan,koffie,sigaret daar moet ik een oplossing voor zien te vinden.

Voel me toch wel heel dom duizenden mensen kunnen stoppen en mij zou het niet lukken pffDus vanochtend stond je op.. volgens vast ritme.. koffie voor jezelf gezet en toen wilde je een sigaret pakken. --> Was je toen gewoon vergeten dat je gestopt was? Of ging er bij het pakken van de sigaret wel door je heen dat je hem eigenlijk niet moest roken maar deed je het toch?
Hoe ben je aan die sigaret gekomen dan?

Anyway, idd net als met een dieeet. Dat je op een zwak moment een stukje chocolade hebt gegeten betekent niet dat 1. de hele reep op moet en 2. alles verloren is.

Nee, je hebt een zwak moment gehad en gaat nu weer vol goede moed verder.

En ik ben gewoon gestopt met koffie drinken voorlopig.
Ik wist dat ik gestopt was, was al extra een uur langer in bed blijven liggen haha.

Ik heb nog sigaretten haha maar heb ze extra uit me zicht gelegd.

Maar ik weet dat als ik ze helemaal niet in huis heb doordraai haha!
Kijk dan is het een interessante vraag: je wist dat je gestopt was, waarom heb je dan toch die sigaret gepakt? Probeer echt door te dringen in de motieven, dan kun je ze namelijk de volgende keer tackelen:

- ik verdien die ene sigaret, het leven is al zwaar genoeg

- Het is er maar eentje

- ik heb het nodig om de dag te kunnen opstarten

-...

Waar zit de motivatie?
En ga je nu dan ff afvragen waarom je sigaretten in huis hebt als je wilt stoppen?? Dat is echt wel het begin van het begin. Geen sigaretten hebben! Dan wordt de drempel ook hoger om toch te roken.
@Lay ja waarom is een goede vraag. Ik had er zo'n zin in en had zoiets ach 1 kan geen kwaad denk ik..

Maar helaas ook die kan kwaad.

@orzoo dat klopt maar ik woon zoiezo nog thuis en mijn moeder rookt ook, dus sigaretten liggen er toch wel haha.

Mijn vader heeft 3weken met sigaretten rond gelopen zonder ze aan te hebben geraakt en is nu al 2 jaar gestopt.

Ik wil er zoo graag vanaf
quote:snowlove schreef op 01 maart 2013 @ 13:24:

Ik wist dat ik gestopt was, was al extra een uur langer in bed blijven liggen haha.

Ik heb nog sigaretten haha maar heb ze extra uit me zicht gelegd.

Maar ik weet dat als ik ze helemaal niet in huis heb doordraai haha!Waarom bewaar je je sigaretten? Je bent toch gestopt?! Ah moeder rookt.. Rookt ze hetzelfte merk? Of echt iets anders? Gooi sowieso je sigaretten weg, je bent gestopt je rookt niet meer. Punt. (En zeg dat laatste heel vaak tegen jezelf )
quote:snowlove schreef op 01 maart 2013 @ 13:39:

@Lay ja waarom is een goede vraag. Ik had er zo'n zin in en had zoiets ach 1 kan geen kwaad denk ik..

Maar helaas ook die kan kwaad.

@orzoo dat klopt maar ik woon zoiezo nog thuis en mijn moeder rookt ook, dus sigaretten liggen er toch wel haha.

Mijn vader heeft 3weken met sigaretten rond gelopen zonder ze aan te hebben geraakt en is nu al 2 jaar gestopt.

Ik wil er zoo graag vanafKun je je sigaretten niet aan je moeder geven met de mededeling dat je bent gestopt.
Ik ben zelf al jaren gestopt, maar ik pak nog steeds weleens van die niquitin-zuigtabletjes op stressmomenten. Toen mijn vader overleden was en ik buiten even een frisse neus wilde halen, stonden mijn neefjes daar te roken. Toen wilde ik echt een hijs nemen. Mocht alleen niet van die verrekte rotjong. Maar tien dagen op een longafdeling liggen heeft me echt voorgoed genezen, wat een horror.

Stan is al talloze keren gestopt, lukte hem maar steeds niet om het vol te houden. Tijdje geleden kwam ie met een electronische sigaret over via een zakenrelatie en warempel dit werkt dus voor hem wel. In het begin rookte hij nog evenveel als met gewone sigaretten, maar nu veel minder. Af en toe een hijs en dan stopt ie hem weer in zijn zak. Dus nu acht ik de kans veel groter dat ie nu blijvend verlost is van die rommel. Hij kan als ie zin heeft gewoon die e-sigaret pakken, wel de lusten dus en niet de lasten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik snap de lol van een e-sigaret niet precies.. Alleen om aan te zuigen, of?

Verder, TO, ik woon ook nog thuis. Ik ben vaker thee dan koffie gaan drinken. En heb nadat ik gestopt was, mijn hele kamer schoongemaakt. Van top tot teen en dweilen en ramen lappen aan toe. Daarna een wierookje afgestoken. Tevens al het rookwaar weggemieterd. Zo was mijn kamer de rookvrije zone, de veilige haven als het even teveel wordt. Idee voor jou?

En inderdaad, mocht je toch een sigaret roken, geef de hoop niet op en pak de draad weer op.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De 'lol' van de e-sigaret is dat het precies zo voelt alsof je nog gewoon rookt. Precies dezelfde lol als een gewone sigaret, hoewel die echt niet zo lollig is gezien het aantal dodelijke slachtoffers. Met een e-sigaret heb je dus niet het gevoel dat je aan het stoppen bent, maar de schadelijke effecten van roken en meeroken zijn wel meteen weg.

Stan ervaarde in het begin dus alleen de positieve effecten van het niet roken, zoals geen stinkende kleren, geen vieze adem, meer lucht, verbeterde conditie, betere smaak, betere huid, gore asbakken, etc. Maar niet de nadelen zoals ontwenningsverschijnselen, bloedsjaggerijnig zijn, de zogenaamde gezelligheidsfactor, niet weten waar hij met zijn handen moest blijven, verlangen naar een sigaret, etc.

Dus nu kon hij ook het positieve zien van alle voordelen van niet roken, die wogen bij hem eerst blijkbaar veel minder zwaar door de negatieve effecten van niet roken. Hij heeft echt vaak proberen te stoppen en soms lukte het ook echt voor langere tijd, maar hij ging steeds weer voor de bijl. Nu kan ie voor de bijl gaan wat ie wil, die e-sigaret is gewoon niet slecht voor zijn gezondheid. Dus die stress van falen is er ook niet meer. En al zijn vrienden en zakenrelaties zijn na één hijs van dat ding ook om, dus de lol is duidelijk hetzelfde als een echte sigaret.

En dat ze er in de meest denkbare smaken zijn, maakt het nog lolliger, niet alleen in de smaken van de verschillende sigarettenfabrikanten, maar ook in fruitsoorten, chocoladesmaken, kruiden, snoep, etc. Best lollig hoor, zo'n e-sigaret.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven