Gezondheid alle pijlers

Pil strip kwijt what TO do?

09-03-2013 21:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben de strip van mijn pil kwijt, er zaten nog 3 pillen op. Ik slik door en dit al 3 strippen ongeveer. Kan ik nu stoppen met de pil? En een stopweek inlassen?

Daarnaast wil ik een ander anticonceptie middel dus wilde ik eigenlijk na de stopweek helemaal stoppen met deze pil.

Ik heb gisteren seks gehad nog.

Wie weet of ik nu kan stoppen?
Ja, als je minstens 21 pillen hebt geslikt kan je stopweek inlassen, niet langer dan 7 dagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Welke pil is het?
Yasmin pil en ik wil er mee stoppen ! Dus een eeuwige stopweek van deze pil:p
Dit staat er in de bijsluiter:

Als u wilt stoppen met het gebruik van Yasmin

U kunt op elk gewenst moment stoppen met het gebruik van Yasmin. Als u niet zwanger wilt

worden, kunt u uw arts om advies over andere betrouwbare voorbehoedmiddelen vragen. Als u

zwanger wilt worden, stop dan met het gebruik van Yasmin en wacht tot u een menstruatie heeft,

voordat u probeert zwanger te raken. U kunt dan gemakkelijker de verwachte geboortedatum

uitrekenen. Bron

Ik denk dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wanneer je stopt, omdat je niet verder slikt. Je kunt nu wel zwanger raken, dus als je dat niet wilt moet je andere AC gebruiken.
Gisteren nog sex gehad?

Bofkont.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Je kunt veilig stoppen met de yasmin nu, zonder kans op zwangerschap. Maar wat is nu je plan qua anticonceptie?
quote:Very__Cherry schreef op 09 maart 2013 @ 21:33:

Gisteren nog sex gehad?

Bofkont.
Je huisarts of de apotheek bellen... zij weten er alles van af!
Haha ja gisteren lucky day! Ik wil stoppen met deze pil omdat het erg negatief in het nieuws is geweest qua trombose en sterfgevallen en ik rook ook dus heb extra kans op trombose waar ik me best druk over maak.

Wat ik hierna wil weet ik nog niet. Liefst een spiraal zonder hormonen maar ook hier zitten natuurlijk nadelen aan. Sowieso begrijp ik dat als ik nu stop dat ik niet meer beschermd ben tegen zwangerschap . Maar als ik nu stop zou ik dus niet meer zwanger kunnen worden van gisteren?
Ja, je kunt gerust stoppen/stopweek inlassen.
Oke bedankt.

Iemand trouwens ( negatief, postief) ervaringen met de Yasmin?
quote:pop9000 schreef op 09 maart 2013 @ 21:46:

Haha ja gisteren lucky day! Ik wil stoppen met deze pil omdat het erg negatief in het nieuws is geweest qua trombose en sterfgevallen en ik rook ook dus heb extra kans op trombose waar ik me best druk over maak.

Wat ik hierna wil weet ik nog niet. Liefst een spiraal zonder hormonen maar ook hier zitten natuurlijk nadelen aan. Sowieso begrijp ik dat als ik nu stop dat ik niet meer beschermd ben tegen zwangerschap . Maar als ik nu stop zou ik dus niet meer zwanger kunnen worden van gisteren?
Prada, hoezo die smiley is het compleet belachelijk ofzo wat ik schrijf?
Nieuwe beginnen
quote:pop9000 schreef op 09 maart 2013 @ 21:55:

Prada, hoezo die smiley is het compleet belachelijk ofzo wat ik schrijf?Ehm, op zich wel. Heb je je nooit eerder afgevraagd of je van seks de dag voor je stopweek zwanger kan worden? Het is nu niet anders dan anders.
Pop, de vraag of je nog zwanger kunt worden van gisteren komt op zijn zachts gezegd nogal ehhmmm, naief over.
Daar kan je niet zwanger van worden. Maar mijn strip is kwijt en er missen 2 pillen dus. Kleine kans maar ik kom liever dom over hier als zometeen bij de abortus kliniek.
Prada ik weet dat sperma cellen een tijdje kunnen doorleven en ik neem liever geen risico
quote:pop9000 schreef op 09 maart 2013 @ 22:00:

Daar kan je niet zwanger van worden. Maar mijn strip is kwijt en er missen 2 pillen dus. Kleine kans maar ik kom liever dom over hier als zometeen bij de abortus kliniek.Daar heb jij dan weer helemaal gelijk in. Better safe than sorry.
quote:pop9000 schreef op 09 maart 2013 @ 22:00:

Daar kan je niet zwanger van worden. Maar mijn strip is kwijt en er missen 2 pillen dus. Kleine kans maar ik kom liever dom over hier als zometeen bij de abortus kliniek.Zolang je maar minimaal 21 pillen hebt geslikt is er niet loos.
quote:pop9000 schreef op 09 maart 2013 @ 21:51:

Oke bedankt.

Iemand trouwens ( negatief, postief) ervaringen met de Yasmin?

Uhm heb wel een ervaring maar weet niet of je daar vrolijk van word ;) ik ben zwanger geworden door deze pil heen, na een oaar weken wen miskraam gehad. Maar geen enkele anticonceptie is natuurlijk 100% betrouwbaar.

Ben nu ook zwanger ( gepland!) en wil straks aan de nuva ring.

Is t trouwens niet de diane pil die steeds in het nieuws is? Hoor niks over de yasmin.

Succes
Klopt charriej

Het gaat volgens mij inderdaad niet om de yasmin pil maar een hele andere.

verder, TO, jij kan veilig stoppen met de pil hoor.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Is het niet handig je orienteren op een nieuwe vorm van anticonceptie voordat je de oude het raam uitgooit?
en misschien niet je complete idee over anticonceptie bouwen op nieuws wat je in de krant leest?

Die verhoogde kans op trombose is bij elke pil en voornamelijk in het eerste jaar dat je m slikt.

Ik zou een afspraak met je huisarts maken om te kijken wat je plan voor anticonceptie gaat zijn, daar zul je ook merken dat die je ook eerlijk kan vertellen waarom een koperspiraaltje zo zijn nadelen heeft.

En je hoeft zoals eerder gezegd inderdaad 'maar' 21 dagen de pil te hebben geslikt om een veilige stopweek na seks te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven