Werk & Studie alle pijlers

Weer op de sollicitatiemarkt....

17-03-2013 10:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Eerst het proefdraaien in baan 2 afwachten? Misschien neemt baan 1 intussen contact op, dan maak je gewoon een afspraak.
Ga in therapie!
Het probleem is dat proefdraaien in baan 2 een dag later gepland staat dan het proefdraaien in baan 1.

Dus dat werkt niet helemaal.

Ik moet denk ik sowieso uit goed fatsoen zelf nog contact opnemen met baan 1 he, of niet?
quote:dubbelnick schreef op 17 maart 2013 @ 10:48:

Instelling 1 wordt het gewoon niet, geloof ik... Denk niet dat ik me daar thuis zou kunnen voelen.

Aan de andere kant staat het misschien beter om wél proef te komen draaien....

Ik twijfel. Tips en adviezen over hoe dit zo goed mogelijk aan te pakken?

Hoe kom je erbij dat het beter zou staan als je wel gaat proefdraaien bij instelling 1?

Ze hebben je niet gebeld dus zoveel belang hebben ze er niet bij dat jij komt proefdraaien.

Jou lijkt die instelling ook niets dus waarom zou je in godsnaam gaan proefdraaien?

Ik zou ze niet eens bellen dat jij de baan niet wil. Ze willen jou ook niet maar nemen niet eens de moeite om je af te bellen.

Ze gaan er vanuit dat als zij geen afspraak met je maken om te gaan proef draaien dat je zo ook wel snapt dat je niet bent aangenomen.
De afspraak is dus al wél gemaakt om proef te draaien.

Hij moest alleen nog wat overleggen over het hoe en wat en zou me diezelfde dag terugbellen om te bevestigen.

De afspraak staat dus in principe, alleen hij heeft niet meer gebeld over de ranzige details van de afspraak, hoe laat en waar enzo.
waarom geef je bij instelling 1 niet gewoon aan dat je nog een andere sollicitatie hebt lopen waar je de volgende dag proef gaat draaien. Als ze je echt graag willen hebben, wachten ze een dagje. Zij hebben ook meerdere kandidaten in hun gedachten. Solliciteren is niet alleen een kennismaking met jou, maar ook vanuit jou met hen. Zie je zelf dus als op gelijke voet met hen, want je hebt hier wel degelijk zelf een beslissing in..en niet alleen vanuit hen..POWER!!!:D
Moet je meteen na het proefdraaien ja zeggen dan? Je kan toch zeggen dat je de dag daarna ergens anders proefdraait en graag daarna je antwoord geeft (mits zij jou willen hebben)?
Ga in therapie!
Ik zou morgen gewoon contact opnemen met bedrijf 1 om de details af te spreken voor het proefdraaien. Ook niks zeggen over evt bedrijf 2.

Het zou zomaar kunnen dat degene met wie je de proefdraai afspraak hebt gemaakt de juiste persoon niet aan de lijn heeft gekregen, of bevestiging heeft gekregen van de locatie waar ze je willen laten proefdraaien. Die persoon wil ws graag concrete afspraken maken ipv vage. Als je het zo bekijkt is het logisch dat diegene nog geen contact heeft opgenomen.

En het 2e bedrijf kan nog zo leuk lijken, het kan altijd tegenvallen.

Spreid je eigen kansen.
Als je zo zeker weet dat je baan 1 toch niet ziet zitten, bel je toch gewoon af? Hallo, met dubbelnick, ik wilde jullie even laten weten dat ik inmiddels een ander aanbod heb gekregen wat ik besloten heb aan te nemen, dus ik ben niet langer beschikbaar. Bedankt voor jullie interesse en ik wens jullie veel succes met het zoeken naar een geschikte kandidaat.

Klaar.
Am Yisrael Chai!
Nee, daarom Dubio, dat hoeft ook niet en daar wil ik ook eerlijk in zijn. Ik weet sowieso van baan 1 dat er nog één andere kandidaat is.

Het gaat er meer om; moet ik überhaupt gaan proefdraaien daar? Da's vraag 1.

Vraag 2 is; als zij mij niet bellen, moet ik dan zelf maar contact opnemen om het te bevestigen of moet ik het dan lekker laten zitten en een mailtje sturen waarin ik duidelijk maak dat ik de afspraak af zeg omdat zij hun afspraken niet na komen en ik met een andere instelling in gesprek ben ook?

Of moet ik bellen om te vragen naar de bevestiging van de proefdraaidag?
quote:ringelding schreef op 17 maart 2013 @ 11:05:

Ik zou morgen gewoon contact opnemen met bedrijf 1 om de details af te spreken voor het proefdraaien. Ook niks zeggen over evt bedrijf 2.

Het zou zomaar kunnen dat degene met wie je de proefdraai afspraak hebt gemaakt de juiste persoon niet aan de lijn heeft gekregen, of bevestiging heeft gekregen van de locatie waar ze je willen laten proefdraaien. Die persoon wil ws graag concrete afspraken maken ipv vage. Als je het zo bekijkt is het logisch dat diegene nog geen contact heeft opgenomen.

Spreid je eigen kansen.

Het is in dezelfde instelling als waar ik geweest ben. Qua locatie zit er niks in dus waar het fout kan gaan.

Hij moest met de directrice overleggen maar hij zou zéker diezelfde dag terug bellen.

Het lijkt mij dat hij nu drie dagen de tijd gehad heeft om even vijf seconden aan die directrice bevestiging te vragen en dat dat toch wel genoeg is, dat hij even had kunnen bellen?
Vraag 2 is nog niet aan de orde. Wacht gewoon even af. Vraag 1 hangt ervan af of je denkt dat je de baan wilt. Zo niet, dan zou ik afzeggen. Als je het nog niet weet, wel gaan.
Ga in therapie!
quote:dubbelnick schreef op 17 maart 2013 @ 11:07:

Nee, daarom Dubio, dat hoeft ook niet en daar wil ik ook eerlijk in zijn. Ik weet sowieso van baan 1 dat er nog één andere kandidaat is.

Het gaat er meer om; moet ik überhaupt gaan proefdraaien daar? Da's vraag 1.

Nee, als je nu al weet dat je daar toch niet wil werken is het zonde van ieders tijd en energie.

quote:Vraag 2 is; als zij mij niet bellen, moet ik dan zelf maar contact opnemen om het te bevestigen of moet ik het dan lekker laten zitten en een mailtje sturen waarin ik duidelijk maak dat ik de afspraak af zeg omdat zij hun afspraken niet na komen en ik met een andere instelling in gesprek ben ook?

Nee, je moet dan afzeggen omdat je besloten hebt op een ander aanbod in te gaan of omdat je besloten hebt dat dit bedrijf geen match voor jou is. Niet gaan miepen over afspraken niet nakomen, gewoon zakelijk: het is geen match en/of ik heb een ander aanbod.

quote:Of moet ik bellen om te vragen naar de bevestiging van de proefdraaidag?Nee, niet als je er niet wil werken.
Am Yisrael Chai!
quote:dubiootje schreef op 17 maart 2013 @ 11:10:

Vraag 2 is nog niet aan de orde. Wacht gewoon even af. Vraag 1 hangt ervan af of je denkt dat je de baan wilt. Zo niet, dan zou ik afzeggen. Als je het nog niet weet, wel gaan.

Dan nog is vraag 2 aan de orde want de instelling neemt geen contact met mij op. Ik kan pas gaan als ik van hen de details door gekregen heb.

Ik moet dus morgen gaan bellen, sowieso. Ofwel om af te zeggen, ofwel om te vragen hoe het nu zit voor het proefdraaien...
quote:ringelding schreef op 17 maart 2013 @ 11:05:

Spreid je eigen kansen.In deze arbeidsmarkt zou ik niet zo gauw deuren dichtgooien maar op een kier houden. Als de werkgever in rijen van 3 voor je klaar staan/ zijn opgesteld dan is het een ander verhaal, maar zelfs dan zou ik mijn opties indien mogelijk openhouden.
Ja niet erg netjes dat instelling 1 niet gewoon even belt voor de bevestiging. Lijkt mij ook dat ze in drie dagen best even een momentje vinden om dat te doen.

Maar goed, ik zou er toch zelf achteraan bellen. Dat zij onbeschoft zijn, is nog geen reden zelf ook onbeschoft te zijn. Je weet maar nooit of je in de toekomst weer met instelling 1 te maken krijgt.

Nu lijkt die instelling je niks, maar wie weet denk je er na het proefdraaien anders over. Verder is het gewoon weer een ervaring die je opdoet en die kun je meenemen daar het proefdraaien bij instelling 2. Dan kun je beter vergelijken waarom je bij de een wel en bij de ander niet wil werken.
In mijn sector, of eigenlijk in deze richting waar ik nu solliciteer, liggen de werknemers niet voor het oprapen.

Ik schijn wel degelijk in de positie te zijn om iets of wat eisen te stellen. Het is niet dat de sollicitanten rijendik klaar staan hier.
quote:Starshine schreef op 17 maart 2013 @ 11:14:

Ja niet erg netjes dat instelling 1 niet gewoon even belt voor de bevestiging. Lijkt mij ook dat ze in drie dagen best even een momentje vinden om dat te doen.

Maar goed, ik zou er toch zelf achteraan bellen. Dat zij onbeschoft zijn, is nog geen reden zelf ook onbeschoft te zijn. Je weet maar nooit of je in de toekomst weer met instelling 1 te maken krijgt.

Nu lijkt die instelling je niks, maar wie weet denk je er na het proefdraaien anders over. Verder is het gewoon weer een ervaring die je opdoet en die kun je meenemen daar het proefdraaien bij instelling 2. Dan kun je beter vergelijken waarom je bij de een wel en bij de ander niet wil werken.Eensch.
quote:Starshine schreef op 17 maart 2013 @ 11:14:

Nu lijkt die instelling je niks, maar wie weet denk je er na het proefdraaien anders over. Verder is het gewoon weer een ervaring die je opdoet en die kun je meenemen daar het proefdraaien bij instelling 2. Dan kun je beter vergelijken waarom je bij de een wel en bij de ander niet wil werken.

Dank. Dit is idd mijn grootste overweging om wél te bellen.

Toch maar doen dus, morgen?

Proefdraaien bij instelling 1 wordt ook gewoon betaald trouwens (instelling 2 weet ik niet), dus het is niet zo dat ik een hele dag voor niks kom werken.
Zelfs al ben je in de positie om eisen te stellen, zou ik hier zeer voorzichtig mee zijn. Daarom ook mijn punt, van spreid je kansen.

Voor alles geld: nee heb je, ja kun je krijgen,.

Neemt niet weg dat het niet netjes is dat ze je zolang laten bungelen. Als dit een voorbeeld is van hoe een dergelijke instelling met zijn personeel om gaat, mag je, je wel achter je oren krabbelen.

Morgen gewoon even een belletje, en wat ook al werd genoemd, de ervaring die je uit het proefdraaien haalt, kun je meenemen naar de volgende.
quote:dubbelnick schreef op 17 maart 2013 @ 11:18:

[...]

Dank. Dit is idd mijn grootste overweging om wél te bellen.

Toch maar doen dus, morgen?

Proefdraaien bij instelling 1 wordt ook gewoon betaald trouwens (instelling 2 weet ik niet), dus het is niet zo dat ik een hele dag voor niks kom werken.

Nou bellen dus, als je zelf daar dus ook al naar neigt.

Inderdaad, spreid je kansen en smijt geen deuren dicht voordat je ergens binnen bent.
Nou ja, daarnaar neigen...

Ik wil veel liever die andere baan, ik voelde me hier niet echt op mijn plek geloof ik, maar ik wil het wel netjes afhandelen

Dus ik wil inderdaad dat ze voor de eventuele toekomst een positief gevoel aan mij over houden.
eens met ringelding, houd beide kansen open en meld tegen beide niks over andere optie.

Over het niet bellen van orga.1 ben ik met je eens dat het niet goed is; maar als ik kijk naar ons bedrijf waar het nu giga druk is en duidelijk het hele MT overloopt vind ik het absoluut geen weergave vh bedrijf maar meer even met wat huidige ontwikkelingen te maken hebben die prio hebben...

Dus ga idd eens kijken, 1 dag is sowieso altijd kort maar dan heb je toch weer meer indrukken.

Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven