Wie heeft de gouden tip om flinke (zeep?)aanslag uit een badkamer te verwijderen? Ik heb Google al gebruikt, maar daar vind ik de meest uiteenlopende tips. Van simpel water/chloor tot aan mengsels waarmee een chefkok een flink goede hachee zou kunnen maken Maar wie heeft er DE tip?
Het gaat om een pas gekocht huis en de badkamer is echt behoorlijk toe aan een schoonmaakbeurt. Ik denk dat de zeepresten en aanslag er al een behoorlijk tijdje op zitten. Ben benieuwd naar de adviezen.
Citronella toiletreiniger van de Action (die is zonder chloor). Er op spuiten, goed insmeren met een spons, afspoelen en daarna eventueel wat schoonmaakazijn er op en afspoelen. Trekker erover heen en je hebt weer mooie glanzende tegels.
Een combinatie van water, chloor en soda (heet water om de soda op te lossen). In een plantenspuit doen en sprayen maar
Anoniem_149290
zaterdag 23 maart 2013 om 09:12
Antikal alleen geeft onvoldoende resultaat. Persoonlijk ben ik nog het meest voor de koevoet-optie. Helaas is het mijn huis niet en ben ik slechts aan het helpen. Anders wist ik het wel
Anoniem_67ae39df89b68
zaterdag 23 maart 2013 om 09:13
Dit is vermoedelijk kalkaanslag. Chloor heeft dan geen zin, dit bleekt maar verwijdert de kalk niet.
Het best is om azijn te gebruiken. Ik heb eens de tip gekregen om een sopje te maken van water schoonmaakazijn en een klein beetje afwasmiddel. Dit werkte perfect. Wel even de kans geven om in te werken op de vlek.
Anoniem_6538ab5e39ca4
zaterdag 23 maart 2013 om 09:13
Is het geen kalk ipv zeepresten?
Azijn al geprobeerd?
Anoniem_173408
zaterdag 23 maart 2013 om 09:17
Antikal een minuut of 10/15 laten intrekken al geprobeerd?
Antikal erop en effe in laten trekken....hardnekkige plekken met een pannespons bewerken....deze behandeling een aantal keren herhalen (niet achter elkaar, maar elke keer als je je badkamer schoonmaakt) na een paar weken zie je echt verschil.
Anoniem_67ae39df89b68
zaterdag 23 maart 2013 om 09:24
quote:Vinyl schreef op 23 maart 2013 @ 09:17:
Wat geweldig werkt tegen kalk is Harpic Max toiletreiniger.
Het vliegt er af! Zo chemisch als wat natuurlijk maar perfect voor het zware werk.Maar vliegen je voegen dan ook niet weg?
Maar vliegen je voegen dan ook niet weg?Van 1 keertje niet denk ik. Ik gebruikte het vooral op mijn douchebak en douchecabine. Als je goed naspoelt dan denk ik dat het wel meevalt. En anders tegel voor tegel?
Je hebt bij de action van die grijze sponsjes,daar krijg je ook hardnekkige aanslag mee weg. Het sponsje 'verdwijnt' wel tijdens gebruik. Of die sponsjes van brillo,maar dan moet je even kijken of hey geen krassen maakt