Tintelend gevoel mond/tong
dinsdag 19 maart 2013 om 12:51
Ik heb hier al eerder geschreven over een rare smaak in mijn mond, die ik al vanaf juli vorig jaar heb. Alles is zo langzamerhand bekeken: ben bij de ha geweest, bij de tandarts en mondhyg, de kno-arts, een homeopaat, maar allen kunnen ze er niets mee. Ik ben momenteel 27 weken zwanger en daar wordt het op gegooid, maar ik kan heel weinig mensen vinden die precies dezelfde klachten als ik hebben tijdens hun zwangerschap. Bovendien had ik het al bijna 2 maanden voordat ik uberhaupt zwanger raakte (wel een maand ervoor een mk gehad).
Momenteel lijkt de smaak vaak wat minder te worden, maar heb ik vaker last van een tintelende, prikkende tong/mond. Dit vind ik bijna nog erger dan die smaak, ik word er af en toe gallisch van. Er is bloedonderzoek gedaan, en ik heb geen tekorten aan vitaminen of mineralen. Ben verder volgens mij ook redelijk gezond, afgezien van de zwangerschapskwaaltjes als rugpijn enzo.
Wie herkent dit en heeft misschien nog tips?
Momenteel lijkt de smaak vaak wat minder te worden, maar heb ik vaker last van een tintelende, prikkende tong/mond. Dit vind ik bijna nog erger dan die smaak, ik word er af en toe gallisch van. Er is bloedonderzoek gedaan, en ik heb geen tekorten aan vitaminen of mineralen. Ben verder volgens mij ook redelijk gezond, afgezien van de zwangerschapskwaaltjes als rugpijn enzo.
Wie herkent dit en heeft misschien nog tips?

dinsdag 19 maart 2013 om 12:59
dinsdag 19 maart 2013 om 13:27
B12 was perfect, volgens de ha.
Ik heb geen last van hyperventilatie of stress, nooit gehad eigenlijk. Wel 2 jaar geleden depressief geweest maar toen geen last van deze klachten.
BMS had ik ook gevonden, daar word je niet vrolijk van...Dan hoop ik toch maar dat het aan de hormonen ligt, en het over 3 maanden over is..Maar zo langzamerhand word ik echt wanhopig, niemand weet een oplossing. Het gaat echt mn leven beheersen.
Ik heb geen last van hyperventilatie of stress, nooit gehad eigenlijk. Wel 2 jaar geleden depressief geweest maar toen geen last van deze klachten.
BMS had ik ook gevonden, daar word je niet vrolijk van...Dan hoop ik toch maar dat het aan de hormonen ligt, en het over 3 maanden over is..Maar zo langzamerhand word ik echt wanhopig, niemand weet een oplossing. Het gaat echt mn leven beheersen.