Foute Collega
donderdag 14 maart 2013 om 17:56
Beste Forum peeps,
een vraag om advies!
Ik werk bij een advocaten kantoor als advocaat stagiaire..derde jaar stage dus bijna klaar.
Ons kantoor is klein, 2 andere advocaten waarvan 1 de baas.
Mijn andere collega, is niet echt eh...aardig....ze werkt er 4 maanden langer dan ik en heeft 2 jaar meer ervaring, en dat moet ook iedereen weten.
Ik zie vaak hoe ze met klanten omgaat...en dan denk ik: dit kan toch niet?!!!
Ze laat bijvoorbeeld klanten wachten die op tijd zijn voor een afspraak omdat ze nog op een kippenpoot aan het kluiven is. Vraagt niet maar deelt orders uit, is zeer luidruchtig, kleed zich erg ongepast (zeer korte rokjes)...kortom..in mijn ogen gedraagt ze zich als Mevrouw de Advocaat en voelt ze zich verheven.
Hoe dan ook...dat is mijn mening natuurlijk....en we hebben regelmatig in de clinch gelegen wegens de wijze waarop ze met me omgaat.
Hoe dan ook......onze werkdagen beginnen van 8 tot 5.
We hebben beiden een dochter van 1,5 jaar oud.
Maar zij komt iedere dag om 9 uur aankakken terwijl ik om 8 uur met moeite op tijd kom.
Maar ze gaat net als ik om 5 uur naar huis.
Na dit telkens weer te zien...denk ik: he...de baas accepteert het...dus waarom zou ik zo mijn best doen om op tijd te komen...zij loopt er immers ook de kantjes vanaf.
Jullie denken vast: wat een zeikwijf (ik dan)..maar zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen lastig.....moet ik het laten gaan of zal ik vragen of ik ook een uur per dag korter mag werken?
Of vinden jullie mij de foute collega (door hier een punt van te maken)
Reacties zijn welkom, zowel positief als negatief, ik bedank jullie voor de aandacht.
een vraag om advies!
Ik werk bij een advocaten kantoor als advocaat stagiaire..derde jaar stage dus bijna klaar.
Ons kantoor is klein, 2 andere advocaten waarvan 1 de baas.
Mijn andere collega, is niet echt eh...aardig....ze werkt er 4 maanden langer dan ik en heeft 2 jaar meer ervaring, en dat moet ook iedereen weten.
Ik zie vaak hoe ze met klanten omgaat...en dan denk ik: dit kan toch niet?!!!
Ze laat bijvoorbeeld klanten wachten die op tijd zijn voor een afspraak omdat ze nog op een kippenpoot aan het kluiven is. Vraagt niet maar deelt orders uit, is zeer luidruchtig, kleed zich erg ongepast (zeer korte rokjes)...kortom..in mijn ogen gedraagt ze zich als Mevrouw de Advocaat en voelt ze zich verheven.
Hoe dan ook...dat is mijn mening natuurlijk....en we hebben regelmatig in de clinch gelegen wegens de wijze waarop ze met me omgaat.
Hoe dan ook......onze werkdagen beginnen van 8 tot 5.
We hebben beiden een dochter van 1,5 jaar oud.
Maar zij komt iedere dag om 9 uur aankakken terwijl ik om 8 uur met moeite op tijd kom.
Maar ze gaat net als ik om 5 uur naar huis.
Na dit telkens weer te zien...denk ik: he...de baas accepteert het...dus waarom zou ik zo mijn best doen om op tijd te komen...zij loopt er immers ook de kantjes vanaf.
Jullie denken vast: wat een zeikwijf (ik dan)..maar zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen lastig.....moet ik het laten gaan of zal ik vragen of ik ook een uur per dag korter mag werken?
Of vinden jullie mij de foute collega (door hier een punt van te maken)
Reacties zijn welkom, zowel positief als negatief, ik bedank jullie voor de aandacht.
donderdag 14 maart 2013 om 18:43
gewoon je eigen ding doen, je ergernis (die ik volledig begrijp!) verbijten en je stage uitzitten (en er vooral niet solliciteren voor een baan nadien)
je baas ziet allicht hetzelfde als wat jij ziet, het is aan haar om in te grijpen.
doet ze dat niet, dan is het alleen maar in haar eigen nadeel.
maar ik zie niet goed in wat je kan winnen met ertegen in te gaan...
je baas ziet allicht hetzelfde als wat jij ziet, het is aan haar om in te grijpen.
doet ze dat niet, dan is het alleen maar in haar eigen nadeel.
maar ik zie niet goed in wat je kan winnen met ertegen in te gaan...
donderdag 14 maart 2013 om 18:46
Bedankt voor de reacties...de negatieve had ik al verwacht 
Ik vind het grappig dat sommigen meteen denken: je bent stagiaire dus je mag niets vinden/zeggen o.i.d.
Dit terwijl ik als jurist al jaren lange ervaring heb. Ik ben dus geen meisje dat net groen achter de oren van de universiteit komt. Heb jaren lang op diverse kantoren naar tevredenheid gewerkt.
Mijn baas is ook zeer tevreden over me. Mijn stagebeoordeling voor het 2de jaar was eigenlijk gemiddeld: Zeer Goed.
Ik voel me enorm verantwoordelijk voor mijn clienten, mijn praktijk en werkzaamheden. Doe mijn best, steek er veel energie in en ik ben van plan om dat ook zo te houden.
Ik realiseer me dat het haar pakkie aan is (van mijn collega) al geef ik wel mijn grenzen aan als ze me weer eens denkt te kunnen behandelen als haar schoothondje.
Maar ik ben in ieder geval volwassen genoeg om me te realiseren dat haar gedrag en handelwijze niets met die van mij te maken hebben.
En ja, ik leer hiervan..hoe het inderdaad NIET moet. En hoe je NIET met mensen om moet gaan. Dat ik hierover mijn hart lucht..anoniem, op een forum..maakt dat van mij een slecht mens?
Ik wilde even nagaan hoe anderen daarover denken. Zelfde werk, zelfde verantwoordelijkheden....de baas zal het ongetwijfeld goed vinden dat mijn collega 1 uur later begint. Maar ik weet zeker dat de baas het niet goed vindt dat ze 1 uur eerder weggaat.
En dat weet de baas niet omdat de baas zelf altijd 5 uur vertrekt.
Ik vertrek meestal iets later en als ik wegrijd zie ik mijn collega de deuren al afsluiten (9 van de 10 keer).
En ja...dat stoort me.
Ik vind het grappig dat sommigen meteen denken: je bent stagiaire dus je mag niets vinden/zeggen o.i.d.
Dit terwijl ik als jurist al jaren lange ervaring heb. Ik ben dus geen meisje dat net groen achter de oren van de universiteit komt. Heb jaren lang op diverse kantoren naar tevredenheid gewerkt.
Mijn baas is ook zeer tevreden over me. Mijn stagebeoordeling voor het 2de jaar was eigenlijk gemiddeld: Zeer Goed.
Ik voel me enorm verantwoordelijk voor mijn clienten, mijn praktijk en werkzaamheden. Doe mijn best, steek er veel energie in en ik ben van plan om dat ook zo te houden.
Ik realiseer me dat het haar pakkie aan is (van mijn collega) al geef ik wel mijn grenzen aan als ze me weer eens denkt te kunnen behandelen als haar schoothondje.
Maar ik ben in ieder geval volwassen genoeg om me te realiseren dat haar gedrag en handelwijze niets met die van mij te maken hebben.
En ja, ik leer hiervan..hoe het inderdaad NIET moet. En hoe je NIET met mensen om moet gaan. Dat ik hierover mijn hart lucht..anoniem, op een forum..maakt dat van mij een slecht mens?
Ik wilde even nagaan hoe anderen daarover denken. Zelfde werk, zelfde verantwoordelijkheden....de baas zal het ongetwijfeld goed vinden dat mijn collega 1 uur later begint. Maar ik weet zeker dat de baas het niet goed vindt dat ze 1 uur eerder weggaat.
En dat weet de baas niet omdat de baas zelf altijd 5 uur vertrekt.
Ik vertrek meestal iets later en als ik wegrijd zie ik mijn collega de deuren al afsluiten (9 van de 10 keer).
En ja...dat stoort me.
donderdag 14 maart 2013 om 18:52
Overigens... Ik vind niet dat je niets mag vinden, dat zou gek zijn, een mens vind nu eenmaal van alles..
Echter ik denk dat jij je gewoon moet beseffen dat je maar een fractie ziet, en veel gekleurd zal invullen.. doordat er al een frictie tussen jullie is... Jullie mogen elkaar niet. Dat is logisch..
Maar vervolgens vraag je advies of dat je op een bepaalde manier moet handelen... en DIE manier vind ik in,- en intriest, en getuigen van onvolwassenheid. (en dat is dan even wat ik anoniem op een forum vind
)
Dat je ventileert, dat je je irriteert, begrijp ik 10000%. Maar jouw mogelijke oplossing... DAAR reageer ik 'negatief' op.
Succes maak lekker je stage af en ga bij een goed kantoor werken!
Echter ik denk dat jij je gewoon moet beseffen dat je maar een fractie ziet, en veel gekleurd zal invullen.. doordat er al een frictie tussen jullie is... Jullie mogen elkaar niet. Dat is logisch..
Maar vervolgens vraag je advies of dat je op een bepaalde manier moet handelen... en DIE manier vind ik in,- en intriest, en getuigen van onvolwassenheid. (en dat is dan even wat ik anoniem op een forum vind
Dat je ventileert, dat je je irriteert, begrijp ik 10000%. Maar jouw mogelijke oplossing... DAAR reageer ik 'negatief' op.
Succes maak lekker je stage af en ga bij een goed kantoor werken!
donderdag 14 maart 2013 om 18:54
quote:vraagnietomjemening schreef op 14 maart 2013 @ 18:52:
Maar vervolgens vraag je advies of dat je op een bepaalde manier moet handelen... en DIE manier vind ik in,- en intriest, en getuigen van onvolwassenheid. (en dat is dan even wat ik anoniem op een forum vind
)
Dat je ventileert, dat je je irriteert, begrijp ik 10000%. Maar jouw mogelijke oplossing... DAAR reageer ik 'negatief' op.
+1 (scheelt weer typen)
Maar vervolgens vraag je advies of dat je op een bepaalde manier moet handelen... en DIE manier vind ik in,- en intriest, en getuigen van onvolwassenheid. (en dat is dan even wat ik anoniem op een forum vind
Dat je ventileert, dat je je irriteert, begrijp ik 10000%. Maar jouw mogelijke oplossing... DAAR reageer ik 'negatief' op.
+1 (scheelt weer typen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 14 maart 2013 om 19:29
WEacht maar tot je later op een groot kantoor werkt. dan heb je ook zulke collega's. En dan kun je twee dingen doen. Er op spitsen wat ze allemaal wel of niet doen. of gewoon zorgen dat je goed je werk doet, declarabel bent en een goede klantenkring opbouwt. Vroeg of laat geen mensen die niet functioneren op hun plaat.
Bij ons op kantoor zijn er mensen die idd 9 tot 17 werken, er zijn er die rond 10 uur binnen komen en om 20 uur uitklokken. En andere zijn er een halve dag en werken thuis. Dat mag allemaal zolang ze aan het eind van de week maar bvoldoende declarabel zijn. (n.a.v. niveau worden percentages opgesteld). Wie te weinig declarabel is moet zich daar voor verantwoorden. Dus mensen die zoals jouw collega blijkbaar niet voldoende werkt dan komt dat vanzelf aan het licht.
Bij ons op kantoor zijn er mensen die idd 9 tot 17 werken, er zijn er die rond 10 uur binnen komen en om 20 uur uitklokken. En andere zijn er een halve dag en werken thuis. Dat mag allemaal zolang ze aan het eind van de week maar bvoldoende declarabel zijn. (n.a.v. niveau worden percentages opgesteld). Wie te weinig declarabel is moet zich daar voor verantwoorden. Dus mensen die zoals jouw collega blijkbaar niet voldoende werkt dan komt dat vanzelf aan het licht.
donderdag 14 maart 2013 om 19:39
quote:maeva12 schreef op 14 maart 2013 @ 18:46:
Ik wilde even nagaan hoe anderen daarover denken. Zelfde werk, zelfde verantwoordelijkheden....de baas zal het ongetwijfeld goed vinden dat mijn collega 1 uur later begint. Maar ik weet zeker dat de baas het niet goed vindt dat ze 1 uur eerder weggaat.
En dat weet de baas niet omdat de baas zelf altijd 5 uur vertrekt.
Ik vertrek meestal iets later en als ik wegrijd zie ik mijn collega de deuren al afsluiten (9 van de 10 keer).
En ja...dat stoort me.Ho. Wacht effe. Het kan dus ook, dat zij de deuren afsluit, zodat er geen mensen meer binnen kunnen komen, maar werkt ze zeker nog een uur of anderhalf of twee of drie door....... Dat weet je dus niet?
Ik wilde even nagaan hoe anderen daarover denken. Zelfde werk, zelfde verantwoordelijkheden....de baas zal het ongetwijfeld goed vinden dat mijn collega 1 uur later begint. Maar ik weet zeker dat de baas het niet goed vindt dat ze 1 uur eerder weggaat.
En dat weet de baas niet omdat de baas zelf altijd 5 uur vertrekt.
Ik vertrek meestal iets later en als ik wegrijd zie ik mijn collega de deuren al afsluiten (9 van de 10 keer).
En ja...dat stoort me.Ho. Wacht effe. Het kan dus ook, dat zij de deuren afsluit, zodat er geen mensen meer binnen kunnen komen, maar werkt ze zeker nog een uur of anderhalf of twee of drie door....... Dat weet je dus niet?
donderdag 14 maart 2013 om 20:05
Dat is helaas het nadeel dat je stagiaire bernt, dat je je elke dag opnieuw weer moet bewijzen en om het minst en geringste commentaar krijgt, terwijl collegea de kantjes ervan af lopen of hun werk niet eens naar behoren uitvoeren. Probeer je er niet teveel van aan te trekken, ik heb hetzelfde gehad, maar je kunt er als leerling weinig aan doen en jij ondervindt de consequenties er van ( bijv. slechte beoordeling). Nog even doorbijten dus, succes!
donderdag 14 maart 2013 om 21:06
Mensen, een advocaat-stagiair is GEEN stagiair in de gebruikelijke zin van het woord. Het is hetzelfde als arts-assistent.
Beide zijn afgestudeerd in respectievelijk rechten en geneeskunde, maar naast hun baan van zo'n 45 uur zijn ze ook in opleiding om hun beroep zelfstandig uit te kunnen voeren. Voor die tijd gebeurt het onder supervisie van een ervaren advocaat/arts.
Dus van minderwaardigheid kun je niet echt spreken.
TO, ik zou je opening even aanpassen als ik jou was. Verander het in advocaat, dat ben je tenslotte (voor de buitenwereld) al!
Verder zou ik zeggen doe gewoon je werk goed en die muts vliegt er vanzelf wel een keer uit. Hoe reageren cliënten op haar? Ik kan niet geloven dat die erg blij met haar zullen zijn...
Beide zijn afgestudeerd in respectievelijk rechten en geneeskunde, maar naast hun baan van zo'n 45 uur zijn ze ook in opleiding om hun beroep zelfstandig uit te kunnen voeren. Voor die tijd gebeurt het onder supervisie van een ervaren advocaat/arts.
Dus van minderwaardigheid kun je niet echt spreken.
TO, ik zou je opening even aanpassen als ik jou was. Verander het in advocaat, dat ben je tenslotte (voor de buitenwereld) al!
Verder zou ik zeggen doe gewoon je werk goed en die muts vliegt er vanzelf wel een keer uit. Hoe reageren cliënten op haar? Ik kan niet geloven dat die erg blij met haar zullen zijn...
donderdag 14 maart 2013 om 21:42
Hoe ze met jou omgaat, daar zou je eventueel wat van kunnen zeggen. Als je vindt dat ze respectloos is, je voor onterechte klusjes inschakeld oid, dan kan dat zeker reden zijn voor een goed gesprek.
Alle andere 'problemen' zijn jouw zaak niet. Korte rokjes hebben niks met jou te maken, als de baas het niet ok vindt, hoort collega het vanzelf. Alleen klanten aannemen die veel betalen, hetzelfde verhaal. De werktijden van je collega aan jou al helemaal niet aan. Misschien werkt zij nog wel thuis een paar uur door. Of is ze zo slim dat ze het werk in minder tijd af kan. Of heeft ze een afspraak met de baas. Dat doet er allemaal niet toe, zolang de baas tevreden is, is het geen probleem. Dat kan jij anders zien, maar dan moet je straks zelf een kantoor openen.
Ik werk zelf ook op rare uren. Ik begin meestal om 10-10.30. Veel mensen inzien mij dus binnenkomen als ze er al een hele tijd zijn. En ze zien me nooit weg gaan, want zij vertrekken om 17 uur. Dat ik nooit voor 19 uur weg ben, en meestal zelfs niet voor 20.30, weten zij dan ook niet. Daar zullen best mensen bijzitten die denken dat ze dus zeker weten dat ik veel te weinig werk. Jammer voor hen, maar mijn baas kent me goed genoeg om te weten dat ik veel productiever ben op deze uren dan op standaard tijden. Hij ziet mijn output, en is daar meer dan tevreden over. Ik weet dat er ook collega's zijn (niet direct maar meer op afstand) die het belachelijk vinden dat dat mag. Werken doe je vanaf 9 uur, punt. Tja, dat is hun probleem, daar ga ik niet iets voor veranderen waarmee alle betrokkenen tevreden zijn.
Als ze jaloers zijn, en dag ook willen (of jij thuis wilt werken), dan moet je dat aangeven, niet boos worden op iemand die het wel voor elkaar heeft.
Ik vind het trouwens ook van een rare gedachtengang getuigen als jouw oplossing zou zijn om dan ook maar minder te gaan werken. Als je echt gewoon begaan bent met het kantoor, zou dat geen logische oplossing zijn. Hooguit de baas aanspreken om je zorgen te uiten, maar meer ook niet. En nogmaals, zelfs dat vind ik hier niet jouw plaats.
Alle andere 'problemen' zijn jouw zaak niet. Korte rokjes hebben niks met jou te maken, als de baas het niet ok vindt, hoort collega het vanzelf. Alleen klanten aannemen die veel betalen, hetzelfde verhaal. De werktijden van je collega aan jou al helemaal niet aan. Misschien werkt zij nog wel thuis een paar uur door. Of is ze zo slim dat ze het werk in minder tijd af kan. Of heeft ze een afspraak met de baas. Dat doet er allemaal niet toe, zolang de baas tevreden is, is het geen probleem. Dat kan jij anders zien, maar dan moet je straks zelf een kantoor openen.
Ik werk zelf ook op rare uren. Ik begin meestal om 10-10.30. Veel mensen inzien mij dus binnenkomen als ze er al een hele tijd zijn. En ze zien me nooit weg gaan, want zij vertrekken om 17 uur. Dat ik nooit voor 19 uur weg ben, en meestal zelfs niet voor 20.30, weten zij dan ook niet. Daar zullen best mensen bijzitten die denken dat ze dus zeker weten dat ik veel te weinig werk. Jammer voor hen, maar mijn baas kent me goed genoeg om te weten dat ik veel productiever ben op deze uren dan op standaard tijden. Hij ziet mijn output, en is daar meer dan tevreden over. Ik weet dat er ook collega's zijn (niet direct maar meer op afstand) die het belachelijk vinden dat dat mag. Werken doe je vanaf 9 uur, punt. Tja, dat is hun probleem, daar ga ik niet iets voor veranderen waarmee alle betrokkenen tevreden zijn.
Als ze jaloers zijn, en dag ook willen (of jij thuis wilt werken), dan moet je dat aangeven, niet boos worden op iemand die het wel voor elkaar heeft.
Ik vind het trouwens ook van een rare gedachtengang getuigen als jouw oplossing zou zijn om dan ook maar minder te gaan werken. Als je echt gewoon begaan bent met het kantoor, zou dat geen logische oplossing zijn. Hooguit de baas aanspreken om je zorgen te uiten, maar meer ook niet. En nogmaals, zelfs dat vind ik hier niet jouw plaats.
vrijdag 15 maart 2013 om 00:17
ik heb er vandaag, mede door jullie inzichten en meningen, waarvoor dank, goed over nagedacht.
Ik doe mijn werk zoals ik dat altijd doe.
Ik zou niet anders kunnen/willen. Ik zie het niet eens als werk...ik zie het als een roeping.
JA, ik ben een mens en ja ik erger me kapot aan die rotte appel.
Haar houding, sociale omgang met mensen zoals de secretaresses (als ze haar intern bellen, moeten zij als eerste spreken bijvoorbeeld).
Ik begrijp wel dat mijn baas haar houdt want die is na een paar roerige jaren mbt het kantoor al lang blij dat er rust in de tent is...ze werkt ook heel hard en heeft niet alleen een praktijk te runnen, maar ook rekeningen te betalen, personeelsbeleid...eigenlijk alles (wat komt kijken bij een kantoor met in totaal 10 man personeel aan advocaten, secretaresses, bode, incasso, administratie, schoonmaakster etc.).
Dus die heeft soort van oogkleppen op.
Is waarschijnlijk al lang blij dat er wat geld binnen wordt gehaald.
Hoe dan ook...ik signaleer het dus op een dagelijkse basis en wat ik hiervan leer, is dat ik zelf wat minder streng voor mezelf moet zijn. Als mijn dochter traag is een dagje bij opstaan en aankleden, dan moet ik er voor mezelf geen probleem van maken als ik 08.15 uur binnen kom. Of naar de bank in plaats van het uitstellen tot het weekend.
Als de baas me daarop zou aanspreken.
Bedankt.
Ik doe mijn werk zoals ik dat altijd doe.
Ik zou niet anders kunnen/willen. Ik zie het niet eens als werk...ik zie het als een roeping.
JA, ik ben een mens en ja ik erger me kapot aan die rotte appel.
Haar houding, sociale omgang met mensen zoals de secretaresses (als ze haar intern bellen, moeten zij als eerste spreken bijvoorbeeld).
Ik begrijp wel dat mijn baas haar houdt want die is na een paar roerige jaren mbt het kantoor al lang blij dat er rust in de tent is...ze werkt ook heel hard en heeft niet alleen een praktijk te runnen, maar ook rekeningen te betalen, personeelsbeleid...eigenlijk alles (wat komt kijken bij een kantoor met in totaal 10 man personeel aan advocaten, secretaresses, bode, incasso, administratie, schoonmaakster etc.).
Dus die heeft soort van oogkleppen op.
Is waarschijnlijk al lang blij dat er wat geld binnen wordt gehaald.
Hoe dan ook...ik signaleer het dus op een dagelijkse basis en wat ik hiervan leer, is dat ik zelf wat minder streng voor mezelf moet zijn. Als mijn dochter traag is een dagje bij opstaan en aankleden, dan moet ik er voor mezelf geen probleem van maken als ik 08.15 uur binnen kom. Of naar de bank in plaats van het uitstellen tot het weekend.
Als de baas me daarop zou aanspreken.
Bedankt.
vrijdag 15 maart 2013 om 11:08
quote:Mieomij schreef op 15 maart 2013 @ 10:53:
Grappig. Ongeveer alle bijdragen gaven het advies dat je niet zo op anderen moet letten en het enige dat jij er uit haalt is dat jij voortaan de kantjes eraf mag gaan lopen.
jee, wat ben je negatief
ik wil de kantjes er niet vanaf lopen. Maar ik ga iets minder streng voor mezelf zijn, indien het niet anders kan...is dat zo fout?
Grappig. Ongeveer alle bijdragen gaven het advies dat je niet zo op anderen moet letten en het enige dat jij er uit haalt is dat jij voortaan de kantjes eraf mag gaan lopen.
jee, wat ben je negatief
ik wil de kantjes er niet vanaf lopen. Maar ik ga iets minder streng voor mezelf zijn, indien het niet anders kan...is dat zo fout?
vrijdag 15 maart 2013 om 11:10
quote:maeva12 schreef op 15 maart 2013 @ 11:08:
[...]
jee, wat ben je negatief
ik wil de kantjes er niet vanaf lopen. Maar ik ga iets minder streng voor mezelf zijn, is dat zo fout?Als dat betekent dat je vindt dat je ook te laat op je werk mag komen of het er op andere fronten een beetje bij mag laten zitten, dan is dat fout, ja.
[...]
jee, wat ben je negatief
ik wil de kantjes er niet vanaf lopen. Maar ik ga iets minder streng voor mezelf zijn, is dat zo fout?Als dat betekent dat je vindt dat je ook te laat op je werk mag komen of het er op andere fronten een beetje bij mag laten zitten, dan is dat fout, ja.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!