Gezondheid alle pijlers

Enorme vleesboom 18cm

13-03-2013 16:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs is ontdekt dat ik een enorme vleesboom heb aan de buitenkant van mijn baarmoeder van 18cm bij 15 cm. Ik ben 32, single, geen kinderen met een kinderwens. Een buikoperatie is de enige optie. Ik krijg nog een MRI scan om dit te bevestigen.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met zo'n grote vleesboom? En met een buikoperatie? Hoe lang lig je in t ziekenhuis en wat is de herstelperiode?

Dank alvast!

Enorme vleesboom 18cm

Totaal aantal stemmen: 10

Onlangs is ontdekt dat ik een enorme vleesboom heb aan de bu (20%)
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met zo'n grote v Geen stemmen
Dank alvast! (80%)
Wat waren jouw klachten?
mijn moeder had het... ook een flinke maar die zat in de baarmoeder... mijn moeder was al op leeftijd... ze hebben toen de baarmoeder + vleesboom weggehaald.

mijn moeder vloeide altijd heel hevig en ook geen pijl op te trekken wanneer....

maar goed zoals ik al vertelde mijn moeder was op leeftijd jij niet....
Het vreemde bij mij dat ik geen enkele klacht had behalve een harde buik. Die steeds groter werd en ik dacht vanwege een gebrek aan sporten. Ik ben toen een jaar lang gaan dieeten en sporten, maar het buikje bleef. Ik heb bijna 2 jaar met dat buikje gelopen totdat het echt te groot werd. Ik lijk nu 5 maanden zwanger met maat 36.
volgens mij klopt je poll niet helemaal, misschien kun je dat nog aanpassen?
Lorem Ipsum
Toen ik 32 was werd bij mij een vleesboom weggehaald en tegelijk de hele baarmoeder. Alleen de eierstokken bleven zitten. Zo kwam ik niet meteen in de overgang.

De baarmoeder is via een buikoperatie verwijderd want het kon niet vaginaal.

De operatie is erg meegevallen, op een moeilijke stoelgang en het weer op gang brengen daarvan na. Dat was eigenlijk nog het ergste vond ik. Zorgen dat de darmen leeg zijn voor de ingreep is belangrijk. Bij mij zat/zit het altijd in de weg dus toen ook.

Maar voor de rest: geen opoe meer over de vloer en die heb ik ook niet gemist.

Ik moest toen zes weken rustig aan doen.
Ook ik heb zelf geen ervaring, maar heb het ook met mijn moeder meegemaakt.

Zij lag 4 dagen in het ziekenhuis en heeft daarna een maand of 2- 3 niet hardgelopen etc.

Ze was wel al na 1,5 week weer op de been, maar het zware tilwerk kon een tijd niet.

Ik weet wel dat ondanks dat ze het heel moeilijk vond, ze heel blij was dat het verwijderd was. Ze had er destijds zoveel last van, dat ze er alles voor over had zich weer gezond te voelen.

Heel veel sterkte.
quote:turquasi schreef op 13 maart 2013 @ 17:12:

volgens mij klopt je poll niet helemaal, misschien kun je dat nog aanpassen?bedoel je klopt mijn poll niet?
En al drie stemmen!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoi zoetje,

Ten eerste:wat vervelend!

Ik heb geen ervaring met vleesbomen, maar wel met buikoperaties, heb er inmiddels 5 gehad waaronder 2 keizersnedes. Ik heb ook andere operaties gehad (oa echt grote operatie aan mn rug) en vind een buikoperatie toch altijd wat tegenvallen. Het ligt helemaal aan de soort operatie en hoe die gaat hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven. Bij mijn buikoperaties wisselde dat tussen de 2 en de 5 dagen. Voordeel van een operatie vind ik dat je je de eerste dag rot voelt en dat het daarna elke dag beter gaat, dat er meteen een stijgende lijn in zit.

Heel veel sterkte in ieder geval!
weet je zeker dat een buikoperatie nodig is?

Ik had ook een vrij grote vleesboom en die is met een kijkoperatie verwijderd (de eerste gyn wilde ook een buikoperatie doen en mijn hele baarmoeder verwijderen!)

Kijk eens op myoom.nl

maar misschien is dat al een gepasseerd station.
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 maart 2013 @ 17:28:

En al drie stemmen!

Heb ook maar meteen gestemd
Dank alvast! 88%

Onlangs is ontdekt dat ik een enorme vleesboom heb aan de bu 13%

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met zo'n grote v 0%

Kan die poll nog waziger?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven