blaffende honden
woensdag 6 maart 2013 om 14:03
Ging net even lekker met de hond uit, en ik weet dat mijn hond niet goed kan vinden met andere honden.
Als ik een hond tegen kom, weet ik dat onze hond dan er heel hard naar blaft, dat vind ik geen probleem. Iedere hond is anders. We hebben een schat van een hond, een kooiker.
Liep ik lekker ergens met de hond, komt er een vrouw aanlopen, ook met een hond. Ik dacht loop even een stukje op het grasveld, en mijn hond begon weer keihard te blaffen en aan de riem te trekken. En die vrouw bleef express staan en vroeg is dat een Kooiker? Ik zo ja, zei ze van, wij hebben ook een kooiker gehad, en die was zo lief, die blafte nooit en dit en dat. Ik zo, hij kan niet goed met andere honden overweg, maar ze reageerde er niet op, en zei zo iets van dat hij niet zo moet blaffen. Gaat ze tegen mijn hond praten, van je moet niet zo blaffen en dit en dat.. Ik zei ja en? laat hem lekker blaffen niet iedere hond is hetzelfde.. en toen liep ze weg, ik dacht waar bemoeid ze zich mee.. Ik vind het niet erg hoor dat mijn hond tegen andere honden blaft, thuis is het een heel lief beestje, als er bezoek komt, dan doet hij niks en ook als er een vreemde hond in onze huis dan doet die juist niks. Ik heb zoiets van laat hem lekker blaffen als hij dat wil..
Nu mijn vraag wie van de hondenbezitters, heeft ook een hond, waarbij de hond dit ook doet? of ergeren jullie je er ook aan? het is niet zo dat hij constant blaft tegen andere honden, maar dat sommige mensen denken dat geen lieve honden niet mogen blaffen of in die trant
Als ik een hond tegen kom, weet ik dat onze hond dan er heel hard naar blaft, dat vind ik geen probleem. Iedere hond is anders. We hebben een schat van een hond, een kooiker.
Liep ik lekker ergens met de hond, komt er een vrouw aanlopen, ook met een hond. Ik dacht loop even een stukje op het grasveld, en mijn hond begon weer keihard te blaffen en aan de riem te trekken. En die vrouw bleef express staan en vroeg is dat een Kooiker? Ik zo ja, zei ze van, wij hebben ook een kooiker gehad, en die was zo lief, die blafte nooit en dit en dat. Ik zo, hij kan niet goed met andere honden overweg, maar ze reageerde er niet op, en zei zo iets van dat hij niet zo moet blaffen. Gaat ze tegen mijn hond praten, van je moet niet zo blaffen en dit en dat.. Ik zei ja en? laat hem lekker blaffen niet iedere hond is hetzelfde.. en toen liep ze weg, ik dacht waar bemoeid ze zich mee.. Ik vind het niet erg hoor dat mijn hond tegen andere honden blaft, thuis is het een heel lief beestje, als er bezoek komt, dan doet hij niks en ook als er een vreemde hond in onze huis dan doet die juist niks. Ik heb zoiets van laat hem lekker blaffen als hij dat wil..
Nu mijn vraag wie van de hondenbezitters, heeft ook een hond, waarbij de hond dit ook doet? of ergeren jullie je er ook aan? het is niet zo dat hij constant blaft tegen andere honden, maar dat sommige mensen denken dat geen lieve honden niet mogen blaffen of in die trant
woensdag 6 maart 2013 om 18:09
"niet iedere hond is hetzelfde". Wat een gelul! Jouw hond is onopgevoed omdat jij lui bent! Jij verschuilt je achter de woorden "niet iedere hond is het zeflde' om maar niet energie erin te hoeven steken. Ik vind dat aanblaffen iets belachelijk! Daar zou hij bij mij niet mee weg komen! JIj vindt het misschien niet irritant maar het gedrag ís irritant!
Afleiden met een koekje, weer zo iets.
Wat dacht je aan een flinke ruk met de riem? Aanpakken die hap!
Afleiden met een koekje, weer zo iets.
Wat dacht je aan een flinke ruk met de riem? Aanpakken die hap!
woensdag 6 maart 2013 om 20:00
Ik heb de hond niet opgevoed, dus ik ben niet lui:)
We hebben de hond vorig jaar voor kerst gekregen omdat andere mensen er niet voor konden zorgen. hij was toen 7 haar, dus de oorzaak ligt bij die andere mensen en die bij mij:) En ik heb het niet over afleiden met een koekje, nee de hond afleiden zodat hij niet meer blaft en een koekje geven als hij niet meer blaft of zich goed heeft gedragen! En altijd als de hond blaft trek ik altijd aan de riem, maar gelukkig houdt hij snel op.! Het is niet dat hij tekeer gaat, dat vind ik niet zo irritant, alleen als hij nooit ophoudt en als er een hond langs hem loopt of bij mijn hond staat, dan snuffelen ze elkaar en is het opeens over..
We hebben de hond vorig jaar voor kerst gekregen omdat andere mensen er niet voor konden zorgen. hij was toen 7 haar, dus de oorzaak ligt bij die andere mensen en die bij mij:) En ik heb het niet over afleiden met een koekje, nee de hond afleiden zodat hij niet meer blaft en een koekje geven als hij niet meer blaft of zich goed heeft gedragen! En altijd als de hond blaft trek ik altijd aan de riem, maar gelukkig houdt hij snel op.! Het is niet dat hij tekeer gaat, dat vind ik niet zo irritant, alleen als hij nooit ophoudt en als er een hond langs hem loopt of bij mijn hond staat, dan snuffelen ze elkaar en is het opeens over..
woensdag 6 maart 2013 om 20:04
Ik heb zo'n keffer, ik baal er echt van.
Hij is nu 6 mnd en ben al vanaf dat hij 10 wk is aan het afleren. Tot nu heeft niks het blaffen opgelost
Ik heb gedaan, Cesar Milan methode zonder resultaat.
Calming signs ook geen resultaat.
Ik ga nu homeopathisch iets proberen om hem zekerder te maken want hij blaft omdat hij bang is.
En als dat niet helpt een gedrags
Hij is nu 6 mnd en ben al vanaf dat hij 10 wk is aan het afleren. Tot nu heeft niks het blaffen opgelost
Ik heb gedaan, Cesar Milan methode zonder resultaat.
Calming signs ook geen resultaat.
Ik ga nu homeopathisch iets proberen om hem zekerder te maken want hij blaft omdat hij bang is.
En als dat niet helpt een gedrags
zaterdag 9 maart 2013 om 07:49
van de week had ik het al een keer dat ik onderweg een hond tegen kwam, mijn hond zag het en wou beginnen te blaffen, ik heb toegesproken met, nee dit gaan we niet doen en heb daarbij de lijn kortgehouden en mijn stem opgeheven, maar gelukkig hij blafte 1 keer ik zei nee, niet doen ophouden, ik liep door en hij hield er gelijk mee op en heb hem een koekje gegeven en met een lief stemmetje tegen hem gepraat en vanochtend kwam ik 2 honden tegen, bij de 1e wou hij er naar toe gaan blaffen, ik zei nee dit gaan we niet doen, denk erom! En hij gromde een beetje, maar deed het niet en liep gewoon door, en hem weer beloond. zou hij het dan toch door hebben? dit voelt wel goed, dat hij gewoon luistert..
zaterdag 9 maart 2013 om 08:03
Zo zie je dat een klein beetje extra aandacht en training al genoeg is om een begin te maken en hopelijk het blaffen af leren. Maat let op: grommen is ook een teken van onaangepast sociaal gedrag (agressie? angst?) dus dat gedrag moet je natuurlijk niet belonen! Je moet echt goed oppassen dat je alleen gedrag beloont dat je zien wilt, want anders snapt die arme hond er straks niets meer van.
zaterdag 9 maart 2013 om 18:32
waterplant: Met de gemiddelde chi lukt dat nog wel, maar ik zie mezelf echt nog niet onze bordeauxdog à 55 kilo lekker op dr rug leggen ter correctie.
In deze situatie van to vind ik dat sowieso niet echt een geschikte correctie. Een rukje aan de riem en een duidelijke nee lijken mij hier beter op zn plaats. Desnoods afleiden met iets leuks/lekkers, maar pas belonen als je daadwerkelijk zijn aandacht hebt.
Wat iemand anders al zei, blaffen kan agressie uitlokken bij de andere hond. Ik heb zelf ook een hond die ontzettend pissig wordt van blaffende honden, maar die valt inmiddels niet meer uit aan de lijn. Ze heeft geleerd dat ze dan dr waffel moet houden en gaan zitten, en dan even netjes wachten tot de andere hond gepasseerd is. Of, afhankelijk van welke hond er op ons pad komt, ze vóór zich moet kijken en doorlopen.
In deze situatie van to vind ik dat sowieso niet echt een geschikte correctie. Een rukje aan de riem en een duidelijke nee lijken mij hier beter op zn plaats. Desnoods afleiden met iets leuks/lekkers, maar pas belonen als je daadwerkelijk zijn aandacht hebt.
Wat iemand anders al zei, blaffen kan agressie uitlokken bij de andere hond. Ik heb zelf ook een hond die ontzettend pissig wordt van blaffende honden, maar die valt inmiddels niet meer uit aan de lijn. Ze heeft geleerd dat ze dan dr waffel moet houden en gaan zitten, en dan even netjes wachten tot de andere hond gepasseerd is. Of, afhankelijk van welke hond er op ons pad komt, ze vóór zich moet kijken en doorlopen.
zaterdag 9 maart 2013 om 19:43
Ik ben hondentrainer maar ik kan je dit echt niet over een forum vertellen. Baas-hond interactie heeft ermee te maken, en hond-hond gedrag. Houding van de hond, manier van blaffen, manier van reageren van de baas enz enz.
Om hier iets zinnigs over te zeggen (hoe je het aan moet pakken) moet je gewoon echt als trainer er naast staan en het zien gebeuren.
Dus ga op cursus. Waarom zou je dit niet willen? Cursus is meestal een uurtje per week, een week of 12/16 lang. En dan thuis oefenen, maar dat kan gewoon tijdens de wandelingen die je toch al maakt/de tijd die je toch al aan je hond besteed.
Cursussen zijn ook echt niet schreeuwend duur. Zoek hulp. Hoe eerder je hier begeleiding bij krijgt, hoe makkelijker het is om het gedrag te veranderen.
Om hier iets zinnigs over te zeggen (hoe je het aan moet pakken) moet je gewoon echt als trainer er naast staan en het zien gebeuren.
Dus ga op cursus. Waarom zou je dit niet willen? Cursus is meestal een uurtje per week, een week of 12/16 lang. En dan thuis oefenen, maar dat kan gewoon tijdens de wandelingen die je toch al maakt/de tijd die je toch al aan je hond besteed.
Cursussen zijn ook echt niet schreeuwend duur. Zoek hulp. Hoe eerder je hier begeleiding bij krijgt, hoe makkelijker het is om het gedrag te veranderen.
Zeg maar Spijker.
zaterdag 9 maart 2013 om 19:53
Wat spijker zegt. Via een forum kun je wel wat algemene tips geven, maar als je het blaffen zou willen aanpakken ipv goedpraten, zou je toch eens contact met een trainer/gt kunnen zoeken. Omdat het vaak niet alleen aan de hond ligt, en wij kunnen hier niet zien hoe jij met je hond omgaat en andersom.
zondag 10 maart 2013 om 16:26
Toch zijn er wel veel hondenscholen echt waardeloos hoor. Iedere wilkeurige lamlul mag zich hondentrainer noemen en zo weet je nooit of je nu te maken hebt met iemand die werkelijk inzicht in honden hebt en tevens de eigenaar bijstuurt (eigenlijk is dat het belangrijkste, het bijsturen van de eigenaar), of met iemand die weinig zinvolle adviezen kan geven als het wat moeilijker wordt. Ik denk dat een hondenschool met goede kynologen het beste kunnen helpen. zit nu trouwens net naar Cesar Milan te kijken. Omstreden persoon, omdat mensen die van dieren houden en ze helpen vaak omstreden zijn. Maar ik vind hem goed.