Uit eten Amsterdam

04-03-2013 19:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand tips voor mij in Amsterdam voor een goed, gezellig restaurant, eethuisje o.i.d. waar ze de echte land typische keuken brengen, b.v. echt Indiaas, Thais, Grieks of Surinaams etc. Dus niet met een "vernederlandste" aanpassing in smaak.

Alvast bedankt!
Ethiopisch restaurant aan de Marnixstraat
Thanks Jippie!

Ik noteer deze zeker en kijk of er nog meer tips komen.
Kam-Jin, Anton de Komplein in de Bijlmer. Surinaamse/chinees restaurantje, niet duur, heel lekker!!
Aan de Amstel heb je ook Emilio, echt lekker Grieks eten
Balraj Haarlemmerdijk, Indiaas.

Paloma Blanca, Marokkaans, Jan Pieter Heijestraat.

Mitsos, Grieks, 2e Hugo de Grootstraat.
Plofkipje bedankt, klinkt ook erg goed!

En Jippie: ook fijn, deze tip, nogmaals dank!

Enne Roodpaars: Jammie, dat klinkt echt allemaal erg goed! Dat gaat nog erg moeilijk worden om te kiezen..
Zit ook een heel leuk Ethiopisch restaurantje aan de Weesperzijde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De aardige Pers!
de bazar Albert Cuypstraat, ze noemen het een wereld eethuis, overheerlijke oosterse gerechten, heel sfeervol binnen echt oosters, erg vriendelijk ook
Thai Bird op de zeedijk, misschien niet het gezelligste restaurant, maar wel erg lekker. Gezelliger en ook goed (thais) Chao Phraya op de nieuwmarkt. New King op zeedijk (chinees waar chinezen gaan eten). Vietnamees in de Leidsestraat, ehm, hoe het die ook alweer. Saigon cafe of zoiets.
Nouschi, thanks, is genoteerd!

Chatoyant: is een Perzisch restaurant neem ik aan?

Floreat: Dit klinkt ook interessant, had er nog niet van gehoord, bedankt!
Paloma Blanca. Marokkaans restaurant @ jan pieter heijestraat. Lees de recensies op bijv Iens en je weet genoeg.
Oh, was al genoemd
Ja is inderdaad Perzisch en erg lekker. Zit overigens ook in de 2e Hugo de Grootstraat
Ow Clarins, hier heb je een voltreffer, ik vind (echt) Thais heerlijk, bedankt!

Jennecke: Nu word ik wel erg nieuwsgierig naar dat Marokkaans restaurant, het werd hier al eerder genoemd. Ik ga het opzoeken.
Klinkt lekker Chatoyant, heb nog nooit Perzisch gegeten.

Ik kan maar beter een restaurant tour gaan doen, worden zulke fijne tips gegeven. Ik herinner me van andere keren dat ik altijd net bij het verkeerde eethuisje uitkwam, niet lekker, te toeristisch, slechte kwaliteit eten en ga zo maar door. Wordt deze keer anders.
Echt Perzsch is ook verukkelijk succes met je keuze En eetsmakelijk natuurlijk
Thanks Jippie!

Ben geneigd ze allemaal te gaan uitproberen, smulpaap die ik ik ben, alhoewel dat niet zo verstandig is. Ik ben iig super blij met alle tips!
quote:ArchAngelMichaela schreef op 04 maart 2013 @ 19:46:

Heeft er iemand tips voor mij in Amsterdam voor een goed, gezellig restaurant, eethuisje o.i.d. waar ze de echte land typische keuken brengen, b.v. echt Indiaas, Thais, Grieks of Surinaams etc. Dus niet met een "vernederlandste" aanpassing in smaak.

Alvast bedankt!

Amsterdam is groot.... Maakt de locatie in de stad uit?

Goede Thai is Thaicoon op Beukenplein

Goede Surinamer is Lalla Rookh in de Dapperstraat, voorheen de enige Surinamer met verse roti's, naam van toen is me even ontschoten

Johannes ten Damme heeft over beiden prima recenties geschreven.

Voor echt Chinees moet je in de Chineze buurt zijn, omgeving Nieuwmarkt. Daar waar de tl buizen zijn kun je goed eten. nee, niet gezellig, wel goed.

De genoemde Bazar in de Pijp vind ik een voorbeeld van vernederlandst
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus, bedankt voor je goede tips! Locatie maakt niet zo veel uit. Voor echt lekker eten heb ik wel wat reistijd over.

Ik ben blij dat je me nog even 'tipt' over de 'vernederlandste' bazar. Dan kan ik die alvast schrappen. Ik neem mijn lijst met genoemde tips mee en kijk ter plekke waar ik zin in heb.
Piccolino, in de lange Leidse dwarsstraat. Heule lekkere lasagne. Als ik daar in de buurt woonde.. Oef!
quote:SpringDing schreef op 04 maart 2013 @ 22:37:

Piccolino, in de lange Leidse dwarsstraat. Heule lekkere lasagne. Als ik daar in de buurt woonde.. Oef!Hehehe, dat klinkt wel als heul erg lekker SpringDing.
http://bazaramsterdam.nl/

Ik vind de Bazar heel erg lekker, ik weet eigenlijk niet precies wat het is, de Arabische keuken (en het is ook niet zo duur, daar houd ik ook van)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven