Foute Collega
donderdag 14 maart 2013 om 17:56
Beste Forum peeps,
een vraag om advies!
Ik werk bij een advocaten kantoor als advocaat stagiaire..derde jaar stage dus bijna klaar.
Ons kantoor is klein, 2 andere advocaten waarvan 1 de baas.
Mijn andere collega, is niet echt eh...aardig....ze werkt er 4 maanden langer dan ik en heeft 2 jaar meer ervaring, en dat moet ook iedereen weten.
Ik zie vaak hoe ze met klanten omgaat...en dan denk ik: dit kan toch niet?!!!
Ze laat bijvoorbeeld klanten wachten die op tijd zijn voor een afspraak omdat ze nog op een kippenpoot aan het kluiven is. Vraagt niet maar deelt orders uit, is zeer luidruchtig, kleed zich erg ongepast (zeer korte rokjes)...kortom..in mijn ogen gedraagt ze zich als Mevrouw de Advocaat en voelt ze zich verheven.
Hoe dan ook...dat is mijn mening natuurlijk....en we hebben regelmatig in de clinch gelegen wegens de wijze waarop ze met me omgaat.
Hoe dan ook......onze werkdagen beginnen van 8 tot 5.
We hebben beiden een dochter van 1,5 jaar oud.
Maar zij komt iedere dag om 9 uur aankakken terwijl ik om 8 uur met moeite op tijd kom.
Maar ze gaat net als ik om 5 uur naar huis.
Na dit telkens weer te zien...denk ik: he...de baas accepteert het...dus waarom zou ik zo mijn best doen om op tijd te komen...zij loopt er immers ook de kantjes vanaf.
Jullie denken vast: wat een zeikwijf (ik dan)..maar zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen lastig.....moet ik het laten gaan of zal ik vragen of ik ook een uur per dag korter mag werken?
Of vinden jullie mij de foute collega (door hier een punt van te maken)
Reacties zijn welkom, zowel positief als negatief, ik bedank jullie voor de aandacht.
een vraag om advies!
Ik werk bij een advocaten kantoor als advocaat stagiaire..derde jaar stage dus bijna klaar.
Ons kantoor is klein, 2 andere advocaten waarvan 1 de baas.
Mijn andere collega, is niet echt eh...aardig....ze werkt er 4 maanden langer dan ik en heeft 2 jaar meer ervaring, en dat moet ook iedereen weten.
Ik zie vaak hoe ze met klanten omgaat...en dan denk ik: dit kan toch niet?!!!
Ze laat bijvoorbeeld klanten wachten die op tijd zijn voor een afspraak omdat ze nog op een kippenpoot aan het kluiven is. Vraagt niet maar deelt orders uit, is zeer luidruchtig, kleed zich erg ongepast (zeer korte rokjes)...kortom..in mijn ogen gedraagt ze zich als Mevrouw de Advocaat en voelt ze zich verheven.
Hoe dan ook...dat is mijn mening natuurlijk....en we hebben regelmatig in de clinch gelegen wegens de wijze waarop ze met me omgaat.
Hoe dan ook......onze werkdagen beginnen van 8 tot 5.
We hebben beiden een dochter van 1,5 jaar oud.
Maar zij komt iedere dag om 9 uur aankakken terwijl ik om 8 uur met moeite op tijd kom.
Maar ze gaat net als ik om 5 uur naar huis.
Na dit telkens weer te zien...denk ik: he...de baas accepteert het...dus waarom zou ik zo mijn best doen om op tijd te komen...zij loopt er immers ook de kantjes vanaf.
Jullie denken vast: wat een zeikwijf (ik dan)..maar zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen lastig.....moet ik het laten gaan of zal ik vragen of ik ook een uur per dag korter mag werken?
Of vinden jullie mij de foute collega (door hier een punt van te maken)
Reacties zijn welkom, zowel positief als negatief, ik bedank jullie voor de aandacht.
vrijdag 15 maart 2013 om 11:15
Misschien is het goed dat jij je baas laat inzien dat ze meer heeft aan een hardwerkende advocaat zoals jij. Dus, laat je werk zoveel beter zijn dan haar, omdat jij wel al je uren maakt, altijd op tijd bent, etc. Maak onderscheid door zelf beter te zijn dan door over je collega te praten alsof ze minder is.
vrijdag 15 maart 2013 om 11:34
vrijdag 15 maart 2013 om 12:00
Let op dat jij keuzes maakt voor jezelf, net zoals je collega dat voor zichzelf doet. De consequenties van haar keuzes zijn voor haar, die van jouw keuzes voor jou. Kom niet aan met "ja maar zij..." als jij erop aangesproken wordt dat je te laat binnenkomt. Soms meten werkgevers met twee maten en dat recht hebben ze. Soms hebben ze daar een goede reden voor die jij niet kent.
Jouw taak is ervoor te zorgen dat je je werk goed doet en op tijd af hebt en dat je netjes met je cliënten en je collega's omgaat. Niet meer roddelen over je collega dus, en probeer er zelf niet te veel mee bezig te zijn. Irritante collega's heb je overal: aan jou om te leren daarmee om te gaan. Probeer ook niet te veel voor een ander, zoals je leidinggevende, in te vullen. Jij staat niet in haar schoenen.
Jouw taak is ervoor te zorgen dat je je werk goed doet en op tijd af hebt en dat je netjes met je cliënten en je collega's omgaat. Niet meer roddelen over je collega dus, en probeer er zelf niet te veel mee bezig te zijn. Irritante collega's heb je overal: aan jou om te leren daarmee om te gaan. Probeer ook niet te veel voor een ander, zoals je leidinggevende, in te vullen. Jij staat niet in haar schoenen.
Ga in therapie!
vrijdag 15 maart 2013 om 16:03
Als het niet anders kan, is dat niet anders. Maar naar de bank kan prima in het weekend. Dochter treuzelen, dan moet jij harder lopen. Je bent jaloers en misschien is dat logisch, maar niet sjiek. Jij weet niet welke afspraken baas en collega hebben. Misschien maakt ze op deze manier wel overuren of vakantie dagen op. Jij weet wel de afspraken die jij hebt. Van 8 tot 5.... Zit jij nu onder werk tijd op het forum? Stuur je nooit berichtjes/ mailtjes naar partner? Iedereen doet wel eens iets wat niet de bedoeling is onder werk tijd. Korte rokjes en hakken maken voor het werk niets uit... Misschien opent zij zo een topic: moekige collega zit mij de hele dag op de lip! Bemoeit zich overal mee en zit nu weer op forum! Hahahaha Ik zeg maar wat he! Let op jezelf en hou je mening voor je tegen je baas en andere collega's.
zondag 17 maart 2013 om 11:57
quote:Ster_ schreef op 15 maart 2013 @ 08:22:
+1..
Wat een mentaliteit...
Je 'constateert en begrijpt' dat je baas dus retehard aan het werk is, en omdat JIJ het niet eens bent met je collega besluit je dan maar met haar gedrag mee te gaan...
Sommige mensen. Hiervan raakt de economie nou in het slop, jarenlang hebben mensen dat gedacht (o maar henkie doet het ook), domme eigen conclusies trekken, en mensen werken steeds minder hard, flessen de boel, de normen veranderen, en straks huilen dat ze dankzij de recessie nog maar 1x op vakantie kunnen, i wonder how....
Gedist sorry. Echt gedist. Geen goed woord meer voor over.
+1..
Wat een mentaliteit...
Je 'constateert en begrijpt' dat je baas dus retehard aan het werk is, en omdat JIJ het niet eens bent met je collega besluit je dan maar met haar gedrag mee te gaan...
Sommige mensen. Hiervan raakt de economie nou in het slop, jarenlang hebben mensen dat gedacht (o maar henkie doet het ook), domme eigen conclusies trekken, en mensen werken steeds minder hard, flessen de boel, de normen veranderen, en straks huilen dat ze dankzij de recessie nog maar 1x op vakantie kunnen, i wonder how....
Gedist sorry. Echt gedist. Geen goed woord meer voor over.
zondag 17 maart 2013 om 17:12
quote:Fame schreef op 14 maart 2013 @ 17:58:
Vertrouw op Karma en ga alsjeblieft niet meer in de clinch liggen. Zometeen hebben jullie een catfight op kantoor. Gedraag je proffesioneel.
Helemaal mee eens. Vaak zie je dat het opeens klaar is met zo n collega die de kantjes ervan af loopt.
Bij mij op het werk was er ooit een collega die ook onze ergernis had. Heel dramatisch typje. Die gewoon een uur weg was omdat ze het zo zwaar had.
Totdat het te vaak gebeurt, en dan is men het opeens zat met dit soort mensen. Probeer je naar mijn mening in te houden. Stel je proffesioneel op je wint het ten allertijden op de lange termijn mee.
Ik zie het op mijn werk.
Je krijgt op een niet zo nette houding een naam. En dat kan je opeens tegen je keren.
Mijn respect heb je als je proffesioneel werkt.
Er komt straks vast iets of een boze klant die gaat klagen en dan hangt ze. Ga er niet vannuit maar iets kan nooit door blijven gaan.
Lang kan dit doorgaan maar opeens valt het doek.
Vertrouw op Karma en ga alsjeblieft niet meer in de clinch liggen. Zometeen hebben jullie een catfight op kantoor. Gedraag je proffesioneel.
Helemaal mee eens. Vaak zie je dat het opeens klaar is met zo n collega die de kantjes ervan af loopt.
Bij mij op het werk was er ooit een collega die ook onze ergernis had. Heel dramatisch typje. Die gewoon een uur weg was omdat ze het zo zwaar had.
Totdat het te vaak gebeurt, en dan is men het opeens zat met dit soort mensen. Probeer je naar mijn mening in te houden. Stel je proffesioneel op je wint het ten allertijden op de lange termijn mee.
Ik zie het op mijn werk.
Je krijgt op een niet zo nette houding een naam. En dat kan je opeens tegen je keren.
Mijn respect heb je als je proffesioneel werkt.
Er komt straks vast iets of een boze klant die gaat klagen en dan hangt ze. Ga er niet vannuit maar iets kan nooit door blijven gaan.
Lang kan dit doorgaan maar opeens valt het doek.
maandag 18 maart 2013 om 16:18
quote:cuba2012 schreef op donderdag 14 maart 2013 17:59 Ik hoop niet dat jij de klanten aanspreekt zoals je ons aanspreekt: Hello peeps...
Kun je hier niet met iemand die daar werkt over praten?
Ik vind niet dat jouw collega die dingen kan doen, die ze doet. Maar als de baas er geen probleem mee heeft... "Ik hoop niet dat jij de klanten aanspreekt zoals je ons aanspreekt: Hello peeps..."
Dat hoop ik dus ook
Kun je hier niet met iemand die daar werkt over praten?
Ik vind niet dat jouw collega die dingen kan doen, die ze doet. Maar als de baas er geen probleem mee heeft... "Ik hoop niet dat jij de klanten aanspreekt zoals je ons aanspreekt: Hello peeps..."
Dat hoop ik dus ook