Mode & Beauty alle pijlers

Oranje haar, help?!

19-03-2013 00:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen

Hierbij een haarverf-kwestie.

Mijn eigen haarkleur is blond, ik heb m'n haar jarenlang mahonie/rood gehad en wil weer terug naar blond.

Ik heb mijn haar ontkleurd, dit werd natuurlijk oranje en heb er daarna van Loreal Preferance de kleur Helsinki (extra licht asblond) overheen gegooid om de warme pigmenten uit m'n haar te krijgen.

Nu is het meeste oranje er wel uit (gelukkig dus geen Bassie meer), maar nog niet helemaal.

Hoe krijg ik het laatste deel oranje er uit?

De kapper is voor mij alleen een optie als het echt echt echt niet anders kan, maar ben erg benieuwd naar andermans ervaringen.
je kunt ook je nick veranderen naar orange_apple.
quote:green_apple schreef op 19 maart 2013 @ 00:57:

De kapper is voor mij alleen een optie als het echt echt echt niet anders kan, maar ben erg benieuwd naar andermans ervaringen.En wanneer is dit punt voor jou bereikt, totdat het afbrokkelt tijdens de tigste ontkleuring/shampoo?
Vlecht of opsteken en wachten. Anders heb je straks helemaal geen haar meer maar een ielig bosje stro.
Hai!

Grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan, en 10.1 helsinki over oranje ontkleurde haren gegooid. En dat ging ook niet, geen verschil. Dus ik heb met Loreal gesproken, en zij vertelden me dat je alles boven de 10. niet kunt gebruiken als je je haar net ontkleurt hebt. Ze raadde me toen de 8.1 Kopenhagen aan.Ik heb het toen zelf wel nog 1 keer extra ontbleekt, want t was echt best oranje, en ik wilde het graag wat lichter hebben. daarna de 8.1 gebruikt. Het resultaat was meteen goed. een mooie lichte asblonde kleur, ik kreeg hele veel complimenten. Geen geel, geen oranje, wat was ik blij!

Mijn haar heeft er niet onder geleden, tenminste, ik merk weinig of geen verschil. En dat terwijl ik het sinds november zo verschrikkelijk vaak geverfd en ontkleurt heb (ook koper wat rood uitsloeg enzo) Nu houd ik het bij de 9.1Viking. Ik heb nog een syoss pakje thuis liggen nr 9-5, maar die durf ik niet meer te gebruiken. 9.1 viking bevalt me prima, vooral omdat t ook zo mooi staat bij mijn huidskleur. Als mijn haar te gelig is, zie ik er zo varkentjesroze uit. En dat is niet met die asblonde kleur.

Succes!
Roodtinten haal je eruit door een 'iedere dag shampoo' onverdunt op je haar te doen en 20 min. laten intrekken met aluminumfolie erover.

Geeltinten kan je met een Zilvershampoo behandelen, doe net zoals hierboven beschreven.

Zilvershampoo helpt niet bij te veel roodpigment.

Dit advies gaf de 'haardeskundige' aan mij van Lòreal
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Probeer eens zilvershampoo, gewoon te koop bij het Kruidvat. Meestal een blauwe fles. Succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh, lees nu dat je dat al geprobeerd hebt. Mosterd dus, sorry (misschien dat eens in je haar smeren? )
Ik ben mijn eigen bananenschil
Tantetilly: ik denk niet dat ik nog een keer moet ontkleuren, heb het al twee keer ontkleurd en op een gegeven moment houdt het natuurlijk op :P Ik ga Viking maar eens proberen over een paar dagen.Of kan dat niet omdat ik Helsinki er al op heb gegooid en MOET ik dan wel eerst ontkleuren?
Zilvershampoo geeft na een paar keer wassen ook niet echt minder oranje gloed, heb ik zelf ondervonden.

Kun je niet tijdelijk een mouse doen die je er in een keer uitwast totdat je haar weer een beetje is aangesterkt? Ik heb soms ook dat een haarkleur na een paar keer wassen er heel anders uit gaat zien, maar met oranje wordt dat moeilijk.
Ik heb zonet een 81 er over heen gegooid (asblond) en het rooie/oranje is er vrijwel uit. Ik had roodbruin met blonde highlights en dat leek een beetje oranje (dus ik liep er niet bij als Bassie) maar ik wil weer terug naar blond en twee keer highlights zetten hielp niet superveel. Goed resultaat! Dus: @TanteTilly bedankt!
Graag gedaan Eydis:-).

Greenapple, gewoon die 9.1 vikingkleur overheen gooien, omdat Helsinki en te lichte nuance is, omdat ie boven de 10 is. 10 en hoger pakt namelijk niet op ontkleurt haar vertelde ze van loreal tegen mij. en dat klopt ook, want mijn haar was natuurlijk oranje van ontkleuren, en er was geen verschil te zien, daarna net zo oranje. Echt hoor, die 8.1 en 9.1 asblonde kleuren zijn echt fantastisch.
Ik heb vandaag Viking gehaald.

Ik zal nog even laten weten hoe het is afgelopen

Mocht het lukken ben ik jullie natuurlijk eeuwig dankbaar!! :D
Ben benieuwd! Succes!
Heb 5 dagen geleden de viking er ingeknald, scheelde een hele hoop maar bleef een behoorlijk oranje gloed houden (moeder heeft rood haar, vader had een rode baard dus het zit in de genen gok ik) Heb er nu nog een keer viking in zitten. Dit is overigens de laatste poging want het is echt niet goed voor je haar en dat begin ik nu lichtjes te merken. Ik ga in ieder geval nog naar de kapper om de puntjes te laten knippen want die zijn behoorlijk gespleten.

Ben benieuwd of deze laatste keer al het oranje er uit haalt.

Man man man wat een opgave
Hallo ladies,

Misschien heel lang geleden al dat jullie erover hebben gesproken, maar ik heb momenteel eenzelfde situatie en ben nu heel benieuwd hoe uiteindelijk het eindresultaat geworden is?
Love Life, Live Your Dreams

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven