Gezondheid alle pijlers

Tandarts of afwachten ?

18-03-2013 06:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds ongeveer 2 maanden komen mijn verstandskiezen door.

Rechts Boven en Recht Onder.

Rechts boven is al aardig door. Maar rechts onder nog absoluut niet. Er zit een soort gaatje en in dat gaatje zie je de kies zitten.

En het doet echt ontzettend pijn. Helaas mag ik geen pijnmedicatie ivm een behandeling in het ziekenhuis , Dus ik ben er aardig ziek van.

Ik twijfel of dit wel normaal is en vandaar mijn vraag : Hoelang duurt het ongeveer voordat een kies er helemaal door is ? Of is het toch verstandig om een afspraak te maken bij de tandarts ?
Het kan heel lang duren voor hij door is. Waarom straks niet even de tandarts bellen en uitleggen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Meer bang voor de reactie : Maar mevrouw , dit kan een jaar duren dit is niet meer dan normaal
Het kan ook zijn dat de verstandskies helemaal niet verder doorkomt. Gewoon even de tandarts bellen dus.
Ik heb van de tandarts gehoord dat mijn verstandskiezen door aan het komen waren.

Lijkt mij niet normaal dus dat het pijn doet.
Het Viva forum is papaja.
Tandarts bellen. En ondertussen even spoelen met wat lauw water met een lepeltje zout erdoor (ontsmet tegen ontsteking en baat t niet dan schaadt het niet).
Bellen. Mijn onderste verstandskiezen zaten overdwars, die hadden never nooit niet door kunnen komen. Toen er een klein puntje door was is de boel gaan ontsteken en toen zat ik de dag voor Kerst bij de kaakchirurg om de boel er uit te laten slopen.
Ik zou ook de tandarts bellen. Ook bij mij lagen de verstandskiezen dwars. Ik heb er een jaar pijn aan gehad, met dikke bloedblaren en toen zijn ze uiteindelijk weggesneden bij de kaakchirurg.

Ze groeiden niet naar boven, maar lagen overdwars. Bij een lag de wortel zelfs in de wang.

Mag je trouwens ook geen paracetamol?
Computer says nooooo
Lijkt mij niet normaal. Bij mij was er eentje recht door en eentje scheef, niks van gevoeld. De anderen lagen scheef onder mijn tandvlees. Heb ze er allevier uit laten slopen.
Ik heb het ook gehad, ben er zelfs twee keer ziek van geweest met koorts. Nu staan ze prachtig, heb ze al jaren nu.
Ik heb ooit een antibiotica kuur gehad, omdat een doorkomende verstandskies helemaal aan het ontsteken was. Ik zou de tandarts even bellen.
Is onstoken onder dat tandvlees, jaren last van gehad, kies kwam niet verder. Toen de kies eruit laten halen. Ik zou de tandarts bellen.
Tandarts bellen.

Advies voor nu tot de afspraak:

- koop waterstofperoxide 3% en gaasjes bij de drogist/apotheek.

- verdun het 1:1 met water, gaasje erin drenken.

- gaasjecop de zere plek leggen en kauwbewegingen maken. Doe dit 2-3x per dag.
Bellen want het gaat niet vanzelf over.
Ja en?
Ik heb ook zo´n gaatje-in-tandvlees-en-puntje-van-kies verstandskies. Op foto´s is te zien dat hij scheef staat en dat hij wordt tegengehouden door de kies ernaast.

Maar het zit er zo al jaren en het doet geen pijn!!

Naar de tandarts dus.
Als je te weinig plek hebt kan het sowieso dat ze niet doorkomen. Dat lijdt je alleen helse pijnen (want die dingen zakken een stukje, en dan weer terug. En dan weer opnieuw. En drukken tegen de andere tanden aan).

Ik zeg: tandarts...daar is die man voor.
Of vrouw
Het Viva forum is papaja.
Ik zit momenteel aan de antibiotica voor ontstoken tandvlees vanwege een verstandskies. Kan mijn mond niet eens genoeg openen om te eten! Ik heb dit een paar keer per jaar, meestal lost het zichzelf op (door goed schoon te houden, spoelen, etc), deze keer dus niet. Als je al 2 maanden pijn hebt zou ik zeker naar de tandarts gaan! (je kan ook een spray kopen tegen de pijn, die doe je rechtstreeks op en om de tand, misschien mag je dat wel?)
quote:syrah80 schreef op 18 maart 2013 @ 12:17:

Ik zit momenteel aan de antibiotica voor ontstoken tandvlees vanwege een verstandskies. Kan mijn mond niet eens genoeg openen om te eten! Ik heb dit een paar keer per jaar, meestal lost het zichzelf op (door goed schoon te houden, spoelen, etc), deze keer dus niet. Als je al 2 maanden pijn hebt zou ik zeker naar de tandarts gaan! (je kan ook een spray kopen tegen de pijn, die doe je rechtstreeks op en om de tand, misschien mag je dat wel?)Waarom ga je dan niet naar de tandarts om hem er uit te laten halen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven