Wachten, wachten, wachten
woensdag 19 december 2012 om 16:15
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.
Nee ik ben niet zwanger.
Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.
Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.
Iedereen is van harte welkom aan te haken.
Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/
samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Nee ik ben niet zwanger.
Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.
Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.
Iedereen is van harte welkom aan te haken.
Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/
samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen

vrijdag 15 maart 2013 om 14:52
Wanneer ze naar huis mag is mij nog niet duidelijk. Ik zal straks wel meer horen. Het zit de familie van mijn vriend dit jaar niet mee wat betreft ziekenhuis bezoekjes. Eerst vriend toen zwager en nu zijn moeder. Allemaal niet heel ernstig gelukkig, maar het houd iedereen wel bezig. Binnen kort moet mijn vriend ook nog onder het mes voor zijn galblaas.
@ ouders: Ik heb trouwens ook echt een ander band met mijn vader dan met mijn moeder. Mijn moeder bemoeit zich meer met zaken waar we echt zelf wel uit komen. Ik heb haar ook niet verteld dat mijn vriend nu werkeloos is, want dan gaat ze daar over zeuren en zich druk maken. Mijn vader weet dat dus wel. Verder is de band met beide goed, dus ik klaag niet zo heel erg. Orzoo en Pom . Het lijkt me zo naar om een ouder te hebben die er niet voor je is.
@ ouders: Ik heb trouwens ook echt een ander band met mijn vader dan met mijn moeder. Mijn moeder bemoeit zich meer met zaken waar we echt zelf wel uit komen. Ik heb haar ook niet verteld dat mijn vriend nu werkeloos is, want dan gaat ze daar over zeuren en zich druk maken. Mijn vader weet dat dus wel. Verder is de band met beide goed, dus ik klaag niet zo heel erg. Orzoo en Pom . Het lijkt me zo naar om een ouder te hebben die er niet voor je is.
vrijdag 15 maart 2013 om 16:51
Dankje tara. Het ergste vind ik misschien nog wel dat zij denkt dat ze het heel goed heeft gedaan. Daarom weet ik ook niet of ik haar wel op mijn kinderen wil laten passen. Ik ben bang dat de basisbehoeften er nogal eens bij inschieten (eten, drinken, slapen) omdat er iets belangrijkers tussen komt.
Zijn er nog veranderingen voor tabel? Ik kan in het weekend niks aanpassen, want dan heb ik geen computer.
Beer, skittles, lara en wandelaartje zijn jullie er nog? Willen jullie blijven meeschrijven?
Zijn er nog veranderingen voor tabel? Ik kan in het weekend niks aanpassen, want dan heb ik geen computer.
Beer, skittles, lara en wandelaartje zijn jullie er nog? Willen jullie blijven meeschrijven?

vrijdag 15 maart 2013 om 17:07
Oppassen lijkt me dan inderdaad geen goed idee. Mijn moeder zou ik alleen laten oppassen bij ons in huis. Logeren bij mijn moeder is helaas geen optie. 's avond gaat er iets te makkelijk te veel alcohol in bij haar helaas. Overdag is het geen probleem. Nu gaat ze regelmatig naar mijn broer en dan neemt ze mijn nichtje mee naar de kinderboerderij of ze past daar een middagje op en dat gaat prima. Dus zo wil ik het ook doen. Ze vind dat wel jammer, maar helaas is het niet anders en ik zie haar gewoon niet compleet veranderen. Ik wil dat mijn kinderen het leuke deel van haar kennen en niet de vervelende kant.
@ tabel: Misschien kun je viend veranderen in vriend .
@ tabel: Misschien kun je viend veranderen in vriend .
vrijdag 15 maart 2013 om 17:11
@pom en Orzoo, lijkt me lastig als je niet zo goede band hebt met je vader of moeder. Lastig uit te leggen dat je moeder minder vaak of lang op je kind mag passen. Moeilijk als ze het niet begrijpt!
Wat betreft aanpassingen aan de tabel. Als je toch bezig bent, mag je bij mij van beginnen eind 2014 er zomer 2014 ervan maken. Kan het even niet dik drukken want ik forum nu mobiel. Maar anders kan het een andere keer aangepast worden.
Wat betreft aanpassingen aan de tabel. Als je toch bezig bent, mag je bij mij van beginnen eind 2014 er zomer 2014 ervan maken. Kan het even niet dik drukken want ik forum nu mobiel. Maar anders kan het een andere keer aangepast worden.

vrijdag 15 maart 2013 om 17:21
@ Sealight: Het is wel jammer. Mijn moeder is een hele lieve vrouw en heeft ook altijd alles voor ons gedaan. Zonder mijn ouders was ik nooit zo ver gekomen en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Maar helaas heeft ze een aantal problemen waardoor logeren bij haar voor ons gewoon geen optie is. In dat opzicht ben ik dan weer blij dat mijn broer eerst was. Hij heeft de regels nu bepaald en dat hoef ik niet meer te doen. Ik ga het zeker aanmoedigen dat ze regelmatig langs komt of dat ik haar ophaal en we wat leuks gaan doen. Ik wil net als mijn broer dat ze gewoon een leuke band op bouwt met haar kleinkinderen. Met haar verjaardag zijn we met z'n alle gaan picknicken en dat vond ze geweldig. Er blijven genoeg momenten om lekker oma te zijn voor haar.
vrijdag 15 maart 2013 om 17:50
vrijdag 15 maart 2013 om 22:32
Ja ik schrijf zeker nog mee Pompedom 
@Band ouders: Oeh lijkt me lastig als je niet zo'n goede band hebt met je ouders en of schoonouders. Ik denk wel dat hier beide ouders willen oppassen. En dat wij dat ook wel graag willen.
@Namen Denken jullie eigenlijk al na over namen voor je kindje? Zit wel eens wat te lezen hier in de namen topics. Er is zoveel keuze. Voor een jongensnaam zijn we er eigenlijk al uit. Maar een meisjesnaam kan ik mooi lezen en kijken wat we mooi vinden!
@Studie, spannende tijden hier wat betreft mijn afronding studie. Wie weet gaat het toch nog sneller als verwacht!
Fijn weekend allemaal!

@Band ouders: Oeh lijkt me lastig als je niet zo'n goede band hebt met je ouders en of schoonouders. Ik denk wel dat hier beide ouders willen oppassen. En dat wij dat ook wel graag willen.
@Namen Denken jullie eigenlijk al na over namen voor je kindje? Zit wel eens wat te lezen hier in de namen topics. Er is zoveel keuze. Voor een jongensnaam zijn we er eigenlijk al uit. Maar een meisjesnaam kan ik mooi lezen en kijken wat we mooi vinden!
@Studie, spannende tijden hier wat betreft mijn afronding studie. Wie weet gaat het toch nog sneller als verwacht!
Fijn weekend allemaal!
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)

vrijdag 15 maart 2013 om 22:49
@Band ouders: Lijkt me idd zwaar om zo'n moeilijke band te hebben met één van je ouders. Haat veel energie aan verloren denk ik.
Hier heb ik soms wel wat botsingen met mijn moeder. We kijken vaak anders tegen dingen aan en staan ons dan te ergeren aan elkaar. Met name de negativiteit van mijn moeder daar kan ik echt niet mee om. Hoewel ik de laatste tijd niet mag klagen.
Maar ze bedoelt het goed denk ik.
@namen: mijn jongensfavoriet staat er een tijdje op nummer 1 (vroeger wisselde het nog wel eens). Dus als we die straks nog net zo mooi vind heeft ie grote kans.
Voor een meisje vind ik het écht moeilijk. Heb wel wat ideetjes maar niets groots. Dat zien we dan wel.
@hier: Leuk weekend in het vooruitzicht, ik hoop voor jullie hetzelfde!
Hier heb ik soms wel wat botsingen met mijn moeder. We kijken vaak anders tegen dingen aan en staan ons dan te ergeren aan elkaar. Met name de negativiteit van mijn moeder daar kan ik echt niet mee om. Hoewel ik de laatste tijd niet mag klagen.
Maar ze bedoelt het goed denk ik.
@namen: mijn jongensfavoriet staat er een tijdje op nummer 1 (vroeger wisselde het nog wel eens). Dus als we die straks nog net zo mooi vind heeft ie grote kans.
Voor een meisje vind ik het écht moeilijk. Heb wel wat ideetjes maar niets groots. Dat zien we dan wel.
@hier: Leuk weekend in het vooruitzicht, ik hoop voor jullie hetzelfde!

vrijdag 15 maart 2013 om 23:04
Het lijkt mij ook lastig, ouders hebben waar je mee botst en niet echt een goede band mee hebt ( in de zin van elkaar volkomen vertrouwen met alles zo'n beetje). Ik zie zoveel van mijn gedrag in dat van mijn moeder ( en vader ook wel, alleen mindere mate) terug dat het af en toe lijkt alsof we hetzelfde denken en zelfs het praten doen we op dezelfde manier. Ik vertrouw haar 100%, idem mijn vader, met onze toekomstige kinderen, schoonouders ook.
Vandaag de hele dag in de weer geweest met d'r taart voor vriend en ik moet zeggen dat ik 'm goed gelukt vind-;) hopelijk smaakt ie morgen ook goed-:)
Namen voor een meisje weten we eigenlijk al, al staat ie nu erg hoog in de top 10. Vind ik minder, maar of ik de naam kan laten schieten weet ik niet. Voor jongens liggen er meerdere namen klaar-:)
Druk weekend voor de boeg, dus ik duik het bed in! Iedereen een fijn weekend!!
Vandaag de hele dag in de weer geweest met d'r taart voor vriend en ik moet zeggen dat ik 'm goed gelukt vind-;) hopelijk smaakt ie morgen ook goed-:)
Namen voor een meisje weten we eigenlijk al, al staat ie nu erg hoog in de top 10. Vind ik minder, maar of ik de naam kan laten schieten weet ik niet. Voor jongens liggen er meerdere namen klaar-:)
Druk weekend voor de boeg, dus ik duik het bed in! Iedereen een fijn weekend!!
vrijdag 15 maart 2013 om 23:15
@ouders, ik heb een moeilijke band met beide ouders. Mijn vader is nogal conservatief en heeft nogal eh, aparte ideeen over buitenlanders, homoseksuelen, linksen etc. Hij kan ook nogal onvoorspelbaar reageren.
Mijn moeder is ook moeilijk. Ze staat graag in de belangstelling en klaagt erg graag over hoe moeilijk het is in haar eentje. En zij is ook de enige die heel hard werkt, ik moet mijn mond houden want ik weet niet waar ik het over heb (werk alleen maar 40+ uur in de week zijzelf werkt 15 uur).
Mijn ouders kunnen ook absoluut niet samen, wordt nog leuk op onze bruiloft.
Mijn moeder is ook moeilijk. Ze staat graag in de belangstelling en klaagt erg graag over hoe moeilijk het is in haar eentje. En zij is ook de enige die heel hard werkt, ik moet mijn mond houden want ik weet niet waar ik het over heb (werk alleen maar 40+ uur in de week zijzelf werkt 15 uur).
Mijn ouders kunnen ook absoluut niet samen, wordt nog leuk op onze bruiloft.
vrijdag 15 maart 2013 om 23:16
@sealight, misschien lees ik niet goed maar jullie hebben je startdatum dus veranderd?
@tara, lijkt me lastig. Bij mij scheelt het dan dat mijn vader toch al niet wil oppassen. En al zal hij wel willen mag dat van mij alleen maar als hij zijn huis een x goed gaat schoonmaken. En niet te lang.
@Wandelaartje, spannend dat het misschien eerder wordt! Namen denken is leuk ja. heb al wel een aantal namen in gedachte.
@namen idd ook wel een paar die hoog in de top-lijsten staan maar dat maakt me niet zo veel uit eigenlijk.
Fijn weekend!!
@tara, lijkt me lastig. Bij mij scheelt het dan dat mijn vader toch al niet wil oppassen. En al zal hij wel willen mag dat van mij alleen maar als hij zijn huis een x goed gaat schoonmaken. En niet te lang.
@Wandelaartje, spannend dat het misschien eerder wordt! Namen denken is leuk ja. heb al wel een aantal namen in gedachte.
@namen idd ook wel een paar die hoog in de top-lijsten staan maar dat maakt me niet zo veel uit eigenlijk.
Fijn weekend!!
vrijdag 15 maart 2013 om 23:25

vrijdag 15 maart 2013 om 23:31
Orzoo, volgens mij hebben wij redelijk dezelfde smaak.
Heb net gekeken op de top-voornamen van vlaanderen. Favo jongensnaam staat net buiten top tien.
Mijn twee leukste meisjesnamen staate r eentje van in de top 50 en de andere is redelijk zeldzaam (maar is wel degelijk een 'echte' naam, van de geknutselde namen vind ik maar niets).
Heb net gekeken op de top-voornamen van vlaanderen. Favo jongensnaam staat net buiten top tien.
Mijn twee leukste meisjesnamen staate r eentje van in de top 50 en de andere is redelijk zeldzaam (maar is wel degelijk een 'echte' naam, van de geknutselde namen vind ik maar niets).
vrijdag 15 maart 2013 om 23:32

vrijdag 15 maart 2013 om 23:36
Wat Orzoo zegt, alleen vind ik dat Engels niet zo belangrijk. In die zin, het moet niet belachelijk zijn (denk aan Siemen bevoorbeeld), ik heb een naam die moeilijk is in het Engels is, maar daar maken ze dan wel een werkende variant op als we op reis zijn.
Ow, en geen tokkie gehalte vind ik ook belangrijk. Vind dat zo'n stempel drukken op een nog onschuldige baby.
Ow, en geen tokkie gehalte vind ik ook belangrijk. Vind dat zo'n stempel drukken op een nog onschuldige baby.

vrijdag 15 maart 2013 om 23:38
Ik hou van Engelse namen, maar is totaal niet passend bij onze achternamen ( al past geen enkele naam bij mijn achternaam, zo apart is ie-:p). Op dit moment is Sophie (Sophia) de meisjesnaam. En dan het liefst de Engelse uitspraak, dus Soooophie en niet Sophiiiie. Maar ja, leg mensen dat maar eens uit-;) Saar vinden we ook erg leuk, maar zo is net de dochter van een van onze kennissen genoemd..
Jongensnamen zijn Daniël en Roman populair.. Totaal verschillend.. En bijbelse namen vind ik mooi, maar ook niet passend bij ons.. Wordt nog leuk dus!
Al kan het lijstje er totaal anders uitzien als baby echt in er maak is-:)
Jongensnamen zijn Daniël en Roman populair.. Totaal verschillend.. En bijbelse namen vind ik mooi, maar ook niet passend bij ons.. Wordt nog leuk dus!
Al kan het lijstje er totaal anders uitzien als baby echt in er maak is-:)