Gezondheid alle pijlers

Haarverlies door PPD

08-03-2013 20:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds van de week weet ik dat ik allergisch ben voor PPD.

Half januari heb ik mijn haar voor de laatste keer laten verven, waar een hele heftige reactie op kwam.Mijn hoofdhuid was helemaal ontstoken. Mijn haar is uit gaan vallen, waardoor ik kale plekken op m'n hoofd heb. Dit kan ik nog een beetje verbergen, maar ik ben bang dat dit lang meer duurt. M'n haar valt nog steeds met bosjes uit. En ik had al niet zo'n hele dikke bos met haar.

Heeft iemand ervaring met het bovenstaande?

Ik zit een beetje in tweestrijd. M'n haren er helemaal afhalen en hopen dat het weer terugkomt (m'n hele hoofdhuid is wit uitgeslagen, met overal kloven op m'n hoofd en achter m'n oren). Of wachten totdat de haaruitval stopt en voorlopig genoegen nemen met ongelijk haar. Overigens is er nog geen haargroei op de kale plekken.

Misschien heeft iemand dit zelf ook meegemaakt en kan me hopelijk helpen met m'n gedachten op een de juiste volgorde te zetten.
Misschien eerst eens een dermatoloog laten kijken naar die huid?

Ik roep maar wat hoor, dat zou ik zelf doen.
Ik neem aan dat je bij een dermatoloog onder behandeling bent. Ik zou zeker contact opnemen wat te doen.
wat ellendig zeg, wat een teleurstelling moet dat zijn geweest. En een schrik! Ik zou ook naar een dermatoloog gaan als dit mij zou overkomen. Succes!
it's a big club and you ain't in it
Gisteren kreeg ik de uitslag te horen van de dermatoloog, en ben zonder al te veel vragen weer weggegaan. Gisteravond ben ik gaan zoeken wat deze allergie nu precies inhoudt. Veel informatie heb ik kunnen vinden, alleen niet een stuk over het weer groeien van haar...

Maar ik denk dat het inderdaad verstandig is om een vervolg gesprek aan te gaan met de dermatoloog. Eigenlijk hoefde ik hier niet meer terug te komen, maar bij nader inzien heb ik toch best veel vragen;-).

Dank jullie voor je reacties, ik kon er even zelf niet helder over denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven