Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Hiltje, heel erg bedankt voor alle tips, we gaan er mee aan de slag hier. We zijn idd elke maand nu ook een smak geld kwijt voor iets waar we nooit zijn. Dan maar even doorbijten en idd nog een beetje investeren.

Heel erg bedankt voor het meedenken!
Graag gedaan suz, vind het leuk om mee te denken. Hopelijk helpt het!

Misschien moet je eens zoeken naar zo'n styling bedrijf voor verkoop van huizen. Die doen het voor je en je huurt hun meubels, kussens en kandelaars, zodat het huis dan niet alleen op de foto's maar ook tijdens bezichtigingen 'af' is. Maar daar zal wel een kostenplaatje aan hangen.
Iek! Op speurtocht gegaan naar stylingbedrijven, maar mijn god wat een geld. Tussen de 2200 en 3500 euro voor een jaar! denk dan dat ik beter op zoek kan gaan naar marktplaats-absolute-koopjes-weggevertjes en met behulp van de action (altijd fijne winkel) de boel een beetje aan moet kleden. Want een paar duizend euro voor gehuurde meubels gaat me echt te ver.

Gelukkig al drie mensen met groene vingers in onze omgeving gevonden die staan te trappelen om de tuin een beetje toonbaar te maken. Een lekkere lunch en catering gedurende de hele dag vinden ze genoeg beloning. Daar worden we blij van

En zo kachelen we vrolijk voort. De moed was/is me ook eerlijk gezegd een beetje in de schoenen gezakt. Ruim 2,5 jaar hebben we heel wat vrije dagen en weekenden in dat (*^*% huis doorgebracht om op te knappen. En als je dat dan ook nog voor jezelf deed, maar nee. Alles om van dat huis af te komen. En nu nog steeds niet eens in de buurt. Ik word er gewoon een beetje sneu van merk ik. Maar we gaan heus door met goede moed!
Staat je huis dan al drie jaar te koop? Ik dacht pas een paar maanden?
Nee nee sorry voor het misverstand, huis staat al drie jaar leeg (zo lang woont man al bij mij). Gedurende die periode hebben we er heel veel aan gedaan om het uberhaupt bewoonbaar te maken. Heeft heel veel tijd en energie en moeite gekost maar ik besef me nu dat we er nog niet zijn en nog even moeten doorpakken.
Ik haak weer even in op dit topic. Ik heb al eerder een berichtje geplaatst over het feit, waar ga je voor: het hele mooie huis of de buurt?!

Nou we zijn weer een paar weken verder... We waren er uit en wilden gaan bieden op een huis, was de dag voordat wij belden een bod uitgebracht...en nu dus verkocht!!! Balen!!! Maar goed dan denk ik ook, het was ons huis dus niet...

Nu het volgende: we zijn al gaan kijken in dit huis, het ligt dicht bij het centrum in de buurt en het is een twee onder een kap woning. Het heeft authentieke elementen zoals een woonkamer en suite. De badkamer en keuken zijn geweldig en pas verbouwd. De sfeer van het huis bevalt ons heel goed.

Maar nu het 'probleem', grotendeels moeten kozijnen en ramen vervangen worden -> metalen of rotte kozijnen en enkele beglazing. Behalve in het aangebouwde stuk van keuken en badkamer. Ook zit er nog een asbest leiding in het huis. Tevens zal er in de loop van de tijd een nieuw dak op moeten. Al met al moet er nog heel wat gebeuren aan het huis.

De vraagprijs van het huis is 299.000. Het staat nu 9 maanden te koop ivm scheiding.

We hebben een kostenplaatje gemaakt en als we alle kosten eraf trekken die we nog moeten maken dan komen we uit op een maximaal bod van 242.000.

Dit kostenplaatje is trouwens berekend door een ingenieur/bouwkundige.

Maar ik vraag me af hoe laag kan je gaan bieden in dit geval? Ik denk dat als je start met een bod van 230.000 je meteen wordt uitgelachen?!?! Ik heb geen idee...dit is allemaal nieuw voor ons. Doen mensen echt hun huis weg voor (in dit geval) bijna 60.000 onder de prijs??
Je kunt het proberen voor ¤ 60.000 onder de vraagprijs. Wij hebben ¤ 30.000 onder vraagprijs geaccepteerd op een appartement(je). Puur alleen om de luxe van het groter wonen.

Deze mensen moeten en willen er vanaf, omdat ze uit elkaar gaan en het niet meer kunnen betalen. Als ze nationale hypotheek garantie hebben, dan blijven ze niet met een restschuld zitten en zijn ze maar wat blij, dat ze snel van het huis af zijn. Daarbij vind ik dat je in deze tijd een compleet-af huis kunt kopen voor waar je vroeger een klus huis voor kocht. Dus ik zou echt niet de hoofdprijs betalen. (Als je je verbouwingskosten al meegefinancierd krijgt in je hypotheek, zou ik eerst maar eens navragen)
quote:sunnysunshine schreef op 21 maart 2013 @ 11:26:

[...]

Nu het volgende: we zijn al gaan kijken in dit huis, het ligt dicht bij het centrum in de buurt en het is een twee onder een kap woning. Het heeft authentieke elementen zoals een woonkamer en suite. De badkamer en keuken zijn geweldig en pas verbouwd. De sfeer van het huis bevalt ons heel goed.

Maar nu het 'probleem', grotendeels moeten kozijnen en ramen vervangen worden -> metalen of rotte kozijnen en enkele beglazing. Behalve in het aangebouwde stuk van keuken en badkamer. Ook zit er nog een asbest leiding in het huis. Tevens zal er in de loop van de tijd een nieuw dak op moeten. Al met al moet er nog heel wat gebeuren aan het huis.

De vraagprijs van het huis is 299.000. Het staat nu 9 maanden te koop ivm scheiding.

We hebben een kostenplaatje gemaakt en als we alle kosten eraf trekken die we nog moeten maken dan komen we uit op een maximaal bod van 242.000.

Dit kostenplaatje is trouwens berekend door een ingenieur/bouwkundige.

Maar ik vraag me af hoe laag kan je gaan bieden in dit geval? Ik denk dat als je start met een bod van 230.000 je meteen wordt uitgelachen?!?! Ik heb geen idee...dit is allemaal nieuw voor ons. Doen mensen echt hun huis weg voor (in dit geval) bijna 60.000 onder de prijs??

Dat je überhaupt overweegt om dit huis te kopen. Bij asbest was ik al afgehaakt.

Ik vind dat je best ¤ 230.000,- kan bieden.
Gewoon laag bieden. In het ergste geval lachen ze je uit, maar er gebeuren wel meer gekke dingen nu. Het is een kopersmarkt.

Zelf ga ik binnenkort een bouwkundige keuring laten uitvoeren bij mijn nr 1 huis. En daarna waarschijnlijk bieden.
Bedankt voor de reacties!! Hier kan ik wel wat mee! Zo spannend deze tijd! En ook soms zo moeilijk haha!!
quote:sunnysunshine schreef op 21 maart 2013 @ 19:44:

Bedankt voor de reacties!! Hier kan ik wel wat mee! Zo spannend deze tijd! En ook soms zo moeilijk haha!!

Gewoon doen ja.

In de huidige markt zijn sommige gewoon al blij met überhaupt een bod.

Succes, spannend!
Nou ik ben blij dat ik een aankoopmakelaar heb. Die ook een hele goede kennis is.

Ik ben echt verliefd op het huis, maar van hem mag ik het niet kopen als het teveel zou moeten kosten.

Balen wel, huis staat pas een maand te koop, dus denk dat verkopers dan minder eager zijn.
You never know Hiltje. Als er bij ons de eerste maand iemand was langsgekomen die zeg - 10.000 euro onder de vraagprijs had geboden, hadden we dat toch echt we overwogen.

Het is maar net hoe graag ze er vanaf willen. Als ze al een ander huis hebben, zitten ze misschien wel met dubbele lasten. Misschien hangt er voor de verkopers iets negatiefs aan het huis (huis komt uit een scheiding), genoeg kansen denk ik.

Hoop dat je je droomhuis vindt!
quote:gewoonsuz schreef op 22 maart 2013 @ 08:26:

You never know Hiltje. Als er bij ons de eerste maand iemand was langsgekomen die zeg - 10.000 euro onder de vraagprijs had geboden, hadden we dat toch echt we overwogen.

Het is maar net hoe graag ze er vanaf willen. Als ze al een ander huis hebben, zitten ze misschien wel met dubbele lasten. Misschien hangt er voor de verkopers iets negatiefs aan het huis (huis komt uit een scheiding), genoeg kansen denk ik.

Hoop dat je je droomhuis vindt!

Haha, mijn makelaar vind dat ik minstens 17.500 onder de vraagprijs moet betalen als eindprijs. En we zitten in een categorie van rond de 150.000.

Toch is een soortgelijk huis, dat ook goed was onderhouden, voor zo'n prijs verkocht, paar maanden geleden. Hoop maar dat ze zich dat realiseren. Ooh en ze wonen er al 13 jaar. Dus ipv een restschuld verdubbelen ze hun oorspronkelijke koopprijs.

Gisteren toch maar weer even gefundaat en nu ook nog een ander huis op het oog (aan de hand van foto's). Mindere straat maar groter en vooral een topkeuken en badkamer. Maar ook dit staat pas 2 weken te koop en ze vragen te veel.

Het helpt me om mijn zinnen wat te verzetten en me niet op te hangen aan 1 huis.
Weet je waarom ik ook niet te snel zou zakken in de prijs? Kopers willen scoren! Die willen in deze tijd een fors stuk onder de vraagprijs kopen.

Dan hebben ze het goed gedaan.

Merk dat ook van commentaar van familie: je gaat wel laag bieden hoor! En: je moet het wel goedkoop kunnen krijgen!

Als je nu een huis koopt voor 5.000 minder dan de vraagprijs en het staat ook al enige tijd te koop, dan verklaart iedereen je voor gek. En dat willen mensen niet.
Mijn huis is vandaag de verkoop in gegaan.

Ik ben echt benieuwd of er reacties op gaan komen. Vind het best lastig om realistisch te blijven. Ergens heb je toch de hoop dat er binnen twee weken al een koper is, terwijl je weet dat je in je handjes mag knijpen als je binnen 9 maanden een koper hebt. Ik hoop dat het ongeduld er na verloop van tijd wat vanaf gaat.
Succes met de verkoop livine!! spannend he, als het huis net te koop staat?! Ik had echt zulke mooie dromen daarover, dat je het te-koop-bord in de tuin plant en daar de ideale kopers op een grote wolk naar je toezweven met in hun handen de cheque met je vraagprijs...

Dromen mag he hahaha. Het zijn allemaal van die cliches, ergens loopt de juiste koper rond die jouw huis wil hebben, het kan ineens snel gaan, je moet net geluk hebben en meer van dat. Ik duim met je mee voor een goeie snelle verkoop!

En ik ben na 5 maanden nog steeds heul errug ongeduldig, zeker nu we hebben besloten toch nog weer tijd, energie en geld te steken in het huis om het nog beter verkoopbaar te maken :(
Ik vind het zenuwslopend, een huis te koop hebben...idd dat ideaalplaatje van gewoonsuz, daar heb ik stiekem ook wel van gedroomd. Maar nu staat hij 'al' 5 weken te koop en nog niet verkocht... En denk ik dat het nooooiiit verkocht zal worden...hoezo dramaqueen haha. Dat ongeduld gaat er (bij mij) dus niet vanaf. Ik vind dat onvoorspelbare erg moeilijk om mee te dealen. Het kan 3 maanden duren, maar ook 3 jaar. Maar dan ben ik intussen al helemaal gek geworden

Ik kan me het voorstellen hoor gewoonsuz, dat je eigenlijk geen zin hebt te investeren voor de volgende kopers, maar ja je hebt geen keus. Is een andere makelaar geen optie?

Livine, succes met de verkoop!
Mijn appartement in Assen staat nu 9 maanden te koop, nog geen enkele reactie gehad. Gelukkig nu verhuurd, dus zorg is wat minder. Hebben jullie de optie ruilen wel eens bekeken?
Hey gratin, ja na 5 weken dacht ik ook al, wat duurt dat lang! Nu dus 5 maanden verder en nog niemand geweest. Inderdaad weinig keus. We hebben voor makelaarsland gekozen omdat we op dit moment financieel gezien niet heel erg veel overhouden. Dubbele lasten namelijk. Ik had al een huis (huurwoning) en heb mijn leven met dochter hier al opgebouwd, dus zie het niet zo zitten om te verhuizen naar huis man. Dat is praktisch verder ook bijna niet haalbaar ivm vaste baan dan te ver weg, problemen met opvang etc. Het is een beetje een beklemmend gevoel, dat we een beetje geen kant op kunnen zeg maar.

sjetterboks, je hebt wel een huis in een mooie plaats Er is helaas niemand in Assen die graag naar Oost -Groningen wil (daar staat de koopwoning), dus voor ons geen optie tot ruilen. Was het maar waar, had ik meteen gedaan! Man is een beetje klaar met kopen, maar aangezien we heul errug scheefwonen (zegt de regering dan he, aangezien wij nu 2 x woonlasten + alle belastingen daarvoor betalen zie ik dat heel anders), neig ik zelf steeds meer naar kopen. Maar ja, dan eerst koopwoning kwijt uiteraard!
Hmm dat het ongeduld iets is van de eerste tijd, is dus ook niet zo. Dat gaat een lange adem worden dan :D

Op zich is het geen ramp als het lang duurt. Ik ben gaan samen wonen en hoef niks bij te dragen bij mijn vriend, uitgezonderd gebruikerskosten. Dus mijn hypotheek kan ik best blijven ophoesten, desnoods voor jaren. Maar ideaal is het niet, want de rente van mijn hypotheek spaar ik natuurlijk liever gewoon op. En ooit willen we ook iets voor ons samen kopen.

@gewoonsuz: poeh ik zou het echt zo zat worden. Moet ik gewoon even terug lezen of kan ik vragen wat je precies van plan bent te gaan doen om de woning meer verkoopbaar te maken?
Dit is mijn huis:

http://www.funda.nl/koop/ ... t-48417520-het-sticht-10/

Ben benieuwd of jullie nog kritische opmerkingen hebben. Wat ik zelf nog wil is een 3D plattegrond, maar daarvoor moet ik het huis opmeten en dus nog een afspraak maken met de huurders.

Man en ik zouden best open staan voor woningruil, maar ik merk dat er nog weinig sites zijn waar er meer informatie over te vinden is.
@livine, we gaan de tuin aanpakken, andere foto's maken, toch een manier vinden om de boel aan te kleden en het bewoonbaar te laten lijken en wat kleine dingen afwerken. Dat na ongeveer 2,5 jaar toch al wel heel veel werk voelt echt als heel zwaar kloten als ik het zo mag zeggen. Dat het nog niet klaar is. Maar we zullen wel moeten, anders raken we het huis nooit kwijt!
@sjetterboks, mooie foto's! Ook prima appartement, ik ken ze wel. Het ziet er mooi opgeruimd en netjes uit en vooral ook lekker licht. Prijs lijkt me ook prima, zeker gezien de andere huizen die er in je straat te koop staan. Eigen parkeerplaats erbij, vlak bij het bos, mooie ruime woonkamer en prima keuken, de badkamer oogt misschien wat klein, klopt dat?

Maar - en dit bedoel ik niet vervelend - het is en blijft Baggelhuizen. En waar dat vroeger de jonge-gezinnen-buurt was, is dat eerst verschoven naar Marsdijk en toen naar Kloosterveen. Er zijn gewoon best een paar probleemstraten/buurtjes in Baggelhuizen. Niet in jouw buurt, dat is het goede stuk vind ik persoonlijk, maar toch.

Dat zou een reden kunnen zijn waarom het wat langer te koop kan staan. Het aanbod is immers, zowieso in Assen, best groot. En als mensen echt wanhopig zijn, kun je voor dit geld (plus een kleine 10.000 erbij) af en toe gewoon een eengezinswoning plus tuin kopen in je wijk.

Maar als je kijkt naar het totale aanbod appartementen in Assen, vind ik dit toch zeker een van de betere opties. Anders beland je aan de Ellen of ergens in het centrum. Mensen die een appartement willen, kijken hopeijk wel even verder.

Totaal geen kritiek dus op je appartement, ik vind et mooi. Alleen de omstandigheden zijn misschien niet super..
Woningruil leek ons ook een goede mogelijkheid, vooral in deze markt. Maar er is geen enkele site waar dit echt goed loopt, dus dan loopt dat ook minder.

Onze makelaar zag trouwens geen voordelen in een 3d-plattegrond voor een appartement. Een appartement is namelijk plat. Een gewone plattegrond was wel belangrijk, dan snappen de kijkers je huis beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven