Mode & Beauty alle pijlers

Kringloopwinkel en toch hip?

20-03-2013 16:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik heb al even zitten googlen, maar daar werdt ik niet erg wijzer van.

Ik heb geen geld om "nieuwe" kleding te kopen, en daarom wil ik gaan proberen om 2dehands kleding te gaan kopen. De prijzen zijn belachelijk laag, maar ik heb moeite om echt leuke kleding te vinden in de rekken van een kringloop winkel.

Ik ben beniewd of iemand tips heeft over het combineren van op het eerste oog niet erg hippe kleding, maar wat er toch erg leuk uit kan zien.

Zijn er misschien websites die tips geven over het restylen van oude kledingstukken of met combineer tips? Of bestaan er websites die tips geven over hoe je heel goedkoop er toch nog modieus uit kunt zien?

Ik hoor het graag van jullie!
Doei
Je zou marktplaats kunnen proberen, vaak duurder dan de kringloop, maar je kunt veel gerichter zoeken, op merk bijvoorbeeld. Ik ga zelf ook geregeld naar 2de hands kledingbeurzen/-markten. Die heb je groot- en kleinschalig. En als je een gangbare maat hebt, zijn er ook van die ruilbeurzen voor hippe kleding, weet even niet meer hoe ze heten. En verder de uitverkoop natuurlijk! Succes! Ik koop zelden iets nieuws meer, behalve in de uitverkoop soms
In veel steden heb je ook gewoon 2e handskledingwinkels. Die zijn echt gericht op mode en kleding en daardoor net iets hipper dan de kringloop.
Zou ik helemaal vergeten bloemetje! Ze zijn wel duurder dan de kringloop maar nog steeds bespaar je veel. Er zijn er ook specifiek gericht op (dure) merken of echte vintage uit bepaalde periodes. Erg leuk!
Marktplaaaats! En ik ga ook wel eens naar vlooienmarkten/rommelmarkt, daar vind je vaak ook wel een of twee kraampjes met mensen die hun kleding verkopen. Als je vroeg gaat kun je echt wel iets leuks vinden!

Laatst nog een hele tas met allemaal leuke kleding voor nog geen 25 euro!
Oh en google eens op DIY fashion, vind je heel veel over restylen, deze heb ik laatst bijvoorbeeld nog gemaakt: spijkerblouse
Marktplaats!
Je kan dan beter in de bakken van de sale kijken en google op "pimpen kleding" etc. proberen.

Laatst was in het nieuws dat het in de kringloopwinkels ook armoe troef begint te worden. Er is ook al een topic over.

Verder was ook in het nieuws dat je bij winkels als scapino, bristol en zo met heel goed zoeken ook hippe kleding kan vinden. Moet je wel moeite voor doen.
Grappig dat iedereen Marktplaats roept, nog helemaal niet aan gedacht! En ook een erg leuke website http://www.nsmbl.nl/. Gelijk aan mn favorieten toegevoegd.

Helaas hebben we hier in de omgeving alleen stoffige kringloopwinkels, maar ik zal de rommelmarkten in de gaten gaan houden. Als ik eens in een grote stad ben zal ik ook eens gaan kijken naar een 2ehands kledingwinkel.

Goede tips, thanks! Ik heb gelukkig nog een vrij gangbare kledingmaat
Doei
vraag het een aan fiftiesdarling die hier ook rond hangt op het forum...

zij slaagt regelmatig bij kringloopwinkels...
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Voor inspiratie kun je evt ook kijken op de site van de groene meisjes, en op pinterest zal vast ook genoeg te zien zijn.
Ik had een zak kleding van mijn zusje laatst meegenomen naar de vlooienmarkt. Voor erbij, maar verwachtte er niet veel van... Nou, het liep het beste van al mijn spullen! Struin dus ook de vlooienmarkten af
Wij hebben in de buurt veel inbrengwinkels. Daar koop ik veel voor mijn zoon, maar daar wordt ook veel dameskleding aangeboden. Ik zie daar vaak heel leuke dingen hangen voor niet veel. Je moet wel goed zoeken en geluk hebben met maten. Ik heb het idee dat als je small of medium hebt dat je dan heel goed moet kunnen slagen. Large en x- large zie ik veel minder hangen.
De truc is vooral om regelmatig te gaan. De mooie spullen zijn vaak snel weg, vooral als je een gangbare maat hebt. Maar als je regelmatig langsgaat, loop je vanzelf pareltjes tegen het lijf. Ik heb vorige week nog een perfect passende Indian Rose spijkerbroek gekocht voor ¤2,75
The time is now
Welke maat heb je? BEn toevallig mijn kast aan het ruimen Zelf slaag ik beter op marktplaats dan bij de kringloop. Ook bij de zogeheten Vintage winkels hangt vaak wel wat leuks maar dat vind ik dan vaak weer te duur.
Ik zou wel 1 goeie spijkerbroek en 1 mooie 'nette' broek kopen, De rest kan iid heel goed via marktplaats, kringloop, 2e hands winkel, enz. Mocht je zo'n broek vinden dan event. kijken op marktplaats voor een paar erbij.

Tevens kan je soms heel leuk slagen op de markt. Weet niet waar je woont, maar Dappermarkt, Noordermarkt in Amsterdam zijn erg leuk.

Ook iid af en toe bij Zeeman, Wibra, enz. binnen lopen. Verbaasd wat voor leuks je daar af en toe kan vinden. Ook voor je huis, enz.

Met accessoires kan je ook je bestaande kleding net even anders maken.

Wat ik zelf af en toe doe is kleding die bijv. net te wijd zit zelf vermaken. Ben niet heel handig met de naaimachine, maar dit is goed te doen.

Succes!!
Eigenlijk heb ik maar 1 tip en dat is heel regelmatig gaan. En heel goed zoeken.

Overigens is het wel vaak zo dat je bij tweedehands kleding niet heel specifiek op zoek kan naar 1 bepaald ding- je moet er meer tegenaan lopen.
Als je een auto hebt, in 't Gooi zijn diverse kringloopwinkels. Plan een dagje toeren door 't Gooi. Zoek de winkels op en plan een route.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik weet niet hoeveel je ongeveer wilt/kunt besteden?

Hier hangen bijv wel eens colbertjes die dan 15 euro zijn. Best leuk. Maar niet goedkoop als in een paar euro, dus.

Shirtjes voor ergens onder kun je trouwens bij Zeeman heel goedkoop halen (3 euro bijv) Das toch fijner dan een afgedragen simpel shirtje van iemand anders (die shirtjes zien er dan zo verwassen uit)

Ik raad je idd ook aan om enkel stukken echt goed passend te kopen, evt bij een gewone winkel. Als je een mooie spijkerbroek hebt, kun je veel hebben zonder dat het er goedkoop uitziet.

Echter bij een oude, niet goed passende, vale broek ziet de rest er ook al gauw wat minder uit.

Als je handig shopt in de uitverkoop heb je voor 10 of 20 euro wel een nieuwe broek.

Maar ik weet dus niet wat je budget is.
je kunt ook kleding uit winkels als de h&m, hema, zeeman, primark of wibra combineren met vintage / tweedehands stukken.

niet alles hoeft jaren mee te gaan natuurlijk.

een vestje van de primark kan prima op een wat duurdere vintage jurk bijvoorbeeld, het gaat er mijns inziens meer om of kleding een bepaalde prijs waard is dan dat je echt met maximumprijzen moet gaan werken, dat lijkt me niet op te schieten.

( tuurlijk er zijn grenzen qua prijzen, voor een 2de hands winterjas betaal ik 90 euro als ie helemaal goed is en mooi staat, voor een rok niet )
maar goed ik ben noch modieus, noch hip, ik weet niet of je dan wel advies kan geven.
shirtjes koop ik idd ook altijd nieuw als ze ergens goedkoop zijn en goed zitten ( nogal lastig met mijn 85F ), zo heb ik inmiddels toch een hele voorraad opgebouwd.
ik zou als eerste het budget bepalen en dan een lijst maken van wat je nodig hebt / wilt kopen.

dan kun je online al kijken bij bijvoorbeeld de h&m wat in aanmerking komt, desnoods een bestelling doen, een keer een primark binnenlopen en de kringloop / tweedehands / vintage zaken bij jou in de omgeving in het oog houden ( regelmatig bezoeken dus ), afstrepen wat je al gevonden hebt, evt prijzen erbij noteren en het moet wel goedkomen.

en de uitverkoop niet vergeten natuurlijk, daar kun je soms ook echt je slag slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven