Sweet sin Amerikaans eetwaar

04-03-2013 19:01 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zonde onder het Amerikaans eetwaar zijn poptarts. Ik lust zeker niet alle smaken en niet ten alle tijde. Maar op z'n tijd kan ik deze absolute troep wel genieten.

Wat is jouw zoete 'zonde' onder het Amerikaanse eetwaar?
Candy corn! Nog een paar maandjes jammiee.
Bij Eichholtz in de Leidsestraat in Amsterdam verkopen ze trouwens Amerikaans eten
Ik vind kant en klare cookie dough echt heerlijk, maar dat is in Nederland niet te krijgen, Dus maar eens in de zoveel jaar, als een bekende weer naar de States gaat, kan ik het eten.

Maar dat is geloof ik maar goed ook, gezien het calorieengehalte.

Oh, en reeses buttercups, yammie!
Ozo.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 maart 2013 @ 20:21:

Leuk Pixie! Ga je vaak naar de VS?

Klagen mag ik al met al zeker niet. Heb nu 6 bezoeken aan Florida mogen brengen en hoop aankomend najaar nog een keertje te mogen genieten.

quote:dolfje schreef op 04 maart 2013 @ 20:22:

[...]

Hoe maak jij die?

Net zo lekker als eigen merk Target heb ik nog geen recept gevonden, maar beste bevalt hier een basis van;

- kip (op welke wijze dan ook bereid, gewoon wat je over hebt van een eerdere maaltijd. Gekookt, gegrilld, gebakken, kan allemaal, elk geeft weer een eigen lekkere smaak)

- mayo (kan ik slecht verdragen, dus gebruik vaak yogonaise oid)

- snuf zout

- gesnipperde ui

- selderij

en dan eigenlijk maar net wat er in huis is en/of trek in heb. In de praktijk is dat meestal ook nog een gekookt eitje, gesnipperde gele paprika, augurk en paprikapoeder. Kip heel klein plukken of keukenmachine even klein laten maken. En dan alles door elkaar mikken, even laten intrekken et voilà.

Maar allerlei mogelijke groenten en kruiden zijn al voorbij gekomen, heb nog niets erin gegooid wat ik uiteindelijk echt niet lekker vond. Wissel nu soms ook de mayo voor een lik satésaus, wat tauge erin en ook errug lekker.
when you wish upon a star...
m&m's kokos

gelukkig is er bij mij in de buurt een winkel die ook amerikaanse etenswaren verkoopt.
quote:[message=14091998,noline]Pixiedust schreef op 04 maart 2013 @ 20:

[...]

Net zo lekker als eigen merk Target heb ik nog geen recept gevonden, maar beste bevalt hier een basis van;

- kip (op welke wijze dan ook bereid, gewoon wat je over hebt van een eerdere maaltijd. Gekookt, gegrilld, gebakken, kan allemaal, elk geeft weer een eigen lekkere smaak)

- mayo (kan ik slecht verdragen, dus gebruik vaak yogonaise oid)

- snuf zout

- gesnipperde ui

- selderij

en dan eigenlijk maar net wat er in huis is en/of trek in heb. In de praktijk is dat meestal ook nog een gekookt eitje, gesnipperde gele paprika, augurk en paprikapoeder. Kip heel klein plukken of keukenmachine even klein laten maken. En dan alles door elkaar mikken, even laten intrekken et voilà.

Maar allerlei mogelijke groenten en kruiden zijn al voorbij gekomen, heb nog niets erin gegooid wat ik uiteindelijk echt niet lekker vond. Wissel nu soms ook de mayo voor een lik satésaus, wat tauge erin en ook errug lekker.Dank je wel,ik kwam niet verder dan alleen mayonaise en zout/peper. Heb nu weer inspiratie :-)
Met stip op 1 m&m's peanutbutter! En vlak daaronder: cookiedough mmmmmmm!
Poptarts!!!
quote:georgia87 schreef op maandag 04 maart 2013 19:26 Duncan Hines cakes , met name Angel Cake

Betty Crocker's vind ik veel lekkerder.

En York peppermint patties. Mmm :- p

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Chatoyant schreef op 04 maart 2013 @ 19:24:

O en Candy Corn!Candy corn kan ik zo nu en dan ook genieten.
quote:pejeka schreef op 04 maart 2013 @ 19:19:

Amerikaanse pindakaas...Ik ben geen pindakaasmens maar de Amerikaanse versie is zoooooo lekker! Vooral Jiffy.
quote:Pixiedust schreef op 04 maart 2013 @ 19:28:

Poptarts is hier in de familie met 1 recentie ontvangen; blegh. Kreeg het aan de straatstenen niet kwijt, zogezegd.

Maar, niet getreurd er is genoeg anders. Zo sla ik standaard een voorraad M&M mint in, maar ook M&Mpure (nu eindelijk dan dark intense hier in NL, maar duurde me te lang) en sinds recent chocolate trio. Maar ook de resp. framboos, kokos en pretzel smaken hebben gretig aftrek gevonden en worden standaard besteld. Zo ook met bepaalde smaakvarianten van skittles die hier in NL niet te krijgen zijn. Maar ook lemonhead&friends (diverse varianten), twizzler in tig smaken verplicht voor vader. Snoepfamilie, valt het op?

Ook is dit huishouden vergeven van lemonade poeders. Allerlei mogelijke smaken, met huidige voorkeur voor pomgranate lemonade, afgewisseld met appletini (zelfde systeem maar geen lemonade).

Ook erg geliefd zijn o.a. cinnamon rolls (zelfgebakken ook erg lekker, maar niets zo lekker als een verse warme Amerikaanse), crab cakes, snickerdoodles cookies of snickerdoodles cake, ijs"siropen" in diverse smaken die een hard laagje vormen zodra ze het ijs raken (net zoals we hier in NL het laagje choco over softijs hebben) etc. etc. Neem ook de nodige bakingrediënten mee als we het hier (nog) niet kunnen krijgen en zo gaat de lijst inmiddels nog wel even door.

Nee hoor, wij vinden het nooit een straf om tijdens een bezoek aan de VS door een superwalmart of supertarget te struinen en alle onbekende en/of nieuwe producten te verkennen. Enige minpunt; boodschappenlijst wordt steeds langer.

Klinkt allemaal erg lekker! Voor M&M pretzel. Waar koop je deze smaken van M&M hier in NL eigenlijk. Ik ben alleem bekend met Kingsal Market in Amstelveen en Eichholtz op de Leidsestraat (waar ik nog steeds langs moet gaan.)

Snickerdoodles cookies en cakes zal ik eens gaan opzoeken!

Valt totaal niet op hoor, die sweet tooth Hier is er nog zo een
quote:Summerdance schreef op 04 maart 2013 @ 19:47:

Een Fluffernutter!!!!

[img]http://oddlovescompany.com/wp-content/u ... tter1.jpeg[/img]Wat een aparte combinatie! Ziet eruit als fluff en peanutbutter, niet?
Zelf vind ik strawberry whoppers ook een absolute aanrader!
Kaat; die smaken die ik noem heb ik in NL nog geen verkooppunt van gevonden. Ze worden door Mars ook niet voor de Nederlandse markt gemaakt, dus dat moet men dan al importeren. Heb in een winkelcentrum welgeteld ooit 1 display kleine kokos M&M zakjes gezien, maar die winkelier had het ook mee als probeersel uit de VS en maar paar doosjes. Zelf kom ik niet in Amerikaanse winkeltjes hier in NL ivm afstand etc. dus heb daar geen benul van.

Ah google op "webwinkel M&M kokos" en de eerste hint is al raak; je kunt bij bepaalde webwinkels dus die smaak krijgen. Wel tegen (uiteraard) torenhoge prijs voor een klein zakje. Pindakaas ook al online gevonden. Ah, heb eentje waar ze allerlei versies hebben die voor de VS markt zijn en hier niet in de gewone winkel te krijgen zijn; http://www.candyonline.nl/Webwinkel-Cat ... /M&MS.html Die hebben sindskort een hele Amerikaanse voedingswarentak, heb het niet eerder bij ze gezien. Maar walgelijk duur. Bijv. de mintversie formaat 226 gram betaal je op die site bijna 8 euro voor, terwijl ik ze in de VS standaard in de aanbieding (heb goede timing) haal 3 zakken voor 5 dollar.

Ik neem zelf gewoon tot op heden een voorraad M&M's mee als ik in de VS ben. Schijnt met diverse snackwaren vaak genoeg voor te komen aldus kassiere. Ziet het aantal en maakt de droge opmerking "U bent Europeaanse zeker? Mag ik vragen waar u vandaan komt, ja bedoel deze hoeveelheden, dat zien we bij deze produkten wel vaker dat mensen die inslaan tijdens vakantie". Ik bleek zelfs nog bescheiden, er schijnen hele dozen ingeslagen te worden.

Snickerdoodle is een combinatie van suiker en kaneel. Eigenlijk dus een smaak die heel goed past bij Nederland. Doodeenvoudig om zelf te maken (cake helemaal), maar erg geliefd bij bezoek.

Och ja mint patties! Heb ik ooit voor het eerst geprobeerd vanuit een snoepwinkel, zelfgemaakte. Als fan van de combinatie chocola-mint beviel me dat dus ook. Thuis google los gelaten op recepten en sindsdien maak ik ook die dus zelf.
when you wish upon a star...
Jamin verkoopt ook verschillende M&M's die niet in de supermarkt liggen (oa peanutbutter en dark mint).
Ik wil echt zo graag een keer naar Amerika om alles te proeven!

Al die soorten m&ms....
Dit is ook een populaire winkel: http://www.usfoodz.nl/mm-s
Grappig, ik woon in de VS en de meeste dingen die jullie hier noemen, ken ik niet eens Wel de M&Ms in verschillende smaken, en pop tarts. Maar ik ben niet zo'n zoetekauw dus ik eet dat niet echt haha
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Blooming onion en de Aussies cheese fries van outback steakhouse! Zo lekker!

Verder reeses en butterfingers (bij de makro!). En de honey buns, maar die zijn hier echt nergens te krijgen. Net zoals de funnle cake, die was ook zo lekker!
The Taco Bell, heerlijke taco's. En nacho's.
Twinkies, m&m peanutbutter & almonds, pop tarts, lucky charms, captain crunch peanutbutter, oreo dubbel/trippel stuffed & peanutbutter, reese's en ga zo maar door!

You've got to love the land of dreams!
Ow en als tip ik bestel alles op usfoodz.nl (of .com dat weet ik niet zeker)
En ik heb hier een grote bus muscletech Nitro-tech hardcore staan. Voor je spieren.

Uit America...

Gebruik ik na de power (fitnessles met gewichten. ) Het is chocoladepoeder wat je mengt met melk. Een chocolate milkshake. Er staat op de bus:

research shows a gain of 73 % more lean muscle than other protein. Hi Hi.

Gewoon om een keer uit te proberen. Ik train overigens maar 1 x per week fitness (naast hardlopen/ fietsen)

Maar idd, ik merk het wel en extra zwaar trainen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven