Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Mijn ouders zijn van het noorden naar het westen en weer terug verhuisd, maar ik weet wel dat ze best jaloers zijn op wat ik allemaal doe. Hoewel ze me wel missen natuurlijk. Dat hadden ze vroeger zelf ook wel gewild, de hele wereld over reizen en daar blijven plakken waar je je het beste thuisvoelt.

Grappig dat daar zoveel verschil in zit.
Nou, Orzoo, ik heb goede hoop. Het is ook echt de bedoeling dat we zeker tot aan ons pensioen in het koophuis blijven. Wat chantilly zegt dus.

Vriend is daar nog meer vastberaden in dan ik, die heeft een hekel aan verhuizen (ik ook wel een beetje). Ik wil een lening voor max. 20-25 jaar dus dat zou wel moeten gaan lukken tegen dat ik 50 ben.

Uitzonderlijke omstandigheden niet meegerekend.
Paddle, ik vind het trouwens oprecht knap dat je zo jong al zo zeker weet wat je wilt.

Daar heb ik wel veel bewondering voor. Je gaat het volwassen leven heel weloverwogen aan.
Dankje Pom! Ik vind het ook wel fijn dat we beide hetzelfde doel en pad ernaartoe voor ogen hebben. We gaan er echt samen in.

Neemt niet weg dat ik ook heel goed begrijp dat je het leven niet kunt voorspellen. Misschien krijgen we een gehandicapt kindje, of word één van ons ziek, of scheiden we wel, of nog iets anders.

Hoe we daar mee omgaan zien we dan wel. Maar we gaan onzelf nooit kunnen verwijten dat we er niet volledig voor zijn gegaan.

Wil jij ooit nog terug naar Nederland denk je? Ben je niet bang om te 'vast' te zitten met kinderen? Zeker als ze wat groter zijn en gehecht aan hun omgeving?
Nee, ik wil niet terug, iig niet voor eeuwig. Op de een of andere manier voel ik me in de duitstalige landen veel beter op mijn plek. (en ik heb al in alle3 gewoont). Toen ik in Zwisterland was belde ik een keer met mijn vader en zei: pap, ik moet je iets vertellen dat je niet leuk gaat vinden.

Toen zei hij: Ja meid, je komt nooit meer terug, dat wist ik al.

Een optie zou wel zijn om een paar jaar naar NL te gaan, zodat de kinderen goed NLs leren. Maar als ik in NL ben, vind ik de mensen zo ontzettend bot en grof in de mond.

Ik ben best wel veroostenrijkst inmiddels, komt ook omdat ik alleen oostenrijkse vrienden heb, denk ik.
quote:pompedom schreef op 14 maart 2013 @ 16:34:

Paddle, ik vind het trouwens oprecht knap dat je zo jong al zo zeker weet wat je wilt.

Daar heb ik wel veel bewondering voor. Je gaat het volwassen leven heel weloverwogen aan.Ben het hier helemaal mee eens
Ik ben in de afgelopen 10 jaar al 4 keer verhuisd En buitenland is een optie die we altijd open zullen houden (wel onder strenge voorwaarden) dus ik weet niet of ik ooit een huis echt zal hebben (as in, afbetaald)

Verder idd eens met de andere dames Paddle!!!
quote:pompedom schreef op 14 maart 2013 @ 16:50:

Nee, ik wil niet terug, iig niet voor eeuwig. Op de een of andere manier voel ik me in de duitstalige landen veel beter op mijn plek. (en ik heb al in alle3 gewoont). Toen ik in Zwisterland was belde ik een keer met mijn vader en zei: pap, ik moet je iets vertellen dat je niet leuk gaat vinden.

Toen zei hij: Ja meid, je komt nooit meer terug, dat wist ik al.

Een optie zou wel zijn om een paar jaar naar NL te gaan, zodat de kinderen goed NLs leren. Maar als ik in NL ben, vind ik de mensen zo ontzettend bot en grof in de mond.

Ik ben best wel veroostenrijkst inmiddels, komt ook omdat ik alleen oostenrijkse vrienden heb, denk ik.Je goed inlezen in tweetalig opvoeden en dan moet dat NL spreken helemaal goed komen!
Ik kom even klagen hoor, want dit is echt niet mijn dag!

Het begon vanochten, ik wil een glas drinken inschenken en op de 1 of andere manier laat ik het pak vallen.. Hele keuken onder de optimel!

Toen maar op de fiets naar mijn werk gestapt, maar was iets gladder dan gedacht .. BAM plat op mijn b*k!

Omgekleed en poging 2 om richting het werk te gaan. Op mijn werk aangekomen de lift in gestapt en natuurlijk.. lift vast!

dit alles gebeurde nog voor 9:00 vanochtend.

de rest van mijn dag.. koffie over de visitekaartjes van mijn baas, map van de bovenste plank af willen pakken lag er nog iets bovenop wat op mijn hoofd belande, lekkende pen en een mega inktvlek in mijn jurkje.

Nu ben ik echt superlomp van mezelf, maar zelfs voor mij is dit extreem.

Ik ga snel naar huis (hopelijk zonder ongelukken) en kruip op de bank en kom daar voor mijn eigen veiligheid ook niet meer vanaf!
Ah dwergje dat soort dagen zijn irritant!!!!

Idd straks maar voor ieders veiligheid helemaal niks doen.
Hallo, leuk topic! Ik zou ook graag meeschrijven, al duurt het hier nog wel even voor we er echt aan beginnen. Ik en mijn vriend zijn allebei 31 en we hebben bijna 2 jaar een relatie, maar we wonen nog niet samen. We hebben elkaar op een vakantie leren kennen en wonen ver uit elkaar. Plan 1 is dus om dit jaar te gaan samenwonen. Daarnaast ben ik nog bezig met een promotie-onderzoek en loopt mijn contract over een paar maanden af, dus ik zal toch ook op zoek moeten naar een nieuwe baan, en de promotie verder afronden want ik ben nog niet klaar met het proefschrift. Er moet dus nog wel wat gebeuren, voor we aan de kinderen beginnen.. , maar ik hoor ook mijn eigen biologische klok tikken.. Ik had lange tijd eigenlijk geen echte kinderwens en heb mijn vriend ook relatief ' laat' leren kennen, maar eigenlijk vooral sinds mn zus een zoontje heeft ben ik daar toch anders over gaan denken.. , maar goed, voorlopig blijft het dus alleen bij dromen dus..
Wat een rotdag Dwergje, hopelijk geraak je veilig thuis !

Pom: Oostenrijk vind ik ook echt een machtig mooi land, we gaan er straks weer gaan skieën en kijk altijd mijn ogen uit. Mocht ik heel rijk en ongebonden zijn kocht een me een mooi berghuis daar.

Hier zegt men ook altijd dat Nederlanders te mondig zijn en ongeremd in hun uitspraken. Maargoed, dat zal wel per persoon verschillen.

Wanneer gaan de kinderen daar naar school?
Welkom ukkie!!!
Hallo Ukkie! Welkom! Onze situaties lijken erg opelkaar, ik ben ook bijna klaar met mijn promotie onderzoek.

Kun je het niet tijdens je WW afmaken? Tijdens een andere baan lijkt me gekkenwerk. En kun je geen verlenging krijgen?
@dwerg, vervelend zo'n dag! Op sommige dagen komt alles tegelijk he..
quote:pompedom schreef op 14 maart 2013 @ 17:11:

Hallo Ukkie! Welkom! Onze situaties lijken erg opelkaar, ik ben ook bijna klaar met mijn promotie onderzoek.

Kun je het niet tijdens je WW afmaken? Tijdens een andere baan lijkt me gekkenwerk. En kun je geen verlenging krijgen?

Daar ben ik dus een beetje mee aan het worstelen hoe ik dat ga aanpakken. Verlenging zit er helaas waarschijnlijk niet in, hoewel dat misschien nog wel aangevraagd gaat worden.. zou mooi zijn als dat lukt. Ik heb idd ook nog recht op WW, dus wellicht is dat inderdaad de beste optie, want ik zie ook niet hoe ik het naast een baan ga doen. Aan de andere kant levert een nieuwe baan wel gewoon meer geld op en momenteel woon ik dus nog zonder mijn vriend in mijn eigen koophuis dat ook betaald moet worden. Gaat allemaal wel ook van de WW, maar ideaal is het niet. Ik hoop dus vooral heel hard dat mijn vriend nu toch echt de stap gaat nemen om een baan in mijn woonplaats te zoeken en dat ie die ook daadwerkelijk vindt, dat zou een hele hoop rust geven en dan kunnen we ook eindelijk echt zien hoe het samen in 1 huis bevalt etc..

Ik ga in elk geval de maanden die ik nog heb gewoon eerst maar zo hard mogelijk werken en zien hoe ver ik kom met het proefschrift, ben al een eind op weg, maar er moet toch ook nog wel echt een hele hoop gebeuren..
Ja ik snap je probleem helemaal. Ik heb ontzettend geluk dat ik als post-doc kan blijven en dus ook een paar maandjes extra heb, meer heb ik denk ik niet nodig. Wil je zeggen in wat voor veld je werkt? ik ben wel ontzettend benieuwd.

Weten jullie al zeker dat je vriend naar jou toe komt en niet andersom? Jij bent straks wel redelijk flexibel, of niet?
Balen dwergje! Verder lekker helemaal niets meer doen vandaag;) soms heb je van die dagen waarop alles misgaat..

Leuk Pom dat je je kinderen tweetalig op wil voeden! ( of heb in dat verkeerd begrepen?) vind het altijd zo knap als mensen/ kinderen vloeiend twee talen kunnen spreken!

Wat betreft het buitenland, ik zou denk ik nooit buiten Nederland kunnen wonen. Ik voel me zo buitenlands in andere landen:p we wonen hier vlak bij de Duitse grens, maar toch zou ik er niet willen wonen. Geen idee waarom.

Vind het wel knap als je in een ander land gaat wonen en je weg weet te vinden!

Paddle leuk dat jullie alles al zo goed voor ogen hebben wat jullie willen.

Welkom Ukkie!
@Sealight, ik kom uit een gemengd huwelijk en voel me dus overal een buitenlander

Wat ons hier vooral bindt zijn onze moeders en mijn oma. Als die er niet (meer) zouden zijn zou ik veel serieuzer de optie buitenland overwegen.
Hey meiden,

Ik heb inderdaad het andere topic 'dromen over een kindje' gevonden en me daar gemeld

Ik zal hier ook nog wel eens komen lezen, maar ik denk dat ik meer in het andere topic thuis hoor!

Thanks
quote:pompedom schreef op 14 maart 2013 @ 17:20:

Ja ik snap je probleem helemaal. Ik heb ontzettend geluk dat ik als post-doc kan blijven en dus ook een paar maandjes extra heb, meer heb ik denk ik niet nodig. Wil je zeggen in wat voor veld je werkt? ik ben wel ontzettend benieuwd.

Weten jullie al zeker dat je vriend naar jou toe komt en niet andersom? Jij bent straks wel redelijk flexibel, of niet?

Wat fijn dat je al een post-doc plek hebt!

Het punt met wonen is dat ik een koopwoning heb en vriend een huurwoning. Mijn koopwoning is groot genoeg voor ons twee, dus in principe is het financieel het meest gunstig om daar samen te gaan wonen, de huizenmarkt is natuurlijk ook niet echt super nu.. Andere strategie zou inderdaad zijn om in de buurt van vriend een baan te zoeken, en dan het huis te verhuren oid. Maar dat is nu nog een plan B (hebben we het samen over gehad). Maar goed, eerlijk gezegd ben ik dus best wel aan het 'wachten' tot vriend daadwerkelijk stappen onderneemt..
anoniem_1752 wijzigde dit bericht op 14-03-2013 19:14
Reden: werkgebied weggehaald
% gewijzigd
Welkom Ukkie! heb je het al gehad met je vriend op welke termijn jullie zouden willen samenwonen. Ik bedoel, weet hij dat je aan het wachten ben op hem?
[quote]Sealight schreef op 14 maart 2013 @ 17:20:

Leuk Pom dat je je kinderen tweetalig op wil voeden! ( of heb in dat verkeerd begrepen?) vind het altijd zo knap als mensen/ kinderen vloeiend twee talen kunnen spreken!

/quote]

Als beide ouders consequent in een bepaalde taal tegen het kind blijven spreken, leren de kinderen gemakkelijk beide talen goed en naast elkaar. Ik ben zelf tweetalig opgevoed (Fries/Nederlands, haha) en mijn zus en ik konden al op zeer jonge leeftijd de twee talen goed scheiden.
quote:Paddle schreef op 14 maart 2013 @ 17:31:

Welkom Ukkie! heb je het al gehad met je vriend op welke termijn jullie zouden willen samenwonen. Ik bedoel, weet hij dat je aan het wachten ben op hem?Ja, we hebben in januari afgesproken dat het dit jaar nog gaat gebeuren Verder wil ik hem niet teveel pushen erin, het moet ook zijn beslissing zijn. Maar wel over gehad dat we samen toekomst voor ons zien en hij wil ook wel kindjes en is zich ervan bewust dat we daar niet nog oneindig lang de tijd voor hebben, aangezien ik dus al over de 30 ben. En ik wil zelf ook gewoon wel eerst een tijdje samengewoond hebben voor ik aan kinderen begin..
Vind ik ook altijd tof als mensen tweetalig zijn opgevoed. Sowieso knap hoe mensen in een ander land een nieuw leven kunnen opbouwen, echt respect. Dan voel ik me echt een boerentrien die erg gehecht is aan haar dorpje. Dat terwijl ik wel echt van reizen hou, maar zou ik (denk ik) doodongelukkig worden als ik ergens anders moet aarden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven