Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
*echo, echo*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het is duidelijk dat de genomen maatregelen wederom slechts tijdelijk effect hebben gehad. Hoewel we dus nog steeds geen goed nieuws hebben, wil ik graag nogmaals benadrukken dat er aan gewerkt wordt en we jullie reacties over alle terugkerende problemen ook blijven lezen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Ik weet niet of ik hier goed ben. Ik heb sinds kort een ipad en ook de viva app. Nu doet bij tijd wijle de terugknop het niet, dus dat knopje rechtsboven om terug te gaan. Het maakt niet uit hoe ik de ipad vasthoud, hij doet het gewoon niet. Ik moet dan via een andere manier proberen om terug te komen op een eerdere pagina. Is dit een bekend probleem?
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik heb gisteren vanaf een Samsung smartphone of een Samsung tablet een link gestuurd van een topic op het forum. Dit deed ik ingelogd. De persoon die de link ontvangen heeft kon zien wie ik was op het forum en kon zelfs reageren onder mijn naam.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Kan daar iets aan gedaan worden?
Het Viva forum is papaja.
quote:tbl1966 schreef op 28 februari 2013 @ 16:39:

Ik weet niet of ik hier goed ben. Ik heb sinds kort een ipad en ook de viva app. Nu doet bij tijd wijle de terugknop het niet, dus dat knopje rechtsboven om terug te gaan. Het maakt niet uit hoe ik de ipad vasthoud, hij doet het gewoon niet. Ik moet dan via een andere manier proberen om terug te komen op een eerdere pagina. Is dit een bekend probleem?Oplossing: via Safari naar viva en de app weg doen.
quote:pilou schreef op 03 maart 2013 @ 00:10:

[...]

Oplossing: via Safari naar viva en de app weg doen.Beste oplossing die er is. Een app die het zo lachwekkend slecht doet, die wil je toch niet eens op je Ipad? Weg ermee!
Het is weer kut met peren! Wat een amateurisme!
@nymphadora: zou je de link met ons kunnen delen via forum@viva.nl? Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit soort gegevens via een link doorgegeven kunnen worden, maar uiteraard laten we het onderzoeken.

Mbt app: er staat een nieuwe versie klaar waarbij in ieder geval het spontaan crashen opgelost moet zijn. Dat sommige gebruikers errors ontvangen bij het plaatsen van posts is vooralsnog nog steeds in onderzoek, het blijft een mysterie waar dit door veroorzaakt wordt.

quote:ModeratorViva schreef op 03 maart 2013 @ 11:34:

@nymphadora: zou je de link met ons kunnen delen via forum@viva.nl? Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit soort gegevens via een link doorgegeven kunnen worden, maar uiteraard laten we het onderzoeken.Dit is al minstens een keer of 3 op dit bugtopic voorbij gekomen hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 03 maart 2013 @ 14:16:

[...]

Dit is al minstens een keer of 3 op dit bugtopic voorbij gekomen hoor.Je hebt gelijk, er zal zeker iets niet helemaal goed zitten. De link wordt momenteel onderzocht.

De balk met tabbladen (forum, blog, mijn viva etc.) werkt niet goed. Als ik op één van de tabs klik is die balk halverwege afgebroken, dus 'mijn laatste' bijvoorbeeld krijg ik niet te zien. Het lijkt of ik ook niet ben ingelogd, want het aanmeldschermpje staat er nog steeds. Maar ik post dit bericht, dus blijkbaar ben ik dat wel
quote:Maryni83 schreef op 04 maart 2013 @ 23:15:

De balk met tabbladen (forum, blog, mijn viva etc.) werkt niet goed. Als ik op één van de tabs klik is die balk halverwege afgebroken, dus 'mijn laatste' bijvoorbeeld krijg ik niet te zien. Het lijkt of ik ook niet ben ingelogd, want het aanmeldschermpje staat er nog steeds. Maar ik post dit bericht, dus blijkbaar ben ik dat wel Zelf ervaar ik hier geen problemen mee. Welke browser en browserversie gebruik je? Heb je eventueel ook een screenshot?

quote:ModeratorViva schreef op 05 maart 2013 @ 09:55:

[...]

Zelf ervaar ik hier geen problemen mee. Welke browser en browserversie gebruik je? Heb je eventueel ook een screenshot?Misschien ligt het idd aan mijn browser. Ik gebruik Chrome. Het gebeurt wel vaker, maar vandaag werkt het juist weer prima. Als het weer gebeurt zal ik een screenshot (proberen te) maken!
Als de app crasht, stuur ik nu iedere keer braaf zo'n rapport he, maar wanneer wordt daar nou eindelijk wat mee gedaan? De app is zojuist weer vier (!) keer gecrasht en ik word er echt knettergek van.
Ah, ik had niet gelezen over die nieuwe versie. Top, ik hoop dat dat het oplost. Ik zie dat ik zelfs al een nieuwe versie kan downloaden.
Beste Viva-technische-diensters.

De foutmeldingen bij het plaatsen van een bericht (nu al 37x per bericht!!), no content, geen berichten in dit topic, gebruiker heeft geen toegang, er is geen internetverbinding en nog wat andere meldingen en dan evenveel witte schermen wegklikken zijn al bijna een jaar geleden begonnen en gemeld.

Wat is de status van de oplossing daarvan?

Het crashen van de app heeft dan nog wel een voordeel: dan begin je weer bij een keer of 4 foutmeldingen en witte3 schermen wegklikken. Elk nadeel heb ze voordeel, zeg maar.

Als hij niet crasht moet ik af en toe de app weggooien en een nieuwe downloaden om niet tig keer die foutmeldingen weg te klikken.
De beschreven errormeldingen vormen nog altijd een raadsel. Overigens ontvingen wij de eerste meldingen hiervan na een app update in november/december.

Er is al ontzettend veel onderzocht, maar het blijft een raadsel hoe het op de ene telefoon wel kan gebeuren en op de andere niet. Lange tijd leek het er op dat het account-gebonden was, maar ook dat bleek niet het geval. We hebben toen jouw account getest op onze eigen telefoons en daar traden de meldingen vreemd genoeg niet op. Ook leek het er niet op dat jouw instellingen anders waren dan die op onze telefoons.

Er is dus overduidelijk iets dat we over het hoofd zien, maar het blijft een raadsel wat dat is. Nu met de nieuwste app-versie de spontane crashes gefixed zijn, lijkt alles aan de kant van de ontwikkelaar helemaal in orde. Ook op de server zien we geen problemen en jouw account ziet er verder ook uitstekend uit.

Ik neem aan dat je al regelmatig hebt geprobeerd de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik neem ook aan dat je de nieuwste app versie geinstalleerd hebt staan die sinds vorige week in de app-store staat?

Zijn er nog andere zaken die je kunt bedenken die op jouw telefoon anders zouden kunnen zijn dan op andere telefoons? Of ben je bijvoorbeeld altijd op meerdere plekken ingelogd als je de app gebruikt? Geen idee of dat invloed heeft hoor, maar ik probeer nu gewoon alle mogelijkheden af te gaan.

quote:ModeratorViva schreef op 07 maart 2013 @ 09:35:

Ik neem aan dat je al regelmatig hebt geprobeerd de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren.

ja

Ik neem ook aan dat je de nieuwste app versie geinstalleerd hebt staan die sinds vorige week in de app-store staat?

ja, ik krijg automatische updatemeldingen en ik heb de laatste update dan ook geïnstalleerd

Zijn er nog andere zaken die je kunt bedenken die op jouw telefoon anders zouden kunnen zijn dan op andere telefoons? Of ben je bijvoorbeeld altijd op meerdere plekken ingelogd als je de app gebruikt? Geen idee of dat invloed heeft hoor, maar ik probeer nu gewoon alle mogelijkheden af te gaan.

Wat bedoel je, op meerdere plekken ingelogd? Ja, ik heb wat andere dingen waar ik ingelogd sta (facebook, mail) maar ik zou het heel raar vinden als dat met elkaar te maken heeft.

Mijn iOs versie heb ik al eerder gemeld.

Ik zou verder niet weten wat er anders is aan mijn telefoon dan die van de gemiddelde andere iPhone-gebruiker.
quote:himalaya schreef op 07 maart 2013 @ 18:13:

[...]

Wat bedoel je, op meerdere plekken ingelogd? Ja, ik heb wat andere dingen waar ik ingelogd sta (facebook, mail) maar ik zou het heel raar vinden als dat met elkaar te maken heeft.

Mijn iOs versie heb ik al eerder gemeld.

Ik zou verder niet weten wat er anders is aan mijn telefoon dan die van de gemiddelde andere iPhone-gebruiker.Dat als je de app gebruikt je ook bij het Viva forum ingelogd staat via bijvoorbeeld je computer/laptop, of je iPad of iets dergelijks. Misschien dat tegelijk aangemeld staan via bepaalde apparaten voor een conflict zorgt, al moet ik zeggen dat ik daar zelf nooit enige last van ondervonden heb.

Waarom krijg ik dit onder een blog terwijl ik gewoon ingelogd ben?

'Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen: Inloggen of registreren'
quote:Maylea schreef op 08 maart 2013 @ 20:20:

Ik had nog een terugkoppeling gehad dat je vraag is doorgespeeld dus we komen er zo snel mogelijk op terug.

mvg,

Junior.
quote:dat als je de app gebruikt je ook bij het Viva forum ingelogd staat via bijvoorbeeld je computer/laptop, of je iPad of iets dergelijks. Misschien dat tegelijk aangemeld staan via bepaalde apparaten voor een conflict zorgt, al moet ik zeggen dat ik daar zelf nooit enige last van ondervonden heb.Nee, dat heeft er totaal geen invloed op.
Als ik ingelogd ben krijgik telkens een melding 'stack overflow'. Als ik uitgelogd ben heb ik er geen last van. Ik heb een vrij oude laptop, op mijn Ipad gebeurde dit nooit ( maar mijn Ipad heb ik helaas kapot laten vallen).
quote:Maylea schreef op 08 maart 2013 @ 20:20:

Dan ging er blijkbaar iets mis in de koppeling tussen het bloggedeelte en het forumgedeelte. Achter de schermen zitten er namelijk verschillende systemen achter de blogs en het forum. Je profiel is aan beide systemen gekoppeld, waardoor je normaal maar 1 keer hoeft in te loggen om alles op de site te kunnen doen.

Het kan dus echter gebeuren dat als er een probleem op de website optreedt, deze koppeling niet goed werkt, waardoor je zowel voor blogs als voor forum apart moet inloggen.

Uiteraard is dat niet de bedoeling, dus we laten er wel naar kijken om het te fixen. Het probleem bestaat nog steeds?

quote:ModeratorViva schreef op 11 maart 2013 @ 09:55:

[...]

Dan ging er blijkbaar iets mis in de koppeling tussen het bloggedeelte en het forumgedeelte. Achter de schermen zitten er namelijk verschillende systemen achter de blogs en het forum. Je profiel is aan beide systemen gekoppeld, waardoor je normaal maar 1 keer hoeft in te loggen om alles op de site te kunnen doen.

Het kan dus echter gebeuren dat als er een probleem op de website optreedt, deze koppeling niet goed werkt, waardoor je zowel voor blogs als voor forum apart moet inloggen.

Uiteraard is dat niet de bedoeling, dus we laten er wel naar kijken om het te fixen. Het probleem bestaat nog steeds?Nee, het gaat nu goed. Moet wel zeggen, toen ik het melde was het de zoveelste keer dat het gebeurde dus niet een eenmalig iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven