Gezondheid alle pijlers

tandarts vraagje

20-03-2013 20:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdje in het buitenland gewerkt en daardoor al een dik half jaar niet meer bij een tandarts geweest. Nu heb ik een andere nieuwe tandarts en mijn eerste afspraak is over drie weken.

Ik heb ze vandaag gebeld, omdat ik een groot gaatje in mijn kies heb. Ik voel hem met mijn tong en kan hem ook zien, maar de assistente zegt dat ik gewoon over drie weken kan komen voor controle en dat we dan een afspraak maken voor het gaatje.

Is dit normaal?
Heb je er nu pijn aan, dan zou ik er op staan dat er eerder een afspraak komt. En dan geen controle afspraak van 10 a 15 min maar wel wat langer zodat ze de kies kunnen behandelen..
ik zou een paar andere tandartsen vragen of je daar zo spoedig mogelijk terecht kan voor een spoedrestauratie. Zeg erbij dat het pijn doet.
it's a big club and you ain't in it
Bij mijn tandarts is het zo dat wanneer ik ergens last van heb ik gewoon kan komen .Als het niet nog dezelfde dag kan dan de dag erna. Ik hoef daar geen 3 weken mee te lopen. Maar ook als er met een controle een klein gaatje te zien is maakt hij dat direct. In tegenstelling tot andere tandartsen. Die doen inderdaad eerst een controle.. en is er dan iets dan mag je een paar dagen later terug komen en dan behandeld hij dat.
Andere tandartsen hier doen daar nogal moeilijk over. maar kan het ook erger worden?
Is hier ook zo, als je geen last hebt is er sowieso geen reden om binnen die drie weken te komen.
Hoe bedoel je kan het ook nog erger worden? Heb je nu pijn of niet ?
vaak dropjes eten, dat remt de cariës. Suikerloos drop is nog iets beter.

Maar meestal kiezen tandartsen eieren voor hun geld hoor, als je zegt dat het maar om één behandeling gaat.
Drop eten tegen cariës? Ik werk bij een tandarts en wat een bullshit advies! Ongelofelijk..

Je bent pas patiënt in een praktijk als je een eerste intake heb gehad, de tandarts kent je gebit niet en zal alles dan in kaart brengen en foto's maken daarom laten ze je waarschijnlijk niet direct komen.

Ik zou gewoon nog een keer bellen en vragen of er plek is omdat je er last van heb en je anders op een bellijst zetten mocht er iemand afbellen dat ze jou kunnen bellen
En trouwens suikerloos drop?? Zit dan als alternatief sorbitol in als zoetstof, krijg je net zo goed gaatjes van..
oh dan heb je wat gemist hoor, framboosjes.

http://www.nu.nl/gezondheid/2707961/dro ... ederf.html
Het voelt niet prettig, zak m&m is al een week ongeopend...

En nee ik eet geen drop meer' ik nam een paar voor een zere keel en ik kon door de grond gaan van pijn.

Want als ik veel suiker eet doet het echt zeer..

Maar als ik dat niet doe valt het best mee....

Ik denk ook wel dat het mee speelt dat ik een nieuwe patient ben.

Ik wou mijn oude tandarts vragen, maar die is nogal op zijn pik getrapt omdat ik weg ben gegaan. Terwijl het te ver weg ligt, dus dat wordt ook niets
Ok ja door dat gat zal je zenuw wel blootliggen en die gaat nu idd ook reageren op voedsel/zoetigheid en koud en warm. Het kan best een tijd duren voor je echt vergaat van de pijn, maar het kan ook sneller gaan.

Ik zal sowieso die afspraak laten staan, en vragen of ze je willen bellen als er iemand afbelt, dit omdat het toch wel zit te zeuren de kies.

Redt je het wel tot de controle dan zal je tandarts foto's maken etc en zeker een snelle afspraak maken met je in meestal wel diezelfde week.

Mocht je het niet redden en vergaan van de pijn gewoon bellen dan proppen ze je vaak wel ergens tussen, en anders heb je altijd nog de noodtandarts in de avond en weekenden.

Sterkte
Noodtandarts, moet je meestal zelf voorschieten. Mocht er een wortelkanaalbehandeling nodig zijn, is dit gauw een paar honderd euro.
een afspraak maken en zeggen dat je er haast bij hebt, omdat je last hebt..ze moeten je dan snel laten komen hoor.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Nood tandarts moet je zelf voorschieten idd, mocht er een wortelkanaalbehandeling nodig zijn ( wat wel waarschijnlijk is met zo'n groot gat) word deze opgestart bij een noodtandarts ( je eigen tandarts start hem ook eerst op , zoiets gaat namelijk in etappes.)

Dat zal je dan rond de 150 a 180 euro kosten voor het opstarten, daarna moet je terug naar je eigen tandarts om om de behandeling af te ronden.
2 bestanddelen zijn goed van drop en de rest?
Ik werk ook bij een tandarts en als er bij ons een nieuwe patiënt belt met een klacht worden ze daar eerst aan geholpen. Niets eerst controle maar gewoon de pijnklacht verhelpen en daarna komt dan een afspraak voor controle. Als ik jou was zou ik morgen gewoon even bellen.
Dropjes zijn plakkerig en dan nog de suiker.. Eet dan liever een blokje kaas dat is wel anti-cariës.

Ja, een TA wil eerst een intake doen, wellicht moet er meer gevuld en kan dat in een vervolgafspraak. Bovendien heb je geen pijn, dus geen spoed.

Als je eerder bij deze TA wil komen, stel je dan flexibel op en laat ze jou bij uitval bellen. Of bel een andere TA.

Referenties: http://www.zorgkaartnederland.nl/tandarts
Ik lees wortelkanaalbehandeling, jak.

Ik bel morgen gewoon nog een keer.. hopelijk willen ze mij nu wel eerder helpen!
En? Gelukt?
Je bent een dik half jaar niet bij de tandarts geweest (??) en in die luttele maanden heb je een gat gekweekt zo groot dat je hem kan voelen met je tong? En je vergaat niet van de pijn?

Weet je zeker dat het een gat is en geen afgebrokkeld stukje kies?

Ik zou me niet zo druk maken als er geen pijn is en er ook geen enorme rottingslucht uit je mond komt.
quote:snowwhite2013 schreef op 20 maart 2013 @ 21:59:

Nood tandarts moet je zelf voorschieten idd, mocht er een wortelkanaalbehandeling nodig zijn ( wat wel waarschijnlijk is met zo'n groot gat) word deze opgestart bij een noodtandarts ( je eigen tandarts start hem ook eerst op , zoiets gaat namelijk in etappes.)

Dat zal je dan rond de 150 a 180 euro kosten voor het opstarten, daarna moet je terug naar je eigen tandarts om om de behandeling af te ronden.Kostte mij ruim 300¤
Ik heb gebeld, zou niet lukken...

Heb mijn vriend laten bellen, en meteen vanmiddag 16.20 kan ik komen.

Mijn vriend is echt een gebitje-van- de- maand figuur.

Zijn lievelingetje....
??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven