Oranje haar, help?!
dinsdag 19 maart 2013 om 00:57
Hallo allen
Hierbij een haarverf-kwestie.
Mijn eigen haarkleur is blond, ik heb m'n haar jarenlang mahonie/rood gehad en wil weer terug naar blond.
Ik heb mijn haar ontkleurd, dit werd natuurlijk oranje en heb er daarna van Loreal Preferance de kleur Helsinki (extra licht asblond) overheen gegooid om de warme pigmenten uit m'n haar te krijgen.
Nu is het meeste oranje er wel uit (gelukkig dus geen Bassie meer), maar nog niet helemaal.
Hoe krijg ik het laatste deel oranje er uit?
De kapper is voor mij alleen een optie als het echt echt echt niet anders kan, maar ben erg benieuwd naar andermans ervaringen.
Hierbij een haarverf-kwestie.
Mijn eigen haarkleur is blond, ik heb m'n haar jarenlang mahonie/rood gehad en wil weer terug naar blond.
Ik heb mijn haar ontkleurd, dit werd natuurlijk oranje en heb er daarna van Loreal Preferance de kleur Helsinki (extra licht asblond) overheen gegooid om de warme pigmenten uit m'n haar te krijgen.
Nu is het meeste oranje er wel uit (gelukkig dus geen Bassie meer), maar nog niet helemaal.
Hoe krijg ik het laatste deel oranje er uit?
De kapper is voor mij alleen een optie als het echt echt echt niet anders kan, maar ben erg benieuwd naar andermans ervaringen.
dinsdag 19 maart 2013 om 01:29
O sorry dacht oranje ook.
Hier een stuk over zilvershampoo misschien staat er wat over oranje gloed.
Succes iig
http://www.estrellaweb.nl ... vershampoo-fabels-feiten/
Hier een stuk over zilvershampoo misschien staat er wat over oranje gloed.
Succes iig
http://www.estrellaweb.nl ... vershampoo-fabels-feiten/
dinsdag 19 maart 2013 om 01:39
zilvershampoo is alleen tegen geel ( paars pigment)
om oranje tegen te werken heb je blauw pigment nodig.
het oplichten van haar vanaf rood is het moeilijkst en zolang er nog oranje in zit moet je het ontkleuren als je naar een licht blond wilt.
pas wanneer je op een geel tint komt kun je er een asblond overheen doen om het te neutraliseren.
dus je hebt 3 keuzes,
1= donker/middenblond nu eroverheen doen
2= ontkleuren tot geel tint en asblond eroverheen
3=kapper, maar die ontkleurt het ook, maar dan met (hopelijk) een zachtere ontkleuring.
het oplichten van haar vanaf rood is het moeilijkst en zolang er nog oranje in zit moet je het ontkleuren als je naar een licht blond wilt.
pas wanneer je op een geel tint komt kun je er een asblond overheen doen om het te neutraliseren.
dus je hebt 3 keuzes,
3=kapper, maar die ontkleurt het ook, maar dan met (hopelijk) een zachtere ontkleuring.
dinsdag 19 maart 2013 om 01:53
dinsdag 19 maart 2013 om 01:57
quote:oogappeltje schreef op 19 maart 2013 @ 01:37:
head and shoulders schijnt ook rode gloed er uit te halen.
Head en shoulders is ook geen strak plan zo te lezen.
"Dit geldt niet wanneer je haar te warm bruin of te warm blond is uitgevallen, dit bevat namelijk rood pigment. Bij een té warme kleur en gebruik van een anti-roos shampoo, word je warmte pigment wel vervaagd maar uiteindelijk oogt het dan als verwassen rood/oranje. Dus pas daar mee op!"
bron: http://www.artikelwebsite.nl/A382/Kan%2 ... urd%20haar
Overigens voor de mensen met een groene gloed; tomatenketchup
head and shoulders schijnt ook rode gloed er uit te halen.
Head en shoulders is ook geen strak plan zo te lezen.
"Dit geldt niet wanneer je haar te warm bruin of te warm blond is uitgevallen, dit bevat namelijk rood pigment. Bij een té warme kleur en gebruik van een anti-roos shampoo, word je warmte pigment wel vervaagd maar uiteindelijk oogt het dan als verwassen rood/oranje. Dus pas daar mee op!"
bron: http://www.artikelwebsite.nl/A382/Kan%2 ... urd%20haar
Overigens voor de mensen met een groene gloed; tomatenketchup
dinsdag 19 maart 2013 om 02:02
Las ook iets over Dreft.
Afwasmiddel in m'n haar smeren... ik weet het niet.
Heb toevallig wel Dreft staan dus misschien zo toch maar even proberen en kijken wat het met m'n haar doet.
Edit: zojuist een douche genomen, tijdje Dreft in laten werken.
Conclusie: wat een nonsens! m'n haar ruikt lekker naar appeltjes, maar daarmee is alles gezegd. Het word er vooral stug van.
Afwasmiddel in m'n haar smeren... ik weet het niet.
Heb toevallig wel Dreft staan dus misschien zo toch maar even proberen en kijken wat het met m'n haar doet.
Edit: zojuist een douche genomen, tijdje Dreft in laten werken.
Conclusie: wat een nonsens! m'n haar ruikt lekker naar appeltjes, maar daarmee is alles gezegd. Het word er vooral stug van.
dinsdag 19 maart 2013 om 02:37
quote:AndreaVogel schreef op 19 maart 2013 @ 01:39:
dus je hebt 3 keuzes,
Dit, al denk ik dat je erop voorbereid moet zijn dat de rossige gloed er simpelweg niet uit verdwijnt. Rood geverfd haar (of donkerder geverfd haar in een warme tint) ontkleuren lukt praktisch nooit, het is niet voor niets dat kappers zich daar niet aan wagen.
Pas bovendien op met nog verder ontkleuren, anders houd je ook nog eens een dood bosje stro eraan over.
dus je hebt 3 keuzes,
Dit, al denk ik dat je erop voorbereid moet zijn dat de rossige gloed er simpelweg niet uit verdwijnt. Rood geverfd haar (of donkerder geverfd haar in een warme tint) ontkleuren lukt praktisch nooit, het is niet voor niets dat kappers zich daar niet aan wagen.
Pas bovendien op met nog verder ontkleuren, anders houd je ook nog eens een dood bosje stro eraan over.
dinsdag 19 maart 2013 om 02:40
En head & shoulders en dat soort trucjes werken dus niet. Dat werkt alleen bij pas geverfd haar dat een tint te donker uit is gevallen, om daar een klein beetje pigment uit weg te wassen. Maar no way dat je daar het rode/oranje pigment mee weg wast dat overgebleven is na ontkleuren van rood geverfd haar. Dat lukt alleen met een nieuwe blondeersessie, als het al lukt dus. (Toen ik nog in een kapsalon werkte, ben ik een keer 4 uur bezig geweest met ontkleuren voor ik het op gaf, klant was even vergeten dat ze toch wel haar haar rood geverfd had ).
dinsdag 19 maart 2013 om 06:15
Zilvershampoo won't do the job trust me. Ik spreek uit ervaring, vele malen Bassie geweest en kanarie.
De enige twee dingen die kunt doen is:
1. Weer donkerder verven
2. Gaan blonderen en in de juiste kleur verven. Dat laatste raad ik niet aan om zelf te doen omdat zelfs kappers het nog een klus vinden.
De enige twee dingen die kunt doen is:
1. Weer donkerder verven
2. Gaan blonderen en in de juiste kleur verven. Dat laatste raad ik niet aan om zelf te doen omdat zelfs kappers het nog een klus vinden.
dinsdag 19 maart 2013 om 09:04
Ik heb nog nooit oranje haar gehad wel bruin met een héle rode gloed (wat de kapper had gedaan). Ik vond het vreselijk dus ik deed er alles aan om er vanaf te komen en m'n eigen haarkleur weer terug te krijgen (lichtbruin). Hiervoor ben ik 3 keer naar de kapper geweest en elke keer hebben ze het weer verprutst! (het waren ook nog eens 3 verschillende kapsalons). Dus ik zou je sowieso niet aanraden om naar de kapper te gaan. Ik heb in die tijd ook veel slechte verhalen gelezen over ontkleuren bij de kapper en dat ze dat ook nogal eens verpesten.
Verder werken al die dingen die je op internet leest over antiroos shampoo en zilvershampoo ook niet helaas.
1 ding heb ik wel geleerd: let goed op de kleurnummers als je haarverf koopt! Het nummer achter de punt staat voor de tint, als je oranje haar hebt moet je dat eruit krijgen met een blauwtint en dat is .1. Een blonde kleur heeft vaak kleurnummer 8 of 9 dus jouw kleurnummer zou dan 8.1 of 9.1 zijn. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wat mij goed geholpen heeft is Guhl oplichtend. Dat is een klein flesje (geen haarverf) wat je door je haar gooit en het lichter maakt. Misschien kan je 1 of 2 zulke flesjes door je haar gooien voordat je het weer gaat verven zodat de verf goed pakt. Succes ermee!
Verder werken al die dingen die je op internet leest over antiroos shampoo en zilvershampoo ook niet helaas.
1 ding heb ik wel geleerd: let goed op de kleurnummers als je haarverf koopt! Het nummer achter de punt staat voor de tint, als je oranje haar hebt moet je dat eruit krijgen met een blauwtint en dat is .1. Een blonde kleur heeft vaak kleurnummer 8 of 9 dus jouw kleurnummer zou dan 8.1 of 9.1 zijn. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wat mij goed geholpen heeft is Guhl oplichtend. Dat is een klein flesje (geen haarverf) wat je door je haar gooit en het lichter maakt. Misschien kan je 1 of 2 zulke flesjes door je haar gooien voordat je het weer gaat verven zodat de verf goed pakt. Succes ermee!