Gezondheid alle pijlers

zere ooghoekjes

15-03-2013 20:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een kleine twee weken heb ik de eerste hooikoortsklachten al weer. En daar horen ook de jeukende en tranende ogen bij.

Ik heb waarschijnlijk in mijn slaap flink zitten wrijven in mijn ogen waardoor mijn ooghoekjes nu helemaal geirriteerd zijn.

's Ochtends word ik wakker met allemaal "slaap" in mijn ogen en de hele dag voelen mijn ogen niet bepaald prettig.

Ik ben naar de apotheek geweest voor oogdruppels, maar die raden me aan maandag even te bellen met de huisarts voor oogdruppels. Tot die tijd; heeft iemand tips tegen zere ogen, om de geïrriteerdheid wat te verlichten?
Water koken en af laten koelen en dan je ogen goed 'afnemen' met dat water. Gebruik hiervoor watjes. En dat meerdere keren per dag. En er proberen af te blijven... Sterkte.
Ooghoekjes? Dat zijn toch gewoon je ooghoeken?

Ik zou er een lauwwarme natte handdoek of tissues op leggen. En verder vooral niet aankomen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 15 maart 2013 @ 20:31:

Ooghoekjes? Dat zijn toch gewoon je ooghoeken?

Ik zou er een lauwwarme natte handdoek of tissues op leggen. En verder vooral niet aankomen.Dacht ook al dat het over een kind ging . Maar uitspoelen met gekookt water of idd tissue of id (ook met gekookt water doordrenkt) helpt meestal.
Cetirizine.
quote:ClaudeFiolle schreef op 15 maart 2013 @ 20:31:

Ooghoekjes? Dat zijn toch gewoon je ooghoeken?.

Serieus? Wij zeggen hier altijd ooghoekjes , zit er nu over na te denken, ken hier niemand die zegt : ik heb last van mijn ooghoekën". Echt waar!

( maar nou is het ook niet echt iets wat vaak te sprake komt, ooghoekjes)
Er is werkelijk niks aan mijn lijf waar ik een verkleinwoord voor gebruik

Behalve misschien mijn neusbotje, nu ik erover nadenk.

Oh, en mijn stuitje.

Maar ooghoekjes? Nee.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
stuitje?
zelf je kleine teen noem je geen teentje. Behalve dan bij een baby.
.
Haha tegelijk gereageerd!
stuitje is een goeie ja
.
oorlelletje?
Dat is geen hooikoorts denk ik, maar een virus waardoor je ogen ontstoken raken. Dat heerst nu. Hier ook gehad.
quote:aventura_ schreef op 15 maart 2013 @ 20:45:

Dat is geen hooikoorts denk ik, maar een virus waardoor je ogen ontstoken raken. Dat heerst nu. Hier ook gehad.

Dat zou ook kunnen, het begon wel met het mooie weer, maar nu met dit weer moeten er toch bijna geen pollen in de lucht zijn, zou je denken.

Had jij iets van oogdruppels of trok het vanzelf weer bij? Vind het ook weer zo wat om hier de huisarts voor op te bellen.
quote:olifant78 schreef op 15 maart 2013 @ 20:47:

[...]

Dat zou ook kunnen, het begon wel met het mooie weer, maar nu met dit weer moeten er toch bijna geen pollen in de lucht zijn, zou je denken.

Had jij iets van oogdruppels of trok het vanzelf weer bij? Vind het ook weer zo wat om hier de huisarts voor op te bellen."slaap" in je ogen is idd meestal gewoon opgedroogd pus en dus gevolg van een ontsteking, gekookt water helpt je lichaam om de boel op te ruimen doordat je e.e.a. daarmee schoonhoudt en is daarom meestal beter dan oogdruppels.
hooikoorts kan heel goed hoor! Ik heb ook de laatste 2 weken veel last, jeukende, tranende ogen, niesbuien en een loopneus. Het schijnen de pollen van de hazelaar en els te zijn. Sorry geen middeltje alleen gedeelde smart?
Ik heb nu water op te staan, zal zo eens aan de slag. Verder heb ik de neiging om steeds creme op mijn ogen te smeren maar weet niet of dat nu verstandig is?

@; gedeelde smart is halve smart! We hebben hier voor huis een hazelaar te staan inderdaad.
Nogmaals ik zou zeggen neem een Cetirizientje.
Cetirizine; ik ken het van naam, maar ben even vergeten hoe en wat. Wat is het ook al weer?
Ik zou met gekookt water schoonmaken, en invetten met vaseline.
quote:olifant78 schreef op 15 maart 2013 @ 20:47:

[...]

Had jij iets van oogdruppels of trok het vanzelf weer bij? Vind het ook weer zo wat om hier de huisarts voor op te bellen.Komt er ook rommel uit je ogen, beetje pus-snotachtig? Dan zeker de huisarts even bellen. Hier inderdaad oogdruppels ervoor gekregen. Edit: ik zie nu dat er inderdaad rommel uit je ogen komt. Ik denk echt dat je een ooginfectie hebt. Echt even bellen dus!
Je zou even cetirizine kunnen halen bij de drogist voor het weekend. Voor permanent zou ik iets anders vragen. En inderdaad, er zijn al heel veel pollen in de lucht dus kan heel goed hooikoorts zijn.
Met steriel water deppen is ook een goed advies.
quote:olifant78 schreef op 15 maart 2013 @ 21:11:

Cetirizine; ik ken het van naam, maar ben even vergeten hoe en wat. Wat is het ook al weer?Het blokkeert de werking van histamine.
Morgen even oculoheel halen bij de etos, dan is het weer over voordat je ook maar de kans krijgt om maandag de huisarts te bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven