Bij twijfel, hulp gezocht!
zondag 3 maart 2013 om 12:09
Sinds een maand of 3 is mijn relatie uit en woon ik even tijdelijk bij mijn ouders. Geen huis, geen kinderen, geen auto, geen ernstige verplichtingen op wat studieschuld na. Wel een fijne baan, goede vrienden, fijne collega's, noem maar op. Mijn baan is momenteel niet helemaal zeker in verband met een fikse reorganisatie en er moeten een groot aantal mensen uit. Wat is nu het twijfelgeval?
Ik kan voor 3 jaar naar Aruba. Alles achter me laten en daar opnieuw beginnen of.... hier een leuke baan zoeken en een huis en echt gaan werken aan een toekomst. Ik ben 29 en weet eigenlijk even niet wat te beslissen. Kan ook moeilijk de voors en tegens op een rij zetten momenteel. Iemand wat goede raad?
Ik kan voor 3 jaar naar Aruba. Alles achter me laten en daar opnieuw beginnen of.... hier een leuke baan zoeken en een huis en echt gaan werken aan een toekomst. Ik ben 29 en weet eigenlijk even niet wat te beslissen. Kan ook moeilijk de voors en tegens op een rij zetten momenteel. Iemand wat goede raad?
dinsdag 5 maart 2013 om 14:08
Over vrienden: mijn vriendin is 3 jaar in die hoek geweest. Ze mailde eens in zoveel weken algemene mail naar vrienden. Iedereen kon mee genieten van haar avontuur! Na 3 jaar heeft ze geen enkel contact verloren en zelfs wat contacten verdiept door de mails waarin vrienden ook persoonlijker werden. Als jij blijft investeren kan dat dus prima. Heel veel plezier!
dinsdag 5 maart 2013 om 14:15
Ik zou gaan mits.... het loon goed is en dat je eventueel wat zou kunnen sparen. Het bedrijf redelijke woonruimte regelt Je terug kunt bij je ouders en daar iig een jaar zou kunnen verblijven om naar werk en huis te zoeken. En het bedrijf zorgt voor internet! Lekker skypen met je vrienden en familie. 3 jaar is best lang op zo'n klein eiland maar je kan natuurlijk altijd op vakantie terug naar nederland. Ook andere bestemmingen zijn vanuit aruba makkelijker te bereiken dan vanaf het koude nederland. Lekker ff naar brasilie, vanuit daar een mini tripje
woensdag 6 maart 2013 om 12:24
Ik ben vaker voor langere tijd (3 maanden bijv) weggeweest en verbaas me erover hoe leuk het dan is om iedereen weer te zien qua vrienden. 3 jaar is natuurlijk heel anders, maar als ik er zelf energie insteek, komt dat hoop ik goed. Ze helpen me daar met een huis en het loon is iets hoger dan hier. Ben nog steeds heel gespannen maar heb er superveel zin in. Ga in mei voor de eerste keer heen! Bedankt allen voor jullie adviezen en succes wensen tof zo'n forum!!!