Ik zie witte rook....
woensdag 13 maart 2013 om 20:25
quote:thomaaas schreef op 13 maart 2013 @ 20:17:
Ha, wél Paus Franciscus!
Franciscus in nl, Francesco in it
En van alle mogelijkheden ben ik hier op zich nog wel enigszins positief over. Geen extreem conservatieve, iemand die wil hervormen en zijn bescheiden leefstijl spreekt me ook wel aan. Een echte progressieve paus zit er toch niet in helaas... Maar hopelijk gaat deze paus een klein stapje de goede richting in zetten.
Ha, wél Paus Franciscus!
Franciscus in nl, Francesco in it
En van alle mogelijkheden ben ik hier op zich nog wel enigszins positief over. Geen extreem conservatieve, iemand die wil hervormen en zijn bescheiden leefstijl spreekt me ook wel aan. Een echte progressieve paus zit er toch niet in helaas... Maar hopelijk gaat deze paus een klein stapje de goede richting in zetten.
woensdag 13 maart 2013 om 20:29
quote:Marels schreef op 13 maart 2013 @ 20:27:
[...]
Latijn schatje, Latijn.
weet ik wel Maar als je een beetje italiaans spreekt, kun je dit ook wel volgen.
Hij is behoorlijk spraakzaam, deze paus. Ik heb bij een paus toch altijd het beeld van een mannetje die met moeite drie woorden weet uit te brengen.
Deze man wekt de indruk nog een goede mop te kunnen tappen.
[...]
Latijn schatje, Latijn.
weet ik wel Maar als je een beetje italiaans spreekt, kun je dit ook wel volgen.
Hij is behoorlijk spraakzaam, deze paus. Ik heb bij een paus toch altijd het beeld van een mannetje die met moeite drie woorden weet uit te brengen.
Deze man wekt de indruk nog een goede mop te kunnen tappen.
woensdag 13 maart 2013 om 20:29
Het blijft apart dat zo'n misdadig instituut, met een verleden vol schandalen (kruistochten, inquisitie, heksenverbrandingen, kettervervolgingen, samenwerking met naziregime, homohaat, massaal kindermisbruik etc.) toch nog altijd zo veel aanhangers heeft. Wat is toch de magie van die potsierlijke ouwe kerels in jurken ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij