Gezondheid alle pijlers

alternatief diane

20-01-2013 15:28 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Natuurlijk kan ik dit het beste met de huisarts bespreken. Maar ik zou graag ervaringen van anderen lezen. Ik gebruik nu al jaren (vanaf mijn 16de, ik ben nu halverwege de 20) de merkloze Diane pil in verband met mijn acne. Voor ik aan de pil begon heb ik via de huisarts allerlei middeltjes geprobeerd tegen acne, niets hielp.

Eigenlijk wil ik me verdiepen in andere anticonceptie. Vooral omdat ik wel eens de pil vergeet. Ik slik altijd meerdere maanden de pil door, dus zelfs als ik een pil vergeet dan heb ik meestal toch wel drie weken daarvoor de pil geslikt. Toch vind ik het vervelend om er op te letten.

Ik heb al eens geprobeerd om te stoppen met de pil. Dit was een ramp voor mijn acne. Dat werd weer veel erger.

Ik heb net een test gedaan over welke anticonceptie het beste bij me zou passen. Daar kwam de prikpil uit. Even los van de acne, heb ik begrepen dat je na de prikpil een jaar niet zwanger kan raken. Ik wil liever anticonceptie waarbij je na stoppen ervan meteen weer vruchtbaar bent.

Zijn er hier mensen die Diane gebruikten ivm acne en nu een alternatief hebben gevonden?
Ik ben sinds gister ook met de nuvaring begonnen!

Na 10 jaar ofzo de diane geslikt te hebben..

Ik wou eigenlijk geen hormonen meer maar heb wel veel pms klachten sinds ik geen pil meer slik, daarom nuvaring genomen.

Hoe de acne gaat reageren weet ik dus niet.

Momenteel geen acne, wegens een ab kuur hiervoor.

Ben benieuwd wat je gaat kiezen.

Het inbrengen van de nuvaring stelde bij mij niks voor, makkelijker dan een tampon vond ik. En ik voel hem niet zitten.

Succes!
Even een update:

Ik heb overleg gehad met de huisarts. Ik heb ervoor gekozen om te stoppen met de diane pil en condooms te gebruiken als anticonceptie. Nu 28 dagen zonder pil en ik merk al wel veranderingen aan mijn lichaam.

-vettere huid, maar nog niet meer acne dan met pil

-vetter haar

-meer zin in seks

-meer afscheiding

-nog geen menstruatie gehad dus ik weet niet of dat heftiger voelt dan onttrekkingsbloeding in stopweek van de pil, ik denk dat de menstruatie nog wel even op zich laat wachten, want normaal voel ik me al een week van te voren emotioneler en meer hoofdpijn en weeeig gevoel in buik, daar heb ik nog geen last van.

Kortom voorlopig vallen alle bijwerkingen van stoppen met de diane pil me nog mee, maar ik ben natuurlijk nog maar een korte tijd zonder pil dus het kan nog veranderen.
Ik maak de huidige strip diana af en stap dan over op de nuvaring
Ik slik ruim 15 jaar de Diane 35 en heb afgelopen week de huisarts gebeld. Ik mocht zo overstappen naar Microgynon 30, maar volgens de huisartsen in mijn praktijk waren de berichtgevingen over de Diane 35 zwaar overtrokken. Het zal best, maar ik stap na deze strip over naar Microgynon. Ben wel heel benieuwd hoe het straks met m'n acne zal gaan. Zit er eigenlijk niet op te wachten om er weer als een grindtegel uit te zien.
Ik ben ook op mijn 16e met de merkloze diane begonnen ivm acne en veel last van menstruatie. Nu na 4 jaar en veel negatieve publiciteit ben ik afgelopen maandag overgestapt op de Mirena spiraal. Mijn voornaamste reden is het feit dat deze meteen beschermt en ik er vijf jaar geen omkijken naar heb. Daarnaast vind ik het een naar idee dat een pilletje met hormonen je hele lichaam door moet voor het op de goede plek is. Bij de mirena spiraal wordt er minder hormoon afgegeven omdat het gelijk op de goede plek zit. Het plaatsen viel me heel erg mee na alle horrorverhalen op internet. Het is natuurlijk niet fijn, als ze hem inschuiven voelt het als een flinke mensturatiekramp. Ik had van te voren naproxen genomen en dat scheelde wel. Verder lekker de hele dag in bed met thee en chocola Heel veel kan ik er nog niet over zeggen aangezien het er nog maar net in zit. Gister had ik nog een beetje buikpijn en nu al eigenlijk niet meer dus tot nu toe ben ik tevreden!
@issy,

Ik heb ook de mirena overwogen, maar ik vind het jammer dat je dan ook geen natuurlijke cyclus hebt,

@update

Inmiddels ongesteld geworden op dag 30. Klinkt gek, maar ik ben er erg blij mee, Ik heb geen last gehad van emotionele buien de afgelopenw eek terwijl ik dat normaal wel had, met pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven